Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13218 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #500 Gepost op: 19-12-2021, 01:26:40 »
nouja... Dat heb ik volgens mij wekenlang zelf al verteld aan Spacy en B&W. En beetje jammer dat ik eruit ben gegaan in de week dat ik dat idee had opgegeven.

Voor Spacy en B&W (en schaduws) snapte ik de logica om mij eruit te stemmen nog wel, maar wat was jouw persoonlijke voordeel om mij er op dat moment uit te halen? Waarom wilde je zo nodig met 2 dubbels verder, maar niet met mij? Nieky, Bjorn en Wouter zouden toch nooit meer in de meerderheid geraken.
Was dit gewoon angst dat ze je terug zouden pakken? Gunde je het ze beide zo om in de finale te belanden? Of wilde je gewoon niet te veel verschillende personen erin houden?


edit: Ik had inderdaad hetzelfde gevoel wat bjorrn net zei.
(heb ik er serieus 20 minuten over gedaan om dit bericht te typen.  ::schaam::)

Great minds think alike  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #501 Gepost op: 19-12-2021, 01:28:26 »
nouja... Dat heb ik volgens mij wekenlang zelf al verteld aan Spacy en B&W. En beetje jammer dat ik eruit ben gegaan in de week dat ik dat idee had opgegeven.

Voor Spacy en B&W (en schaduws) snapte ik de logica om mij eruit te stemmen nog wel, maar wat was jouw persoonlijke voordeel om mij er op dat moment uit te halen? Waarom wilde je zo nodig met 2 dubbels verder, maar niet met mij? Nieky, Bjorn en Wouter zouden toch nooit meer in de meerderheid geraken.
Was dit gewoon angst dat ze je terug zouden pakken? Gunde je het ze beide zo om in de finale te belanden? Of wilde je gewoon niet te veel verschillende personen erin houden?

Je was een enorm los projectiel, maar dat maakte je ook een enorme leuke speler om te zien. Ik hou wel van spelers die doen wat ze willen. Je koos altijd wat je hart zei wat je moest doen en daar heb ik respect voor. De laatste reden is deels waarom ja. Mijn strategie was om SpacyColours en B&W tegen elkaar te spelen op het einde. Hierdoor kreeg ik geen tegenstemmen en zou ik altijd de finale halen. Een dubbelspel. Helaas kwam jij daar niet in voor. Het was meer dat je niet in het eind plaatje paste wat ik voor ogen had en dat ik de idol wou flushen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #502 Gepost op: 19-12-2021, 01:28:37 »
Hoihoi hillo! ::joehoe::


En ik heb jou dat plan door B&W laten uitvoeren, dus uiteindelijk was het allemaal onderdeel van mijn plan. ::blond::
Sorry, over welke stemming hebben we het nu precies? ::nieuwsgierig::

Ik heb Sanmol zeker nooit onderschat. Ik wist vanaf dag 1 dat hen onwijs goed was in manipuleren, dus ik vond het later in het spel wel handig om hen aan mijn zijde te houden, omdat dat aspect van het spel mij zelf wat minder ligt. Ik vind het gevaarlijk om van te voren in te schatten in hoeverre iemand een geduchte tegenstander kan zijn in de finale. Sanmol staat hier niet voor niets en heeft ook dit spel weer bewezen een enorm sterke speler te zijn. Ik denk wel dat je een punt hebt; door zich tijdens de proeven dommer voor te doen werd Sanmol minder als target gezien, maar de vraag is of men hen daar nu niet op gaat afrekenen. ::vergroot::

Over de stemming waarin Brtdm werd weggestemd en mijn idol nog niet geldig was  :).

En bedankt voor je heldere antwoord!
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #503 Gepost op: 19-12-2021, 01:29:08 »
Heeeeey, zit ik nu toch in de finale?
Ik ben eerlijk dat Ik niet van de lange speeches ben en aangezien ik niet in finale zit hoef ik jullie niet te overtuigen om op mij te stemmen. Of eigenlijk toch wel! ???
Ik leg dat zo nog even uit.

Ik wil eerst kort toelichten hoe ik het speelde. Ik had geen hoge verwachtingen en dacht dat ik er weer als eerste eruit ging. Wat ook het geval was met Denzel. Helaas kon ik daar geen veel tijd in steken. Ergens was dat een nadeel omdat ik zo minder info had van een ander kamp en minder invloed. Maar ik kon zo ook meer op mezelf focussen.

