Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391771 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #680 Gepost op: 4-06-2020, 23:41:30 »
Voor wie trouwens nog geïnteresseerd is in waarom de versoepeling van de maatregelen niet in het belang van de risicogroepen is, raad ik aan dit artikel eens te lezen: https://www.oneworld.nl/lezen/opinie/risicogroepen-worden-niet-beschermd-maar-buitengesloten/ :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #681 Gepost op: 6-06-2020, 09:08:16 »
Overigens zijn stranden ook gewoon onderdeel van een gemeente met allemaal een burgemeester, waarom kunnen die bij dit soort dingen niet aangesproken worden maar Halsema wel? Nogmaals, het ziet er uit alsof de hele ophef er alleen is omdat mensen een hekel hebben aan Halsema.
Ja, ik heb Halsema en Groen Links nooit gemogen, maar dat heeft niks met de hele kwestie te maken. Zou het haar (helaas overleden) voorganger Van der Laan geweest zijn, die deze fouten had gemaakt had ik exact hetzelfde gereageerd. (en nee, met zijn partij had ik ook niks, maar Van der Laan was een perfecte burgemeester)
Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat men tegenwoordig gewoon niks negatiefs meer mag zeggen over Halsema/Groen Links. Dat merk ik en met mij vele anderen, iedere keer weer. Zou Halsema een PVV burgemeester geweest zijn, zou ik een held geweest zijn, en was iedere niet-PVV-stemmer het ermee eens, dat ze had moeten opstappen, maar nu? Helaas is dit het nieuwe normaal in Nederland...

Ook vraag ik me af wat volgens de tegenstanders van het handelen van Halsema wél een goede reden voor een demonstratie in deze tijd zou zijn geweest.
Na meermaals deze zin te hebben gelezen begrijp ik hem nog niet... Ik ben inderdaad een voorstander van het ontslaan van Halsema vanwege haar handelen, maar wat heeft dat te maken met het doel van de demonstratie? Of het nu demonstreren is tegen racisme, door leraren, tegen de coronaregels of door boze boeren, dat moet/mag gewoon helemaal niks uitmaken... In iedere tijd, dus vroeger, nu en in de toekomst, zou elk thema waarvoor een demonstratie wordt gehouden even belangrijk, ongeacht of je het ermee eens bent of niet... En gezien de geldende coronaregels zou je gerust mogen demonstreren van mij (al heb ik nooit het nut van demonstreren begrepen) alleen wel met volledige in acht houding van de regels. Dus met vooraf beschreven grenzen...

En nee LdH, je kan niet binnen een uur de hele Dam afsluiten met hekken of lint...
Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb het niet over leegruimen van de Dam, maar enkel afzetten, zodat er niet meer mensen bij kunnen. Ik mag toch echt hopen dat dat wel kan, anders is de Dam levensgevaarlijk... Als je bij een plotselinge grote brand in het Paleis op de Dam, de Bijenkorf of Madam Tussaud's niet de Dam binnen no time kan afsluiten... Als men hele steden binnen een paar uur (zo goed als) af kan sluiten (Enschede, vuurwerkramp, heb ik zelf meegemaakt) dan kan een 'simpel' plein als de Dam toch echt wel binnen een uur.

Exactly ::jaja::
Zoals Den zei, storm in een glas water.
::ohno:: Maar dan wel een levensgevaarlijke storm...

Ben ik de enige die zich afvraagt wat nu precies het doel is van dergelijke demonstraties?

