Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391753 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #220 Gepost op: 23-03-2020, 20:17:38 »
Nou guys, dat is tot 1 juni thuis zitten... maar we kunnen dit ::hug::  en ben echt woedend op die egoisten die stomme corona feestjes geven en gaan sporten met zn alle >:(
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 20:28:42 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #221 Gepost op: 23-03-2020, 20:26:20 »
Ja godsamme... inderdaad. Maar ja mensen zijn altijd zo van 'dat overkomt mij niet', laten we lekker naar buiten gaan, eerste lenteweekend/dagen meteen ook volle zon. Dat heeft ook niet meegeholpen. Dan gaan Nederlanders meteen naar buiten na een 'lange herfst/winter'. Als het nou slecht weer was geweest, was iedereen wel binnen geweest.

2020 kun je als jaar echt in de prullenbak gooien op allerlei vlakken. Want ook na juni zijn we hier nog niet vanaf.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #222 Gepost op: 23-03-2020, 20:31:03 »
tja dat weten we dus niet met dit virus. alles kan gebeuren... tja dan maar afwachten  dat is het beste wat we kunnen doen...
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #223 Gepost op: 23-03-2020, 20:32:58 »
tja dat weten we dus niet met dit virus. alles kan gebeuren... tja dan maar afwachten  dat is het beste wat we kunnen doen...
Nou ja misschien niet virus wise, maar ik denk ook aan economische gevolgen voor 2020. De sport die op zijn kop staat dat soort dingen. Dus dan kan het qua gezondheid misschien wel goed gaan (virus dreiging weg, als die al weg is..), maar ook andere dingen die gaan doorwerken de rest van het jaar.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #224 Gepost op: 23-03-2020, 20:39:32 »
Ik maak me meer zorgen over de wereldwijde politieke gevolgen wanneer deze crisis voorbij is. De wereld zal niet meer hetzelfde zijn.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #225 Gepost op: 23-03-2020, 20:45:03 »
Te bizar voor woorden dit. De angst regeert en dit zal meer kapot maken dan ons lief is... ::ohno::
🜃

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #226 Gepost op: 23-03-2020, 21:04:23 »
Wat ik nu zie bij Radar op NPO 1 is ook ongelooflijk. De interviewer houdt helemaal geen 1,5 meter afstand en duwt de plopkap van de microfoon haast in het gezicht van de geïnterviewden.

 :o

EDIT:

O, hij werd er door Antoinette Hertzenberger ook op gewezen dat hij geen afstand hield. Zijn antwoord was dat het item al was opgenomen voordat de strengste maatregelen van kracht waren.

Nou die 1,5 meter dat is al twee weken.  ::)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 21:08:08 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #227 Gepost op: 23-03-2020, 21:06:31 »
Wat een ellende... ::ohno::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #228 Gepost op: 23-03-2020, 21:31:49 »

Nou die 1,5 meter dat is al twee weken.  ::)



Nog maar een week... Het is echt bizar hoe snel de ontwikkelingen gaan. Nog maar op 15 maart werd er gesproken over die anderhalve meter voor heel Nederland.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #229 Gepost op: 23-03-2020, 21:39:33 »
 1 juni is ook op niets gebaseerd.  Het is gewoon vechten tegen een relatief onbekende vijand en dat is lastig, wereldwijd. Ik vind het opvallend dat we qua aantal doden zo hoog zitten in vergelijk met buurlanden.

Nieuwe maatregelen !
Nu kunnen er boetes uitgedeeld gaan worden tot 400 euro pp. Tuurlijk zullen er mensen van schrikken. Maar gaat er nu echt gecontroleerd worden, dus meer blauw ( of groen) op straat?
Ik vrees dat het anders geen groot verschil gaat maken ( zie de waarschuwingsborden in Scheveningen)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #230 Gepost op: 23-03-2020, 21:52:23 »


Nog maar een week... Het is echt bizar hoe snel de ontwikkelingen gaan. Nog maar op 15 maart werd er gesproken over die anderhalve meter voor heel Nederland.

Je hebt gelijk. Maar het item voor Radar was hooguit een paar dagen geleden opgenomen. De interviewer hield zich eigenlijk alleen aan de 1,5 meter bij de dame van 93 waar hij aanbelde. De andere geïnterviewden waren veel jonger. Ik vond dat hij onverantwoordelijk bezig was en zo het verkeerde voorbeeld gaf ten overstaan van een groot tv-publiek.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #231 Gepost op: 23-03-2020, 22:11:10 »
Te bizar voor woorden dit. De angst regeert en dit zal meer kapot maken dan ons lief is... ::ohno::
Het zou pas bizar zijn als er geen extra maatregelen zouden worden genomen en we mensen gewoon massaal ziek laten worden en dood laten gaan, zoals die filosoof wil. De economie kan eventueel herstellen. Doden kunnen niet weer levend worden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #232 Gepost op: 23-03-2020, 22:14:30 »
Te bizar voor woorden dit. De angst regeert en dit zal meer kapot maken dan ons lief is... ::ohno::
Dit heeft niets te maken met angst, dit zijn helaas noodzakelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen doodgaan en dat de gezondheidzorg niet overbelast raakt. Als experts zeggen dat deze maatregelen nodig zijn, dan zijn ze nodig. Maar jij bent het zeker eens met die mevrouw van dat artikel wat je linkte, dat alle zwakkeren maar lekker doodmoeten zodat de gezonden (die ook dood kunnen gaan aan Corona, FYI) hun leven kunnen leven?

