Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 14750 keer)

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #240 Gepost op: 3-05-2022, 10:15:38 »
Als Yens niet de mol is, dan heeft hij wel zoveel ongelooflijk fout gedaan. Dan zou hij beter zijn dan de mol.

Hij gaat steeds expres eentje naast het goede antwoord zitten. Echt in elke aflevering. En een lol dat hij erom heeft! En hij zegt ook steeds bluffend molse dingen. Als hij de mol blijkt te zijn, dan gaan de kandidaten helemaal stuk van die beelden.

Dat zou de enige reden zijn waarom ik Yens leuk zou kunnen vinden als Mol. Hij komt mij erg laks over, maar als dat zijn manier van Mollen is en hij gewoon de boel loopt te dollen, zou ik het wel briljant vinden. Heel veel Molloten (en dus ook de deelnemers) zullen iemand op een gegeven moment toch wel afschrijven, doordat het té duidelijk is. Hoe mooi zou het zijn als Yens hier gebruik van maakt.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #241 Gepost op: 3-05-2022, 10:19:11 »
Ofwel is Yens een enorm opvallende mol, ofwel is hij een laconiek saboterende kandidaat. Beiden niet zo leuk als kijker.

Het seizoen is gehandicapt na de exit van Philip en het belang van een goed voorbereide en goed geselecteerde mol valt nu dubbel zo hard op. Daarom krijg ik een beetje het gevoel dat de montage het ook uit frustratie niet verstopt dat Yens gewoon de mol is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #242 Gepost op: 3-05-2022, 10:32:36 »
Als hij de mol blijkt te zijn, dan gaan de kandidaten helemaal stuk van die beelden.
Ja en het fantastische is dat wij die beelden allemaal al gezien hebben ::rofl:: ! De pure wensmol dus, giga mollen en toch onverdacht blijven, bijv. tot op hier Sven en de helft van het forum zit niet op hem ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #243 Gepost op: 3-05-2022, 13:01:43 »
Als Yens niet de mol is, dan heeft hij wel zoveel ongelooflijk fout gedaan. Dan zou hij beter zijn dan de mol.

Hij gaat steeds expres eentje naast het goede antwoord zitten. Echt in elke aflevering. En een lol dat hij erom heeft! En hij zegt ook steeds bluffend molse dingen. Als hij de mol blijkt te zijn, dan gaan de kandidaten helemaal stuk van die beelden.

Mwoah. Hij brengt ook geld op in het waterpark (ik weet het - controversieel - maar ik verwacht echt niet dat de 1.000 bij toeval door een kandidaat is binnengebracht die dacht dat het 10 euro was), bij ‘Vertrouwen’ (hij overtuigt Manu hem door te laten), was betrokken bij de uiteindelijke oplossing van Groundhog Day (al was hij ook betrokken bij wat missers daar), kost effectief geen geld in het bananenveld (waarom zijn bananen krom had volgens mij iedereen fout gehad), laat Sven voor 1.000 euro springen en springt zelf ook ondanks dat Uma hem een excuus geeft niet te springen (al is dat beide voor tweeerlei uitleg vatbaar) en is de kandidaat die bij de blinddoekopdracht het het beste van allemaal doet.

Toegegeven, daar staan mogelijke molacties tegenover (en als hij de mol is, zal er ook nog wel wat verborgen zijn in de montage), maar ik ben het totaal niet eens met de voorstelling dat hij alleen maar loopt te mollen of dat - als hij de mol is - hij daar bijzonder effectief in is geweest.

Als hij de mol is, heeft hij het met veel lef gespeeld, maar heel veel is niet echt goed uitgepakt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #244 Gepost op: 3-05-2022, 13:12:26 »
Zit sinds de molswitch op Yens. Leuke gast. Het is zeker zo dat zijn gemol niet heel erg verhuld wordt in het programma. Al weten we natuurlijk niet of er nog veel meer is, wat wél uit de uitzending is gehouden. Normaliter is het zeker zo dat de personen die meer uit de wind worden gehouden door de regie, extra verdacht zijn. Maar voor deze keer gok ik toch op Yens, desalniettemin, omdat het een raar seizoen is.

Kan best zijn dat de regie deze keer dacht: we gaan het helemaal anders doen. Omgekeerde psychologie; veel molloten zullen Yens' vrij full on molacties wellicht minder verdacht vinden, als we ze eerlijk in beeld brengen. En misschien denkt Yens als mol: ik heb wat in te halen. Ik ga mollen waar er te mollen valt. Tuurlijk gaan er ook dingen wel goed, maar het doel is eigenlijk nooit geweest om de mol feitelijk in alles te laten mollen. Dan val je veel teveel op. Maar Yens heeft wel veel en effectief gemold de tweede helft van het programma. Er is hoe dan ook een grote omslag in zijn houding, gedrag en money making capaciteiten sinds de tweede mol is aangewezen, en ik zie in hem liever De Mol dan een opzichtig mollende kandidaat  :)
« Laatst bewerkt op: 3-05-2022, 13:19:04 door Nat007 »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #245 Gepost op: 3-05-2022, 13:59:44 »
Ja zijn verschil in gedrag laat me ook nog steeds naar Yens neigen. Dat is iets waar we volgens de Coster zelf op moesten gaan letten natuurlijk. Uma en Sven zijn dichter bij zichzelf gebleven tijdens deze serie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #246 Gepost op: 3-05-2022, 14:16:45 »
Aan molacties geen gebrek. En het is nu niet dat je echt verdiend geld 100% aan hem kunt toeschrijven. Dit is bij Sven en Uma zeker wel meerdere keren het geval. Zeker bij Sven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #247 Gepost op: 3-05-2022, 14:25:13 »
Gilles heeft in CDM gezegd dat de mol ook hier en daar geld verdient en dat t ook niet de bedoeling is dat de mol alles saboteert.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #248 Gepost op: 3-05-2022, 14:36:33 »
Gilles heeft in CDM gezegd dat de mol ook hier en daar geld verdient en dat t ook niet de bedoeling is dat de mol alles saboteert.

