Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 389468 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #820 Gepost op: 26-07-2020, 21:27:06 »
In Antwerpen gaan behoorlijk wat gedeeltes vd stad echt enkel nog betreden mogen worden vanaf maandag Met mondkapjes.

En een incident in roeselare heeft duidelijk aangetoond dat de sfeer tussen ( in dit geval jongere ) burgers en controlerende politie een machtssituatie is die zeer eenvoudig uit de Hand kan lopen.

Ook hier waren in het begin van de eerste golf burgers die meenden lak te moeten hebben aan de adviezen gegeven door aanwezige politie.

Ik hoop dat het niet nodig is dat er meer controle op straat komt, maar heb er bij bepaalde groeperingen een hard hoofd In dat zij de maatregelen zullen ( blijven) opvolgen

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #821 Gepost op: 26-07-2020, 23:19:04 »
Ben dan wel benieuwd hoe ze een lokale lockdown willen doen.
Alle toegangswegen blokkeren en iedereen controleren.

En mondkapjes op straat geloof ik ook niet in. Winkels dan weer wel omdat het binnen is.

En voor doven en slechthorenden is dat inderdaad een crime. Dat hebben ze nu met OV al omdat ze niet bij de chauffeur mogen instappen blijkbaar en daardoor niet zeker weten of ze in de juiste bus stappen.

Wat ik nu om me heen hoor is dat mensen juist meer afstand houden bij iemand met een mondkapje omdat ze denken dat die klachten heeft.
Maar of het dan ook opgaat als het verplicht is. Geen idee

Een lockdown is ook een breed begrip tegenwoordig hè. Het gaat volgens mij meer over lokaal of regionaal maatregelen verscherpen. Bijvoorbeeld mondmaskers verplichten in winkels in een bepaalde provincie, horeca (gedeeltelijk) sluiten, etc.

In provincie Antwerpen gaan ze misschien ook zoiets doen en dan zouden mensen uit die provincie ook alleen nog naar andere provincies mogen voor werk of andere essentiële dingen. En dat is inderdaad wel lastig te controleren. Maar ik verwacht niet dat dit soort dingen snel gaan gebeuren. Iedereen geeft aan dat een (regionale) lockdown voorkomen moet worden en ze willen altijd eerst proberen met andere maatregelen en beter controleren het virus meer onder controle te houden.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #822 Gepost op: 27-07-2020, 10:22:01 »
Een lockdown is ook een breed begrip tegenwoordig hè. Het gaat volgens mij meer over lokaal of regionaal maatregelen verscherpen. Bijvoorbeeld mondmaskers verplichten in winkels in een bepaalde provincie, horeca (gedeeltelijk) sluiten, etc.

In provincie Antwerpen gaan ze misschien ook zoiets doen en dan zouden mensen uit die provincie ook alleen nog naar andere provincies mogen voor werk of andere essentiële dingen. En dat is inderdaad wel lastig te controleren. Maar ik verwacht niet dat dit soort dingen snel gaan gebeuren. Iedereen geeft aan dat een (regionale) lockdown voorkomen moet worden en ze willen altijd eerst proberen met andere maatregelen en beter controleren het virus meer onder controle te houden.
Ja, is ook een breed begrip inderdaad. Hopelijk gaat het allemaal "meevallen" en gaan mensen toch wat meer afstand zo al houden, maar ervaring uit het verleden en in wat ik zie om me heen betwijfel ik dat.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #823 Gepost op: 27-07-2020, 18:39:58 »
Update ivm mijn moeder: de uitslag was negatief.  ::ok::

Maar uit voorzorg moet ze alsnog twee weken in quarantaine blijven en over een week opnieuw laten testen. Iets met de incubatietijd enzo. Maar kans lijkt me heel klein dat het dan ineens positief zal zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #824 Gepost op: 27-07-2020, 19:24:43 »
Update ivm mijn moeder: de uitslag was negatief.  ::ok::

Maar uit voorzorg moet ze alsnog twee weken in quarantaine blijven en over een week opnieuw laten testen. Iets met de incubatietijd enzo. Maar kans lijkt me heel klein dat het dan ineens positief zal zijn.
Fijn dat ie nu negatief is. Hopelijk de volgende dan ook.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #825 Gepost op: 28-07-2020, 17:46:35 »
Update ivm mijn moeder: de uitslag was negatief.  ::ok::

Maar uit voorzorg moet ze alsnog twee weken in quarantaine blijven en over een week opnieuw laten testen. Iets met de incubatietijd enzo. Maar kans lijkt me heel klein dat het dan ineens positief zal zijn.

