Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 5187 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: Gisteren om 23:42:21 »
Typisch ook dat ze de pot aan hun mol toevertrouwen. Ze zitten allemaal op de penningmeester.
Van deze vier wilde alleen Nathan dit. Loes en Kim wilde Jurre als penningmeester houden, waarschijnlijk omdat ze haar niet vertrouwde.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #61 Gepost op: Gisteren om 23:45:39 »
George heeft anders flink wat geld weggemaakt vlak voor de finale. En deed Margriet dat ook niet toen in de trein als penningmeester?
Onderschrift van blondine=mol gewoon altijd laten staan

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #62 Gepost op: Gisteren om 23:49:50 »
Ik dacht dat dat van Margriet uit een opdracht kwam. Niet uit de pot zelf.
George heeft inderdaad  €15.000 weggegooid uit de pot, omdat niemand hem controleerde.
En Kees heeft als Penningmeester met de briefjes in de trein kunnen sjoemelen in aflevering 9.

Maar tegenwoordig wordt het allemaal wel goed gecontroleerd door de kandidaten. En na de laatste test geld wegmoffelen is gewoon niet de bedoeling.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: Vandaag om 00:13:10 »
Is er een overzicht ergens dat iemand genoteerd heeft wie op wie zit bij elke aflevering?

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: Vandaag om 00:17:21 »
Ja bij mij ook, zag dit totaal niet aankomen. Bij de rest kon je het wel uit de beelden halen een beetje op ze zitten, maar dit niet. Wat ik dan niet snap, waarom moesten wij zo duidelijk weten dat volgens Merel, Loes de mol is sinds aflevering 4? En was er soort Merel - Loes duel aan de gang, wat totaal onzin was blijkbaar. Als zij Nathan al sinds aflevering 1 verdacht vond blijkbaar. Waarom mochten we dit niet weten. Ja beetje vaag houden snap ik, maar ik heb geen enkel keer gedacht oh die meid zit op Nathan. Ik dacht eerder Kim eventjes op Nathan.

Ik heb even de testverdenkingen teruggekeken en je hoort Merel geen één keer zeggen dat ze Loes verdenkt. Je hoort haar wel twee keer acties van Loes beschrijven waarbij Loes de opdrachten niet vooruit helpt. Maar dat is nog iets anders dan verdenken.

Ook als Merel al op Nathan zat kan het nog steeds dat ze Loes in het oog hield voor het geval mocht blijken dat Nathan toch niet de mol is.

Ik meen me ook te herinneren dat Merel heeft gezegd dat ze Loes niet vertrouwt. Maar dat kan je ook zeggen over een concurrerende kandidaat.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: Vandaag om 00:19:36 »
Ze zei dat ze voor 75 procent zeker was. Die andere 25 zullen wel voor Loes zijn

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #66 Gepost op: Vandaag om 00:22:31 »
Iedereen praat maar dat 0 kandidaten Loes verdenken in de finale. Maar Nathan zelf wordt ook maar door 1 van de 4 verdacht. Ik vind dat het verschil niet.

Maar ik bekijk het wel andersom. Stel Loes is de mol, wie neem je dan als verdachte? Ik had het iets mooier gevonden als er dan 2 op Nathan en 2 op Merel hadden gezeten. Nathan als mol, dan tja, logischer dat je dan op Loes gaat zitten, immers is de finale dan 1 op Loes 1 op Nathan en 1 op Merel. Maar goed, nuanceverschillen.... 1 van de 2 is het toch.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: Vandaag om 00:23:31 »
Oké daar heb je een punt Pak. Misschien hebben de makers daar misbruik van gemaakt, van het onwetende dat ze Nathan echt als hoofdverdachte heeft sinds aflevering 1 en Loes toch deels meenam sinds aflevering 4. En dat we vooral haar biechten horen over Loes van ik vertrouw haar niet etc. en dat wij zelf dachten hier is een Merel - Loes duel aan de gang, omdat Loes wel op Merel zit. En ook, omdat ze Loes meerdere malen aankeek. En dat de makers de momenten richting Nathan om een bepaalde reden geknipt hebben. Ik blijf het raar vinden, maar alles is hier mogelijk in.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: Vandaag om 00:44:51 »
Ja ik was ook in de veronderstelling dat Merel en Loes op elkaar zaten. Duidelijke misleiding door de edit.