Ik moet zeggen dat ik ergens wel snap dat ik een volger werd genoemd door bijvoorbeeld Bjorrn. Maar 2 dingen:
1. Zelfs al zou ik een volger zijn, ik stond wel mooi in de halve finale en heb alle opdrachten mogen meedoen wat zo'n toffe ervaring was. Dus maakt het dan uit op welke manier ik op die plek ben gekomen? Voor mij niet.
2. Ik maakte alsnog mijn eigen keuzes en ja, ik stemde dan wel bijna altijd mee met vrienden, dat komt omdat ik gewoon dezelfde mening had als hun en niet de behoefte had om iets anders te doen. Anders had ik dat wel gedaan.

Dit spel draait rond mensen eruit stemmen en vrienden maken. Daarom was mijn tactiek gewoon om mezelf te blijven en lief te blijven, alhoewel sommigen mij tot het uiterste durven. Opdrachten winnen is 1 ding maar als je in dit spel veel vijanden maakt dan lig je eruit de eerst volgende keer als je een opdracht verliest. Dus dat zou mij niet overkomen had ik mezelf voorgenomen.

Mijn laatste tactiek was toch ook wel net de naïeve Molfreak te spelen die van niks wist. Maar mijn bondgenootjes vertelden mij al heel veel en ik nam het allemaal mooi in mij op.

Dan kom ik nu bij het belangrijkste punt: mijn schat: Sanmol. We hadden misschien wel al een band maar die is hier zo versterkt. Ik heb de echte persoon achter dit meesterbrein ontdekt. En wat is het een liefie. En ik heb veel mensenkennis en voel rap als iemand niet leuk is. Ik vertrouw Hun voor de volle 100%

Maar Sanmol verdient naar mijn gevoel ook echt de winst, zelfs al zouden we niet zo'n goede band hebben. Hun wist echt bijna alles over het spel en was als geen ander op de hoogte van alles. Hun had als een ware doctor strange alle mogelijke uitkomsten berekend. Als ik dit doe gebeurt dit en anders dat. En sanmol speelde niet alleen heel goed met het hoofd maar ook met het hard. Heel vaak toonde Hun ook ontroering als iemand afviel. Als mensen afvielen was Sanmol bijna altijd de eerste om hun te bedanken voor het leuke spel en hun proberen te troosten. Dit was echt niet gespeeld. Want zover zou Hun niet. Sanmol zegt en doet alleen maar dingen waar Hun 100% achter staat.

Ik wil nu om deze speech af te sluiten terugkomen op wat ik eerst zei. Ik heb jullie nu toch proberen te overtuigen. Ik weet niet of mensen echt op mij wilden stemmen als ik in de finale kwam maar als dat het geval is moet je op Sanmol stemmen. Want wij speelden een beetje hetzelfde maar Hun dan nog beter ::rofl::

Maar ook de andere 2 verdienen het oprecht ook. B&w die echt nooit zeker was van zijn positie en die echt in veel bochten moest wringen staat hier wel.

En Jennifer die van begin tot eind in haar rol bleef en ook echt wel een lieverd was.

Dat de beste moge winnen   ::bravo::

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #504 Gepost op: 19-12-2021, 01:44:28 »
Het is mij nou nog steeds niet helemaal duidelijk: Wat is nou hetgeen waar Sanmol en B&W al vanaf wisten en voor mij verborgen hebben gehouden? Dat Stien in eerste instantie nog geen Idol had? Maar wat was dan de meerwaarde van dit voor mij verborgen te houden? ???
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #505 Gepost op: 19-12-2021, 01:50:29 »
Heeeeey, zit ik nu toch in de finale?
Ik ben eerlijk dat Ik niet van de lange speeches ben en aangezien ik niet in finale zit hoef ik jullie niet te overtuigen om op mij te stemmen. Of eigenlijk toch wel! ???
Ik leg dat zo nog even uit.

Ik wil eerst kort toelichten hoe ik het speelde. Ik had geen hoge verwachtingen en dacht dat ik er weer als eerste eruit ging. Wat ook het geval was met Denzel. Helaas kon ik daar geen veel tijd in steken. Ergens was dat een nadeel omdat ik zo minder info had van een ander kamp en minder invloed. Maar ik kon zo ook meer op mezelf focussen.

