Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen  (gelezen 7734 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2021, 01:16:59 »
Uit de beelden is af te leiden dat Lennart en annelotte hier inderdaad voor geld gingen en dus is het aan een mol in hun midden om deze opdracht niet te laten slagen . En het is er* vreemd als je zo duidelijk de info geeft over de kop, dat dan de staart niet zou lukken.

Verder is dat plaatsen van de stenen leuk om te zien, maar in mijn boek was dit met 8 man gedoemd om te mislukken. Te kort opeen van mensen, stress  .
En gaat deze opdracht , mijns inziens, meer over de deelopdrachten en de inzet ervan.

Als de mol zijn duopartner kan overtuigen om voor pasvragen te gaan, is de rol van de mol al ver geslaagd. Pas aks er twee gouden stenen zouden staan, zou de mol echt actie ondernemen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2021, 02:41:20 »
Voor mij is het duidelijk: Isidoor is de mol.
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2021, 02:55:24 »
Voor mij is het duidelijk: Isidoor is de mol.
Waar is je bericht gebleven dat Sven de mol is?

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2021, 05:04:01 »
Leuke opdracht, alleen vind ik -1000 wel erg veel veel 2 pasvragen. Leuk dat de mol de indeling heeft gemaakt, wellicht valt hier over een paar weken, met wat meer afvallers, door terug te kijken meer uit te halen.

Wel miste ik de aorta en reclamecirkels een beetje

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2021, 06:02:28 »
Leuke opdracht, alleen vind ik -1000 wel erg veel veel 2 pasvragen. Leuk dat de mol de indeling heeft gemaakt, wellicht valt hier over een paar weken, met wat meer afvallers, door terug te kijken meer uit te halen.

Wel miste ik de aorta en reclamecirkels een beetje
De mol zal zichzelf gekoppeld hebben met iemand die haar het minst verdenkt.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2021, 10:00:42 »
Iemand die aders kan aaneenhechten, onhandig met steentjes ?? En altijd op de achtergrond in stilte toekijken, en dan subtiel ingrijpen. Moet er meer bewijs zijn. ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2021, 10:44:12 »
Het is uiteindelijk Lennart die alles voorbeeldig doet, maar bij de laatste stap van het hondje vouwen een foute instructie geeft over het staartje: daarmee 1000 euro uit de pot? Super Mols?
Hij speelt geen 1000 euro uit de pot, hij stopt het er alleen niet in. Door - zoals het erop lijkt dat het is gegaan - Annelotte te overtuigen geen pasvragen te kiezen, voorkomt hij dat er geld uit de pot gehaald kan worden.
En daarbij is het zoals foxhunter zegt de vraag of zijn omschrijving nou zo onduidelijk was.
...óf niet!

Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2021, 11:05:56 »
En een wit voetje halen kan hij ook niet, want de kandidaten weten nog altijd niet wie van de drie duo's voor de pasvragen hebben gekozen.

ik denk dat het philip en samina zijn geweest die ook voor pasvragen gingen, zij wilden het al meteen toen de discussie begon.
Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe de volgorde van deelopdrachten is gekozen, die van philip en samina was denk ik de lastigste (dus kan je beter aan duo met geld "geven").
Ik denk dat als sven en noah het hadden gekozen dat sven misschien wel iets had gezegd bij de executie? iets wat met de finale vrijstelling ook gebeurde in widm. maar was gewoon een gedachte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2021, 12:44:24 »
De mol zal zichzelf gekoppeld hebben met iemand die haar het minst verdenkt.

Of aan iemand die het moeilijkst te overtuigen is voor pasvragen. Maar als iemand zo hard voor het geld wil gaan als Lennart, verpest je het maar in de deelopdracht.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2021, 14:10:13 »
Katrien toch wel verdacht hier. Jasmien deed het helemaal niet zo goed met Duitse woorden vormen. Het is Katrien die hier uiteindelijk voor de -1000 euro zorgt.

Ow snap ik even niet.
De dames zouden toch sowieso geen geld voor de pot verdienen ?
Het slagen van de opdracht was bedoeld om de pasvragen te kunnen printen .

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2021, 14:13:30 »
Ow snap ik even niet.
De dames zouden toch sowieso geen geld voor de pot verdienen ?
Het slagen van de opdracht was bedoeld om de pasvragen te kunnen printen .