Als ik het mij goed herinneren, zei hij dat ná de uitzending dat Philippe het spel verliet. Dat was misschien ook wat opbeurend voor Philippe. Het liefste heeft de redactie dat de Mol onontdekt blijft. Daarvoor kun je een keertje geld verdienen, zoals ze vorig jaar ook Lennart het advies gaven eens geld te verdienen voor de pot, maar Lennart achtte zich onverdacht en improviseerde een nieuwe Molactie.

Hoe ik het interpreteerde, bedoelde Gilles meer te zeggen dat de Mol niet altijd succesvol hoeft te Mollen. Het zou het idee van het programma: De groep probeert geld te verdienen en de Mol wil zo anoniem mogelijk de pot zo laag mogelijk houden, nogal tegenspreken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #249 Gepost op: 3-05-2022, 14:41:43 »
Gilles bedoelde precies wat hij zei

“Het is ook niet de bedoeling dat de mol alle opdrachten saboteert”

Verder weinig ruimte voor eigen invulling

Het is idd minstens net zo belangrijk dat de mol zo lang mogelijk onontdekt blijft. Anders kan de formule de prullenbak in

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #250 Gepost op: 3-05-2022, 15:43:54 »
Gilles heeft in CDM gezegd dat de mol ook hier en daar geld verdient en dat t ook niet de bedoeling is dat de mol alles saboteert.

Dat had Philip al genoeg gedaan voor een heel seizoen. Op vier afleveringen tijd moeten zowel de kijker als de andere kandidaten de mol kunnen vinden, dan gaat die geen geld verdienen aan bandwerk.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #251 Gepost op: 8-05-2022, 23:14:18 »
Vanaf het moment dat zijn opdracht mislukte (overigens heel begrijpelijk) vond ik Yens erg "not amused" overkomen. En al helemaal niet meer nadat hij verloren had. Sven probeerde hem nog eens goed vast te pakken, maar dat was ook niet zo'n succes...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #252 Gepost op: 8-05-2022, 23:18:03 »
Jammer voor Yens, maar ik gunde Sven de winst toch wat meer.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #253 Gepost op: 8-05-2022, 23:29:15 »
Ik moest wennen aan Yens zijn nieuwe coupe. En eerlijk is eerlijk hij had van alledrie de lastigste opdracht. Al snap ik dat hij ging voor pasvragen. Het is een duivels dilemma. Dan zou ik ook balen om naast de winst te grijpen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #254 Gepost op: 9-05-2022, 00:02:08 »
Jammer voor Yens, maar ik gunde Sven de winst toch wat meer.

Net omgekeerd hier, maar het gaat zoals het gaat :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #255 Gepost op: 9-05-2022, 15:10:40 »
Gilles: ''Niet te teleurgesteld?''
Yens: ''Jawel, maar ik moet hier nog blijven staan''.
 ;D ;D
Heerlijke en eerlijke eigenzinnige kandidaat, heeft veel voor dit seizoen goedgemaakt vind ik.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #256 Gepost op: 9-05-2022, 15:31:02 »
Tuurlijk was hij enorm teleurgesteld. Het is geen BN'er wie genoeg geld heeft en het niet interessant vindt wanneer hij/zij niet wint.

Maar wat een fantastische kandidaat, enorm van hem genoten. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #257 Gepost op: 9-05-2022, 15:49:03 »
Ik kon zijn goudeerlijke reactie wel waarderen. Je kan je in allerlei bochten gaan wringen om niets van enige teleurstelling te laten blijken en de o zo sportieve verliezer spelen, of je kan gewoon zeggen hoe je je voelt. Niets mis mee wat mij betreft.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #258 Gepost op: 9-05-2022, 18:49:43 »
Wel benieuwd of er in eerdere seizoenen niet net zo verslagen is gereageerd door verliezers maar dat dat in de montage is weggepoetst.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #259 Gepost op: 9-05-2022, 19:07:20 »
Ik kon zijn goudeerlijke reactie wel waarderen. Je kan je in allerlei bochten gaan wringen om niets van enige teleurstelling te laten blijken en de o zo sportieve verliezer spelen, of je kan gewoon zeggen hoe je je voelt. Niets mis mee wat mij betreft.

Geheel eens. Ik vond het uitermate verfrissend dat hij zijn maar al te begrijpelijke teleurstelling etaleerde. Dat kumbaya-geknuffel dat iedereen maar schijnt te verwachten heeft iets kunstmatigs - om niet te zeggen onmenselijks.
Woosie down?