Beste finalisten!
Allereerst gefeliciteerd! Jullie staan hier toch maar mooi. Chapeau! Ik heb jullie speeches en reacties gelezen. Bedankt voor die input! Maar ik ga het jullie niet makkelijk maken natuurlijk want jullie hebben steken laten vallen

Daarom heb ik de volgende vragen. Maar niet voordat ik heb gezegd dat ik eigenlijk brtdm de beste speler vond dit jaar tot zijn exit
JenniferAllereerst: Ik vind het echt jammer dat het door omstandigheden nooit tot een samenwerking is gekomen. Sociaal steek jij er met kop en schouders bovenuit in deze finale. Goed gedaan

In week 1 was je voor mij de gedoodverfde winnaar van dit spel. Knap dat je hier staat dus, want ik wilde je er meermaals uithebben

Toch heb je tactisch steken laten vallen. Sterker nog; ik heb een een keer een "Spacycolours blunder lijstje" gebiecht voor het geval ik het tegen je in de finale moest opnemen. Maar dat komt nu ook wel van pas

. Hoe verklaar jij de volgende acties?
- De split vote in kamp vuur die volledig misging waardoor er een bondgenootje weg moest
- Je noemt het uitdagen van Charlie een van je sterkste tactische punten, maar dat vond ik juist een enorme blunder! Charlie had al tegenstemmen. Wouter niet! Als ik had verloren van Erica was het qua numbers in de bondjes 7-7 geweest en hadden jullie dan Charlie kunnen wegstemmen. Nu dreigden jullie (tot het overlopen van B&W) nooit meer in de meerderheid te komen
- Okwonko wegstemmen ipv Nieky; Ook dit vond ik qua tegenstemmen super onlogisch. Okwonko had er al 6
- De idol op Jennifer spelen terwijl B&W overliep. Wist je dit écht niet? Vertrouwde je het niet? Je wist dat B&W en sanmol close waren want dat vertelde je me. Wat was je langetermijnplan om van B&W af te komen?
B&WJe was voor mij vanaf ons bondje de gedoodverfde winnaar van dit spel. Maar je hebt echt aan een waardeloos jurymanagement gedaan. Ik ben normaliter niet een bitter jurylid. Maar ik snap een aantal zaken niet. Bjorn heeft er al een paar van aangekaart;
- Waarom 5 jurystemmen zo voorliegen? Het was (in de rondes voor de idol) nergens voor nodig. Bjorn trapte er misschien in. Ik heb je na de eerste move geen moment vertrouwd. Het was dat brtdm persé eerst mijn schaduw weg wilde hebben. (Ik zei nog zo dat het de verkeerde volgorde was...)Maar anders was er een move op jou gekomen. Voor je eerste move heb ik respect; want ik had je idd nooit meegenomen naar de finale omdat ik dus bang was van jou te verliezen

. 1 of 2 rondjes later had ik mn pijlen op jou gericht.
- Waarom Spacy er met 2 accounts tot de F6 inlaten? Terwijl bv wouter al dood en begraven was. Nu moest er een duel aan te pas komen. Toch tricky. Je zegt als antwoord op Bjorn dat je niet voor een duel terugdeinsde. Maar toch vind ik het een flaw in the plan van ons tactische meesterbrein.
- In kamp water was je weggestemd door Wouter en mij als Jann niet vrijwillig had opgegeven. Heb je hier steken laten vallen?
- Je bent in het spel vaak afhankelijk geweest van idols. Natuurlijk top dat je ze had; maar zegt dat niet ook iets over je sociale spel?
SanmolJe had contactjes en pmmetjes met iedereen. Dat heb je goed gedaan. Maar ook voor jou heb ik vragen:
- Verklaar je kennis over obscure Afrikaanse sportklimmers eens?
- Waarom zou ik stemmen op iemand die een medekandidaat bedreigd? Ik ga er geen doekjes omheen winden. Ik had dat een reden voor diskwalificatie gevonden. Dit ging veel en veel te ver, ook in the heat of the moment.
- Ik vind dat je in je speech dingen verdraaid en dingen aandikt. Zo wisten we bv wel (dankzij Spacy) dat jij en B&W een ding waren. Zijn er nog andere dingen waar je nog op terug wil komen voor ik ze zelf ga aanvallen?
Succes allemaal