Ik moet zeggen dat ik ergens wel snap dat ik een volger werd genoemd door bijvoorbeeld Bjorrn. Maar 2 dingen:
1. Zelfs al zou ik een volger zijn, ik stond wel mooi in de halve finale en heb alle opdrachten mogen meedoen wat zo'n toffe ervaring was. Dus maakt het dan uit op welke manier ik op die plek ben gekomen? Voor mij niet.
2. Ik maakte alsnog mijn eigen keuzes en ja, ik stemde dan wel bijna altijd mee met vrienden, dat komt omdat ik gewoon dezelfde mening had als hun en niet de behoefte had om iets anders te doen. Anders had ik dat wel gedaan.

Dit spel draait rond mensen eruit stemmen en vrienden maken. Daarom was mijn tactiek gewoon om mezelf te blijven en lief te blijven, alhoewel sommigen mij tot het uiterste durven. Opdrachten winnen is 1 ding maar als je in dit spel veel vijanden maakt dan lig je eruit de eerst volgende keer als je een opdracht verliest. Dus dat zou mij niet overkomen had ik mezelf voorgenomen.

Mijn laatste tactiek was toch ook wel net de naïeve Molfreak te spelen die van niks wist. Maar mijn bondgenootjes vertelden mij al heel veel en ik nam het allemaal mooi in mij op.

Dan kom ik nu bij het belangrijkste punt: mijn schat: Sanmol. We hadden misschien wel al een band maar die is hier zo versterkt. Ik heb de echte persoon achter dit meesterbrein ontdekt. En wat is het een liefie. En ik heb veel mensenkennis en voel rap als iemand niet leuk is. Ik vertrouw Hun voor de volle 100%

Maar Sanmol verdient naar mijn gevoel ook echt de winst, zelfs al zouden we niet zo'n goede band hebben. Hun wist echt bijna alles over het spel en was als geen ander op de hoogte van alles. Hun had als een ware doctor strange alle mogelijke uitkomsten berekend. Als ik dit doe gebeurt dit en anders dat. En sanmol speelde niet alleen heel goed met het hoofd maar ook met het hart. Heel vaak toonde hun ook ontroering als iemand afviel. Als mensen afvielen was Sanmol bijna altijd de eerste om hun te bedanken voor het leuke spel en hun proberen te troosten. Dit was echt niet gespeeld. Want zover zou hun niet. Sanmol zegt en doet alleen maar dingen waar hun 100% achter staat.

Ik wil nu om deze speech af te sluiten terugkomen op wat ik eerst zei. Ik heb jullie nu toch proberen te overtuigen. Ik weet niet of mensen echt op mij wilden stemmen als ik in de finale kwam maar als dat het geval is moet je op Sanmol stemmen. Want wij speelden een beetje hetzelfde maar Hun dan nog beter ::rofl::

Maar ook de andere 2 verdienen het oprecht ook. B&w die echt nooit zeker was van zijn positie en die echt in veel bochten moest wringen staat hier wel.

En Jennifer die van begin tot eind in haar rol bleef en ook echt wel een lieverd was.

Dat de beste moge winnen   ::bravo::

Schatje toch!! wat zijn dit lieve woorden van jou ::love::. Je bent iemand die zo dichtbij mij heeft gestaan dit hele spel. Ik ben van jou gaan houden als geen ander. Als hier een relatie uit komt mogen we Lucy en D*N bedanken. Je wist als geen ander hoevaak ik alle scenario's door nam en hoe ik uitrekende hoe wij de finale samen konden halen. Ik heb zoveel respect voor jou als een persoon, maar ook als een vriend. Wij hadden altijd al een goede vriendschap en die is nog meer gegroeid. Zulke vriendschappen heb ik met meerdere mensen gemaakt in het spel. Ook B&W, Ricardo en Brtdm zijn goede maten geworden van mij. Jennifer natuurlijk mijn pittige zusje en tante van Jungmoon haha.  WouterV en Nieky mijn ooms, waar ik graag een cocktail mee zou willen drinken. Als jullie daarvan houden heren ::hug::. Bjorrn mijn buur, want  daar drink ik vaak een bakje thee mee.