We hebben het met zijn allen, ook hier op het forum, al dagen alleen maar over de afstand tussen de demonstranten en de rol van de burgemeester bij demonstraties. Toont dit niet aan dat demonstraties, ongeacht het onderwerp, in deze periode volkomen zinloos zijn?
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. In het verleden heb ik het nut al nooit echt kunnen/willen inzien, maar tegenwoordig met al die moderne media zijn er veel betere mogelijkheden om je mening te uiten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #682 Gepost op: 6-06-2020, 12:03:32 »
Ja, ik heb Halsema en Groen Links nooit gemogen, maar dat heeft niks met de hele kwestie te maken. Zou het haar (helaas overleden) voorganger Van der Laan geweest zijn, die deze fouten had gemaakt had ik exact hetzelfde gereageerd. (en nee, met zijn partij had ik ook niks, maar Van der Laan was een perfecte burgemeester)
Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat men tegenwoordig gewoon niks negatiefs meer mag zeggen over Halsema/Groen Links. Dat merk ik en met mij vele anderen, iedere keer weer. Zou Halsema een PVV burgemeester geweest zijn, zou ik een held geweest zijn, en was iedere niet-PVV-stemmer het ermee eens, dat ze had moeten opstappen, maar nu? Helaas is dit het nieuwe normaal in Nederland...
??? Halsema krijgt constant bakken kritiek over zich heen. Als het niet meer zou mogen dan trekt bijna heel Nederland zich daar niets  van aan ::rofl::. Hier mag dan een klein groepje mensen zitten die het op dit punt voor haar opneemt maar op bijvoorbeeld twitter leek de meerderheid echt voor aftreden Halsema, het is geen onpopulaire mening, dus deze stelling om te doen alsof je in een onbegrepen minderheid zit met deze mening en er niets meer mag tegenwoordig (Dat argument heb ik dus echt een hekel aan), is gewoon onjuist.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #683 Gepost op: 6-06-2020, 13:17:32 »
Dit gaat hier niet meer over Corona, maar ik snap wel wat je wil zeggen Ldh. Als je uitkomt dat je voor extreemrechts bent, wordt je meestal vreemd bekeken. Daarom ook dat die partijen meestal meer stemmen halen dan je zou denken als je iedereen hun mening hoort, want velen durven er gewoon niet voor uitkomen wegens de reacties die het teweegbrengt.

Ik vind dat iedereen gewoon zijn mening mag hebben en dat men respect moet hebben voor ieders mening. Of je nu extreemlinks of extreemrechts stemt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #684 Gepost op: 6-06-2020, 13:23:33 »
Ik zat gisteren in de bus. Voor het eerst zelf ook een mondkapje gebruikt. Voor me zat iemand die er klaarblijkelijk totaal niets van heeft begrepen.

De chauffeur zei er iets van, en kreeg een grote bek terug.


Ehhhhh, draag dan GEEN kapje.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #685 Gepost op: 6-06-2020, 13:52:21 »
Dit gaat hier niet meer over Corona, maar ik snap wel wat je wil zeggen Ldh. Als je uitkomt dat je voor extreemrechts bent, wordt je meestal vreemd bekeken. Daarom ook dat die partijen meestal meer stemmen halen dan je zou denken als je iedereen hun mening hoort, want velen durven er gewoon niet voor uitkomen wegens de reacties die het teweegbrengt.

Ik vind dat iedereen gewoon zijn mening mag hebben en dat men respect moet hebben voor ieders mening. Of je nu extreemlinks of extreemrechts stemt.

Ja mee eens hoor.

Wat ik nog wil toevoegen, omdat ik zelf de afgelopen tijd niet altijd een fijn gevoel had bij de reacties (en dan spreek ik zeker ook over de reacties van mezelf). Reacties kunnen soms heftig zijn, omdat het natuurlijk om essentiële dingen in het leven gaat waar sommigen ook dagelijks mee te maken hebben. Ik merkte van mezelf ook dat ik hier graag mijn mening wilde geven en daarin soms feller overkwam dan dat ik normaal gesproken in het dagelijkse leven ben. Maar dat je in een mening recht tegenover elkaar staat, wil nog niet zeggen dat je elkaar als persoon niet aardig vindt of dat je niet gewoon hele goede vrienden kunt zijn en heel veel van elkaar kunt houden. Zolang er maar respect is voor elkaar.  ::bravo::

Sorry, dit is wel heel erg off-topic van mij.

Ontopic: Ik vind het nog wel heftig dat ik niet naar het ziekenhuis bij een dierbaar iemand op visite kan nu. Er mag per dag maar 1 persoon een half uurtje op bezoek. Gelukkig valt het allemaal mee en hopelijk binnenkort weer thuis. (geen Corona hoor, maar iets anders).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #686 Gepost op: 6-06-2020, 14:11:08 »
De chauffeur zei er iets van, en kreeg een grote bek terug.


Ehhhhh, draag dan GEEN kapje.

Dat is Nederland anno 2020. Als je (vanuit je functie) iemand corrigeert op een fout.. kun je een grote bek of klappen krijgen. (al een paar keer met eigen ogen gezien in het OV dat mensen werden aangesproken op hun gedrag in het tijdperk voor Corona, of ook zelf meegemaakt in het verkeer bijvoorbeeld). Helaas is het respect en de tolerantie voor elkaar vaak ver te zoeken. Nu ga ik ook eigenlijk off-topic.
« Laatst bewerkt op: 6-06-2020, 14:12:42 door MollenvangR-Art »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #687 Gepost op: 6-06-2020, 14:16:33 »
Ik zat gisteren in de bus. Voor het eerst zelf ook een mondkapje gebruikt. Voor me zat iemand die er klaarblijkelijk totaal niets van heeft begrepen.

