Hoi
Sanmol,
Ons avontuur samen gaat ook helemaal terug naar de start van het spel.
We begonnen samen in kamp vuur en het eerste wat ik dacht was oei die Sanmol, die zo negatief over mij was tijdens Sequester, daar ga ik vast nooit mee kunnen samenwerken... Maar niets bleek minder waar!
Je zocht heel snel al contact met me en praatte veel met me, over Survivor maar ook over van alles buiten Survivor. Ik beschouwde je al heel vlug als mijn beste bondgenoot in kamp vuur. We hadden het geluk (of de pech) dat we veel proeven wonnen in het begin, waardoor ik mijn loyaliteit naar jou toen nooit heb kunnen bewijzen, en ik werd ondertussen ook close met Gijs, Spacy en Auryyn. Er ontstonden 2 verbonden van 4 waar ik als enige allebei inzat, en in de ene met jou zaten ook Gijs en Jungmoon. Gijs was MrChipie, al was dit wel een variant van Chipie die heel erg druk was met zijn baan, maar verder zag ik veel overlap

. Door omstandigheden waren Chipie en mijn schaduw Stien al heel snel tegen elkaar in kamp aarde, en ik heb hem daar weggestemd, dus ik zag helaas geen lange samenwerking met Gijs zitten. En Jungmoon praatte als enige in ons kamp niet tot nauwelijks met me. Dus mede daarom stemde ik op Jungmoon, en keerde ik daarmee automatisch jou en Gijs de rug toe. Ik wilde graag met jou blijven samenwerken, ik had slechts op iemand anders gestemd dan jou. Ik vermoedde wel dat jij Jungmoon kon zijn, maar ik dacht ook, als je me nog steeds niet hebt verteld dat jij Jungmoon bent, dan ben je het niet, OF je vertrouwt mij niet. Beide waren reden genoeg om op Jungmoon te stemmen. Kortom, hier vind ik dat je er zelf door je tactische keuzes voor hebt gezorgd dat je schaduwaccount het spel moest verlaten. Ik twijfelde best veel over mijn keuze toen namelijk, dus wat meer contact met Jungmoon, of jij die het mij vertelde, had jouw hele positie in kamp vuur kunnen doen keren

.
Niet gek overigens dat dat mis ging, want het is echt een moeilijk spel, en ik heb het zelf ook verre van perfect gespeeld, maar het is wel iets wat tactisch dus minder goed ging voor onze mastermind.
Verder verteld Spacycolours terecht dat je nogal veel poep praat in je speech, en zoomt hij terecht in op jou claim dat mijn idol vondst echt perfect binnen je plannen paste en dat jij dit ''toeliet''

.
Nee, hier had je echt geen invloed op. En het valt B&W volledig aan te rekenen (of te verwijten) dat ik mijn idol onnodig speelde, want hij heeft mij overtuigd dat de stemmen toen allemaal op mij kwamen, en dat ik de idol nodig had

.
Verder hebben we het natuurlijk al veel over jouw ontploffing gehad richting mij, wat eindigde in het einde van ons contact voor de rest van het spel. Ik heb bewust niet op je pm gereageerd die je een kleine 2 a 3 maanden erna pas stuurde, want mijn reactie wilde ik bewaren voor deze finale

.
Ik was namelijk vrij zeker dat je die zou halen, aangezien ik het voor je concurrenten een heel goed idee zou vinden om jou mee te nemen, ze maken immers goeie kans tegen jou

.
Dus wat ik daarop te zeggen heb: Ik vergeef het je. Ik ben niet meer boos op je, en aanvaard je excuses.
Echter betekent dit niet dat je ook maar een beetje kans hebt op mijn stem in deze finale

.
Ik denk dat het belangrijk is om in dit spel de beste speler te belonen met de overwinning. Maar er is iets nog veel belangrijker dan iemand de winst geven in dit spelletje: Ervoor zorgen dat we hopelijk nog heel veel leuke forumspellen gaan mogen spelen met z'n alle! We hebben een hoop getalenteerde hosts op dit forum die zou lief zijn om meerdere keren per jaar leuke spellen te organiseren met hele toffe opdrachten voor ons vermaak

. En gelukkig is het voornamelijk leuk, maar er zijn enkele gevaren die spellen op dit forum een donker randje kunnen geven en de lol kunnen verpesten voor het merendeel wat het wel graag leuk wil hebben samen.
Namelijk:
- Bij tactische spellen zoals deze en Sequester, is het voor veel spelers heel moeilijk om het spel en persoonlijke vriendschappen los van elkaar te zien. Het komt helaas net wat te vaak voor dat er incidenten gebeuren met als aanleiding dat het spel te persoonlijk wordt genomen of gemaakt. Jij bedreigt iemand omdat hij een tactische move maakt in het spel. Arno baseert elke stem die hij geeft op zijn gevoel (wie hij het minste mag dan?

). Ik denk het haast wel, want hij was enorm gekwest toen wij op hem stemden, wederom om puur tactische redenen. En hij was bij de final 5 bijna blij dat hij de proef verloor zodat hij nooit eruit gestemd hoefde te worden omdat dat persoonlijk pijn zou doen.
Dit werkt ook de andere kant op. Ik wil nooit stemmen op basis van emotie omdat dat veel rotter is voor degene die de stem krijgt dan weggestemd worden omdat je een bedreiging bent, maar toch is er veel ruzie ontstaan (en een anti-Bjorrn fanclub opgericht) doordat ik zo speelde en daar baalde ik van (ik ben inmiddels weer oke

).
B&W, vlak voor de finale hoorde ik van Sanmol dat jij misschien van plan was om, als die mogelijkheid er was geweest, Jennifer vlak voor de finale weg te stemmen zodat je met twee accounts in de finale stond. We hebben het er toen over gehad en ik heb gezegd dat ik dat heel laag zou vinden. Dat vind ik ook oprecht. Was dat daadwerkelijk een optie voor jou? Zo ja, heeft iets of iemand je daarin van gedachte veranderd?
Ook bij Spacy lees ik dit. Ik begrijp bij zulke dingen niet waarom sommige tactische moves als echt laag beschouwt moeten worden? Als ik dit hoor, dan denk ik bij mezelf, ''Natuurlijk wil B&W Jennifer nog wegstemmen als dat kan, dat is overduidelijk zijn slimste move omdat hij dan een grotere kans heeft om te winnen!''. Maar dat is dan laag?
Terug naar Sanmol, want ik praat weer veel te lang, dus ik zal to the point komen:
Je hebt je medekandidaten persoonlijk aangevallen, en je bent meerdere keren betrokken geweest bij vermoedelijk valsspelen, waardoor een aantal (vast hele leuke) opdrachten door de organisatie geschrapt moeten worden. Dat in combinatie met het feit dat je medefinalisten het héél lang hebben overleefd met beide accounts, terwijl jij de jouwe al relatief snel kwijt was, zorgt er dus voor dat mijn 2 stemmen beide alleen naar Jennifer of B&W kunnen gaan.
Ik wil wel zeggen, als het gaat om onze rivaliteit in het spel, heb jij absoluut gewonnen

.
De band die jij hebt opgebouwd met B&W heeft hem mede doen switchen naar jouw kant, en heeft mij geblindside, dus well done