Auteur Topic: [sequester] ronde 7: de laatste 4  (gelezen 1652 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] ronde 7: de laatste 4
« Gepost op: 15-08-2021, 23:20:05 »
Brent, MU, Bjorrn en Mrchipie

Jullie spelen de laatste 4, de twist die jullie al wisten bij de start.

In dit topic krijgen jullie tot dinsdag 17/08 21u om te overleggen wie jullie wegstemmen.
Dat mag alleen maar hier (PM's en discord zijn verboden).

Dan sturen jullie mij via PM jullie stem. Jullie stem wordt openbaar gepost.

Degene met de meeste stemmen, valt af maar mag iemand meepakken naar de jury. Zij worden dan jurylid 6 en 7. Hierover is ook geen overleg, het woord van afvaller 6 is dus wet.

Bij een 2-2 wordt er herstemd, als het dan nog gelijk is, gaan de 2 zonder stemmen naar random.org die de afvaller bepaald.

Heren, succes
klaar voor de strijd

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2021, 23:25:05 »
Allereerst gefeliciteerd iedereen voor het behalen van deze f4  ::bravo::


Ehm ja hoe gaan we dit doen want denk dat iedereen naar de f2 wilt en wilt winnen. Dusja idk hoe ze normaal in sequester eruit komen, maar ja we moeten toch iemand kiezen
chipsverslaafde <3

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #2 Gepost op: 15-08-2021, 23:34:33 »
Gefeliciteerd met het behalen van de final 4 allemaal  ::bravo::
Ik vind het hartstikke spannend en ben benieuwd of we elkaar over 2 dagen nog net zo aardig vinden  ;)

In sequester gaan ze meestal met zn allen op de vuist en wordt degene met de meeste blauwe plekken weggestemd, maar misschien is het leuk als wij het anders doen.

Misschien goed om te bespreken wat onze voorkeuren zijn?
Wie willen jullie graag wegstemmen en waarom?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #3 Gepost op: 15-08-2021, 23:52:02 »
Congrats!  ::bravo:: En jammer Swifty  :-*

Het gaat dus vanaf nu allemaal openbaar, mooi! Dat maakt het voor het publiek (en daarbij de jury) ook leuk.

Bjorn, mooi dat je de vraag stelt, kun je hem zelf ook beantwoorden?  ;)
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2021, 00:01:59 »
Beantwoord jij het erna Monkeysuncle?  ;D

In dat geval wil ik wel starten.
We weten allemaal hoe de vorige ronde is gelopen, Brent, Chippie en ik zijn een nieuwe alliantie gestart om naar mijn mening de 2 powerplayers uit het spel te werken.
Brent en Chippie hebben daarin naar mij loyaliteit getoond en daar ben ik ze ook beide erg dankbaar voor, en zolang ik geen reden van ze krijg om deze samenwerking niet voort te zetten, wil ik me hieraan blijven houden.

Daar wil ik graag aan toevoegen dat ik jou een hele slimme speler vindt die zichzelf gedurende dit spel heel goed heeft weten te beschermen, ik zie je dan ook zeker als kanshebber voor de eindwinst, waardoor ik het gevoel heb dat een stem op jou wel eens in het voordeel van ons alledrie kan zijn.

Ik hoor graag hoe de rest erover denkt, misschien zien jullie het wel anders  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2021, 00:26:21 »
Tuurlijk wil ik het ook beantwoorden. Het is wel mooi dat je Swifty en mijzelf benoemt als power players maar zelf kan je er ook wat van. Ik vind het wel mooi hoe je jezelf nu in een driemanschap plaatst terwijl je het vorige driemanschap hebt verraden ter faveure van jezelf.

Je bent een ontzettend sociaal handige en gezellige speler, maar door jouw linkjes met iedereen ook levensgevaarlijk. Ik vraag me af hoeveel final two's jij hebt inmiddels, met de LoS van Tim, de samenwerking met Hans, de overtuiging bij Chip dat hij vanaf dag 1 je bondje is.

