Auteur Topic: Tour de France pool 2019  (gelezen 56205 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #340 Gepost op: 29-07-2019, 18:09:25 »
Gefeliciteerd G-Root!

Zelf ben ik wel tevreden met plaats 12. Vooral ook omdat ik zo stom was Sagan vlak voor sluitingstijd in te ruilen voor Viviani...
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #341 Gepost op: 29-07-2019, 20:09:47 »
Is de lijst met hoe duur de renners waren nog ergens beschikbaar?


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oei, das nog niet alle info die ik nodig heb. Weet je ook nog wie de kopmannen en de beschermde renners zijn?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #342 Gepost op: 29-07-2019, 20:25:57 »
Gefeliciteerd G-Root ::bravo::

In redelijk niemandsland geëindigd, heb volgens mij de hele tweede helft vd pool daar gestaan. Om het positief te zien, bovenaan het rechterrijtje   ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #343 Gepost op: 29-07-2019, 20:36:09 »
Oei, das nog niet alle info die ik nodig heb. Weet je ook nog wie de kopmannen en de beschermde renners zijn?

Kopmannen
Sagan; G Thomas; Bernal; Alaphillipe; Fuglsang; Viviani; S Yates; A Yates; Quinatana; Groenewegen; Bardet; Nibali; Pinot; Ewan.

Qua beschermde renners heb ik de lijst even niet opgeschoond obv wie daadwerkelijk meereed; maar de volledige oorspronkelijke lijst was (gesorteerd duur naar goedkoop):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

ps: de duurste helper was 20. Dus elke renner van 21 of duurder die niet staat genoemd als kopman is sowieso beschermende renner. In de bijgevoegde lijst is dat iedereen van De Gendt en hoger.
« Laatst bewerkt op: 29-07-2019, 20:39:07 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #344 Gepost op: 29-07-2019, 21:20:51 »
Dank HDD! Jij hebt ook een mooie dataverzameling  :) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #345 Gepost op: 29-07-2019, 21:40:46 »
Dank HDD! Jij hebt ook een mooie dataverzameling  :) .

Nah.
Ik kan achter de schermen bij de excelfile die is gebruikt bij het aanmaken van de poule ;)

Hoewel ik idd weleens heb overwogen om zelf wat achteraf te gaan analyseren.
Maarja, wat is wijsheid. Eerst maar eens bekijken welke veranderingen we voor volgend jaar gaan doorvoeren, en de effecten daarvan :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #346 Gepost op: 30-07-2019, 20:45:58 »
Hierbij dan resultaten van de analyse van dit jaar:

Volgens mij was dit het beste basisteam (dan aanvullen met de goedkoopst mogelijke wissels):

BERNAL Egan
ALAPHILIPPE Julian
MAS Enric
COLBRELLI Sonny
KRUIJSWIJK Steven
DE GENDT Thomas
KAMNA Lennard
WURTZ SCHMIDT Mads
MEURISSE Xandro

Dit team kost 229 en levert 1814 punten (ik had er 1651).
Ik had inderdaad deze 2 kopmannen, maar grappig genoeg maar 1 van deze beschermde renners (Kruijswijk). Ik weet niet of dit het minder erg maakt dat jij Van Aert toch niet had Nieky, maar hij zit dus ook niet in dit team. Trentin dan ook weer niet ...

En de veelbesproken Wurtz Schmidt haalt het dreamteam dus wel! (heeft niet veel punten gescoord, maar was ook niet duur!).

Dan hierbij ook nog de relatieve opbrengst per renner. Hier was Bernal dus toch de topper. Hadden de meesten van ons goed voorzien!




Spelletje ?! - It's a way of life !

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #347 Gepost op: 30-07-2019, 22:54:00 »
Dankje G-Root voor het schema. Volgend jaar toch misschien iets minder hopen op geluk. Wat wel goed ging met Alaphilippe overigens haha ::oink::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #348 Gepost op: 31-07-2019, 11:52:26 »
Mooie grafiek!

