Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022883 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3480 Gepost op: 21-04-2013, 11:08:35 »
Dat is maar hoe je het bekijkt. Keynes zou het eens met je zijn.

En geld uitgeven is ook prima, maar dan liever bezuinigen op een feestje in Amsterdam dan de zorg.

Overigens is de crisis ook ontstaan door teveel geld uitgeven, dus nogmaals; het is maar hoe je het bekijkt.

Volgens mij is de crisis ontstaan door geld uit te geven dat mensen niet hebben. Dat is gewoon weg dom. Een hypotheek nemen van 10x je jaarsalaris en dat soort fratsen.

Wat betreft de zorg ben ik het natuurlijk met je eens, maar je kan het niet zo 1 op 1 tegen elkaar wegzetten. Dat feestje is een druppel qua kosten. tuurlijk kost het geld maar het levert ook heel veel op als je je tenminste niet weg zet als klein dorpje in een hoekje van Galië waar elk feest uiteindelijk eindigt in een vechtpartij...
In Groot Brittanië doen ze het dan toch net iets chiquer. Wat denk je dat dat jubilee heeft gekost voor Elisabeth. Je straalt op zo'n moment (net als wij op 30 april hoop ik) iets uit als land. Mooie tradities, mooie mensen, mooie stad die op 30 april heel de Wereld te zien krijgt.

Edit: en nu ga ik de verjaardag van mijn moeder vieren, kost een stuk minder, maar heeft wel allure :)  69 alweer ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3481 Gepost op: 21-04-2013, 11:31:03 »
Volgens mij is de crisis ontstaan door geld uit te geven dat mensen niet hebben. Dat is gewoon weg dom. Een hypotheek nemen van 10x je jaarsalaris en dat soort fratsen.

Wat betreft de zorg ben ik het natuurlijk met je eens, maar je kan het niet zo 1 op 1 tegen elkaar wegzetten. Dat feestje is een druppel qua kosten. tuurlijk kost het geld maar het levert ook heel veel op als je je tenminste niet weg zet als klein dorpje in een hoekje van Galië waar elk feest uiteindelijk eindigt in een vechtpartij...
In Groot Brittanië doen ze het dan toch net iets chiquer. Wat denk je dat dat jubilee heeft gekost voor Elisabeth. Je straalt op zo'n moment (net als wij op 30 april hoop ik) iets uit als land. Mooie tradities, mooie mensen, mooie stad die op 30 april heel de Wereld te zien krijgt.



Nouja niet zozeer dom, maar meer egoistisch.

Het gaat me meer om het statement. Er werd gezegd de kroonswisseling zou ingetogen gevierd gaan worden, want ze vonden het niet kunnen dat in deze tijd van crisis veel geld werd verpatst aan een feestje. Helemaal prima. Vervolgens worden er 50 bn-ers opgetrommeld voor zo'n nummertje. Word er een leger aan politie-agenten geregeld, zijn er meerdere feesten in Amsterdam, worden André Rieu en Armin van Buuren (twee van de muzikale grootverdieners) opgetrommeld. Als dat ingetogen is, wat is dan hun meninig over niet ingetogen?  ???

En ik snap dat voor de koningshuisgezinde belangrijk is, dat dit gevierd moet worden. Maar ik snap nog beter dat iemand die net werkeloos is of iemand die afhankelijk is van de zorg even geen begrip kan opbrengen, dat hun budget word gekort omdat Paul de Leeuw of Gers Pardoel even 2 zinnetjes moet zingen in een Koningslied.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3482 Gepost op: 21-04-2013, 11:33:56 »
Gefeliciteerd Lukie! En een fijne dag daar.

En ja, ik vind zelf eigenlijk de kosten van het kroningsfeest nogal meevallen, had hogere kosten verwacht. Het is idd een druppeltje in vergelijking met wat we aan schulden hebben.
Dat leger aan politie-agenten is niet te vergelijken met wat er jaarlijks aan politie-inzet nodig is voor voetbalwedstrijden bijv. En krijgen die BN-ers idd allemaal een vergoeding voor dat inzingen van die 2 regels?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3483 Gepost op: 21-04-2013, 11:42:04 »
Oh, Mama Lukie is jarig. Gefeliciteerd! Hebben we ook eens leuk nieuws van de dag.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3484 Gepost op: 21-04-2013, 11:47:06 »
Proficiat mama Lukie!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3485 Gepost op: 21-04-2013, 12:23:11 »
Natuurlijk is het triest dat mensen hem persoonlijk gaan aanvallen, deze zouden wat mij betreft allemaal veroordeeld mogen worden voor bedreiging en een te laag IQ.
Maar welke idioot is er überhaupt op het idee gekomen om een lied te maken voor de nieuwe Koning?
We hebben toch gewoon het volkslied?

