Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 14741 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #200 Gepost op: 26-04-2022, 13:58:15 »
Klopt.. zo overduidelijk in beeld gebracht.. alles is zo “Yens is de mol” dat hij het daarom (hopelijk) niet is

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #201 Gepost op: 26-04-2022, 17:18:19 »
Ik zie Yens ook inderdaad als een goede noodmol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #202 Gepost op: 26-04-2022, 19:03:55 »
Laten we niet vergeten dat de regie ondanks alle problemen dit seizoen nog steeds in staat moet worden geacht om alles zo in beeld te brengen dat het publiek op het verkeerde been wordt gezet. Dus daar waar Yens in plaats van een lachende banaan op zijn zij zo ongeveer het woord MOL op zijn voorhoofd getatoeëerd lijkt te hebben, denk ik dat hij het gewoon niet is!

Vermoedelijk hebben ze dankbaar gebruik gemaakt van zijn über-laconieke houding en het allemaal zo in beeld gebracht dat er straks toch nog een WTF-moment komt. Ik hou er dan ook best wel rekening mee dat het Yens is die aanstaande zondag een rood scherm krijgt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #203 Gepost op: 26-04-2022, 20:07:58 »
Klopt, we moeten de makers niet onderschatten, zelfs niet als de Mol halverwege het spel verlaat. En Yens zelf moeten we niet onderschatten als kandidaat die sinds de molwissel misschien wat meer uit de kast haalt om mols over te komen.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #204 Gepost op: 26-04-2022, 22:29:23 »


Bekijk Yens' tot en met aflevering 6 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Online VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #205 Gepost op: 26-04-2022, 23:27:49 »
En Yens zelf moeten we niet onderschatten als kandidaat die sinds de molwissel misschien wat meer uit de kast haalt om mols over te komen.

En daar is ook alle reden voor. Nooit is het spel (opnieuw) begonnen met al een heel behoorlijk bedrag in de pot. De opgebouwde buffer maakt flink door verdienen ook minder belangrijk. Daarnaast is er ook nog met de finish in zicht een uitgelezen moment om je tactiek geloofwaardig volledig om te gooien. Ik sluit niet uit dat Sven dit heeft gedaan….
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #206 Gepost op: 27-04-2022, 14:53:36 »
Klopt, we moeten de makers niet onderschatten, zelfs niet als de Mol halverwege het spel verlaat. En Yens zelf moeten we niet onderschatten als kandidaat die sinds de molwissel misschien wat meer uit de kast haalt om mols over te komen.

Toen ze een nieuwe mol kozen, zei iedereen dat ze gingen letten op wie zich anders ging gedragen. Ik dacht toen al: ‘dat is een uitgelezen kans voor een kandidaat om zich net iets anders voor te doen en veel verdenkingen binnen te slepen’.

Als Yens dat ook bedacht heeft en daarom af en toe wat vreemd reageert, is dat heel slim. Maar ik vind het maar lastig. Je kunt gedrag van spelers altijd op twee manieren uitleggen en ik heb nooit echt veel succes gehad om de mol op basis van zulk gedrag of lichaamstaal te ontmaskeren. Daarom focus ik me altijd wat meer op de mogelijke molacties en anti-molacties. Dat is natuurlijk ook lastig (en ook deze keer is daarbij geen duidelijke front runner), maar ik heb daar tot nu toe wel iets meer succes mee gehad.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #207 Gepost op: 27-04-2022, 20:15:29 »
Ik zit ook een beetje in dubio of Yens te obvious is of niet, of dat hij sinds de molwissel expres anders doet of niet, maar als ik naar mogelijke molacties kijk kom ik wel echt bij hem uit.
Verder hebben we nu maar 4 afleveringen om de (nieuwe) mol te vinden in plaats van 8, dus misschien dat ze het nu wat duidelijker maken. Ook hangt er een beetje een negatieve vibe boven dit seizoen door de enorme hoeveelheid pech die de makers hebben gehad. Dat moet ook invloed hebben gehad op de kijkers. Dus misschien dat dat nog een reden is dat de mol wat duidelijker is dit jaar, zodat de meeste kijkers de mol uiteindelijk goed zullen hebben en daarom toch met een positief gevoel dit seizoen af kunnen sluiten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #208 Gepost op: 29-04-2022, 15:04:19 »
Als je gewoon een beetje neutraal en realistisch kijkt kunnen het enkel Yens en Uma zijn. Dan is Yens degene die toch aanzienlijk meer geld wegspeeld.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #209 Gepost op: 29-04-2022, 15:21:24 »
Als je gewoon een beetje neutraal en realistisch kijkt kunnen het enkel Yens en Uma zijn. Dan is Yens degene die toch aanzienlijk meer geld wegspeeld.

