Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 36176 keer)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 16-12-2025, 20:35:42 »
Ik zit nog steeds aan die 2x 6'0'' te denken. Dat het een verborgen hint moet zijn en die naar de lengte van Nathan vind ik zeker sterk. Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met 6 feet under, omdat die ene 6'0' te laag staat. Het staat op de plek van 5'0''....ik kom er niet uit iig, maar hier moet nog iets anders te puzzelen zijn.

6'6"
6'0"
5'6"
6'0"
4'6"
4'0"
3'6"

De poster hangt overigens ook nog te hoog. Bij de echte 6'0'' zou Nathan's bovenkant van hoofd uit moet komen maar de bovenkant van z'n hoofd hangt tussen de 5'6" en 6'0'' in....

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 16-12-2025, 20:48:07 »
“Dan pak je de 6”

Zin uit het liedje viervoeters heel toevallig

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 16-12-2025, 20:59:40 »
Ik zit nog steeds aan die 2x 6'0'' te denken. Dat het een verborgen hint moet zijn en die naar de lengte van Nathan vind ik zeker sterk. Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met 6 feet under, omdat die ene 6'0' te laag staat. Het staat op de plek van 5'0''....ik kom er niet uit iig, maar hier moet nog iets anders te puzzelen zijn.

6'6"
6'0"
5'6"
6'0"
4'6"
4'0"
3'6"

De poster hangt overigens ook nog te hoog. Bij de echte 6'0'' zou Nathan's bovenkant van hoofd uit moet komen maar de bovenkant van z'n hoofd hangt tussen de 5'6" en 6'0'' in....

Vanuit mijn Loes tunnel is dit weer een beroemde getal 5 hint naar haar, omdat ze de 5e afvaller was in seizoen 18:
-Nummerbord teaser 38-48 waar 43 (Loes was 43 bij de start van het seizoen) precies in het midden ligt (in balans) als je 5 bij 38 optelt en 5 van 48 af haalt
-5 mollen-5 kandidaten
-5 laatste vragen bij Resultaatgericht vallen af
-5e kandidaat heeft elke aflevering groen scherm

De mol is waarschijnlijk toch Nathan, gezien het stemgedrag in de finale, maar bij hem kan ik het er niet zo goed opplakken. Inderdaad zijn lengte misschien, wat hier al vaak geopperd is, of dat hij op nummer 6 speelde (De Line-Up in het voetbal is vertaald naar het Nederlands de opstelling, en daar stond Nathan dus vaak op 6).. je kunt eigenlijk altijd wel een reden bedenken voor je mol als je gaat goochelen met getallen..
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 21:06:50 door Speurmol »

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 16-12-2025, 21:04:08 »
Nathan deed mee aan seizoen 20 (4 x 5) en het jubileumseizoen in 2025 (5 x 5).

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 16-12-2025, 21:05:06 »
En waren ze niet op zoek naar 20 jaar oude port?

20e seizoen was ook weer Nathan
Widm was toen 20 jaar oud

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 16-12-2025, 23:47:40 »
Wat mij betreft kan die 6 feet alleen op nathan zijn lengte slaan

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 17-12-2025, 01:01:17 »
Wat mij betreft kan die 6 feet alleen op nathan zijn lengte slaan
Maar kijk nou nog eens goed naar de line-up, wiens hoofd eindigt exact bij 6''? Loes... Nathan steekt er best iets bovenuit.

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 17-12-2025, 02:06:00 »
Dat kan Nathan gewoon openlijk zelf gegeven hebben toch?

Maar waarom heeft deze vermomde figuur (Lavezzi) de molboekjes dan in handen als hij er toch niks mee doet?
Lijkt me dan toch dat juist hij degene is die het briefje erin stopt.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 17-12-2025, 07:30:14 »
Maar kijk nou nog eens goed naar de line-up, wiens hoofd eindigt exact bij 6''? Loes... Nathan steekt er best iets bovenuit.

Ligt aan de schoenen denk ik, want zie dat haar lengte 1,70 is, 5,58 feet. Nathan is 1,83 en dus 6 feet.
Misschien ook nog interessant om weten wat het bij Merel is. Lengte 1,74, 5,71 feet.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2025, 07:40:05 door Mol1991 »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 18-12-2025, 01:22:32 »
De tikjes op de krokodil lijken in de geluidsmix extra aangedikt. Daarvan denk ik dat we wel een hint gaan terugzien.

Ik denk simpelweg dat de 11 tikjes verwijzen naar een voetbalelftal. Maar goochelen met getallen kan vaak naar meerdere tunnels leiden.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 19-12-2025, 12:37:54 »
Zie dat de intro wel een heel klein hintje heeft, maar niet helemaal klopt.

Want let op:
Dennis 2008 Loes 2018
Anne-Marie 2012 Sahil 2022
Jurre 2023 Immanuele 2017
Kim 2010 Nathan 2020
Merel 2019 en Richard 2006

Drie van deze duo’s in de intro zat 10 jaar verschil tussen hun seizoen. Als dit al eerder benoemd is, excuses. Maar viel het nu ineens op en vond wel leuk om te delen. Zit niks echt achter denk ik.