Kortom ik denk dat niemand tegenover jou in de finale wil staan vanwege jouw briljante jury-management en dus lijk je me een uitstekende stemoptie.
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2021, 00:44:28 »
Ik vind het wel makkelijk van je om mijn stem tegen swifty van vorige ronde als verraad te bestempelen.
Als ik met jullie naar de final 4 zou gaan en er vervolgens keihard door jullie uitgestemd zou worden zou ik mezelf voor m'n kop geslagen hebben. En als ik dan berichtjes te zien krijg waarin Swifty aan Brent voorstelt om mij eruit te stemmen, en van jou ronde na ronde hoor dat je een move wil maken tegen Mitch en Brent, maar het nooit doet, dan betwijfel ik of het ik is die jou verraad, of jullie zijn die mij van plan waren te verraden?

Nu het er toch over gaat, wil je met ons delen wat je daadwerkelijke plan was in de final 4 als alles was verlopen zoals je had verwacht?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar namelijk.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2021, 01:26:45 »
ehm gaat al lekker hier ::rofl:: Maar monkey je zegt echt al meerdere rondes dit maar licht effe toe waarom veraad bjorn mij? wij zijn al vanaf dag 1 goed so waarom zou die ook
chipsverslaafde <3

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2021, 07:48:42 »
Je verraad was niet de stem op Swifty. Toen waren de kaarten van het spel al opnieuw gerangschikt. Jouw verraad was het doorgeven aan Brent dat ik ook met jou en Swifty in een overleg van drie zat waarin we strategie bespraken. En dat was gewoon een move in het spel, dus prima gespeeld.

Eigenlijk had ik natuurlijk een makkelijkere final 4 gehad wanneer Swifty erbij had gezeten, maar het leuke en tegelijkertijd lastige van dit spel is dat je opportunistisch moet zijn en moet spelen met de mensen en verhoudingen die er op dat moment liggen.
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2021, 07:57:30 »
ehm gaat al lekker hier ::rofl:: Maar monkey je zegt echt al meerdere rondes dit maar licht effe toe waarom veraad bjorn mij? wij zijn al vanaf dag 1 goed so waarom zou die ook

Bjorn heeft jou niet verraden omdat het niet nodig was, het spel verliep voor hem zoals hij wilde en hij bleef zelf heel vaak buiten schot. Toen er nog 6 over waren, na de exit van Molfreak Arno, was het plan om op Mitch te stemmen bekend bij iedereen behalve bij jou. Brent wist ervan, maar ook Bjorn. En dat Mitch vervolgens jou zou uitdagen. Is dat een bondje?

Bjorn heeft je ook niet verteld over de LoS, maar dat lijkt me gewoon goed spel.
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2021, 08:30:42 »
Klopt, maar over die LOS heb ik niemand verteld  ;)

Maar Chippie en Brent, hoe kijken jullie ertegenaan?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #11 Gepost op: 16-08-2021, 19:47:39 »
Nou bjornn vertelde me gelijk jou plan hoor dus idk of dat dan het enige is.

Maar goed ik ga ook dan maar wat zeggen. Ik wil natuurlijk naar de final 2 en dat is het ultieme doel. en na al de ruzies en drama hier en discord ga ik gewoon mijn zegje doen.

Ik ga natuurlijk niet op bjorn stemmen, hij is al mn vriend in dit spel vanaf dag 1 en dat zal echt als een verraad voelen en dat ga ik niet doen. en zowel dan nemen we elkaar mee natuurlijk.

Monkey, ja we hebben moeilijke momenten gehad in de afgelopen rondes. en idk hoe ik daar naar moet kijken, het zou leuk zijn om alsnog samen in de finale 2 te zijn. om het mooi af te sluiten samen, maar ik wil ook kijken met wie ik kans maak om te winnen en dat zou bij jou zijn. al weet ik nooit hoe de kansen gaan vallen.

Brent, de haat liefdes verhouding haha. eerst elkaar eruit willen spelen, jij speelt mij er letterlijk uit, de ruzie vorige ronde en daarna samen werken met bjorn. ja ik zat gewoon in dat bondje lol. je bent een super sterke speler en ik denk dat tegen jou iedereen verliest in de finale. en daarom zou ik gaan voor jou om nu eruit te stemmen alleen omdat ik het gevoel heb dat je tegen iedereen wint in de finale.