Die 2 pasvragen kosten 1000 euro, dus het slagen van de opdracht bij de keuze voor pasvragen kost de groep 1000 euro uit de pot.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2021, 14:23:30 »
De mol wil:

- Voor pasvragen spelen en dan heel erg zijn best doen.
- Mocht het niet lukken om voor pasvragen te spelen liefst de hele tijd bij de steentjes blijven.
- Zo vroeg mogelijk de eigen duo-opdracht spelen om op het einde bij de steentjes te zijn.

Wit is ook een kleur!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2021, 14:29:11 »
Die 2 pasvragen kosten 1000 euro, dus het slagen van de opdracht bij de keuze voor pasvragen kost de groep 1000 euro uit de pot.

Ah natuurlijk ...zo zat t ...ty

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2021, 15:38:27 »
Ik heb dit nog even terug gekeken.
Annelotte begint met: "Moeten we heiliger zijn dan de paus?".
Lennart: "Maar één pasvraag, is dat nu zo veel?. Ik wil niet die rotzak zijn."

Lennart lijkt dus in eerste instantie te sturen naar geld. Dat lijkt niet erg mols want die wil geen geld in de pot. Annelotte zal nu niet meteen met hem mee gaan voor geld. Die komt met het argument dat kiezen voor geld kan betekenen dat ze vanavond naar huis gaan. Dan komt Lennart met een in mijn ogen retorische vraag: "Wie gaat dit allemaal doen denk jij?".
Annelotte: "Ik denk ze allemaal. Jasmien sowieso, Sven sowieso".
Lennart maakt nu de keuze op de laptop. Het lijkt me dan ook heel logisch dat zij ook voor de pasvragen zijn gegaan, want Lennart vraagt nog: "wat gaan we tegen de rest zeggen?".
Als ze inderdaad voor geld zijn gegaan dan hoef je dit toch niet meer te vragen.
Ook uit antwoord van Annelotte op deze vraag blijkt wel dat ze voor pasvragen zijn gegaan: "Geld. Tuurlijk. Ze gaan ons niet geloven".

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #34 Gepost op: 5-04-2021, 15:51:55 »
Het leek er inderdaad op dat ze voor pasvragen kozen vanwege dat zinnetje "wat gaan we tegen de rest zeggen?" Maar ze bleken toch voor geld te zijn gegaan. Annelotte tegen Lennart: "We zijn de enige debielen die voor geld zijn gegaan." Dat is toch niet anders op te vatten?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #35 Gepost op: 5-04-2021, 16:19:45 »
Nepmollen doe je hier door steentjes om te gooien. Dat deed bijna iedereen.
Lennart liep langs om een stukje te laten testen. Dat wat net opgebouwd is door de kandidaat weer om laten gooien. Hier begint de frustratie. Er was weinig frustratie nodig om een begin te maken aan het demotiveren van de kandidaten. En bovenal er was geen leiding geen taakverdeling. Dat was hier hard nodig om stukken af te bakenen, de aorta af te sluiten (had Katrien goed gekund) en om elkaar niet in de weg te lopen.
Jasmien heeft al meerdere keren laten horen beroerd Duits te spreken. Een foto trekken. Toevallig zit ze met Katrien bij de Duitse leenwoorden. Jasmien houdt zich een beetje van de domme en Katrien scoort alle woorden. Zo moeilijk was dit niet. min 1000 dankzij Katrien denk je dan.
Tegen die achtergrond: Katrien klaagde over het lage aantal hondenbaasjes dat Jasmien had gezien.
Ik ga Jasmien maar weer eens overwegen.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 16:28:42 door foxhunter »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #36 Gepost op: 5-04-2021, 16:40:22 »
Mochten ze kiezen welke deelopdracht ze deden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2021, 16:47:00 »
Maar GDC heeft wel gezegd dat er twee duo's waren die voor het geld hadden gekozen. Dat maakt het aannemelijk dat Annelottte-Lennart toch ook voor geld gingen. Welk koppel was anders het duo dat ook voor geld ging?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #38 Gepost op: 5-04-2021, 16:58:51 »
Maar GDC heeft wel gezegd dat er twee duo's waren die voor het geld hadden gekozen. Dat maakt het aannemelijk dat Annelottte-Lennart toch ook voor geld gingen. Welk koppel was anders het duo dat ook voor geld ging?
Er zijn toch nog 2 andere duo's ook... ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Dominostenen
« Reactie #39 Gepost op: 5-04-2021, 17:01:10 »
Ja en? We weten al dat Jasmien en Katrien een duo waren dat voor pasvragen ging. Blijft er toch nog maar één ander duo over dat dit ook deed?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!