De chauffeur zei er iets van, en kreeg een grote bek terug.


Ehhhhh, draag dan GEEN kapje.

Die neemt mondkapje wel heel letterlijk!
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #688 Gepost op: 6-06-2020, 15:51:16 »
Volgens de  nieuwe inzichten van de WHO zullen we ook in de supermarkt mondkapjes moeten dragen en voor mensen boven de 60 zelfs medische. (Als ik het goed heb gelezen, ging een beetje snel...)
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #689 Gepost op: 6-06-2020, 16:13:45 »
Dat laatste: hoe moet ik daar aan komen? Dan kan ik geen boodschappen meer doen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #690 Gepost op: 6-06-2020, 17:45:20 »
Nou, de WHO heeft gezegd dat je mondmaskers moet dragen als afstand niet gewaarborgd kan worden. Dus je kunt ook nog altijd gewoon op minder drukke tijden boodschappen gaan doen ipv masker dragen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #691 Gepost op: 6-06-2020, 17:48:53 »
Ja, ik heb het nog eens gelezen en de verplichting is er ook niet dacht ik. Ik en Engels..... :-\\
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #692 Gepost op: 6-06-2020, 19:16:17 »
Dat laatste: hoe moet ik daar aan komen? Dan kan ik geen boodschappen meer doen.
Je kunt ze kopen, onder andere bij een bepaalde supermarkt ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #693 Gepost op: 6-06-2020, 19:25:26 »
Medische mondkapjes zijn toch nergens te koop?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #694 Gepost op: 6-06-2020, 19:43:49 »
Je hebt medische mondkapjes en medische mondkapjes schijnbaar. Degene die in het ziekenhuis gebruikt worden, zijn als het goed is idd niet te koop, want die zijn dus exclusief bedoeld voor het ziekenhuis. De mondkapjes die bedoeld zijn voor tandartsen, die kun je nu wel gewoon in diverse winkels kopen. Dat schijnt blijkbaar ook niet helemaal de bedoeling te zijn, maar kan dus wel. Althans zo heeft mijn moeder het aan mij uitgelegd. Omdat ze vindt dat als ik ooit weer de trein moet nemen, dat ik dan wel die soort moet nemen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #695 Gepost op: 6-06-2020, 20:20:38 »
Aha, weer wat geleerd! Dan vraag ik me toch wel af hoe die mondkapjes dan weer verschillen van de andere 2, en of ze dan echt beter zijn dan de "normale" mondkapjes die je nu overal kunt kopen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #696 Gepost op: 6-06-2020, 21:10:04 »
De efficiente van de mondkapjes bij juist gebruik (  :o bodejos zijn medereiziger) is al onderwerp van discussie.  Maar als ik dan zie dat er mensen flashy selfmade maskers dragen Zonder filter, dan vraag ik me af waarom je er uberhaupt 1 opzet.

Of mensen due omdat het niet lekker zit en benauwd aan kan voelen, continue het mond gedeelte langs buiten Met hun Handen aanraken om ff te verzetten.

Nee als het dragen verplicht gesteld gaat worden , zal er een gedegen instructie moeten komen hoe en wat. Als ook een ruimer aanbood want hier waren ze vanmiddag weer uit verkocht bij de anotheker en de ik heb van alles winkel waarvor ik Weiger reclame te maken .

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #697 Gepost op: 6-06-2020, 21:15:14 »
Flashy self made maskers doen net zoveel als andere niet medische maskers hoor. Het is sowieso maar 5-10% maar het houdt iig je eigen druppels zvm bij je.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #698 Gepost op: 6-06-2020, 21:18:27 »
Flashy self made maskers doen net zoveel als andere niet medische maskers hoor. Het is sowieso maar 5-10% maar het houdt iig je eigen druppels zvm bij je.

Yup. Was ik aanvankelijk ook verbaasd over, maar schijnt qua bescherming inderdaad niet zoveel te verschillen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #699 Gepost op: 6-06-2020, 21:23:43 »
Met maskers is het vgm alleen zinvol als iedereen het draagt. Want je houdt je eigen virus deeltjes beter bij je, en ze komen een heel klein mini beetje minder binnen. Dus als je die combinatie hebt, dan is de overdracht veel kleiner. Al helemaal als je binnen blijft als je echt klachten hebt. En als je het masker goed gebruikt (er niet aan zitten idd) zijn je handen als het goed is 'schoon' dus zijn de oppervlaktes in openbare ruimtes ook veiliger, denk ik.
I won't worry my life away. I choose to be happy!