???

Staat iemand persoonlijk aanvallen gelijk aan een bedreiging voor de samenleving en/of een laag IQ?
Na de tegenaanval van Ewbank is hij nu ook zelf iemand die een bedreiging is en een laag IQ heeft?
Had je bij in een in jouw ogen mooi lied net zo gereageerd ?

@ Bodejos: Ik kan me vinden in jouw verhaal dat je kritiek mag hebben op het lied zelf en dus ook zeker het taalaspect. Misschien had een ander het op dat gebied beter gedaan.
Zoals je volgens mij echter ook aangaf gaat het te ver als je iemand persoonlijk daarop aanvalt.
Nu heeft hij besloten (terecht, omdat hij degene is die het geschreven heeft en dus bepaald wat ermee gebeurt) dat het nummer niet gebruikt wordt, maar zou het echt een oplossing zijn als er nu een nieuw nummer komt of zal zoals je zelf zegt het volk altijd zeuren en er dus überhaupt geen goed nummer zijn?

@ Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?

@ K@ren: Staan alleen degene die last van de crisis hebben in hun recht om kritiek te uiten? Is dat de hoofdreden? En kan deze kritiek wat jou betreft ook een persoonlijke aanval zijn?
Btw.: Ik vind het ook belangrijk dat wanneer men iets zegt men zich daaraan houdt. Het is echter wel lastig om dat goed te interpreteren, want zoals Swifty, Lukie en eigenlijk ook jijzelf al aangeeft hangt veel af van de persoonlijke interpretatie.

Ik heb het lied nog niet beluisterd. Maar ik vind het raar dat John Ewbank het persoonlijk aantrekt, er waren genoeg mensen bij betrokken die allemaal eerder aan de bel hadden kunnen trekken, dat het niet echt wat was. En ik vind het raar dat mensen het zo persoonlijk tegen hem brengen, hun kritiek. En verder kon ik ook niet geloven dat het bericht echt was. Nederland kennende zijn er genoeg mensen die het toch heus wel gaan zingen volgende week.


Hoezo vind je het raar dat hij de kritiek persoonlijk opvat als mensen ook hun kritiek persoonlijk tegen hem brengen?
Zou het feit dat er mensen zijn die het lied toch zingen een doorslaggevende reden moeten zijn om het lied gewoon door te laten gaan?

@Lukie4, allereerst dezelfde vraag als aan Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?
Waarom vind je het zorgwekkend dat de massa overwint?
Wat vind jij de opbrengst/meerwaarde van het koningshuis?

# GEFELICITEERD MET MAMA :D
Ananas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3486 Gepost op: 21-04-2013, 12:23:34 »
Trouwens, was dat lied niet een cadeau? Meestal is het zo dat als je een cadeau geeft dat je het ook mag houden en niet weggooit omdat anderen roepen dat het lelijk is :P. Dus eigenlijk moet ie nu een nieuw lied schrijven als 'nieuw cadeau' want hij heeft de oude weggegooid :P.

oh en gefeliciteerd Mama Lukie  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3487 Gepost op: 21-04-2013, 12:24:45 »
Trouwens, was dat lied niet een cadeau? Meestal is het zo dat als je een cadeau geeft dat je het ook mag houden en niet weggooit omdat anderen roepen dat het lelijk is :P. Dus eigenlijk moet ie nu een nieuw lied schrijven als 'nieuw cadeau' want hij heeft de oude weggegooid :P.

oh en gefeliciteerd Mama Lukie  ::bravo::

En waarom mag je een cadeau niet terugnemen?
Ananas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3488 Gepost op: 21-04-2013, 12:28:48 »
Nouja Go Ahead, hij is zelf ook jurylid bij Idols geweest, waar hij ook wel eens in lachen uitbarstte omdat de kandidaat in kwestie zo slecht was. Dan zou ie zelf ook wel tegen een beetje kritiek moeten kunnen.