Ik ben het wel met deze samenvatting eens behalve dat ik zou zeggen dat hij meer geld geprobeerd heeft weg te spelen. Hij brengt in het waterpark geld binnen waarvan hij daarna weer een deel wegspeelt. Hij brengt (mogelijk) onbedoeld geld binnen bij Vertrouwen. En ook bij de sprong brengt hij (mogelijk onbedoeld) toch wel weer flink wat geld binnen. Allemaal wel te verklaren, maar ach, het is als mol best wel onhandig. Ik zou het daarom jammer vinden als hij het is, maar - als ik heel eerlijk ben - hij is het waarschijnlijk wel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #210 Gepost op: 29-04-2022, 15:35:41 »
Ik zou het vooral jammer van de edit en montage vinden als hij het is. Ze doen t nogal over de top.

Yens zelf lijkt me een prima mol en leuke gozer. Ik moest echt om m lachen toen ie ff een ruk aan dat stuur gaf om iedereen wakker te schudden met dat grijnsje op zn gezicht.

Maar zn accent klopt niet met de mol in de molbiecht. En omdat ik dat maar baseer op 1 woord wat ik duidelijk hoor ben ik daar maar 85% zeker van

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #211 Gepost op: 29-04-2022, 21:26:47 »
Yens met een antimolactie.
Sven geeft het verkeerde antwoord op bananen en zwaartekracht en Yens gaat daar in mee en levert dit antwoord in. Laat Sven dat lekker zelf doen. Nu lijkt Yens te mollen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yen
« Reactie #212 Gepost op: 29-04-2022, 21:47:29 »
Yens met een antimolactie.
Sven geeft het verkeerde antwoord op bananen en zwaartekracht en Yens gaat daar in mee en levert dit antwoord in. Laat Sven dat lekker zelf doen. Nu lijkt Yens te mollen.

Regie laat Yens wel eerst het bordje “door de zwaartekracht” lezen waarbij het wel even lijkt dat hij dit goede antwoord naar voor schuift (quod non) en Sven hem corrigeert.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Yen
« Reactie #213 Gepost op: 29-04-2022, 21:54:23 »
Regie laat Yens wel eerst het bordje “door de zwaartekracht” lezen waarbij het wel even lijkt dat hij dit goede antwoord naar voor schuift (quod non) en Sven hem corrigeert.
Maar daar hebben Manu en Uma toch niks mee, die horen en zien dat niet? Als Sven het verkeerde antwoord geeft kan Yens daar in mee gaan, maar Sven de foute banaan laten scannen. Dan lijkt het voor Uma en Manu dat Sven de mol is. De spelers spelen vooral tegen elkaar en niet slechts voor de bühne.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #214 Gepost op: 29-04-2022, 21:59:02 »
Dat Yens als mol relatief zichtbaar is vind ik wel logisch.
Hij heeft in tegenstelling tot een normale mol nog maar weinig tijd om te scoren als mol, en dus moet hij er altijd vol voor gaan volgens de voorbereide scenario’s die hij wel niet kunnen inoefenen heeft in tegenstelling tot Philippe, die uitgebreide testen gedaan had.
Ik denk ook dat de makers nu ook niet direct meer mikken op een “onzichtbare” mol, maar in tegendeel voldoende willen tonen om hem achteraf ook de credits te kunnen geven en op het eind te kunnen laten “shinen”.
Ik vind het echt een heel andere situatie dan een mol die 8 afleveringen de tijd heeft, en waar nodig eens gas kan terugnemen of wat uit beeld verdwijnen. Er zal altijd voldoende materiaal zijn om in afl 10 te tonen. Dat is nu anders, dus mag er al iets “zichtbaar” zijn in de aanloop naar de onthulling.

My 5 cents 😉

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yen
« Reactie #215 Gepost op: 29-04-2022, 22:05:27 »
Maar daar hebben Manu en Uma toch niks mee, die horen en zien dat niet? Als Sven het verkeerde antwoord geeft kan Yens daar in mee gaan, maar Sven de foute banaan laten scannen. Dan lijkt het voor Uma en Manu dat Sven de mol is. De spelers spelen vooral tegen elkaar en niet slechts voor de bühne.

Dat is waar.
Maar bij het nakaarten zal die eventuele indruk wel erg afgezwakt worden zeker?

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #216 Gepost op: 29-04-2022, 22:20:31 »
Ik snap je punt Molekule maar ik vind het gek dat de montage Yens soms in een extra verdacht daglicht zet. Bijvoorbeeld dit moment: "Nadat Anke de formule voor het huisnummer in de agenda van een vrouw gevonden heeft belt Yens door dat ze een huisnummer, sleutel en straat zoeken en dat ze om het huisnummer te vinden een x, y en z nodig hebben. Uma: "De x is..." Yens: "Jullie hebben ook niks?" De bom ontploft voor de derde keer en Yens hangt op en klaagt dat ze niet meewerken." (Zo heb ik het op zijn kandidatenpagina gezet.) Er wordt hier gesuggereerd dat Yens niet naar Uma luistert maar dit is puur montage als je naar de beelden kijkt.

