Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 61813 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #380 Gepost op: 7-05-2019, 07:35:08 »
Elisabeth liet een brief vallen. Nou, dat was het wel.  ::schaam::

http://m.newsmonkey.be/article/93958

Wacht eerst nou zondag maar even af ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #381 Gepost op: 7-05-2019, 07:37:21 »
http://m.newsmonkey.be/article/93958

Wacht eerst nou zondag maar even af ;)
Ze kan wel duivelsgoed acteren en supernaturel liegen.

En ze had een kommetje omgezet, maar die opdracht was al mislukt door de chaotische overdracht van Bas. ::jaja::
En wat hoef je verder nog te mollen als touwen vanzelf breken en kisten vanzelf zinken?

Dat is mijn puntje van kritiek,
Maar ik begrijp heel goed dat de makers alles uit de kast halen en dat veel geoorloofd is, anders wordt het te gemakkelijk.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 08:09:32 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #382 Gepost op: 7-05-2019, 09:10:27 »
Dan is het eens een schone blonde vrouw en zit ik fout... Al bij al een degelijke mol. Enorm jammer dat ze hard ge anti-molt en gewoon niet gemolt heeft in aflevering 3 en 4. Dat is niet eerlijk voor de kandidaten die afvallen. Een mol moet voor mij elke aflevering een duidelijke molactie of ten minste geen grote anti-molactie doen en al zeker niet twee afleveringen op rij. Ze heeft het goed gedaan, maar serieuze steken laten vallen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #383 Gepost op: 7-05-2019, 09:13:21 »
Ik dacht al meteen toen er twee dezelfde vrouwen in het spel zaten, een van hen kan wel eens de mol zijn. Waarom zouden ze anders twee look-a-likes erin doen?
Maar toen zag ik een veel leukere mol en heb ik de gedachte laten varen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #384 Gepost op: 7-05-2019, 09:17:39 »
Dan is het eens een schone blonde vrouw en zit ik fout... Al bij al een degelijke mol. Enorm jammer dat ze hard ge anti-molt en gewoon niet gemolt heeft in aflevering 3 en 4. Dat is niet eerlijk voor de kandidaten die afvallen. Een mol moet voor mij elke aflevering een duidelijke molactie of ten minste geen grote anti-molactie doen en al zeker niet twee afleveringen op rij. Ze heeft het goed gedaan, maar serieuze steken laten vallen.

Wie weet blijkt dat ze hier toch ergens gemold heeft? Als we zondag afwachten kunnen we natuurlijk daarna pas oordelen. Ik vond haar ook onmols in aflevering 3 en 4 overigens, maar we weten natuurlijk niet alles.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #385 Gepost op: 7-05-2019, 09:35:44 »
Finale-aflevering heeft ze helemaal niet gemold. Bij WIDM wordt er in de finaleaflevering meestal nog wel een leuke molactie ingebouwd.  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #386 Gepost op: 7-05-2019, 09:50:38 »
Finale-aflevering heeft ze helemaal niet gemold. Bij WIDM wordt er in de finaleaflevering meestal nog wel een leuke molactie ingebouwd.  ::jaja::
Maar kan het niet zijn dat het niet de stropdas van Axel, maar juist een actie van Elisabet is die de draden raakte? (beetje zoals de dronken museumkraak in Zuid-Afrika dat de mol daar iemand anders de schuld in de schoenen schoof) En bij karaoke heeft ze ook nog wel wat gemold volgens mij.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #387 Gepost op: 7-05-2019, 09:59:46 »
Misschien valt het gebrek aan mooie mol-acties van Elisabet te verklaren uit het feit dat ze al zo vroeg verdacht werd? Ze kon dan gewoon bijna niet meer mollen. Plus weinig briefing. Plus dat ze zelf aangaf dat ze die rol enorm zwaar had gevonden (= niet haar schuld, maar dan gewoon misschien niet de beste keuze van de productie geweest). Sommige vermoeidheidsverschijnselen / irritaties waren volgens mij niet gespeeld. En aangezien we ook nog eens met de verdenkingen èn met de montage op het verkeerde been werden gezet, wordt het dan wel heel moeilijk haar nog op te sporen als kijker.

