Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 45497 keer)

Offline geennaam

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #100 Gepost op: 1-12-2025, 22:32:08 »
Wat vinden jullie van het nieuwe filmpje “ exclusief “op de Avrotros site( ook via de app aan te klikken)?
Ik vind het opvallend dat we hier in de groep Nathan een grap zien maken waarin hij liegt. Jurre zegt nadat Jurre erachter kwam dat hij Nathan onterecht geloofde ;” dus zo goed kan jij liegen”.. waarop Nathan biecht; “ Jurres eerste reactie was goud waard”.
Willen de makers hier Nathan  verdacht maken?

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 1-12-2025, 22:35:55 »
Ze gaan Nathan verdacht blijven maken tot hij eruit gaat of bewezen dat hij het niet is, omdat negen oud-winnaars hem als mol gekozen hebben. Zo spannend blijft als er €2000,- uit de pot gaat of €1000,- in de pot komt. En laten hem daardoor soms ook bewust minder in beeld, omdat eigenlijk anders te duidelijk is dat hij kandidaat is. Er zijn bij de laatste aflevering zoveel dingen gebeurd bij hem, wat je als mol niet goed kan uitleggen. Zo kijk ik erna.

Ik ga er zelf vanuit dat hij dit keer niet de finale haalt. Wat ik ook denk dat door de montage hem verdacht willen blijven maken, dat we onbewust denken wat is Nathan in sommige gevallen anders dan in 2020. Maar dat in werkelijkheid is dat de makers de fanatieke Nathan willen wegmonteren, vanwege dat ze het nog spannend willen houden als de oud-winnaars gelijk hebben of niet.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2025, 22:57:40 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 1-12-2025, 23:32:56 »
Ik zie juist een bijna perfect molprofiel op hem en heb de anderen allemaal al afgestreept om kandidaatse acties.

Was deze aflevering ook weer lekker de foute antwoorden aan het bevestigen bij de moordopdrachten.

En hield zn fanatieke teamplayer alibi weer hoog door Sahil de joker te gunden, maar belangrijker was dat Sahil dan AM bij het geld weg zou houden.

« Reactie #103 Gepost op: 1-12-2025, 23:45:05 »
Wat vinden jullie van het nieuwe filmpje “ exclusief “op de Avrotros site( ook via de app aan te klikken)?
Ik vind het opvallend dat we hier in de groep Nathan een grap zien maken waarin hij liegt. Jurre zegt nadat Jurre erachter kwam dat hij Nathan onterecht geloofde ;” dus zo goed kan jij liegen”.. waarop Nathan biecht; “ Jurres eerste reactie was goud waard”.
Willen de makers hier Nathan  verdacht maken?

Doordat Nathan duidelijk zijn lach niet kan inhouden, en dus slecht kan liegen, interpreteer ik dit filmpje eerder als een frame om hem als kandidaat neer te zetten. Jurre's uitspraak was volgens mij ironisch bedoeld.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 2-12-2025, 07:37:25 »
Ik zie juist een bijna perfect molprofiel op hem en heb de anderen allemaal al afgestreept om kandidaatse acties.

Was deze aflevering ook weer lekker de foute antwoorden aan het bevestigen bij de moordopdrachten.

Bijzonder, want hij had zeker bij de moord oplossen geen enkele reden als mol zijnde om op sommige momenten niet mee te speuren of zich af te zonderen. Als mol wil je voorkomen dat ze de juiste antwoorden geven of heel dichtbij zijn. Toen Loes en Anne-Marie de bloedplek vinden in de bieb, waren ze heel dichtbij de juiste moordplek, wat nou als ze toch verder hadden gekeken. Als hij de mol is, is dit lastig om uit te leggen, want hoe dan ook bij zo belangrijk opdracht ga je als mol samen met de groep speuren of verdachte ondervragen.

Je kan ook niet uitleggen als mol zijnde vind ik, waarom jij eerst de blacklight had en daarna t/m het eind Loes hem had. Als mol wil je deze zo dicht mogelijk bij je hebben, omdat het daardoor lastigere is voor de kandidaten om de bloedsporen te vinden en je houdt dan de controle over deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 07:53:38 door Mol1991 »

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 3-12-2025, 22:47:48 »
Loes verdenkt Nathan al vanaf aflevering 1. En Annemarie heeft hem ook een keer ingevuld. Dus dan laten ze hem niet met dat black light lopen. Soms wordt een mol dwarsgezet!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 3-12-2025, 22:57:49 »
Loes verdenkt Nathan al vanaf aflevering 1. En Annemarie heeft hem ook een keer ingevuld. Dus dan laten ze hem niet met dat black light lopen. Soms wordt een mol dwarsgezet!
Dit van Loes weet ik niet, want hoor haar vooral Merel noemen.

Oké dan heb ik hier een vraag over, maar dan dat ik Nathan als mol zie:
Loes de kandidaat heeft als eerst de blacklight in de handen, blijkbaar heeft Nathan in tussentijd het eventjes overgenomen (is niet in beeld) tot ongeveer dat ze het pistool vinden. Dit zien we ook niet in beeld, maar vanaf daar heeft Loes het weer in handen tot het eind. Mijn vraag is ze zien hem als mol, waarom heeft hij toch duidelijk paar minuten de blacklight in handen als ze hem niet vertrouwen?

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 3-12-2025, 23:04:54 »
Om hem uit te testen!   