Natuurlijk zijn de maatregelen kut, maar het is nog veel kutter als straks de ziekenhuizen overbelast zijn en tienduizenden mensen onnodig overlijden, niet alleen aan Corona maar ook aan andere aandoeningen die dan niet meer behandeld kunnen worden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #233 Gepost op: 23-03-2020, 22:39:19 »
Dit heeft niets te maken met angst, dit zijn helaas noodzakelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk mensen doodgaan en dat de gezondheidzorg niet overbelast raakt. Als experts zeggen dat deze maatregelen nodig zijn, dan zijn ze nodig. Maar jij bent het zeker eens met die mevrouw van dat artikel wat je linkte, dat alle zwakkeren maar lekker doodmoeten zodat de gezonden (die ook dood kunnen gaan aan Corona, FYI) hun leven kunnen leven?

Natuurlijk zijn de maatregelen kut, maar het is nog veel kutter als straks de ziekenhuizen overbelast zijn en tienduizenden mensen onnodig overlijden, niet alleen aan Corona maar ook aan andere aandoeningen die dan niet meer behandeld kunnen worden.

Ja, precies. Ik denk dat we het allemaal wel zwaar hebben of gaan krijgen vanwege alle maatregelen die nu zijn getroffen, maar die zijn inderdaad noodzakelijk om dystopische toestanden te voorkomen...
Ik vind deze maatregelen wel lastig te verteren ondanks dat ik aan zag komen dat er aanvullende maatregelen zouden komen en dat deze crisis nog even zou duren. Ik had zelfs ergere aanvullende maatregelen verwacht, ik ben blij dat we (nog) niet in een totale lockdown zitten. Het gaat wel lastig worden om de komende 2 maanden zo weinig sociaal contact te hebben. Gelukkig woon ik niet alleen, maar dit komt toch wel aan als een klap in mijn gezicht aangezien ik deze virusuitbraak vanaf het begin serieus heb genomen en ik me netjes aan de al genomen maatregelen heb gehouden. Nederland en heel Europa hadden dit virus echt veel, veel, veel eerder serieus moeten nemen, dan hadden we nu wellicht niet in deze situatie gezeten. Verder draag ik de zieken, hun dierbaren, de kwetsbare mensen en de mensen die financieel/sociaal hard getroffen zijn door deze crisis een warm hart toe. Ik kan me voorstellen dat deze bizarre, donkere tijd voor hen nog veel erger is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #234 Gepost op: 24-03-2020, 08:03:16 »
Een totale lock down had ik zeker nog niet verwacht, maar ik blijf me erover verbazen dat de meeste winkels gewoon nog open mogen blijven. Ja, er zijn wat maatregelen genoemd mbt die winkels, maar hoe wil je die gaan controleren. Zoveel politie is er gewoon niet. En al zeker niet hier in het Oosten. Daar hebben we immers een aantal jaren geleden heel wat agenten moeten inleveren omdat we het hier 'te goed' deden. Ik mag dus strakjes weer 'gewoon' naar mijn werk... Aangezien ik er niet vanuit ga dat mijn landelijke baas na gisteravond ineens het licht heeft gezien en de winkels landelijk dicht gooit...
Enig echt positieve: ik mag nog een wandeling/fietstochtje voor de frisse neus halen... En ik kan mijn ouders (zolang zij het nog willen) helpen met hun online financiën e.d...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #235 Gepost op: 24-03-2020, 09:01:59 »
Er hoeft ook geen controle te zijn om je aan de regels te houden. Met die potentiële boetes kun je mensen er hopelijk beter op wijzen dat ze echt afstand moeten houden.

Wij hebben doorzichtige schermen op de balie waar we achter werken. En we komen in principe niet in de publieksruimte als er patiënten zijn. Is voor ons misschien makkelijker te regelen dan bij jullie, maar toch. Je werkgever moet jou beschermen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #236 Gepost op: 24-03-2020, 09:38:04 »
Bij de kassa hebben we inderdaad een scherm, en we mogen sowieso al niks meer in een auto stoppen, maar toch... Maar goed, ik moet om 1 uur beginnen, dus dan zie ik het wel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #237 Gepost op: 24-03-2020, 10:51:02 »
Vreemde gewaarwording: momenteel bevind ik mij op kantoor en zit ik in een kantoortuin met 22 werkplekken en ben ik helemaal alleen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #238 Gepost op: 24-03-2020, 10:54:11 »
Wat ik gisteren trouwens wel apart vond: ik moest gistermorgen met de stoptrein, en we zaten met z'n vieren in de trein. Meer dan er in een gemiddelde schoolvakantie in dezelfde trein op maandagmorgen zitten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #239 Gepost op: 24-03-2020, 11:17:50 »
Er gaan minder treinen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!