Mijn voornaamste reden om mee te doen was verbintenis zoeken in de mensheid. En die verbintenis heb ik zeker gevonden. In 2021 is de wereld zo verdeeld, maar als we iets kunnen vinden waar we beiden van houden komt de liefde voor deze planeet weer terug. Moeder natuur heeft veel geleden en het is tijd om weer die liefde terug te geven. Liefde voor de mens en natuur.

Ik hou van je met heel mijn hart schat. Mijn liefie ::bravo::.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #506 Gepost op: 19-12-2021, 02:02:30 »
Does not give a single fuck about you.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #507 Gepost op: 19-12-2021, 02:07:50 »
Allereerst, B&W:
Ik vind het tof om te lezen hoe blij je bent met het behalen van deze finaleplek, en het feit dat je hier als grote survivor fan ook van droomde  ::bravo::. Je zat tot de tribe swap in een goede positie in allebei je kampen, en we hadden samen een sterk 3 persoons bondje met Niek, die ontstond met onze schaduwen en sterker werd toen we aan elkaar onthulde wie we waren. Na de hussel heb je ons ook goed geholpen door je legacy advantage op jezelf te spelen, en ons zo met een modder meerderheid richting de samensmelting te sturen. In deze periode begon jij onzekerder te worden binnen ons bondje en heb je je ook tegen ons gekeerd, door mij te blindsiden. Ik was die periode op vakantie met het werk, en had een drukke planning, dus wellicht heeft mijn iets minder actievere week deze onzekerheid versterkt, wat ik jammer zou vinden want dat betekende dus niks negatiefs van mijn kant. Een andere reden die je noemt voor je flip is dat je Niek en mij als grote spelers vond en dat je bang was om van ons te verliezen. Ik denk eerlijk gezegd dat je tegen mij prima kans had gehad in de finale, want ik was niet heel well-liked door een handvol van mijn medespelers  ;). Desalniettemin snap ik waar je vandaan komt, en mijn claim to fame zou dan ook uiteraard zijn geweest dat ik het vorige tactische spel (Sequester) had gewonnen en dat ik ondanks dat grote target wéér een finale had gehaald, maar of dat mij meer stemmen had opgeleverd dan jij, betwijfel ik.

Afijn, ik snap je punt in ieder geval, maar ben nog benieuwd naar enkele andere keuzes die je hebt gemaakt.
- Waarom nam je het risico om 3 a 4 rondes lang te blijven liegen tegen mij, Niek en Wouter om ons vervolgens stuk voor stuk weg te stemmen? Je hebt gelijk, ik ben er enkele keren hard ingetrapt, want ik had nooit verwacht dat je er bewust voor zou kiezen om ons keer op keer valse hoop te geven. Wij zouden dan tenslotte het meest teleurgesteld zijn in jou, en niet in je mede finalisten.
- Je bleek nadat wij allemaal eruit lagen ineens volledig on the bottom van je verbond te zijn. Een gelukkige idol play en mazzel met de twist die je een extra stemming bespaarde hebben je uiteindelijk safe gehouden, maar dit paste vast niet in je ideale plan of wel? Dus mijn vraag: Waarom besloot je niet eerder terug te flippen en enkele van ons te gebruiken om een move te maken? met als vervolgvraag Waarom heb je er niet voor gezorgd dat Spacycolours en Jennifer werden weggestemd aangezien ik en enkele medejuryleden toen ze in het spel zaten al aan je lieten merken dat Spacy/Jennifer een frontrunner was voor de finale winst?
Dankjewel Bjorn voor je vragen :)

Waarom ik bleef liegen
is omdat ik er nuchter tegen aan keek. Als het zo moet zijn dat ik de “verdiende” winnaar ben, dan komt dat uiteindelijk toch wel naar voren. Jij bent iemand die strategie waardeert (zoals al je favoriete Survivors echte strategen zijn! Bv Rob Cesternino, Jonny Fairplay), dus mijn inschatting was dat wanneer je mijn strategie leert te waarderen, je de mate waarin ik jou heb verraden minder meeweegt in je finale beslissing. Daarentegen leverde jullie vertrouwen een hoop op: geen tegenstemmen voor mij, inkijk en inspraak in jullie plannen en het gaf me de mogelijkheid om jouw idol en Nieky’s extra vote in één ronde weg te spelen. Een afweging van voor- en nadelen dus waarbij ik de voordelen sterker vond dan de nadelen.