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 3-12-2025, 23:09:04 »
Om hem uit te testen!
Oké, maar waarom hebben ze hem niet constant tijdens deze opdracht getest?
Of hem überhaupt alleen gelaten als ze hem als mol zien, toen ze in de bieb gingen kijken?
Ik snap dit niet als je hem als mol verdenkt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 3-12-2025, 23:11:52 »
Loes en Jurre vertrouwen hem iig. Dat zag je bij t zakgooien.

“Nathan is te vertrouwen dus die gaat voor t geld.. tegen hem kunnen we eerlijk zijn”

Alleen Kim pruttelde tegen “vertrouwen jullie hem”??
Dit zegt ze als mol natuurlijk want Kim wilde geen geld

Maar Loes vertrouwt Nathan iig

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 3-12-2025, 23:15:09 »
Kim verdenkt Nathan volgens mij. Kijk maar eens hoe ze hem in de gaten houd na afloop van de cluedo opdracht. Alsof ze ter plekke een openbaring krijgt.
..0DATIE

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 3-12-2025, 23:15:46 »
Ja, dacht ik ook al FS.  :)
En bmol ik zeg niet persé hier door dat Nathan niet de mol is, want misschien is hij het wel. Alleen ik wilde je laten zien dat sommige dingen gewoon niet logisch zijn als hij de mol is in deze opdracht. En dat niks heeft te maken met dat Loes en Anne-Marie hem gingen testen, zeker Loes niet want ze vertrouwd hem al.
En in dit geval betekend het ook dat Nathan, Loes ook vertrouwd en niet haar als mol ziet.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 07:14:38 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 3-12-2025, 23:17:36 »
Precies  ::ok::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 4-12-2025, 10:56:36 »
Als Nathan de mol is stonden ze bij aanvang van de vorige aflevering op -2000 euro. Ik kan me heel goed voorstellen dat er dan een ingreep plaatsvindt en dat hij zich met opzet afzijdig houdt/moet houden tijdens de Cluedo-opdracht.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 4-12-2025, 14:43:12 »
Als Nathan de mol is stonden ze bij aanvang van de vorige aflevering op -2000 euro. Ik kan me heel goed voorstellen dat er dan een ingreep plaatsvindt en dat hij zich met opzet afzijdig houdt/moet houden tijdens de Cluedo-opdracht.

Slim ja! Niet over nagedacht. In dat geval staat de pot nu op 0. Wat dan ook zou betekenen, dat hij ook de aankomende aflevering niet meer uit de pot kan halen in de opdrachten, maar wel kan zorgen dat er zo weinig mogelijk in komt. Het zou wel een grap zijn zeg...als de pot aan het eind 0 blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 14:49:44 door Renske is helder »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 4-12-2025, 16:00:32 »

Natuurlijk kan dit, maar dit valt toch juist te veel op voor de kandidaten. Als ineens een fanatieke Nathan ineens meer op de achtergrond is, want dat vinden veel hem.  Zeker voor Loes en Anne-Marie, als mol kan je echt wel gedeisd houden bij zo’n opdracht, maar om als mol niet met Loes en Anne-Marie niet in de bieb samen te zijn en je zit bij team onderzoekers, vind ik dat je geen enkele excuus hebt om op dit moment als mol met een koffer alleen beneden te zijn. Want je had op dat moment alles al wat je nodig had en dit valt te veel op. En je wil ook niet dat ze ineens de kapel vinden, ook al moet je gedeisd houden vanwege wat jij hierboven zei.

Maar het is deze aflevering niet alleen de cluedo-opdracht vind ik hoor. Bij de enveloppen vond ik hem ook niet echt logisch als mol.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 4-12-2025, 16:16:14 »
Nathan was erbij toen AM en Loes de moordwapens bekeken, hij was erbij toen de kapel werd gevonden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij voor de groep 'afwezig' was. Dat wij hebben gezien dat ie niets wezenlijks bijdroeg is een ander verhaal.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 4-12-2025, 16:22:44 »
Nathan was erbij toen AM en Loes de moordwapens bekeken, hij was erbij toen de kapel werd gevonden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij voor de groep 'afwezig' was. Dat wij hebben gezien dat ie niets wezenlijks bijdroeg is een ander verhaal.

Ja wat goed van hem, maar hij kan niet aanwezig zijn bij de bieb als Loes en Anne-Marie er zijn als mol, kom op daar geloof ik niks van ?!  ???

Ik geloof dat je veel als mol kan doen en misschien ligt het aan de montage, maar er gaan bij mij ook dingen soms te ver om iemand goed te praten sorry. Ik doe er ook wel aan mee I know. Maar ik vind gewoon dat je dit gedeelte en ook bij de enveloppen niet goed kan uitleggen als mol en ook niet de reden die jij oppert. Natuurlijk kan dit, maar het is zo onlogisch vind ik als mol. Maar we gaan het merken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 4-12-2025, 16:31:14 »
Het lijkt mij erg logisch dat er even op de pauzeknop wordt gedrukt als de pot 2000 euro in de min staat met nog maar 3 afleveringen te gaan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 4-12-2025, 16:34:33 »
Het lijkt mij erg logisch dat er even op de pauzeknop wordt gedrukt als de pot 2000 euro in de min staat met nog maar 3 afleveringen te gaan.
Hier ben ik mee eens, maar ik ben niet mee eens dat je daardoor op sommige momenten niet aanwezig bent. Het had totaal geen zin om beneden in de koffer te kijken, als je toch alles al had om dingen te zoeken en als mol wil je zo dichtbij mogelijk bij de kandidaten zijn als ze dingen ontdekken. Ook in zo’n situatie. En in dit geval vind ik dat Nathan dit niet kan uitleggen als mol.