Sowieso als beroemdheid weet je dat je behalve fans ook haters hebt, maakt niet uit wie je bent, iedere beroemdheid heeft ze. Als je dan ook nog een koningslied voor het hele land gaat schrijven, dan vraag je gewoon om problemen, want daar gaat iedereen op reageren. Vooral als het zo slecht is als dit :P.

En waarom mag je een cadeau niet terugnemen?
Heb jij dat ooit op een verjaardag gezien? Nouja je kan het bonnetje erbij geven zodat je het nog kan ruilen  ::rofl::. Dus ik denk dat ie maar aan een nieuw lied moet beginnen ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3489 Gepost op: 21-04-2013, 12:31:09 »
Staat iemand persoonlijk aanvallen gelijk aan een bedreiging voor de samenleving en/of een laag IQ?
Na de tegenaanval van Ewbank is hij nu ook zelf iemand die een bedreiging is en een laag IQ heeft?
Had je bij in een in jouw ogen mooi lied net zo gereageerd ?
Nee, ik doelde op het strafbare feit bedreiging, op grond van art. 284 Sr.
Ja, iemand bedreigen met de dood omdat hij een flutnummer heeft gecomponeerd vind ik getuigen van een laag IQ.
En ja, een pasgeboren baby vergelijken met een Chinese naakthond omdat de kraamverzorgster van diezelfde baby enkel stelt dat zij kromme tenen krijgt van het lied dat je gecomponeerd hebt vind ik ook getuigen van een laag IQ.

Wat bedoel je met je laatste vraag?
« Laatst bewerkt op: 21-04-2013, 12:38:03 door Fabiann »
🜃

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3490 Gepost op: 21-04-2013, 12:56:10 »
Nouja Go Ahead, hij is zelf ook jurylid bij Idols geweest, waar hij ook wel eens in lachen uitbarstte omdat de kandidaat in kwestie zo slecht was. Dan zou ie zelf ook wel tegen een beetje kritiek moeten kunnen.

Sowieso als beroemdheid weet je dat je behalve fans ook haters hebt, maakt niet uit wie je bent, iedere beroemdheid heeft ze. Als je dan ook nog een koningslied voor het hele land gaat schrijven, dan vraag je gewoon om problemen, want daar gaat iedereen op reageren. Vooral als het zo slecht is als dit :P.
 Heb jij dat ooit op een verjaardag gezien? Nouja je kan het bonnetje erbij geven zodat je het nog kan ruilen  ::rofl::. Dus ik denk dat ie maar aan een nieuw lied moet beginnen ::).

Deel 1: Natuurlijk hebben jullie gelijk met wie de bal kaatst, de bal terug kan verwachten en met wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De bal werd echter waarschijnlijk harder teruggekaatst dan hij verwacht had. En gezien zijn tweet zijn de aanvallen ook alleen op hem gericht en niet op de andere schrijvers wat hij blijkbaar ook vervelend vond. Ik denk echter wel dat hij het verwacht had, maar dat de reacties heftiger waren dan voorzien en zijn grens werd bereikt. Als hij vervolgens zijn grens aangeeft en daarbij zijn lied terugtrekt, dan vind ik het belangrijk om dat te respecteren.
Wat de shows waar die aan mee heeft gedaan, die heb ik niet gezien, maar wanneer zij laten blijken dat niet prettig te vinden dan hoop ik ook dat hij daar met respect op reageert.
Wat dat betreft vind ik het ook alles behalve netjes hoe die op die kraamverzorgster reageerde. Anderzijds hebben we allemaal wel iets stoms gedaan op een moment dat we niet lekker in ons vel zaten. Wat mij betreft heb je dan niet gelijk een laag IQ, sowieso vind ik het in deze beter om over een laag EQ te spreken, want mocht hij zijn fout inzien en zijn excuses aanbieden ervoor dan is het voor mij weer goed.