Daarbij wil ik ook effe zeggen dat de gene die weggestemd is, moet kijken naar wie hij wilt dat wint in de finale en wie er daar het best tegenover kan staan inplaats van oh die stemt op mij die neem ik mee. zo houden we goed en geen drama dit keer want daar heb ik effe geen zin meer in.

ben benieuwd wat brent zijn idee is
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #12 Gepost op: 16-08-2021, 20:00:18 »
Ik ben een beetje in dubio op wie ik moet gaan stemmen. Ik heb het gevoel, in tegenstelling tot Mrchipie blijkbaar, dat ik nooit deze finale kan winnen. Ik heb in het begin van het algehele spel gezegd, als motivatie, dat ik de finale moet halen omdat ik dit spel niet kan winnen. Dat komt omdat ik het spel op mijn manier speel, dat heeft me deze keer ver gebracht maar ik heb ook een pad van vernieling achter me gelaten. Mij naar de finale brengen is een groot voordeel voor degene die naast mij zal staan, dus denk daar goed over na.

Bjorn bijvoorbeeld, die krijgt sowieso de stemmen van zowel Tim als Hans. Mrchipie krijgt in ieder geval de stem van Molfreak Arno en Monkeysuncle heeft geluk dat Mitch en Swifty de laatste twee afvallers waren waardoor hij kan zegevieren als hij de finale bereikt. Ik? Ik heb niemand waarvan ik zeker mag zijn dat diegene op mij gaat stemmen. Ik heb de helft van de afvallers in het harnas gejaagd en eigenlijk ben ik daar trots op, want dat heeft me tot hier gebracht. Waar ik nog meer trots op ben is dat ik doorheen het algehele spel niemand heb moeten verraden of bedriegen. Je kan wel zeggen dat ik hard heb gestreden, maar mensen denken daar niet op die manier over na. Mensen kijken naar het sociale aspect van het spel, en dan sta ik hier duidelijk als zwakste van ons vier.

Echter betekent mijn harde spel niet dat ik de finale niet zou verdienen. In-your-face, dat is hoe ik een spel zoals dit wil spelen, en dat is me goed gelukt. Mensen beledigen, mensen meltdowns laten krijgen, mensen schofferen door te zeggen dat ze oersaai spelen. Iedereen heb ik kunnen triggeren. Ik heb drie duels moeten knokken én heb ook gewonnen, ik had zelfs een vierde duel mogen toevoegen aan dit rijtje als ik tijdens de eerste ronde die LoS niet had. Godzijdank, want ik had van in het begin de meeste stemmen en dus de meerderheid tegen mij. Toch sta ik hier. Ik heb het hele spel geknokt en ik blijf dat doen, tot het bittere eind.

Het is voor mij zeer moeilijk om te gaan beslissen of ik strategisch moet gaan stemmen op dit moment of gewoon mijn hart moet volgen. Strategisch stemmen zou betekenen dat ik probeer om degene uit te schakelen die het meeste de kans op winst heeft óf om te proberen iemand met mij naar de F2 te brengen waar ik het meeste winstkans tegen heb. Mijn hart volgen zou betekenen dat ik naar het traject van eenieder doorheen het spel moet kijken en mijn keuze op basis van de ups en downs moet maken. Mijn stem kan aldus op dit moment nog naar iedereen gaan, net omwille van mijn onzekerheid. Ik hoop dat jullie me dan ook op sleeptouw kunnen nemen en me overtuigen om de juiste stem in te dienen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #13 Gepost op: 16-08-2021, 20:35:00 »
nou brent, je bent de grote publieksfavoriet hoor! niet jezelf onderschatten, en denk dat er sowieso wel swingvotes gaan zijn. Maar ja we weten het niet dus haha ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #14 Gepost op: 16-08-2021, 21:23:26 »
Mooi gezegd Chipie en Brent, goed om te horen hoe jullie tegen deze lastige situatie aankijken.
Ik wil graag op jullie allebei reageren.

Chipie, ik waardeer het heel erg dat je echt niet van plan bent mij te verraden, want ondanks dat het een spel is zou het wel een beetje zo voelen. We hebben allebei op momenten ervoor gezorgd dat we elkaar in het spel hielden en ik zou het heel erg zonde vinden om dat weg te gooien. Dat ben ik namelijk bij jou ook zeker niet van plan te doen.

En Brent, ik vind jouw rol in dit hele spel en onze relatie in dit spel een hele interessante. Ik weet nog de gesprekken die we hadden rondom ronde 2 en 3, waarin we echt zowat tegenover elkaar stonden in het spel en we elkaar ook op momenten oprecht irritant vonden :P. Maar ik vind het echt een tof hoe een soort ontzettend onwaarschijnlijk trio in die laatste ronde is samengekomen om een grote concurrent voor de eindwinst weg te stemmen, en ondanks dat je op momenten deed alsof het spel en de winst je niet boeide, was deze move zonder jou en de actieve stappen die je ondernam richting mij nooit gelukt.

Wat ik ook heb gemerkt is dat je echt speelt met je hart en je hoofd tegelijkertijd. En ik kan wel proberen tegen je hoofd te spreken maar zoals we in al onze posts hebben gezien hebben we allemaal een heel andere mening over wie er een bedreiging in dit spel is en wie niet. Dus ik zou graag tegen je hart willen spreken:
Er zijn weinig series die mij echt interesseren op tv of streaming sites, maar ik ben wel groot fan van zowel Survivor als van Sequester, omdat ik het spelconcept zo ongelooflijk boeiend vindt. 20 survivors, of in ons geval 9 sequester spelers, die elkaar maar moeten wegstemmen tot er een winnaar overblijft, daar zijn zoveel sociale strategieën bij gemoeid, zo complex dat er echt ongelooflijk veel over besproken kan worden in podcasts etc. Ik zou ook heel graag een keer aan zo'n programma meedoen maar als niet-Amerikaan acht ik die kans 0 dat dat ooit gebeurd.
Daarom vind ik het ook zo leuk dat er op dit forum zulke spellen als deze georganiseerd worden waarin ik toch iets kan spelen wat in de buurt komt, en kan kijken hoe ik het doe. Ik verlies me er ook altijd in  :P
Het einde heb ik nooit gehaald in een spel als dit. Waarin ik een jury van afvallers kan proberen te overtuigen waarom ik de winst verdien. En of ik nou win of niet, ik hoop heel erg nu die kans te krijgen. Dat zou me meer voldoening geven dan zo moeten bij zo'n onzinnig spel op een online forum  :P
Ik heb je mijn fanatisme hierin ook deels laten merken de afgelopen dagen, en ik vind het heel lief hoe je nu ook in twijfel zit of je zulke dingen bij ons alle drie moet meenemen in je keuze of niet.
Ik wil je dan ook niet overtuigen over op wie je moet stemmen, das een keuze die alleen jij kan maken.
Maar ik zou het echt ontzettend waarderen als je besluit niet op mij te stemmen. ::love::

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #15 Gepost op: 16-08-2021, 22:39:34 »
Als we gaan stemmen zodat degenen die het het graagst willen in de F2 staan, dan is de keuze vrij makkelijk natuurlijk  ::rofl::

Maar ik denk dat het van tevoren vertellen wat je denkt dat de jury gaat stemmen nogal prematuur is. ​Ik denk dat je daarmee de jury onderschat, ik hoop dat in de F2 uiteindelijk het spel van de winnaar de doorslag geeft. En dat  het niet verwordt tot een populariteitswedstrijd.

En wat dat betreft kan ik heel duidelijk zijn: ik vind dat van mijn drie mede finalisten Brent het beste spel heeft gespeeld en ook verreweg het meest heeft gedaan om mij in deze Final Four te krijgen. Dus ik ga niet op Brent stemmen en mocht ik degene zijn die het spel moet verlaten als voorlaatste, dan ga ik mijn best doen om Brent die winst ook te gunnen. Zelfs bij de laatste 5, toen we voor het eerst in andere kampen zaten, heeft Brent zijn grote gele hart aan me laten zien.

Doe met die informatie wat je wil.
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #16 Gepost op: 16-08-2021, 22:45:14 »
Als je daarmee bedoelt dat je mij eruit gaat stemmen, dan heb ik nog steeds geen andere keuze dan op jou te stemmen.
Ik ga Brent en Chippie niet de rug toekeren want dat doen zij bij mij ook niet, dus ik kan alleen maar hopen dat je geen wraak neemt door mij het spel uit te draggen.

In ieder geval heb je hiermee wel Brent een strategisch goede reden te geven om op jou te stemmen, want als ik je goed begrijp zou jij Brent daarbij sowieso een plek in de final 2 gunnen  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #17 Gepost op: 16-08-2021, 22:48:08 »
Maar ik denk dat het van tevoren vertellen wat je denkt dat de jury gaat stemmen nogal prematuur is. ​Ik denk dat je daarmee de jury onderschat, ik hoop dat in de F2 uiteindelijk het spel van de winnaar de doorslag geeft. En dat  het niet verwordt tot een populariteitswedstrijd.

Nog een extra toevoeging, ik wil nog even zeggen dat ik deze mening 100% deel en hoop dat de jury stemt op degene waarvan ze vinden dat ze het spel het beste gespeeld, geen populariteitswedstrijd wat mij betreft  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #18 Gepost op: 16-08-2021, 23:00:31 »
Nog een extra toevoeging, ik wil nog even zeggen dat ik deze mening 100% deel en hoop dat de jury stemt op degene waarvan ze vinden dat ze het spel het beste gespeeld, geen populariteitswedstrijd wat mij betreft  ;)
Ik ben ook van die mening. Het is ook niet mijn bedoeling om een oordeel te vellen over wat de jury gaat doen, maar in mijn ogen begon het spel pas vrij laat op gang te komen met als hoogtepunt de vorige ronde. De voorbije afvallers, en zeker de eerste paar afvallers, hebben die fase toch wel grotendeels gemist. Zowel omdat het zich voornamelijk achter de schermen heeft afgespeeld als dat ze dan al lang niet meer in het spel zaten, dat heeft toch wel een bepaalde impact volgens mij. In dat geval wordt vaak gekeken naar welke deelnemer ze het 'leukst' vonden, maar misschien worden we deze keer wel (aangenaam) verrast!

Ik apprecieer het enorm dat je het mij zo gunt en dus niet op mij gaat stemmen, Monkeysuncle. En ik vind het ook bijzonder mooi dat je stelt me niet de rug toe te keren, Bjorn. Dat alles maakt het voor mij alleen maar moeilijker om een beslissing te nemen!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] ronde 7: de laatste 4
« Reactie #19 Gepost op: 16-08-2021, 23:01:27 »
Als je daarmee bedoelt dat je mij eruit gaat stemmen, dan heb ik nog steeds geen andere keuze dan op jou te stemmen.
Ik ga Brent en Chippie niet de rug toekeren want dat doen zij bij mij ook niet, dus ik kan alleen maar hopen dat je geen wraak neemt door mij het spel uit te draggen.

In ieder geval heb je hiermee wel Brent een strategisch goede reden te geven om op jou te stemmen, want als ik je goed begrijp zou jij Brent daarbij sowieso een plek in de final 2 gunnen  ;)
Expliciet dan: ik ga jou draggen Bjorn als ik eruit gestemd wordt. Dat heeft twee redenen.

1) Je zegt dat je nu niet Brent en Chip de rug gaat toekeren, dat klinkt als een hele duidelijke keuze tegen mij. En je speelt daarmee het spel ook niet, want nul flexibiliteit
2) Ik wil dat Brent wint als ik niet zelf kan winnen en ik denk dat hij meer kans heeft tegen Chip dan tegen jou

Ik wil natuurlijk best zelf ook die final two halen. En denk ook wel dat ik daar een kans maak want dan ligt het aan de vragen en de inhoud. Dus hoe ik ga stemmen is nog de vraag. Maar mijn drag is duidelijk, na deze paar posts van je. En dat is geen drag-threat maar een drag-promise.
My fall will be for you