Dat is mijn tussenbalans zoals ik het nu zie. En nogmaals lof voor degenen die dan toch de Mol in haar zagen! Petje af. Maar ik hoop nog steeds dat ons tijdens de terugblik nog een paar mooie verrassingen wachten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #388 Gepost op: 7-05-2019, 10:45:41 »
Pas gisteren heb ik het Elisabeth-draadje serieus nagelezen en alle linkjes bekeken en dan zie je wel dat er genoeg aanwijzingen waren. Zoals de woordkeuze in het dagboek van de mol, de bijwoordjes die daarin zitten en die alleen Elisabeth in haar taalgebruik heeft. Die aanwijzing heb ik helemaal gemist, jammer. Als je eenmaal in een tunnel zit ga je niet meer serieus zoeken naar belangrijke aanwijzingen naar een ander.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 10:47:35 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #389 Gepost op: 7-05-2019, 10:59:01 »
Maar denk je nou echt dat die bijwoordjes je nog over de streep hadden getrokken? Ik had het wel gelezen, en eerlijk gezegd geloofde ik er niet in. Bas had ook een wat vrouwelijke kant in zich vond ik, en daar kon ik die woordjes 'wel' dan ook wel bij plaatsen. Zeker als je toch al wat kwetsbaar bent op het moment dat je je als Mol moet presenteren in het dagboek. Het accent (het woordje "leuk" bijvoorbeeld), dat deed wel nog vaag een belletje rinkelen. Maar als je daar nou je molkeuze op moet baseren... Nee hoor, dan heb ik geen spijt van Bas. ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #390 Gepost op: 7-05-2019, 11:00:06 »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #391 Gepost op: 7-05-2019, 11:04:35 »
Maar denk je nou echt dat die bijwoordjes je nog over de streep hadden getrokken? Ik had het wel gelezen, en eerlijk gezegd geloofde ik er niet in. Bas had ook een wat vrouwelijke kant in zich vond ik, en daar kon ik die woordjes 'wel' dan ook wel bij plaatsen. Zeker als je toch al wat kwetsbaar bent op het moment dat je je als Mol moet presenteren in het dagboek. Het accent (het woordje "leuk" bijvoorbeeld), dat deed wel nog vaag een belletje rinkelen. Maar als je daar nou je molkeuze op moet baseren... Nee hoor, dan heb ik geen spijt van Bas. ;)
Ik had het waarschijnlijk gezien als een afleidingsmanoeuvre van de makers, maar jou vertrouw ik niet 100% Newbie, ook vorig seizoen al niet!

Wat ik wel kwalijk vind is als zaken in scene worden gezet door de makers, zoals die situatie dat ze alledrie naar Bas kijken als degene die ‘ misschien’ had gelezen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Dan wordt het een soort paniekvoetbal, de mol en twee finalisten zijn duidelijk voor de deelnemers zelf, maar de kijker moet nog even in verwarring gebracht worden met een nep-act. Wat vinden jullie daarvan?
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 11:23:14 door Run »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #392 Gepost op: 7-05-2019, 11:07:10 »
Achteraf gezien is het gesprek tussen Elisabet en haar man in aflevering ook echt grappig.

"Ik denk dat zij wel de intelligentie heeft om dat (de mol zijn) drie weken vol te houden...
en daar geen fouten in te maken"

*hele grote big smile van oor tot oor bij Elisabet*

En even later...

"Ben je de mol?"

Ja ik ben de mol, ik ben écht de mol (leuk dat ze dit gewoon in de uitzending, aflevering 6, hebben laten zitten ook  ::ok:: :P)
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 11:15:34 door MollenvangR-Art »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #393 Gepost op: 7-05-2019, 11:30:12 »
Ik had het waarschijnlijk gezien als een afleidingsmanoeuvre van de makers, maar jou vertrouw ik niet 100% Newbie, ook vorig seizoen al niet!
Denk je dat ik je moedwillig om de tuin heb geleid, of zo? Jij zat nog eerder op Bas dan ik! Laat het toch los joh, Elisabet is de Mol. Natuurlijk zijn we nog nieuwsgierig naar hoe of wat, maar daar valt best mee te leven verder. En geef niet anderen de schuld dat je zelf verkeerd zat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #394 Gepost op: 7-05-2019, 11:40:17 »
Denk je dat ik je moedwillig om de tuin heb geleid, of zo? Jij zat nog eerder op Bas dan ik! Laat het toch los joh, Elisabet is de Mol. Natuurlijk zijn we nog nieuwsgierig naar hoe of wat, maar daar valt best mee te leven verder. En geef niet anderen de schuld dat je zelf verkeerd zat.
Excuus als je het zo opvat, ik geef je niet de schuld, waarom zou ik?