Eerder werd Yens' vriendin al heel verdacht neergezet met het zoeken naar kokers waarbij de koker in het water getoond werd. Dit vind ik niet des Mols, bijzondere situatie of niet.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #217 Gepost op: 29-04-2022, 22:24:17 »
Dat Yens als mol relatief zichtbaar is vind ik wel logisch.
Hij heeft in tegenstelling tot een normale mol nog maar weinig tijd om te scoren als mol, en dus moet hij er altijd vol voor gaan volgens de voorbereide scenario’s die hij wel niet kunnen inoefenen heeft in tegenstelling tot Philippe, die uitgebreide testen gedaan had.
Ik denk ook dat de makers nu ook niet direct meer mikken op een “onzichtbare” mol, maar in tegendeel voldoende willen tonen om hem achteraf ook de credits te kunnen geven en op het eind te kunnen laten “shinen”.
Ik vind het echt een heel andere situatie dan een mol die 8 afleveringen de tijd heeft, en waar nodig eens gas kan terugnemen of wat uit beeld verdwijnen. Er zal altijd voldoende materiaal zijn om in afl 10 te tonen. Dat is nu anders, dus mag er al iets “zichtbaar” zijn in de aanloop naar de onthulling.

My 5 cents 😉

Daar sluit ik mij bij aan. Vergeet ook niet dat de crew ter plekke te maken had met een mol die slechts 2 molacties heeft uitgevoerd in 4 afleveringen. Deze molacties bleken ook nog eens 0 effect te hebben op de uitslag:
- Aantal roosjes niet meer van belang, want code met aantal kinderen en leeftijd Dolly Parton ging sowieso de mist in
 - Het laten vallen van de eieren evenmin, want nagerecht was ook met 12 i.p.v. 2 rauwe eieren geen succes.

De crew zal echt niet hebben aangestuurd op een voorzichtige mol. Het feit dat ze de molacties van Philippe al hebben laten zien, doet mij vermoeden dat er genoeg materiaal is van de nieuwe mol (Yens), anders hadden ze deze wel bewaard voor de laatste uitzending.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #218 Gepost op: 29-04-2022, 22:36:32 »
Ik snap je punt Molekule maar ik vind het gek dat de montage Yens soms in een extra verdacht daglicht zet. Bijvoorbeeld dit moment: "Nadat Anke de formule voor het huisnummer in de agenda van een vrouw gevonden heeft belt Yens door dat ze een huisnummer, sleutel en straat zoeken en dat ze om het huisnummer te vinden een x, y en z nodig hebben. Uma: "De x is..." Yens: "Jullie hebben ook niks?" De bom ontploft voor de derde keer en Yens hangt op en klaagt dat ze niet meewerken." (Zo heb ik het op zijn kandidatenpagina gezet.) Er wordt hier gesuggereerd dat Yens niet naar Uma luistert maar dit is puur montage als je naar de beelden kijkt.

Eerder werd Yens' vriendin al heel verdacht neergezet met het zoeken naar kokers waarbij de koker in het water getoond werd. Dit vind ik niet des Mols, bijzondere situatie of niet.

Hier heb je zeker een punt, dat knaagt bij mij ook. Maar als ik mij niet vergis worden de andere kandidaten ook behoorlijk zwart gemaakt in de montage, met name in de biechten van de kandidaten na een opdracht. Bijvoorbeeld Uma, dat ze zo'n duidelijk sketch van Bert en Ernie niet weet bijvoorbeeld. Hier lijkt Yens juist gespaard.
Ik ga het nog eens terugkijken met een ander perspectief dan vanuit de Yens tunnel.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #219 Gepost op: 30-04-2022, 10:50:05 »
Wordt zo meer een zoektocht naar hoe iemand in de montage eruitkomt. Dan is het meer hoe goed de montage is om de kijkers naar de verkeerde mol te leiden. Tuurlijk is er altijd misleidende montage, maar ik vind niet dat je Yens zo kan afstrepen omdat hij het verdachts overkomt.
Ik twijfel tussen Sven en Yens. Die komt meer kandidaats over dan Yens vind ik. Ik weet niet in hoeverre dat deels  door montage komt of niet . Maar we zitten wel met een tweede mol voor maar enkele afleveringen dus kan het niet zo zijn dat dan juist minder molacties  door de montage afgezwakt worden of in ieder geval dat de montage niet verloopt zoals gebruikelijk?

Misschien is er een ultiem goede montage toegepast en is er toch een vrouwelijke mol😀