Waarom jullie mij geloofden (denk ik)
was dat jullie niet doorhadden dát ik een toekomstperspectief had in het top 6 (toen nog top 7) vanwege mijn bond met Sanmol. Ik geloofde dat Sanmol dezelfde bedoelingen had als ik en ik wist hoe onafscheidelijk Sanmol en Arno waren. Dat maakt 4 van de 7.
Jullie hadden niet door dat samenwerken met jullie niet mijn meest logische zet hoefden te zijn, en dat vormde de basis van mijn positie waarin ik een alliantie had met alle spelers in het spel op dat punt.

Mijn ideale plan was dus
om met Arno en Sanmol naar de final 4 te gaan. Ik heb een aantal signalen genegeerd omdat ik dit heel graag wilde geloven, maar bij de final 6 kon ik er niet meer omheen dat Sanmol deels andere bedoelingen had dan ik. Nog steeds wist ik dat ik een idol had en die heb ik ingezet op de best mogelijke manier, naar mijn mening heeft geluk daar geen rol bij gespeeld. Op dat punt deinsde ik niet terug voor een duel. Mijn plan heeft dus niet helemaal uit mogen komen, maar het feit dat ik door een proef mijn vechtlust nog eens extra kon bewijzen is uiteindelijk een toevoeging aan mijn spel geweest vind ik ::jaja::

Ik heb jullie niet gebruikt om een move te maken
omdat ik daar echt het nut niet van inzag. Mijn uitzicht om een account van Spacy eruit te halen in de final 6 vond ik voldoende. Daarnaast wilde ik mijn leugenachtige weken niet doorzetten omdat ik niet alleen op die manier het spel wil spelen. Daarom vond ik het beter om niet meer terug te flippen. Daarnaast zou ik enorm getarget worden door Spacy en Arno en misschien wel Sanmol, en dan was het voor mij natuurlijk helemaal afgelopen geweest.

Dus ik heb Spacy niet eerder weggestemd
omdat ik wist dat ik dat bij de f6 zou doen. Uiteindelijk moest iedereen een keer weg voor mijn plan om te slagen, dus kan het maar beter in een volgorde waarbij de pijlen minder op mij gericht zouden worden.

Jullie konden inderdaad beide kanten spelen, maar dat is een privilege die komt bij het zijn van een speler die mensen denken te kunnen verslaan.
Daar wil ik dus wel over vragen aan B&W en Jennifer:
Zagen jullie Sanmol als een speler die te verslaan was in de finale? Of hebben Sanmol zich heel goed weten te beschermen door zijn target te verkleinen, en zagen jullie over het hoofd wat voor geniale speler hun was?
Ik wilde graag met Sanmol de finale halen zodat hen de kans zou krijgen om zichzelf uit te leggen voor de jury. Ik zag júíst in hoe goed Sanmol het spel speelde en ik vond dat hen de schijnwerper moet krijgen die hen verdient.
Wetende dat Sanmol en jij niet lekker liggen met elkaar zorgt dat ik niet compleet verloren zou zijn in een finale met Sanmol. Uiteindelijk vind ik je tegenstanders in een finale van net wat minder belang dan jij. Ik denk dat je dit het beste bij jezelf kunt zoeken; als ik echt een verdiend spel heb gespeeld zou ik van elke speler in staat moeten zijn om te winnen.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #508 Gepost op: 19-12-2021, 02:21:57 »
Het is mij nou nog steeds niet helemaal duidelijk: Wat is nou hetgeen waar Sanmol en B&W al vanaf wisten en voor mij verborgen hebben gehouden? Dat Stien in eerste instantie nog geen Idol had? Maar wat was dan de meerwaarde van dit voor mij verborgen te houden? ???
Nevermind, ik zag net dat dit al beantwoord was. :)
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #509 Gepost op: 19-12-2021, 02:31:37 »
Ik wilde graag met Sanmol de finale halen zodat hen de kans zou krijgen om zichzelf uit te leggen voor de jury. Ik zag júíst in hoe goed Sanmol het spel speelde en ik vond dat hen de schijnwerper moet krijgen die hen verdient.

