Dit gaat niet over de opdracht, maar over een van de kandidaten. Ik heb namelijk zojuist een lang gesprek gevoerd met Robin. Je moet die Mol toch een beetje uitroken, he. In de laatste editie waar ik aan mee heb gedaan, heeft dat ook goed gewerkt. En ik moet ook zeggen dat naast Lodewijk, Brent en Lucy, ik niet veel heb gecommuniceerd over het spel met mijn medekandidaten. Ik moet daarbij wel uitkijken, want de eerste stap zetten kan voor een werkelijke kandidaat een streep door mijn naam betekenen. En iedere streep extra door mijn naam, is een kandidaat die mogelijk op de goede Mol zit. Dus ik spreek niet zo snel iemand aan.
Maar goed, ik ben dus naar Robin toegestapt met het idee dat hij de Mol is en ik wilde dus wel eens even weten of hij zijn acties goed kon praten of dat hij misschien wel door de mand zou vallen als Mol. En ik moet toegeven dat als hij de Mol is, hij het heel goed weet te verbergen in ons gesprek. Ik heb (deels) open kaart met hem gespeeld. Ik ben de Mol niet en dat mag hij weten. Na de executie van Lucy bedacht ik me trouwens al dat ieder die zij op mij heeft gewezen daarna zou denken dat ik het niet was. Nou wist ik dat zij contact had met Robin en Vermoljoen, dus die zullen mij daardoor wel hebben afgestreept. Dan loopt ik dus verder geen risico in een gesprek met hen.
In dat hele gesprek met Robin beweert hij op Vermoljoen te zitten. En dat klopt in de continuïteit wel. Want ik weet dankzij Lucy wel dat hij test 3 op MV, Vermoljoen, Brent en mij zat. Twee zijn er afgevallen en hij zegt zelf al aan de hand van de test van de laatste test van Lucy mij voor 99% te hebben afgestreept.En dan zit hij dus op Vermoljoen, waarvan ik denk, als je dan een schaduwmol neemt, pak dan een wat ouder persoon. Niet iemand die zo impulsief in het spel staat. Dus ja, ik vind dat op zich een rare keuze. Maar ja, het is er ook een op een kandidaat waar ik nog wel over twijfel.
En toen hebben we ook dingen besproken als dat Robbie, Michael en Vermoljoen hem verdenken, omwille van een slangen hint, die leidt naar Robin Hood. Als ik de officiële hint naar de Mol die ik van Lodewijk heb gekregen bekijk, dan denk ik op zich niet dat zo'n hint plain on sight wordt gegeven. Maar goed, het kan dan ook weer juist wel... ugh...
Hoe dan ook, ik vond Robin best open overkomen. Aan de andere kant, al dit prijsgeven betekent nou ook weer niet dat hij het niet is natuurlijk. Dus ik ben ook maar even met Vermoljoen gaan praten.
En ja, die zitten dus allebei op elkaar. Dat is niet zo handig. Ik moet dus een van hen op de verkeerde Mol zetten. Het handige is dat ze allebei niet kunnen weten dat Lodewijk niet de Mol is. Dus dat voordeel kan ik gebruiken door hen op hem te zetten. En ik heb zijn muziek hint gekregen. Nou weet ik nog altijd niet hoe die hint naar Vermoljoen dan wel Robin kan leiden, maar het is maar beter dat het in ieder geval niet in verkeerde handen valt. Dus ja, ik kan die hint zo vormen dat het naar Lodewijk of Robbie zal leiden en dan zit een van hen mogelijk verkeerd. Ik weet in ieder geval ook dat Michael de hint nog niet heeft doorgekregen. Dus ik kan dezelfde fakehint naar alle drie sturen.
In ieder geval dat spinnenweb aan leugens, dat voel ik nu wel hevig. Ik ga er gewoon vanuit dat Lucy niet tegen mij gelogen heeft, dus dan moet Vermoljoen of Robin de Mol zijn. Het is alleen nu zoveel gelieg, ook van mijn kant, dat ik niet anders kan dan Lodewijk volledig erin mee te nemen en hem alles naar waarheid te vertellen. Ik wil ook met hem in de finale komen, dat is ons plan, dus we moeten dit heel strategisch aanpakken.
Hoi Dennis,
Lodewijk en ik willen graag weten of het mogelijk is dat jij de hint naar de mol (slangenmand) naar mij kan sturen per pb en dat jij in ruil daarvoor dan een joker van mij aan Lodewijk geeft?
We horen het graag van je!
DENNIS! Waarschijnlijk ga je hier al niet mee akkoord, maar ik ga er NIET mee akkoord dat je die molhint naar michael90 doorstuurt. Zou je dus willen antwoorden dat je dat niet doet (zonder mij te noemen)? Dank je!
Ik wil alleen ruilen als ik zeker ben van de hint en dat kan dus niet
Ik geef één joker aan Vermoljoen
De test wil ik graag zaterdagmiddag rond 16:00 uur.
Heel misschien al eerder, maar dan zie ik wel wanneer je online bent
Nummer 6 van Lodewijk Backer:
Aflevering #6: