Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13265 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #480 Gepost op: 18-12-2021, 20:52:31 »
Ik heb praktisch gezien alles opgegeven voor mijn bondje met Sanmol. Ik wilde het liefst samen naar de finale gaan, om dat te bereiken heb ik iedereen in mijn originele alliantie eigenlijk opgeofferd. Ik nam hier een enorm groot risico mee en het is uiteindelijk maar net goed gekomen voor mij. Door het spel op deze manier op te schudden had iedereen weer een kans en nieuw leven in het spel. :)

Ik haak hier even op in  :D.

Waarom gaf je zoveel op voor Sanmol? Was dit om persoonlijke redenen? Waarom gunde je het Sanmol meer om de finale te halen dan de rest van de spelers? Of was dit om tactische redenen?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #481 Gepost op: 18-12-2021, 21:02:37 »
Citaat van: Brtdm
Nog twee vragen aan alle finalisten:
- Wat was het aardigste dat je dit spel voor iemand anders hebt gedaan?

Het aardigste wat ik heb gedaan in het spel was mijn schaduwaccount opofferen voor Gijs. Zodat hij zijn expeditie nog voort kon zetten. Om jezelf op de tweede plek zetten kost veel dapperheid en ik heb toen ook echt mijn hart moeten volgen. Ik heb geen minuut geen spijt van deze beslissing gehad.

Citaat
- Wat was het meest gemene dat je iemand anders hebt misdaan?

Bjorrn aan te vallen na het ei incident. Zo ben ik normaal nooit, maar ik schoot uit mijn slof door ongeloof. De emoties zaten heel hoog dat iemand een proef zou laten mislukken om iemand anders eruit te krijgen. Wij als Moto waren een hecht kamp die alle proeven zouden winnen. Ik geef toe dat dat een vrij emotionele heftige reactie was. Eenmaal toen de gemoederen waren gekoesterd heb ik daar later ook mijn excuses aangeboden voor tegen Bjorrn. Ook al stonden onze chakras niet altijd op dezelfde lijn heb ik niks persoonlijks tegen Bjorrn. Dit spel is ook maar een spel. Als Bjorrn ooit een theekransje wilt doen is hij welkom.

Edit:

Citaat
Ik heel erg benieuwd op welke situatie je hier doelt. In mijn laatste week heb ik volgens mij juist Nieky aangevallen met 10 punten. Meer dan wie dan ook. Hier zou ik graag opheldering over krijgen.

Tijdens de proef viel je ook ons bondje aan door de aanvalspunten te verdelen over de resterende spelers. Terwijl we eigenlijk hadden afgesproken in het bondje elkaar niet aan te vallen. Hierdoor won achteraf Nieky indirect de proef. Dat is wat ik bedoelde. 



Ik ga even vijanden maken.  ;)

Ik val Nieky aan met 10 aanvalspunten
Ik val SpacyColours aan met 5 aanvalspunten
Ik val Jennifer aan met 5 aanvalspunten
Ik val B&W aan met 5 aanvalspunten
Ik val Rik aan met 5 aanvalspunten
Ik val Arno aan met 5 aanvalspunten
Ik val wouter aan met 4 aanvalspunten

en als bovenstaand screenshot wordt goedgekeurd:
Ik val Jennifer aan met nog eens 5 aanvalspunten
En Rik met nog eens 3 aanvalspunten
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 21:48:28 door Sanmol »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Eilandraad
« Reactie #482 Gepost op: 18-12-2021, 21:45:02 »
Voordat Jennifer reageert, heb ik ook nog wel wat kritische vragen. ::zweep::

Sanmol, je weet het allemaal heel mooi te vertellen. Als je het allemaal zo leest lijkt het wel alsof je voor elke scheet die iemand in dit spel liet medeverantwoordelijk was, en elke zucht die iemand liet van te voren voelde aankomen. Nu denk ik dat dit voor een groot deel best zo is, want de puppet master spelen, dat kan jij als geen ander. Maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan je verhaal. Zo klopt het niet dat ik jou volledig vertrouwde. En ik wist ook dat jij een stiekem verbond moest hebben met B&W, omdat hij natuurlijk niet zomaar de oversteek maakte naar ons zonder enig toekomstperspectief. Daarnaast wist ik dat jij en Arno elkaar niet snel iets zouden aandoen, dus ik probeerde er vooral voor te zorgen dat Arno meer aan mijn kant stond dan die van B&W. Ik wist dat het jou waarschijnlijk om het even was of je met B&W of met mij naar de finale zou gaan, dus de kans was groot dat je de kant zou kiezen die Arno op wilde. Zelf hoopte ik ook door zelf fanatiek te spelen en vaak Immuniteit te winnen, ook mensen aan mijn kant bang te maken om mij te backstabben. Ik wist dat jij daar toch niets mee zou winnen dus kon ik prima met je samenwerken.

Maar even terug naar jouw verhaal. Er is één stukje wat ik wel vijf keer heb teruggelezen en nog steeds geen idee hebt waarover het nou gaat:



Hoofdstuk 5: De idol



Toen kwam er een hele belangrijke ronde aan. Ik wist door B&W dat Bjorrn een idol kon krijgen de ronde hiervoor. Ik had besloten Bjorrn de idol te geven, omdat ik wist dat het niet meer mee zou gaan doen voor de long run van het spel. Een move waar je wel de ballen voor moest hebben. Ik heb genoeg mensenkennis om te weten dat Bjorrn zijn eigen hachje zou willen redden en de idol zou inzetten de ronde daarna. Kosten wat het kost moest Jennifer de idol niet krijgen. Zij deed wel mee voor de long run van het spel.
Ik ben heel benieuwd over welke Idol dit gaat? ??? Die Idol die Stien pakte, daar had jij toch geen enkele invloed op? En in welke wereld zou jij Bjorrn vrijwillig een Idol geven? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

-

B&W, vlak voor de finale hoorde ik van Sanmol dat jij misschien van plan was om, als die mogelijkheid er was geweest, Jennifer vlak voor de finale weg te stemmen zodat je met twee accounts in de finale stond. We hebben het er toen over gehad en ik heb gezegd dat ik dat heel laag zou vinden. Dat vind ik ook oprecht. Was dat daadwerkelijk een optie voor jou? Zo ja, heeft iets of iemand je daarin van gedachte veranderd?

En toen je die Idol speelde, was er nog een reden dat je op mij stemde en niet op Jennifer?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #483 Gepost op: 18-12-2021, 22:16:02 »
Welkom SpacyColours! Ik ben vereerd dat je mij een puppet master noemt. Dat zijn hele lieve woorden. Ik ga ook jouw vragen beantwoorden.

Voordat Jennifer reageert, heb ik ook nog wel wat kritische vragen. ::zweep::

Sanmol, je weet het allemaal heel mooi te vertellen. Als je het allemaal zo leest lijkt het wel alsof je voor elke scheet die iemand in dit spel liet medeverantwoordelijk was, en elke zucht die iemand liet van te voren voelde aankomen. Nu denk ik dat dit voor een groot deel best zo is, want de puppet master spelen, dat kan jij als geen ander. Maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan je verhaal. Zo klopt het niet dat ik jou volledig vertrouwde. En ik wist ook dat jij een stiekem verbond moest hebben met B&W, omdat hij natuurlijk niet zomaar de oversteek maakte naar ons zonder enig toekomstperspectief. Daarnaast wist ik dat jij en Arno elkaar niet snel iets zouden aandoen, dus ik probeerde er vooral voor te zorgen dat Arno meer aan mijn kant stond dan die van B&W. Ik wist dat het jou waarschijnlijk om het even was of je met B&W of met mij naar de finale zou gaan, dus de kans was groot dat je de kant zou kiezen die Arno op wilde.

Hier heb je gelijk. Natuurlijk wist ik wel dat je mij niet helemaal vertrouwde. Niemand vertrouwde elkaar helemaal volledig in dit spel. Ik jou ook niet namelijk.

Edit: Hier is een klein stukje van een biecht die ik heb gemaakt in de ronde nadat Nieky er met zijn beide accounts eruit lag.

Week 14



Maar nu? Ik voel aan alles dat SpacyColours niet meer te vertrouwen is. Hij probeert iedereen op het eiland te bespelen.

Op een gegeven moment zei je zelfs tegen mij dat ik een "gevaar" was. De enige die ik 100 procent vertrouwde was Molfreak Arno ::gezoend::. Ik had sinds de samensmelting ook een finale 2 bondje met Molfreak Arno. Wij bespraken heel veel behind the scenes met wie wij door wouden gaan naar de finale. Wij wouden kosten wat het kost met elkaar de finale halen. Het maakte ons niet uit alsof dat met jou of B&W was. Molfreak Arno en ik hebben samen de move gedaan bij de top 6 om zo onze kansen te vergroten om samen de finale te halen. Molfreak Arno wist ook van de idol van B&W, want dat had ik tegen hem verteld. Ik wist dat Molfreak Arno kon acteren en die boosheid tegen B&W was gespeeld door hem ::bravo::. Helaas viel mijn liefje  ::hug:: Molfreak Arno af bij de twist. Dat was balen.

Citaat van: SpacyColours
Ik ben heel benieuwd over welke Idol dit gaat? ??? Die Idol die Stien pakte, daar had jij toch geen enkele invloed op? En in welke wereld zou jij Bjorrn vrijwillig een Idol geven? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Dit gaat inderdaad over de idol van Stien. B&W en ik wisten dat Bjorrn pas de idol de dag erna kon pakken. Hij moest dus de eilandraad overleven om de idol te claimen. Als Bjorrn eruit gestemd zou worden die eilandraad dan zou jij de idol claimen. We hebben toen bewust die informatie achtergehouden tegenover ons bondje. Ik wist dat je voor de long-term meedeed en ik wou de controle houden bij het stemmen. Daarom heb ik Bjorrn de idol gegeven, want ik wist dat B&W hem de idol kon laten flushen.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 22:28:59 door Sanmol »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #484 Gepost op: 18-12-2021, 22:36:15 »
Hoi Sanmol,

Ons avontuur samen gaat ook helemaal terug naar de start van het spel.
We begonnen samen in kamp vuur en het eerste wat ik dacht was oei die Sanmol, die zo negatief over mij was tijdens Sequester, daar ga ik vast nooit mee kunnen samenwerken... Maar niets bleek minder waar!
Je zocht heel snel al contact met me en praatte veel met me, over Survivor maar ook over van alles buiten Survivor. Ik beschouwde je al heel vlug als mijn beste bondgenoot in kamp vuur. We hadden het geluk (of de pech) dat we veel proeven wonnen in het begin, waardoor ik mijn loyaliteit naar jou toen nooit heb kunnen bewijzen, en ik werd ondertussen ook close met Gijs, Spacy en Auryyn. Er ontstonden 2 verbonden van 4 waar ik als enige allebei inzat, en in de ene met jou zaten ook Gijs en Jungmoon. Gijs was MrChipie, al was dit wel een variant van Chipie die heel erg druk was met zijn baan, maar verder zag ik veel overlap  :). Door omstandigheden waren Chipie en mijn schaduw Stien al heel snel tegen elkaar in kamp aarde, en ik heb hem daar weggestemd, dus ik zag helaas geen lange samenwerking met Gijs zitten. En Jungmoon praatte als enige in ons kamp niet tot nauwelijks met me. Dus mede daarom stemde ik op Jungmoon, en keerde ik daarmee automatisch jou en Gijs de rug toe. Ik wilde graag met jou blijven samenwerken, ik had slechts op iemand anders gestemd dan jou. Ik vermoedde wel dat jij Jungmoon kon zijn, maar ik dacht ook, als je me nog steeds niet hebt verteld dat jij Jungmoon bent, dan ben je het niet, OF je vertrouwt mij niet. Beide waren reden genoeg om op Jungmoon te stemmen. Kortom, hier vind ik dat je er zelf door je tactische keuzes voor hebt gezorgd dat je schaduwaccount het spel moest verlaten. Ik twijfelde best veel over mijn keuze toen namelijk, dus wat meer contact met Jungmoon, of jij die het mij vertelde, had jouw hele positie in kamp vuur kunnen doen keren  ;).

Niet gek overigens dat dat mis ging, want het is echt een moeilijk spel, en ik heb het zelf ook verre van perfect gespeeld, maar het is wel iets wat tactisch dus minder goed ging voor onze mastermind.

Verder verteld Spacycolours terecht dat je nogal veel poep praat in je speech, en zoomt hij terecht in op jou claim dat mijn idol vondst echt perfect binnen je plannen paste en dat jij dit ''toeliet''  ::rofl::.
Nee, hier had je echt geen invloed op. En het valt B&W volledig aan te rekenen (of te verwijten) dat ik mijn idol onnodig speelde, want hij heeft mij overtuigd dat de stemmen toen allemaal op mij kwamen, en dat ik de idol nodig had  ::jaja::.

Verder hebben we het natuurlijk al veel over jouw ontploffing gehad richting mij, wat eindigde in het einde van ons contact voor de rest van het spel. Ik heb bewust niet op je pm gereageerd die je een kleine 2 a 3 maanden erna pas stuurde, want mijn reactie wilde ik bewaren voor deze finale  :D.
Ik was namelijk vrij zeker dat je die zou halen, aangezien ik het voor je concurrenten een heel goed idee zou vinden om jou mee te nemen, ze maken immers goeie kans tegen jou  :-*.

Dus wat ik daarop te zeggen heb: Ik vergeef het je. Ik ben niet meer boos op je, en aanvaard je excuses.
Echter betekent dit niet dat je ook maar een beetje kans hebt op mijn stem in deze finale  ::ohno::.
Ik denk dat het belangrijk is om in dit spel de beste speler te belonen met de overwinning. Maar er is iets nog veel belangrijker dan iemand de winst geven in dit spelletje: Ervoor zorgen dat we hopelijk nog heel veel leuke forumspellen gaan mogen spelen met z'n alle! We hebben een hoop getalenteerde hosts op dit forum die zou lief zijn om meerdere keren per jaar leuke spellen te organiseren met hele toffe opdrachten voor ons vermaak  ::bravo::. En gelukkig is het voornamelijk leuk, maar er zijn enkele gevaren die spellen op dit forum een donker randje kunnen geven en de lol kunnen verpesten voor het merendeel wat het wel graag leuk wil hebben samen.

Namelijk:
- Bij tactische spellen zoals deze en Sequester, is het voor veel spelers heel moeilijk om het spel en persoonlijke vriendschappen los van elkaar te zien. Het komt helaas net wat te vaak voor dat er incidenten gebeuren met als aanleiding dat het spel te persoonlijk wordt genomen of gemaakt. Jij bedreigt iemand omdat hij een tactische move maakt in het spel. Arno baseert elke stem die hij geeft op zijn gevoel (wie hij het minste mag dan? :-X). Ik denk het haast wel, want hij was enorm gekwest toen wij op hem stemden, wederom om puur tactische redenen. En hij was bij de final 5 bijna blij dat hij de proef verloor zodat hij nooit eruit gestemd hoefde te worden omdat dat persoonlijk pijn zou doen.
Dit werkt ook de andere kant op. Ik wil nooit stemmen op basis van emotie omdat dat veel rotter is voor degene die de stem krijgt dan weggestemd worden omdat je een bedreiging bent, maar toch is er veel ruzie ontstaan (en een anti-Bjorrn fanclub opgericht) doordat ik zo speelde en daar baalde ik van (ik ben inmiddels weer oke  :)).

B&W, vlak voor de finale hoorde ik van Sanmol dat jij misschien van plan was om, als die mogelijkheid er was geweest, Jennifer vlak voor de finale weg te stemmen zodat je met twee accounts in de finale stond. We hebben het er toen over gehad en ik heb gezegd dat ik dat heel laag zou vinden. Dat vind ik ook oprecht. Was dat daadwerkelijk een optie voor jou? Zo ja, heeft iets of iemand je daarin van gedachte veranderd?

Ook bij Spacy lees ik dit. Ik begrijp bij zulke dingen niet waarom sommige tactische moves als echt laag beschouwt moeten worden? Als ik dit hoor, dan denk ik bij mezelf, ''Natuurlijk wil B&W Jennifer nog wegstemmen als dat kan, dat is overduidelijk zijn slimste move omdat hij dan een grotere kans heeft om te winnen!''. Maar dat is dan laag?

Terug naar Sanmol, want ik praat weer veel te lang, dus ik zal to the point komen:
Je hebt je medekandidaten persoonlijk aangevallen, en je bent meerdere keren betrokken geweest bij vermoedelijk valsspelen, waardoor een aantal (vast hele leuke) opdrachten door de organisatie geschrapt moeten worden. Dat in combinatie met het feit dat je medefinalisten het héél lang hebben overleefd met beide accounts, terwijl jij de jouwe al relatief snel kwijt was, zorgt er dus voor dat mijn 2 stemmen beide alleen naar Jennifer of B&W kunnen gaan.

Ik wil wel zeggen, als het gaat om onze rivaliteit in het spel, heb jij absoluut gewonnen  ::bravo::.
De band die jij hebt opgebouwd met B&W heeft hem mede doen switchen naar jouw kant, en heeft mij geblindside, dus well done  ::bravo::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #485 Gepost op: 18-12-2021, 22:58:52 »
Pushen? Erica kwam volgens mij zelf naar je toe en je hebt haar niet tegengehouden. Zoiets noem ik niet echt pushen.
Ooh, je bent meteen lekker scherp. Love it. ::blond::

Ik heb het nog even teruggezocht en ja, je hebt gelijk. Zo ging het.

- Wat was het aardigste dat je dit spel voor iemand anders hebt gedaan?
- Wat was het meest gemene dat je iemand anders hebt misdaan?
Het aardigste dat ik heb gedaan was in de kampfase een keer mijn verzamelde mango's allemaal aan Gijs geven.

Het gemeenste dat ik heb gedaan was alle mango's weer van hem af te pakken nadat hij ze allemaal geschild had.



Ik wilde in het begin van het spel een soort shock-effect teweegbrengen door iedereen gewoon recht in hun gezicht te beledigen, danwel publiekelijk te kleineren. Dan wist op dag 1 van het spel meteen iedereen waar die aan toe was, dat ik hier niet kwam om vriendjes te maken maar om te winnen. Dat was onderdeel van mijn "Dr Jekyll & Sister Hyde"-tactiek, want iedereen die ik per ongeluk kwetste kon dan bij Spacy uithuilen. Dat klinkt gek maar werkte eigenlijk heel goed. Ook zette ik daarmee een character neer dat door veel mensen gewaardeerd zou worden, en ik denk dat ik tijdens het spel best een fan base heb opgebouwd. ::cheerleader::

Toen het bij steeds meer mensen bekend werd dat ik bij Spacy hoorde, ben ik deze act wel iets gaan minderen.

Als ik toch één "gemeen" moment moest kiezen; ik had Stien beloofd dat we misschien nog zouden kunnen samenwerken als ze in het spel bleef, waardoor ze haar best zou doen om Immuniteit te winnen met dat Bubbel-spel. Dat was een leugen; ik liet haar dit alleen maar denken zodat ze niet op mij zou stemmen. Overigens heb ik ook niet per se mijn best gedaan, ik had gewoon in één van mijn eerste potjes al een monster score weten neer te zetten. ::hypocriet:: Dus dat stuurde ik in en dat bleek net genoeg om Stientje naar huis te sturen. Had je me die Idol maar niet moeten ontnemen. :-*

"Aardigste" moment: dat ik Arno expres liet winnen bij de fotoproef. Ik wist dat hij heel graag eens een proef wilde winnen en ik gunde het hem oprecht.

Maar ik zet "gemeen" en "aardig" hier ook bewust tussen aanhalingstekens, want uiteindelijk waren dit ook gewoon meer tactische beslissingen dan hele spontane momenten van liefdadigheid of kwaadaardigheid.
Does not give a single fuck about you.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #486 Gepost op: 18-12-2021, 23:28:20 »
Mijn vragen voor jou:
- Hoe heb je ervoor gezorgd dat jouw alliantie je ondanks dat je een big social threat was nog steeds niet wegstemde, ondanks de vele kansen die ze ervoor hadden? Wat voor subtiele beinvloeding heb je gedaan om hiervoor te zorgen?

- Waarom heb je niet eerder een move gemaakt tegen B&W en Rik, toen je nog gratis numbers had in bijvoorbeeld mij en Wouter om die move te maken?

- Wat is jouw beste strategische move in dit hele spel?

1: Ik had met twee accounts een belangrijke strategische positie in het spel en mijn macht werd per ronde groter. Ik had lange tijd een finalebondje met Sanmol en Arno, en zolang zij met mij konden meeliften naar de finale, zouden ze wel gek zijn om mij ineens een mes in m'n rug te steken. Ik had van B&W al veel eerder een move verwacht. Ik heb hem evengoed aangeboden om samen te werken, en toen antwoorde hij met "Ik wacht liever tot de final 6 en zie dan wel verder".



Ik wist dat B&W ook met Sanmol moest samenwerken dus probeerde ik vooral ook om Arno te vriend te houden. Zoals ik eerder al zei; Sanmol zou altijd met Arno meestemmen.

Die Idol bij de final 6 zag ik oprecht niet aankomen, al verklaarde dat voor mij wel eindelijk een beetje het spel van B&W. Dat was een hele goede zet van hem, en daardoor heb ik echt nog even peentjes gezweet op het eind en alles op alles gezet om voor de finale Immuniteit te winnen. ::zweet::

2: B&W was basically maar 1 "number". Ervan uitgaande dat niemand zijn schaduwaccount zou meenemen naar de finale was Rik in principe al een gratis afvaller. Dus ik wilde het niet riskeren om mijn positie in het spel te verliezen door op dat moment een move te maken. Hoe meer verschillende mensen in het spel, hoe onzekerder de toekomst.

3: Mijn beste strategische move: zodra de Battle Area online kwam, meteen die kans grijpen om iemand van de Modderbrigade het spel uit te werken. ::joehoe::
Does not give a single fuck about you.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #487 Gepost op: 18-12-2021, 23:54:03 »
Ook bij Spacy lees ik dit. Ik begrijp bij zulke dingen niet waarom sommige tactische moves als echt laag beschouwt moeten worden? Als ik dit hoor, dan denk ik bij mezelf, ''Natuurlijk wil B&W Jennifer nog wegstemmen als dat kan, dat is overduidelijk zijn slimste move omdat hij dan een grotere kans heeft om te winnen!''. Maar dat is dan laag?
Laat ik het zo zeggen; ik zou het zelf nooit hebben gedaan. Als je met twee accounts in de finale gaat staan, dan ben je blijkbaar zó onzeker over je eigen spel dat je daarmee indirect zegt dat de persoon die je wegstemde eigenlijk een beter verhaal zou hebben gehad dan jij. Dan verdien je het wat mij betreft niet om te winnen. Ik zelf zou daar als ik dan jurylid wel op afknappen in elk geval. Bovendien ruil je dan een automatische finalestem in voor één of twee zure tegenstemmen dus of dat tactisch nou echt zo slim is?
Does not give a single fuck about you.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #488 Gepost op: 18-12-2021, 23:57:43 »
In mijn ogen is het wel het doel van het spel om je grootste concurrenten weg te stemmen zodat je de beste speler bent in de finale. Als anderen beter zijn, moeten zij eruit. Dus ik vind het heel logisch, jullie zijn in mijn ogen elkaars grootste concurrenten  ::jaja::.

Maar dit is subjectief natuurlijk, jij vindt het tactisch minder slim en minder zelfverzekerd spel blijkbaar, maar laag zou ik het niet noemen, want het is slechts een tactische move  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #489 Gepost op: 19-12-2021, 00:06:35 »
Welkom Bjorrn dankjewel voor ook jouw woorden. Ik wil ook nog wat dingen nader uitleggen die je verteld. Dat is wel zo netjes.

Statement 1:
Citaat
OF je vertrouwt mij niet.

Ik moet toegeven dat dit klopte. Ik wilde zo graag geloven dat je met mij wou samenwerken, maar ik wist ook dat je een hele sluwe speler zou zijn. Ik was de hele tijd al zeer wantrouwend dat jij in ons kamp iedereen zat te bespelen. In mijn biecht op dag 1 heb ik toen ook vermeld dat jij dat zou gaan doen als spel strategie. Toen Aurynn net voor de stemming had gezegd dat jij Gijs en mij onder de bus had geduwd was het hele vertrouwen wat ik nog had weg.

Statement 2:
Citaat
Verder verteld Spacycolours terecht dat je nogal veel poep praat in je speech, en zoomt hij terecht in op jou claim dat mijn idol vondst echt perfect binnen je plannen paste en dat jij dit ''toeliet''  ::rofl::.
Nee, hier had je echt geen invloed op. En het valt B&W volledig aan te rekenen (of te verwijten) dat ik mijn idol onnodig speelde, want hij heeft mij overtuigd dat de stemmen toen allemaal op mij kwamen, en dat ik de idol nodig had  ::jaja::.

Dankjewel voor jouw woordkeuze. Natuurlijk kan ik niet in de hoofden gaan kijken van de anderen hoe zij precies dachten over iets. Ik kan alleen mijn verhaal vertellen en hoe ik dit avontuur heb ervaren. Om nou te zeggen dat ik alleen maar poep praat vind ik respectloos naar hoe hard ik heb gewerkt om die finale plek te bemachtigen. Zowel Jennifer, B&W als ik hebben er voor moeten strijden.

Zoals ik al had vermeld heb ik bewust met B&W informatie achtergehouden over hoe je de idol kon bemachtigen. Hierdoor kon Jennifer de idol niet meer claimen. Dit was meer mijn idee, en B&W heeft het uitgevoerd. Wou je dan dat ik het ging uitvoeren, want ik had 0 contact met jou op dit punt van het spel om escalatie te vermijden. Als ik had gezegd ''hey Bjorrn zet je idol in'' had je mij natuurlijk niet geloofd. Ik heb hier handig B&W het laten uitvoeren en zo kwam ik er zonder klerenscheuren vanaf. Ik werkte vaak op de achtergrond en kon zo uit de schijnwerpers blijven.

Statement 3:
Citaat
Arno baseert elke stem die hij geeft op zijn gevoel (wie hij het minste mag dan? :-X). Ik denk het haast wel, want hij was enorm gekwest toen wij op hem stemden, wederom om puur tactische redenen. En hij was bij de final 5 bijna blij dat hij de proef verloor zodat hij nooit eruit gestemd hoefde te worden omdat dat persoonlijk pijn zou doen.

Arno stemde ook gewoon tactisch wat het beste voor hem was ;). Hij was zeker geen volger en maakte bewust keuzes hoe hij naar de finale kon gaan. Het kwetst mij enorm dat Molfreak Arno en ik nog steeds als ''volgers'' worden gezien terwijl in dat bondje van 6 wij een enorme gunstige positie hadden. Wij konden beide kanten spelen. EN hij was zeker niet blij om de proef te verliezen. Dat zou niemand zijn..

Statement 4:
Citaat
Je hebt je medekandidaten persoonlijk aangevallen, en je bent meerdere keren betrokken geweest bij vermoedelijk valsspelen, waardoor een aantal (vast hele leuke) opdrachten door de organisatie geschrapt moeten worden.

Ik heb in dit hele spel alleen jou één keer aangevallen, dus dit vind ik van een mug een olifant maken. Ik heb mijn excuses al aangeboden wat moet ik nog doen op dit punt. Toen ik naderhand hoorde dat ik van valsspelen werd beschuldigd heeft mij dit enorm gekwetst tot het punt dat ik niet meer mee wou doen. Nu dat ik erover nadenk schiet ik weer vol :\'(. Ik heb elk spel in het groepsverband met Moto mijn volle 100 procent gegeven. Het was soms succesvol en soms niet. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd de sterspeler ben geweest bij immuniteitsproeven, maar ik heb echt alles gegeven bij Moto. Ik weet dat dit ''valsspelen'' refereert naar de ronde van de sporters en daar was ik eindelijk een keer ergens goed in. Ik wou mij laten zien voor ons kamp. Ik had dat vuur in mij om iedereen iets te bewijzen. Ik kom uit een sportfamilie waar ik van kleins af aan al naar de televisie moet kijken als er sport op is. Darten, de Olympische spelen, Formule 1 we kijken het allemaal. Daardoor wist ik heel wat sporters te herkennen. Bovendien waren ook veel sporten te achterhalen door de kledingkeuze. Als er één iemand is die kennis heeft van kleding dan ben ik het.

P.S Als je serieus denkt dat ik niet weet hoe een bokshandschoen eruit ziet ben ik echt sprakeloos...

We gaan meteen beginnen.

WATER VS VUUR



VUUR mag beginnen.

Statement 5:
Citaat
Dat in combinatie met het feit dat je medefinalisten het héél lang hebben overleefd met beide accounts, terwijl jij de jouwe al relatief snel kwijt was, zorgt er dus voor dat mijn 2 stemmen beide alleen naar Jennifer of B&W kunnen gaan.

Tja, dit kun je van twee kanten bekijken. Ik gebruikte de schaduwaccounts van B&W en SpacyColours om uit schot te blijven. Het ging altijd gebeuren dat 1 van de 2 de finale ging halen. Hierdoor konden Molfreak Arno en ik kiezen wie we mee wouden nemen. Dan zit die finaleplek er voor ons zeker in. Molfreak Arno zijn account was er op dag 1 al uitgestemd en hij heeft het bijna tot de finale geschopt. Dat is een hele knappe prestatie vind ik waar Arno credits voor verdient. Hij heeft gestreden als een echte winnaar.

Statement 6:
Citaat
zorgt er dus voor dat mijn 2 stemmen beide alleen naar Jennifer of B&W kunnen gaan.

Ik had jouw stemmen dan ook niet verwacht nadat alles wat er was gebeurt.

Kusjes.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #490 Gepost op: 19-12-2021, 00:16:59 »
Ik zal even aankondigen dat de kijkersjurystem is gewonnen door niemand minder dan:........
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Hij zal de kijkers vertegenwoordigen en doet dus ook mee aan deze ondervraging ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #491 Gepost op: 19-12-2021, 00:20:33 »
Ik zal even aankondigen dat de kijkersjurystem is gewonnen door niemand minder dan:........
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Hij zal de kijkers vertegenwoordigen en doet dus ook mee aan deze ondervraging ;)

 ::bravo:: ::joehoe::
Nieky grab a life vest!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #492 Gepost op: 19-12-2021, 00:30:47 »
Ik wist dat B&W ook met Sanmol moest samenwerken dus probeerde ik vooral ook om Arno te vriend te houden. Zoals ik eerder al zei; Sanmol zou altijd met Arno meestemmen.

Ik wil even benadrukken dat Arno met mij mee zou stemmen en niet andersom ;). Arno vroeg vaak aan mij om op wie te stemmen en hij kan dit bevestigen.

Die Idol bij de final 6 zag ik oprecht niet aankomen, al verklaarde dat voor mij wel eindelijk een beetje het spel van B&W. Dat was een hele goede zet van hem, en daardoor heb ik echt nog even peentjes gezweet op het eind en alles op alles gezet om voor de finale Immuniteit te winnen. ::zweet::

Ik moet hier toch inhaken. Je had het wel aan zien kunnen komen. Ik heb als een ''Yuki'' moment nog geopperd om de ronde dat WouterV eruit ging jou te laten stemmen op B&W. Als je er echt vanuit ging dat wij vieren (Molfreak Arno, Jennifer, SpacyColours en ik) een solid bondje waren dan was er geen enkel risico om een extra stem op B&W te doen. Hierdoor zou B&W een stem op Rik en B&W krijgen. Als we dan de stemmen hadden gesplit ging B&W er sowieso uit met één account en was er geen duel.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #493 Gepost op: 19-12-2021, 00:35:18 »
Welkom Bjorrn dankjewel voor ook jouw woorden. Ik wil ook nog wat dingen nader uitleggen die je verteld. Dat is wel zo netjes.

Statement 1:
Ik moet toegeven dat dit klopte. Ik wilde zo graag geloven dat je met mij wou samenwerken, maar ik wist ook dat je een hele sluwe speler zou zijn. Ik was de hele tijd al zeer wantrouwend dat jij in ons kamp iedereen zat te bespelen. In mijn biecht op dag 1 heb ik toen ook vermeld dat jij dat zou gaan doen als spel strategie. Toen Aurynn net voor de stemming had gezegd dat jij Gijs en mij onder de bus had geduwd was het hele vertrouwen wat ik nog had weg.

Logische keuze inderdaad. Zeker na de stemming tegen Auryyn waarin ik op Jungmoon stemde kon je me ook niet meer vertrouwen en dat deed je ook niet  ::jaja::

Statement 2:
Dankjewel voor jouw woordkeuze. Natuurlijk kan ik niet in de hoofden gaan kijken van de anderen hoe zij precies dachten over iets. Ik kan alleen mijn verhaal vertellen en hoe ik dit avontuur heb ervaren. Om nou te zeggen dat ik alleen maar poep praat vind ik respectloos naar hoe hard ik heb gewerkt om die finale plek te bemachtigen. Zowel Jennifer, B&W als ik hebben er voor moeten strijden.

Zoals ik al had vermeld heb ik bewust met B&W informatie achtergehouden over hoe je de idol kon bemachtigen. Hierdoor kon Jennifer de idol niet meer claimen. Dit was meer mijn idee, en B&W heeft het uitgevoerd. Wou je dan dat ik het ging uitvoeren, want ik had 0 contact met jou op dit punt van het spel om escalatie te vermijden. Als ik had gezegd ''hey Bjorrn zet je idol in'' had je mij natuurlijk niet geloofd. Ik heb hier handig B&W het laten uitvoeren en zo kwam ik er zonder klerenscheuren vanaf. Ik werkte vaak op de achtergrond en kon zo uit de schijnwerpers blijven.

Jammer, in het begin dacht ik dat het een hele sympathieke reactie ging worden. Ik zei dat je veel poep praatte, niet alleen maar poep. De dingen die ik goed vond aan je speech heb ik ook benoemd en daar heb ik je een verdiend compliment voor gegeven... En je hebt het verkrijgen van mijn idol in je speech behoorlijk verwoord alsof dat allemaal jouw plan en prestatie was, en dat vond ik op z'n minst zwaar overdreven, vandaar dat ik dat ook aangaf  ;D.

Dat je vervolgens dit niet met Jennifer deelde zodat ze mij in het spel liet vind ik een slimme tactische move, dus daar wil ik jou en B&W dan weer wel credits voor geven.
@Jennifer, ik weet nog dat jij na die stemming zei dat Sanmol en B&W juist op mij wilde en jij niet. Dus, waar ligt de waarheid? Gingen ze makkelijk met je mee of claimt Sanmol hier iets wat onjuist is?  :)

Statement 3:
Arno stemde ook gewoon tactisch wat het beste voor hem was ;). Hij was zeker geen volger en maakte bewust keuzes hoe hij naar de finale kon gaan. Het kwetst mij enorm dat Molfreak Arno en ik nog steeds als ''volgers'' worden gezien terwijl in dat bondje van 6 wij een enorme gunstige positie hadden. Wij konden beide kanten spelen. EN hij was zeker niet blij om de proef te verliezen. Dat zou niemand zijn..

Fijn dat Arno dat deed. Arno, was het dan een tactiek om te doen alsof hij het allemaal zich enorm persoonlijk aantrok? Want zo ja, dan ben ik blij dat hij het niet persoonlijk opvatte en dat hij dan neem ik aan ook stemde op gevaarlijke spelers in plaats van op de spelers die die het minst de winst gunde. Dit is iets waar ik met Arno nog altijd graag het gesprek over aanga.  ::hug::

Jullie konden inderdaad beide kanten spelen, maar dat is een privilege die komt bij het zijn van een speler die mensen denken te kunnen verslaan.
Daar wil ik dus wel over vragen aan B&W en Jennifer:
Zagen jullie Sanmol als een speler die te verslaan was in de finale? Of heeft Sanmol zich heel goed weten te beschermen door zijn target te verkleinen, en zagen jullie over het hoofd wat voor geniale speler hun was?

Statement 4:
Ik heb in dit hele spel alleen jou één keer aangevallen, dus dit vind ik van een mug een olifant maken. Ik heb mijn excuses al aangeboden wat moet ik nog doen op dit punt. Toen ik naderhand hoorde dat ik van valsspelen werd beschuldigd heeft mij dit enorm gekwetst tot het punt dat ik niet meer mee wou doen. Nu dat ik erover nadenk schiet ik weer vol :\'(. Ik heb elk spel in het groepsverband met Moto mijn volle 100 procent gegeven. Het was soms succesvol en soms niet. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd de sterspeler ben geweest bij immuniteitsproeven, maar ik heb echt alles gegeven bij Moto. Ik weet dat dit ''valsspelen'' refereert naar de ronde van de sporters en daar was ik eindelijk een keer ergens goed in. Ik wou mij laten zien voor ons kamp. Ik had dat vuur in mij om iedereen iets te bewijzen. Ik kom uit een sportfamilie waar ik van kleins af aan al naar de televisie moet kijken als er sport op is. Darten, de Olympische spelen, Formule 1 we kijken het allemaal. Daardoor wist ik heel wat sporters te herkennen. Bovendien waren ook veel sporten te achterhalen door de kledingkeuze. Als er één iemand is die kennis heeft van kleding dan ben ik het.

P.S Als je serieus denkt dat ik niet weet hoe een bokshandschoen eruit ziet ben ik echt sprakeloos...

Er is inderdaad geen bewijs dat je hebt valsgespeeld. Het zijn enkel vermoedens van de spelleiding en van enkele medekandidaten, dus ik zal hier niet verder op in gaan en dit gewoon verder laten voor wat het is  ::jaja::

Die bokshandschoen kun je prima herkennen, maar er waren enkele andere sporters waar ik meer mijn twijfels bij had. Ik weet dat Niek hier graag nog op wil commenten, dus ik laat dat aan hem  ;D.

Statement 5:
Tja, dit kun je van twee kanten bekijken. Ik gebruikte de schaduwaccounts van B&W en SpacyColours om uit schot te blijven. Het ging altijd gebeuren dat 1 van de 2 de finale ging halen. Hierdoor konden Molfreak Arno en ik kiezen wie we mee wouden nemen. Dan zit die finaleplek er voor ons zeker in. Molfreak Arno zijn account was er op dag 1 al uitgestemd en hij heeft het bijna tot de finale geschopt. Dat is een hele knappe prestatie vind ik waar Arno credits voor verdient. Hij heeft gestreden als een echte winnaar.

Ik vind het tactisch inderdaad heel slim om spelers met een groter target te gebruiken als schild om zo zelf buiten schot te blijven! Het verpest het in mijn ogen alleen een beetje als je beide schilden vervolgens meeneemt naar die finale. Want dan zeg je in feite, ''kijk eens, deze spelers die een veel groter target hebben dan ik en dus een moeilijke route hadden naar de finale zitten hier ook, dus stem op mij  :D''

Statement 6:
Ik had jouw stemmen dan ook niet verwacht nadat alles wat er was gebeurt.

Kusjes.

Ik had ook niets anders verwacht  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 00:39:34 door Bjorrn »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #494 Gepost op: 19-12-2021, 00:47:40 »
Citaat van: Bjornn
@Jennifer, ik weet nog dat jij na die stemming zei dat Sanmol en B&W juist op mij wilde en jij niet. Dus, waar ligt de waarheid? Gingen ze makkelijk met je mee of claimt Sanmol hier iets wat onjuist is?  :)

Ik kan hier gelijk op antwoorden, want het klopt inderdaad dat we eerst hebben gezegd dat we op jou konden gaan. Om SpacyColours niet het gevoel te geven dat we iets wisten van hoe de idol te claimen was. Als we gelijk hadden gezegd ''we gaan allemaal op Brtdm nu!'' dan was dat mega verdacht geweest. Dus we hebben eerst nog even geacteerd dat er een keuze was, maar omdat Brtdm de schaduwaccounts weg wou hebben was de keuze daarna snel gemaakt om hem weg te spelen. Hij was immers dan een gevaar voor SpacyColours en B&W. Ik vind het grappig hoe je zegt dat wij met Jennifer mee gingen terwijl ik degene ben die heeft gezegd dat Brtdm de schaduwaccounts eruit wou stemmen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #495 Gepost op: 19-12-2021, 00:59:30 »
Bedankt voor de opheldering!
In dat geval denk ik dat ik een redelijk goed beeld heb gekregen van hoe die stemronde verlopen is, en volgens mij zijn Jennifer en B&W er allebei flink mee opgeschoten dat Brtdm daar weggestemd is  ::jaja::.
Persoonlijk had ik als ik jou was brtdm erin gehouden denk ik, zodat je samen met hem de grootste concurrenten kon wegstemmen  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #496 Gepost op: 19-12-2021, 01:13:44 »
Bedankt voor de opheldering!
In dat geval denk ik dat ik een redelijk goed beeld heb gekregen van hoe die stemronde verlopen is, en volgens mij zijn Jennifer en B&W er allebei flink mee opgeschoten dat Brtdm daar weggestemd is  ::jaja::.
Persoonlijk had ik als ik jou was brtdm erin gehouden denk ik, zodat je samen met hem de grootste concurrenten kon wegstemmen  ;D

De beste concurrent ben jezelf ;).
Ik zie mijzelf zeker als een concurrent namelijk, maar ik begrijp wel dat jij dat niet zo ziet. B&W en SpacyColours kon ik tegen elkaar spelen in the end game en Brtdm was meer een los projectiel plus we wouden de idol flushen. Er waren toen veel meer redenen om hem weg te stemmen dan te houden. Dat is het laatste wat ik ga zeggen, want anders zijn we uren bezig ::rofl::.

Hopelijk heb je een keuze kunnen maken. Wat het ook is ik moet en ga het respecteren.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 01:20:23 door Sanmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #497 Gepost op: 19-12-2021, 01:20:01 »
Ik vind het grappig hoe je zegt dat wij met Jennifer mee gingen terwijl ik degene ben die heeft gezegd dat Brtdm de schaduwaccounts eruit wou stemmen.

nouja... Dat heb ik volgens mij wekenlang zelf al verteld aan Spacy en B&W. En beetje jammer dat ik eruit ben gegaan in de week dat ik dat idee had opgegeven.

Voor Spacy en B&W (en schaduws) snapte ik de logica om mij eruit te stemmen nog wel, maar wat was jouw persoonlijke voordeel om mij er op dat moment uit te halen? Waarom wilde je zo nodig met 2 dubbels verder, maar niet met mij? Nieky, Bjorn en Wouter zouden toch nooit meer in de meerderheid geraken.
Was dit gewoon angst dat ze je terug zouden pakken? Gunde je het ze beide zo om in de finale te belanden? Of wilde je gewoon niet te veel verschillende personen erin houden?


edit: Ik had inderdaad hetzelfde gevoel wat bjorrn net zei.
(heb ik er serieus 20 minuten over gedaan om dit bericht te typen.  ::schaam::)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 01:22:17 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #498 Gepost op: 19-12-2021, 01:23:54 »
Hoihoi hillo! ::joehoe::



Zoals ik al had vermeld heb ik bewust met B&W informatie achtergehouden over hoe je de idol kon bemachtigen. Hierdoor kon Jennifer de idol niet meer claimen. Dit was meer mijn idee, en B&W heeft het uitgevoerd. Wou je dan dat ik het ging uitvoeren, want ik had 0 contact met jou op dit punt van het spel om escalatie te vermijden. Als ik had gezegd ''hey Bjorrn zet je idol in'' had je mij natuurlijk niet geloofd. Ik heb hier handig B&W het laten uitvoeren en zo kwam ik er zonder klerenscheuren vanaf. Ik werkte vaak op de achtergrond en kon zo uit de schijnwerpers blijven.
En ik heb jou dat plan door B&W laten uitvoeren, dus uiteindelijk was het allemaal onderdeel van mijn plan. ::blond::

Dat je vervolgens dit niet met Jennifer deelde zodat ze mij in het spel liet vind ik een slimme tactische move, dus daar wil ik jou en B&W dan weer wel credits voor geven.
@Jennifer, ik weet nog dat jij na die stemming zei dat Sanmol en B&W juist op mij wilde en jij niet. Dus, waar ligt de waarheid? Gingen ze makkelijk met je mee of claimt Sanmol hier iets wat onjuist is?  :)
Sorry, over welke stemming hebben we het nu precies? ::nieuwsgierig::

Daar wil ik dus wel over vragen aan B&W en Jennifer:
Zagen jullie Sanmol als een speler die te verslaan was in de finale? Of hebben Sanmol zich heel goed weten te beschermen door zijn target te verkleinen, en zagen jullie over het hoofd wat voor geniale speler hun was?
Ik heb Sanmol zeker nooit onderschat. Ik wist vanaf dag 1 dat hen onwijs goed was in manipuleren, dus ik vond het later in het spel wel handig om hen aan mijn zijde te houden, omdat dat aspect van het spel mij zelf wat minder ligt. Ik vind het gevaarlijk om van te voren in te schatten in hoeverre iemand een geduchte tegenstander kan zijn in de finale. Sanmol staat hier niet voor niets en heeft ook dit spel weer bewezen een enorm sterke speler te zijn. Ik denk wel dat je een punt hebt; door zich tijdens de proeven dommer voor te doen werd Sanmol minder als target gezien, maar de vraag is of men hen daar nu niet op gaat afrekenen. ::vergroot::
Does not give a single fuck about you.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #499 Gepost op: 19-12-2021, 01:25:39 »
De beste concurrent ben jezelf ;).
Ik zie mijzelf zeker als een concurrent namelijk, maar ik begrijp wel dat jij dat niet zo ziet. B&W en SpacyColours kon ik tegen elkaar spelen in the end game en Brtdm was meer een los projectiel plus we wouden de idol flushen. Er waren toen veel meer redenen om hem weg te stemmen dan te houden. Dat is het laatste wat ik ga zeggen, want anders zijn we uren bezig ::rofl::.

Hopelijk heb je een keuze kunnen maken. Wat het ook is ik moet en ga het respecteren.

Thanks Sanmol, dat is sportief!
Ik ben er nog niet uit op wie ik ga stemmen, dus ik ga zeker goed letten op wat iedereen zegt in hun antwoorden op de vragen van de andere juryleden  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.