Wetende dat Sanmol en jij niet lekker liggen met elkaar zorgt dat ik niet compleet verloren zou zijn in een finale met Sanmol. Uiteindelijk vind ik je tegenstanders in een finale van net wat minder belang dan jij. Ik denk dat je dit het beste bij jezelf kunt zoeken; als ik echt een verdiend spel heb gespeeld zou ik van elke speler in staat moeten zijn om te winnen.

Dat heb je goed verwoord. Mijn complimenten. Dit precies hoe ik ook denk. Waarschijnlijk klikten wij daarom zo goed ::bravo::.  Als je echt in jezelf gelooft moet het goed komen. Nogmaals, de beste concurrent ben jezelf.

Jij verdient ook deze finale plek. Je bent het hele spel in controle geweest en wist precies wat er ging gebeuren. Kennis is macht, zoals Kim Pieters in seizoen 10 van Wie Is De Mol? heeft gezegd. Wij speelden samen een dubbelspel (ik daarna een dubbelspel in een dubbelspel  ::rofl::) en verdienen daar ook beiden credits voor. Ik bedacht vaak de plannen en jij voerde ze dan weer uit naar Nieky, Bjorrn en WouterV toe. Dit bracht mij en jou kennis waardoor we konden/ik kon anticiperen wat te doen voor mijn en ons spel. Een samenwerking die we beiden zijn aangegaan en die het spel een wending heeft gegeven die positief uitpakte voor ons beiden.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #510 Gepost op: 19-12-2021, 02:33:37 »
B&W, vlak voor de finale hoorde ik van Sanmol dat jij misschien van plan was om, als die mogelijkheid er was geweest, Jennifer vlak voor de finale weg te stemmen zodat je met twee accounts in de finale stond. We hebben het er toen over gehad en ik heb gezegd dat ik dat heel laag zou vinden. Dat vind ik ook oprecht. Was dat daadwerkelijk een optie voor jou? Zo ja, heeft iets of iemand je daarin van gedachte veranderd?

En toen je die Idol speelde, was er nog een reden dat je op mij stemde en niet op Jennifer?
Ik merkte inderdaad dat jij en Arno plots op mij af kwamen om me te smeken of ik een account kon opofferen voor de finale. Weet je, op dat punt was ik niet zeker meer van mijn positie dus ik had er alles aan gedaan om eerst te zorgen dat ik zelf veilig was met 1 account. Met de luxepositie dat ik 2 accounts overhield in de f4, is er weer een afweging te maken. De schaduwtwist heeft ook als effect dat het opofferen van je schaduwaccount in de jury je een gegarandeerde stem geeft op jezelf. Dat in combinatie met mijn voorkeur om te zorgen voor een sterke complete finale, wat een seizoen naar mijn idee verdient, zorgt ervoor dat ik in deze situatie jou nooit had weggestemd.

Het was om het even. Mijn redenatie:
- Jij haalde overal idols vandaan. Niet verwacht, maar als je ergens nog een idol vandaan zou toveren dacht ik dat je die eerder op Jennifer in zou zetten aangezien die mooi het rijtje zou passen als derde idol op Jennifer.
- Ik vind Jennifer geweldig en zij is ook wel een beetje jouw signatuur in het spel. Dat wilde ik je niet afnemen. Net zoals ik Sanmols 0-stemmen record niet wilde afnemen en daarom met Rik op B&W heb gestemd bij de allerlaatste eilandraad
Brtdm, ik heb twee keer op mezelf gestemd! Dit moet jij toch kunnen waarderen!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #511 Gepost op: 19-12-2021, 10:04:38 »
Beste finalisten!

Allereerst gefeliciteerd! Jullie staan hier toch maar mooi. Chapeau! Ik heb jullie speeches en reacties gelezen. Bedankt voor die input! Maar ik ga het jullie niet makkelijk maken natuurlijk want jullie hebben steken laten vallen  ::hypocriet::
Daarom heb ik de volgende vragen. Maar niet voordat ik heb gezegd dat ik eigenlijk brtdm de beste speler vond dit jaar tot zijn exit  :)

Jennifer
Allereerst: Ik vind het echt jammer dat het door omstandigheden nooit tot een samenwerking is gekomen. Sociaal steek jij er met kop en schouders bovenuit in deze finale. Goed gedaan  ::ok::
In week 1 was je voor mij de gedoodverfde winnaar van dit spel. Knap dat je hier staat dus, want ik wilde je er meermaals uithebben  ::hypocriet::

Toch heb je tactisch steken laten vallen. Sterker nog; ik heb een een keer een "Spacycolours blunder lijstje" gebiecht voor het geval ik het tegen je in de finale moest opnemen. Maar dat komt nu ook wel van pas  ;D. Hoe verklaar jij de volgende acties?