Deel 2: Ik heb inderdaad nog nooit gezien dat iemand een cadeau terugnam, behalve wanneer diegene het inderdaad voor de ander moest ruilen. Toch vind ik niet dat omdat iets nog nooit gebeurd is het per definitie slecht is en niet kan. Ik vind dat je in overleg met de jarige bijvoorbeeld best een cadeautje terug kan nemen en dan kun je samen ook bepalen of je het door een ander cadeau vervangt. In dit geval heeft Prins Willem het cadeau nog niet eens in ontvangst genomen, waardoor je al kunt twijfelen of het cadeau is. Daarbij mag hij vervolgens ook best zelf bepalen of hij nog een soortgelijk of ander soort cadeau geeft. Hoe dan ook zal Prins Willem nu als Prins en straks als Koning best snappen waarom dit cadeau terug wordt getrokken en zal hij zich door John al aardig verwelkomd vinden en niet per se iets anders verwachten.

@ Fabiann:
Persoonlijk vind ik de benaming EQ beter dan IQ. Zoals je uit mijn verhaal hierboven wel kunt halen.

Met mijn laatste vraag doelde ik op het feit dat je het onzin vond dat er een kroningslied is gemaakt. Had je dan bij een mooi nummer ook zo gereageerd?
Ananas

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3491 Gepost op: 21-04-2013, 13:21:46 »
Met mijn laatste vraag doelde ik op het feit dat je het onzin vond dat er een kroningslied is gemaakt. Had je dan bij een mooi nummer ook zo gereageerd?
Weet ik niet, maar ik denk het wel. Ik vind het namelijk een beetje afgezaagd om voor een staatsaangelegenheid een (volks)lied te maken. Ik bedoel we hebben het volkslied toch al?
🜃

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3492 Gepost op: 21-04-2013, 13:55:37 »
Weet ik niet, maar ik denk het wel. Ik vind het namelijk een beetje afgezaagd om voor een staatsaangelegenheid een (volks)lied te maken. Ik bedoel we hebben het volkslied toch al?

Nja dan vraag ik me af of jij wel waarde hecht aan het volkslied en het koningshuis?

Persoonlijk had ik ook niks met het lied of de staatsaangelegenheid, maar om er überhaupt op te reageren vond ik al te veel moeite. Wat mij betreft hoeft er ook geen volkslied te zijn. Vroeger vond ik het mooi omdat het mensen bindt, maar eigenlijk heb ik liever een wereldlied dan een volkslied, want we zijn toch met zijn allen één en niet ons landje tegen de rest.
Als je echter wel wat met het koningshuis hebt, wat je zelf moet weten, dan is zo'n staatsgelegenheid juist wel een moment om weer samen iets te hebben dat de binding benadrukt. Vandaar dat ik het ook wel snap dat het gebeurt en niet van de hoogste toren ga schreeuwen dat het onzin is, want totale onzin vind ik het niet. Er zitten goeie aspecten aan, maar een land is net als een geloof te beperkend wat mij betreft. Doe mij maar de hele wereld als één  ::)
Ananas

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3493 Gepost op: 21-04-2013, 15:14:01 »
Weten we wel zeker of die tweet van John over de chinese naakthond o.i.d. echt van hem is en niet door weer een hacker, aangezien hij heeft aangegeven al meerdere keren gehackt te zijn geweest?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3494 Gepost op: 21-04-2013, 16:26:37 »
@ Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?

ik kan niet precies terughalen waar ik dat gezegd heb.
maar ik vind zeker niet dat dat ongeacht de manier. Daar mag je zeker onderscheid naar maken.

En hoeveelheid doet au. Maar wat kan je anders doen dan accepteren? Zeggen dat wij die kritiek moeten terugnemen?

En er boven staan? Dat vind ik niet. Als het gefundeerde kritiek is, dan is het toch raar om er boven te staan.

Ik vind in zijn tweet dat hij het terugneemt nogal suffe dingen staan. Maar dat komt waarschijnklijk omdat hij erg emotioneel is en dat is logisch en daarom vroeg ik me af of hij geen vrienden om zich heen heeft die tegen hem zeggen, dat moet je zo niet doen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3495 Gepost op: 21-04-2013, 16:39:28 »
Je hebt geschreven dat je als beroemdheid weet dat er types zijn die niet fatsoenlijk (of ander woord in die trant) kunnen reageren.
Jij hebt zoals je zelf aangaf die berichten niet gezien en alleen kritiek van beschaafde media op het nummer in plaats van op de persoon gelezen. Daarop heeft hij voor zover ik het lees geen commentaar en gaat het voor hem dus om die onfatsoenlijke mensen.
Zijn reactie op hen is misschien wat te emotioneel en had dus beter gekund. Maar waarom vind je het hierbij belangrijk dat hij dit dan wel met vrienden bespreekt dan wel door vrienden laat doen? Wat is daarvan de meerwaarde?
Persoonlijk vind ik het juist voor hem pleiten dat hij voor zichzelf opkomt en zijn eigen grens op deze manier aangeeft.