Dit team kost 229 en levert 1814 punten (ik had er 1651).
Ik had inderdaad deze 2 kopmannen, maar grappig genoeg maar 1 van deze beschermde renners (Kruijswijk). Ik weet niet of dit het minder erg maakt dat jij Van Aert toch niet had Nieky, maar hij zit dus ook niet in dit team. Trentin dan ook weer niet ...

Als ik even snel tel waren Ala + Bernal + Kruiswijk echter al 1230 punten, dus de rest was maar klein bier :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #349 Gepost op: 31-07-2019, 11:58:40 »
Mooie grafiek!

Als ik even snel tel waren Ala + Bernal + Kruiswijk echter al 1230 punten, dus de rest was maar klein bier :)

Dank je!
Zeker. Volgens mij zou het beste team zomaar anders kunnen zijn met een budget van 228 of 231. Hier en daar is het echt lood om oud ijzer.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #350 Gepost op: 28-07-2020, 21:48:26 »
Komt er weer een Tour de France pool dit jaar?  :) Ik hoop het!  ::hyper::

En kunnen misschien de uitslagen en teams van 2016-2018 nog een keer terug online worden gezet?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #351 Gepost op: 29-07-2020, 10:25:38 »
Komt er weer een Tour de France pool dit jaar?  :) Ik hoop het!  ::hyper::

En kunnen misschien de uitslagen en teams van 2016-2018 nog een keer terug online worden gezet?
Hoop het ook als de tour doorgaat (vooralsnog wel). Wordt wel een gekke pool dit jaar, weinig echte touwen aan vast te knopen omdat er nauwelijks een wielerseizoen geweest is dit jaar.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #352 Gepost op: 7-08-2020, 15:40:08 »
Gewoon nog belangrijker om de dark horse juist te hebben omdat de meesten voor dezelfde kopmannen en sprinters zullen gaan.

Ook de bookmakers Vinden het lastig gezien de odds.
Er is gewoon te weinig mogelijkheid geweest om iedereen aan het werk te zien.



Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #353 Gepost op: 7-08-2020, 15:57:20 »
Meer onduidelijkheid en verwarring bij de bookmakers, betekent wellicht meer variatie in de pool-teams. Want iedereen moet dan echt een eigen afweging gaan maken! :D

Ik heb echt weer zin in de jaarlijkse puzzel om een mooie ploeg samen te stellen. Hopelijk kunnen we de vorige edities nog eens online zien, want het is altijd leuk om oude teams terug te kijken. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #354 Gepost op: 7-08-2020, 17:12:47 »
ik Heb op veel plaatsen mee gedaan aan een tourpool , maar nog nooit hier geloof ik.
Zoveel verschillende systemen van pooltjes, wel Wissels/geen wissels. Enkel renners van verschillende ploegen / vrije keuze. Budgetgebaseerd, etc etc.

Benieuwd of er hier een komt en dan even inlezen welk systeem en vooral kijken wie wel en niet rijdt.


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #355 Gepost op: 7-08-2020, 17:17:10 »
Hier is het budgetgebaseerd, met drie typen renners, maximaal 2 van dezelfde ploeg. Zie: https://www.realitynet.org/tdf-pool/. Je mag niet zelf wisselen, maar als een renner uitvalt, komt er automatisch een reserve voor in de plaats.

Ik heb ook aan meerdere andere pools meegedaan, maar vind dit altijd de leukste. ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #356 Gepost op: 8-08-2020, 12:26:30 »
Ja, ik wil ook wel meedoen, maar geen idee hoe jullie pool werkt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #357 Gepost op: 15-08-2020, 12:59:20 »
Komt er nog een pool? 

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #358 Gepost op: 15-08-2020, 13:04:59 »
Komt er nog een pool?

We zijn er achter de schermen mee bezig, maar de waardes/gegevens krijgen we altijd van een externe site en die heeft ze nog niet beschikbaar gesteld  ;)
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #359 Gepost op: 15-08-2020, 13:07:56 »
We zijn er achter de schermen mee bezig, maar de waardes/gegevens krijgen we altijd van een externe site en die heeft ze nog niet beschikbaar gesteld  ;)

 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

 ::confettie:: ::confettie:: ::confettie::

 ::dans:: ::dans:: ::dans::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.