- De split vote in kamp vuur die volledig misging waardoor er een bondgenootje weg moest

- Je noemt het uitdagen van Charlie een van je sterkste tactische punten, maar dat vond ik juist een enorme blunder! Charlie had al tegenstemmen. Wouter niet! Als ik had verloren van Erica was het qua numbers in de bondjes 7-7 geweest en hadden jullie dan Charlie kunnen wegstemmen. Nu dreigden jullie (tot het overlopen van B&W) nooit meer in de meerderheid te komen

- Okwonko wegstemmen ipv Nieky; Ook dit vond ik qua tegenstemmen super onlogisch. Okwonko had er al 6

- De idol op Jennifer spelen terwijl B&W overliep. Wist je dit écht niet? Vertrouwde je het niet? Je wist dat B&W en sanmol close waren want dat vertelde je me. Wat was je langetermijnplan om van B&W af te komen?

B&W
Je was voor mij vanaf ons bondje de gedoodverfde winnaar van dit spel. Maar je hebt echt aan een waardeloos jurymanagement gedaan. Ik ben normaliter niet een bitter jurylid. Maar ik snap een aantal zaken niet. Bjorn heeft er al een paar van aangekaart;

- Waarom 5 jurystemmen zo voorliegen? Het was (in de rondes voor de idol) nergens voor nodig. Bjorn trapte er misschien in. Ik heb je na de eerste move geen moment vertrouwd. Het was dat brtdm persé eerst mijn schaduw weg wilde hebben. (Ik zei nog zo dat het de verkeerde volgorde was...)Maar anders was er een move op jou gekomen. Voor je eerste move heb ik respect; want ik had je idd nooit meegenomen naar de finale omdat ik dus bang was van jou te verliezen  :P. 1 of 2 rondjes later had ik mn pijlen op jou gericht.

- Waarom Spacy er met 2 accounts tot de F6 inlaten? Terwijl bv wouter al dood en begraven was. Nu moest er een duel aan te pas komen. Toch tricky. Je zegt als antwoord op Bjorn dat je niet voor een duel terugdeinsde. Maar toch vind ik het een flaw in the plan van ons tactische meesterbrein.

- In kamp water was je weggestemd door Wouter en mij als Jann niet vrijwillig had opgegeven. Heb je hier steken laten vallen?

- Je bent in het spel vaak afhankelijk geweest van idols. Natuurlijk top dat je ze had; maar zegt dat niet ook iets over je sociale spel?

Sanmol
Je had contactjes en pmmetjes met iedereen. Dat heb je goed gedaan. Maar ook voor jou heb ik vragen:

- Verklaar je kennis over obscure Afrikaanse sportklimmers eens?

- Waarom zou ik stemmen op iemand die een medekandidaat bedreigd? Ik ga er geen doekjes omheen winden. Ik had dat een reden voor diskwalificatie gevonden. Dit ging veel en veel te ver, ook in the heat of the moment.

- Ik vind dat je in je speech dingen verdraaid en dingen aandikt. Zo wisten we bv wel (dankzij Spacy) dat jij en B&W een ding waren. Zijn er nog andere dingen waar je nog op terug wil komen voor ik ze zelf ga aanvallen?

Succes allemaal  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 10:17:07 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #512 Gepost op: 19-12-2021, 10:25:23 »
Graag alle contact tussen jury en finalisten én tussen juryleden onderling in dit topic houden en niet via pm.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #513 Gepost op: 19-12-2021, 10:36:50 »
Graag alle contact tussen jury en finalisten én tussen juryleden onderling in dit topic houden en niet via pm.
Nou, ik had daarnet een vraag aan een medejurylid gevraagd omdat ik dit eerder een persoonlijke kwestie vond en had niet echt gedacht dat je niet met een medejurylid mocht spreken.

Je kan mij ook gewoon zeggen dat dat niet mag en niet meteen gaan klagen bij de organisatie over een regel waar ik niet aan dacht en 1 vraagje stelde.