Erboven staan bij gefundeerde kritiek is inderdaad geen meerwaarde, maar daarbij doelde ik dus op die onfatsoenlijke mensen. Daarover vroeg ik me af dat wanneer zij jou persoonlijk aanvallen jij er dan altijd maar boven moet (proberen te) staan?!
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3496 Gepost op: 21-04-2013, 16:46:27 »
Je hebt geschreven dat je als beroemdheid weet dat er types zijn die niet fatsoenlijk (of ander woord in die trant) kunnen reageren.
Jij hebt zoals je zelf aangaf die berichten niet gezien en alleen kritiek van beschaafde media op het nummer in plaats van op de persoon gelezen. Daarop heeft hij voor zover ik het lees geen commentaar en gaat het voor hem dus om die onfatsoenlijke mensen.
Zijn reactie op hen is misschien wat te emotioneel en had dus beter gekund. Maar waarom vind je het hierbij belangrijk dat hij dit dan wel met vrienden bespreekt dan wel door vrienden laat doen? Wat is daarvan de meerwaarde?
Persoonlijk vind ik het juist voor hem pleiten dat hij voor zichzelf opkomt en zijn eigen grens op deze manier aangeeft.

Erboven staan bij gefundeerde kritiek is inderdaad geen meerwaarde, maar daarbij doelde ik dus op die onfatsoenlijke mensen. Daarover vroeg ik me af dat wanneer zij jou persoonlijk aanvallen jij er dan altijd maar boven moet (proberen te) staan?!
nee, dat is niet wat ik trachtte te zeggen.
Van die belachelijke berichten mag hij natuurlijk zeker wat van zeggen. Die heb ik natuurlijk na aanleiding van zijn bericht, waar die instonden, wel gelezen.

Als hij daar wat van wil zeggen moet hij dat doen. Om daar het lied door terug trekken, vind ik raar. Maar dat is omdat ik denk dat zij altijd dat soort commentaar van randdebielen krijgen. Dus dan kan je altijd alles wel weer terugtrekken. En dan krijgen die schreeuwers hun zin.

De sneer naar Sylvia Witteman cs vond ik nogal dom. En dat haalt zijn hele argumentatie onderuit, vind ik. En dat had een vriend beter even tegen hem kunnen zeggen, imo.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3497 Gepost op: 21-04-2013, 17:02:52 »
Het emotioneel reageren maakt zijn tweet inderdaad minder sterk (i agree), maar die emoties zijn ergens door veroorzaakt. Misschien ken je wel alle vervelende berichten die hij naar zich toe heeft gekregen maar de impact ervan die kennen we niet. En blijkbaar was het alles bij elkaar te veel, en veel erger dan hij anders gewend was. Dan kun je zeggen dat je alleen al om een standpunt te maken het nummer moet blijven gebruiken, maar anderzijds zouden er voor hem daardoor misschien nog meer vervelende berichten kunnen komen. Sowieso kunnen we vinden wat we willen maar ligt de keus om dat te doen bij hem en niet bij ons.
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3498 Gepost op: 21-04-2013, 17:07:39 »
helemaal mee eens, hoor.
Is geen lolletje allemaal, I presume. Maar met al die emoties moet je juist oppassen dat je geen dingen doet/tweet die niet handig zijn. Daarom vroeg ik me af, of er niet iemand is die beetje op hem let.

Die tweet over chines naakthond, die had die toch ook beter niet kunnen maken, zou ik zo zeggen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3499 Gepost op: 21-04-2013, 17:11:43 »
Helemaal mee eens!

Alleen ja op die leeftijd heb je niet constant iemand om je heen en ben je zelf verantwoordelijk in plaats van je papa en je mama  ::); Als die had geweten dat jij het zo vervelend had gevonden, dan kwam die hier vast persoonlijk zijn excuses aanbieden  ;)
Ananas