Als ik de mol was, zou ik expres woorden die andere kandidaten gebruiken, in mijn tekst weven. Ik heb me niet gericht op de teksten van de mol om die reden. Te makkelijk te manipuleren. Nu bleek het echt de taal van de mol te zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 11:43:17 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #395 Gepost op: 7-05-2019, 11:59:51 »
Excuus als je het zo opvat, ik geef je niet de schuld, waarom zou ik?

Als ik de mol was, zou ik expres woorden die andere kandidaten gebruiken, in mijn tekst weven. Ik heb me niet gericht op de teksten van de mol om die reden. Te makkelijk te manipuleren. Nu bleek het echt de taal van de mol te zijn.

::ok:: Dan ben ik blij dat we nog steeds door een deur kunnen. Geloof me, ik doe ook maar mijn best. Zelf vind ik het niet zo erg om er naast te zitten, maar ik ben ook nieuwsgierig hoe dat nou kwam. En naar hoe Elisabet het ervan af heeft gebracht. En ja die molbiecht, dat die verder gemanipuleerd kon worden met de techniek, dat had zeker gekund, vandaar dat ik er niet teveel waarde aan heb gehecht. En met de kennis van nu is alles makkelijk, hè. Dan hadden we gewoon gezegd: ze staat in de kajuit! ::oink:: Case closed! ::rofl::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #396 Gepost op: 7-05-2019, 14:15:20 »
...
Wat ik wel kwalijk vind is als zaken in scene worden gezet door de makers, zoals die situatie dat ze alledrie naar Bas kijken als degene die ‘ misschien’ had gelezen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Dan wordt het een soort paniekvoetbal, de mol en twee finalisten zijn duidelijk voor de deelnemers zelf, maar de kijker moet nog even in verwarring gebracht worden met een nep-act. Wat vinden jullie daarvan?

Is dat in scene gezet? Waar heb je dat gehoord of gelezen?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #397 Gepost op: 7-05-2019, 14:57:11 »
https://www.vier.be/video/gert-late-night/elisabet-vertelt-hoe-zwaar-het-was-om-de-mol-te-zijn

Elisabet op bezoek bij Gertje! :)

Leuk! Er zit al een stukje uit de volgende aflevering in. Elisabet die vertelt dat ze bij de verfbom wist dat Eva meekeek en dat zij eerder voor zichzelf zou kiezen als de groep haar niet terug zou willen. Verdorie! Dit is altijd mijn denkwijze geweest (waardoor ik Bas en Kaat onmols vond) en die had mij in de eerste plaats naar Elisabet moeten leiden omdat zij zich als eerste het felst tegen Eva terughalen uitsprak. Kennelijk had ze me toen al zo om de tuin geleid dat ik haar toch niet meer serieus verdacht. :-[

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #398 Gepost op: 7-05-2019, 15:12:57 »
Maar Heinz, vertel eens, ben jij nou net zo blij als ik dat zij de mol is en niet Axel ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Elisabet
« Reactie #399 Gepost op: 7-05-2019, 15:16:08 »
Nee, in mijn ogen was Axel een hele goede Mol. :P Maar de enige echte hele goede Mol is Elisabet en dat vind ik ook fantastisch, alleen al om haar goede acteerwerk dat me direct overtuigde om van haar af te stappen. Heel dom van mij, maar erg knap van haar. Nu beetje bij beetje wat van haar molacties te weten komen is super. ::blond:: ::super::

Bijvoorbeeld bij de Instagram-opdracht: Elisabet maakte de eerste tekening expres heel goed om vertrouwen te winnen, maar maakte van de tweede en derde iets wat er totaal niet op leek. (Zijn deze tekeningen ooit goed vergeleken met de bouwwerken hier op dit forum? Zo ja, dan heb ik dat gemist.) Helaas herkende de chauffeur het toch en kwam ze "als lameste molactie" maar met naar de wc gaan om tijd te rekken, vertelt ze tegenover Newsmonkey. Haha, ja je moet wat. Maar zoiets hielp niet om haar alsnog te gaan verdenken.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 15:24:46 door Heinz »