Maar dan zal ik het hier doen.

Algemene vraag:
Waarom werd gezegd dat Sanmol iemand bedreigde? Ik vind dat een groot woord maar ik wil daar wel graag meer over weten. Want ik geloof niet echt in een bedreiging.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #514 Gepost op: 19-12-2021, 10:43:39 »
Nou, ik had daarnet een vraag aan een medejurylid gevraagd omdat ik dit eerder een persoonlijke kwestie vond en had niet echt gedacht dat je niet met een medejurylid mocht spreken.

Je kan mij ook gewoon zeggen dat dat niet mag en niet meteen gaan klagen bij de organisatie over een regel waar ik niet aan dacht en 1 vraagje stelde.



Maar dan zal ik het hier doen.

Algemene vraag:
Waarom werd gezegd dat Sanmol iemand bedreigde? Ik vind dat een groot woord maar ik wil daar wel graag meer over weten. Want ik geloof niet echt in een bedreiging.

Ik ben niet gaan klagen. Jammer dat je dit meteen denkt. Ik zei gewoon in een groepsapp waar ook de presentatoren inzitten dat je me die vraag gesteld had. Toen kreeg ik reactie dat dit niet mocht. Ik had namelijk ook even niet scherp dat dit niet mocht.

Ik vind het screenshot dat Bjorn in het eilandraadtopic gepost heeft op pagina 16 een bedreiging.
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #515 Gepost op: 19-12-2021, 10:50:20 »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #516 Gepost op: 19-12-2021, 10:51:45 »
Ik ben niet gaan klagen. Jammer dat je dit meteen denkt. Ik zei gewoon in een groepsapp waar ook de presentatoren inzitten dat je me die vraag gesteld had. Toen kreeg ik reactie dat dit niet mocht. Ik had namelijk ook even niet scherp dat dit niet mocht.

Oooh zo, nou ja, klein misverstandje. mijn excuses voor mijn botte reactie en dat ik perongeluk een regel verbrak. Geen man over boord  ::bravo::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #517 Gepost op: 19-12-2021, 10:57:42 »


Wat vind je Arno? Dit is een van de redenen waarom Niek en ik niet zo blij met Sanmol zijn...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #518 Gepost op: 19-12-2021, 11:01:26 »
Ik vind het screenshot dat Bjorn in het eilandraadtopic gepost heeft op pagina 16 een bedreiging.

Nou, dat is inderdaad wel een bedreiging maar in hoeverre kan je dit serieus nemen bij 2 mensen die elkaar niet eens in real life kennen?
Ik spreek het absoluut niet goed want ik zou janken als ik zo'n berichtje kreeg. Dus ik snap waarom dit wordt bovengehaald.

Maar mensen zeggen nu eenmaal grove dingen als ze boos zijn. En de woorden zijn gezegd dus je kan dit niet wegnemen. Maar Sanmol heeft mij een paar weken geleden over gesproken en hij zei mij ook oprecht dat hij daar zichzelf niet wat en dat Bjorrn hem zover dreef. Wat ik ook wel geloof. Want Bjorrn kan ook de bloed onder iemand zijn nagels halen. In Sanmol zijn situatie had denk ik lederen wel iets stoms gezegd uit woede.


Maar heeft @Sanmol zich hiervoor geëxcuseerd voor de finale? Ik neem aan van wel en dan mag dat ook wel getoond worden. Bovendien is dit ook een oncompleet beeld. Want het is een moment opname van een situatie die waarschijnlijk heel hard uit de hand liep tot hun dit zei.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #519 Gepost op: 19-12-2021, 11:05:35 »
Ohja, nog een vraag voor Sanmol.

Bij de visveiling wilde jij per sé immuniteit, terwijl je wist dat er onder bakje 1 een extra stem lag. Ik had zelf aangekondigd dat ik niet de mogelijkheid had om online te komen en kon het niet pakken.

Waarom wilde je toch immuniteit? Was die extra stem niet veel belangrijker op dat moment? Het had ons een meerderheid kunnen geven in de stemming. En ik zou genoeg over hebben gehad om wel immuniteit te pakken, zodat het uit handen bleef van modder.
Het voelde voor mij toch een beetje als een egoïstische zet, zeker nadat ik je nog aan extra vissen heb geholpen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?