Inmiddels denk ik dat Merel Loes als tweede verdachte had.
En dat Merel zich wantrouwend tegen Loes heeft opgesteld als sterke concurrent voor de winst.
En een speels tikje onderling meidenvenijn, zie de sinaasappel cat fight :)

En ik denk dat het Merel goed uitkwam dat ze verdacht werd als mol en dan zelf heeft gespeeld dat Loes haar hoofdverdachte was.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: Vandaag om 00:51:06 »
Ja, ik ben volledig met je eens denk dat dit gebeurd is. En denk dat ze tot het eind getwijfeld heeft. Ze zegt letterlijk tegen Rik bij het bekijken van haar molboekje dat ze hierdoor meer gaat twijfelen. Ik denk dat ze de knoop doorgehakt heeft toen ze aan het leren was voor de finaletest en dacht nee het is Nathan.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #70 Gepost op: Vandaag om 01:36:35 »
Ja ik was ook in de veronderstelling dat Merel en Loes op elkaar zaten. Duidelijke misleiding door de edit.

Inmiddels denk ik dat Merel Loes als tweede verdachte had.
En dat Merel zich wantrouwend tegen Loes heeft opgesteld als sterke concurrent voor de winst.
En een speels tikje onderling meidenvenijn, zie de sinaasappel cat fight :)

En ik denk dat het Merel goed uitkwam dat ze verdacht werd als mol en dan zelf heeft gespeeld dat Loes haar hoofdverdachte was.

De regie stuurt vaak behoorlijk in de wie-verdenkt-wie edits. Ook met beelden van hoe mensen hun test zogenaamd deels invullen. Mocht Nathan de mol zijn, dan kan het zo maar zijn dat die winnaarstem naar hem als Mol in de eerste aflevering in de rechtbank al het nodige zweet op de voorhoofden veroorzaakte en ze Nathan minder wilden laten opvallen verder. En dus verdenkingen van Merel, die ze zoals nu blijkt al vanaf de eerste opdrachten had, uit de edits haalden.

Aan de andere kant is er wel een verbetering nu in de zin dat er van alle deelnemers verdachte dingen in beeld gebracht worden. Ook van Nathan. Dat maakt het ineens een stukje lastiger voor ons molloten om de mol eruit te vissen. Dat was altijd makkelijker: degene die het meest uit de wind wordt gehouden.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:38:42 door Nat007 »

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: Vandaag om 05:43:52 »

Is er ooit een kandidaat geweest die ging rollebollen met de mol? Nee, twee kandidaten die in de race zijn voor de winst doen dat wél. Loes en Kim hadden allang door dat Merel zichzelf verdacht wil maken. Beiden zitten op Nathan. Kim ging hard haar best doen op de test zei ze, wat suggereert dat ze er te lang over deed.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 08:15:07 door Run »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: Vandaag om 10:06:58 »
Maar waarom mogen wij dan niet weten dat Loes en Kim bij de finaletest op Nathan zitten Run? Dat is helemaal niet logisch. Je kan vanuit gaan dat de naam die bij de finaletest genoemd is waar is. Dit stuk is wat ik weet altijd waar.

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #73 Gepost op: Vandaag om 10:12:56 »
Ik vrees dat het gewoon weer een gevalletje Roos-Stijn is. Iedereen zit op Roos, en Roos wint omdat ze het als enige goed heeft.

Zelfde is aan de hand met Merel en Nathan, helaas.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #74 Gepost op: Vandaag om 11:03:45 »
Wat ik wel spannend vind, is dat de kandidaten ook nu nog niet weten wie de mol is. "Volgende week" zegt Rik, haha, ja over een half jaar bedoelt ie. Dat is een lange tijd voor Nathan om het geheim te houden. Hij kan een geheim goed bewaren zegt ie, nou dan wordt hij wel op de proef gesteld.

Zo komen ook alle Niet de Mols in een ander daglicht te staan. Daar in dat Afvallershotel wisten ze toch minder dan we dachten.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: Vandaag om 11:16:37 »
Over een half jaar, veel langer toch? Dit was denk ik klaar ergens in februari, de opnames en de mol maakt zich bekend op 20 December. Ik denk ongeveer 10 á 11 maanden stil moeten houden en dat de verliezer en winnaar, ook in onzekerheid blijven zo lang, zitten we wel goed.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #76 Gepost op: Vandaag om 11:24:50 »
Geen weekje dus.... ::pinokkio::

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: Vandaag om 11:30:18 »
Ja, heb medelijden met de mol, maar ook de onzekerheid van de verliezer en winnaar. Ook al hebben ze misschien wel wat kunnen uithalen wie de mol is door de afleveringen zelf.

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: Vandaag om 11:31:51 »
Maar waarom mogen wij dan niet weten dat Loes en Kim bij de finaletest op Nathan zitten Run? Dat is helemaal niet logisch. Je kan vanuit gaan dat de naam die bij de finaletest genoemd is waar is. Dit stuk is wat ik weet altijd waar.
Omdat dat minder spannend zou zijn.
Het zou toch gek zijn én degene die Nathan vanaf het begin verdenkt, én degene die Merel vanaf het begin verdenkt, beiden in de finale komen? Een van hen zit fout want de mol is een man of een vrouw. Dus één van hen had dan nooit zover kunnen komen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:36:59 door Run »