Ah gelukkig Robbie.  ::hug::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #826 Gepost op: 28-07-2020, 17:55:57 »
Ik was vandaag ook behoorlijk aan het hoesten en benauwd, even getwijfeld maar toch niet naar werk gegaan en een test gedaan ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #827 Gepost op: 28-07-2020, 18:21:50 »
 ::hug::
Succes met afwachten op resultaat.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #828 Gepost op: 28-07-2020, 19:37:42 »
 ::hug:: Hopelijk krijg je snel de uitslag. In elk geval fijn dat je vandaag al terecht kon.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #829 Gepost op: 28-07-2020, 21:08:21 »
Hopelijk idd snel duidelijkheid en snel van het hoesten en benauwdheid af

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #830 Gepost op: 28-07-2020, 22:55:21 »
Sterkte D’n . Wel Fijn dat er meteen plek was inderdaad.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #831 Gepost op: 2-08-2020, 10:50:23 »
Kreeg deze propaganda vanmorgen door mijn brievenbus gegooid:





::) Dat iemand zo sick & twisted is dat ze denken dat het normaal is om deze dingen te verspreiden.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 10:52:55 door Sanmol »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #832 Gepost op: 2-08-2020, 10:59:27 »
Niets is wat het lijkt - Corona editie ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #833 Gepost op: 2-08-2020, 11:06:34 »
Ik heb serieus op mijn werk iemand rondlopen die dit soort dingen denkt.  :-X

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #834 Gepost op: 2-08-2020, 11:23:43 »
Ik heb serieus op mijn werk iemand rondlopen die dit soort dingen denkt.  :-X

Het is ronduit belachelijk dat mensen echt zo denken. Te triest voor woorden echt.  ::ohno::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #835 Gepost op: 2-08-2020, 11:59:32 »
Wat heeft de directeur van het CBR hier mee te maken?  ::rofl::

Maar echt...  ::)
En ook iedereen die Nederland een dictatuur vindt. Zucht...
Het enige waar de media van mij mee mogen ophouden is dit soort mensen een podium geven, want het zijn er nu wel genoeg.

Mensen kunnen om een of andere reden gewoon heel slecht tegen de waarheid. We hebben als mens niet alles onder controle.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #836 Gepost op: 2-08-2020, 12:16:57 »
Volgens mij staan alle complottheorieën op 2 A4'tjes hier  ::rofl::

Moet wel zeggen dat ik vind dat media iets te veel de insteek van (onnodig) angst zaaien kiest. En dat ik me niet helemaal kan vinden in bepaalde regels en opvattingen van politici. Maar die mening over de berichtgeving is meer gewoon een mening op basis van de dingen die ik lees, zie en ook vanuit mijn achtergrond kritisch er tegenaan kijk.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 12:18:31 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #837 Gepost op: 2-08-2020, 12:33:51 »
Hebben we niet een eiland over waar we al die mensen bij elkaar kunnen zetten? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #838 Gepost op: 2-08-2020, 12:35:28 »
Kan best waar zijn toch? Ik zag namelijk gisteren Beatrix en Corona nog op een terras zitten in Antwerpen.  ::) ::) ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #839 Gepost op: 2-08-2020, 12:58:03 »
Hebben we niet een eiland over waar we al die mensen bij elkaar kunnen zetten? ::hypocriet::

Dat eiland waar o.a. Elvis zich bevindt bedoel je?  ::tandpastasmiley::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?