« Reactie #271 Gepost op: 19-12-2025, 13:13:31 »
En over de intro ook: Nathan is de enige die lacht.
De lachende mol?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #272 Gepost op: Gisteren om 07:55:52 »
Portugal samengevat: Fátima, Fado & Futebol.
Fado en Futebol hebben we al gezien, maar Fátima nog niet.
Fátima is het geloof. Een belangrijke figuur in de historie van Portugal en Fátima was Lucia.
Hier vind je het hele verhaal: https://lusophonia.com/fatima-fado-futebol/
Maar goed dit is eerder een fabel; waar Portugal later mede op is “gebouwd”.

Aanwijzingen als voetbal en licht zijn mij te algemeen. Voetbal is onderdeel van de Portugese maatschappij en in Portugal, zeker aan de zee, heb je veel licht. Allebei algemeen aanwezig. Met Fátima is dan weer weinig gedaan.

De drie affluitsignalen en 4 en 7 keer tikken zijn als aanwijzing wel goed uit te leggen aan een groot publiek. Bij licht ‘Luz is Licht’; het kan ook wijzen op de donkere kelders van Porto, Nachtbeelden en naar het einde toe komt de mol steeds meer in het licht, met een licht finale. Dat geldt dan voor alle kandidaten en zeker voor Nathan.
En ook het licht als de mol zich zou openbaren, leidt ons dat niet af van het overbekende stemgeluid van Nathan?

Ik zit nog met Rendez-Vous, Rik bij het Pastel de Nata standbeeld, waar je Louis V uit kan halen.

De naam Loes in dit seizoen, voor Lucia, Luz, Luzia die ook nog eens een Fado moment heeft en staat voor Fátima (Lucia) moet voor de makers een absolute zegen zijn geweest.

Als Loes de mol is, dan mag ze van mij de mol-Oscar verdienen; alleen met een flinke portie Fátima is zij dan te vinden, en ja Loes is een steengoede actrice.
De realist in mij geeft de Nathan verdenkers gelijk, met deze verdenkingen gaat het Loes niet lukken.

Football/ realist of Fado / Fátima, ik sta in dubio.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 07:58:29 door foxhunter »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #273 Gepost op: Gisteren om 10:01:48 »
Geen hints naar Merel?

Als het volgende waar is dan kunnen dit zomaar een paar brutale hints naar Merel zijn, die gerelateerd zijn aan het Sinterklaasjournaal. Dit zijn screenshots uit de eerste 6 minuten van aflevering 1. Plaaje 1: een vogel die bovenop een kruis zit. Het 2e plaatje is een screenshot van een drone die over een kruis vliegt en de laatste persoon die zich 'boven' het kruis bevindt is Merel. Het kruis wijst Merel aan. Plaatje 3 is een boot die komt aanvaren (symbool voor de pakjesboot?)

In de opdracht waar Merel in de groep zat die moest worden geflitst door de flitspaal zit ook een aantal items die met Sinterklaas te maken hebben: jute zak (zaklopen), op stelten lopen wat Pieten vaak doen.

En bovendien gooit Merel nog een jute zak vanuit de lucht op de -250.

In eerste instantie doe ik nooit wat met hints, ik geef prioriteit aan molacties en gedrag van de mol. Maar dit wilde ik hier toch even posten, omdat het me opviel bij terugkijken.

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: Gisteren om 10:25:06 »
Als er echt hints in dit seizoen zitten naar het Sinterklaasjournaal, dan zijn de makers wel heel erg toondoof. Het overlijden van Dieuwertje en de transitie naar Merel zijn nog véél te vers voor zoiets luchtigs. Zeker aangezien het seizoen al begon voor het Sinterklaasjournaal überhaupt zelf een eerbetoon aan Dieuwertje kon brengen. Dat lijkt me echt uitgesloten.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: Gisteren om 10:34:46 »
Plus Dieuwertje Blok, leefde toen nog. Toen de opnames bezig waren van dit jubileum seizoen.

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: Gisteren om 19:06:13 »
Wanneer de kandidaten weglopen bij de finaletest zien we bij Kim, Merel en Loes op de achtergrond de achterkant van de I-pad met daarop de woorden ‘ de mol’.
Bij Nathan zien we gedeeltelijk het scherm met een stukje van het Christus Koning beeld.
Is dit een hint dat Nathan inderdaad schijn heilig was zoals wel eerder genoemd hier op het forum?
Het is te zien in minuut 47!
4 tikjes en 7 tikjes op de krokodil, je ziet het antwoord op de vraag in minuut 47?
Ps. Kan helaas geen beter screenshot maken

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #277 Gepost op: Gisteren om 21:45:14 »
Complimenten forum! We hadden alles denk ik  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline FS

• Forumlid