Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50986 keer)

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2020, 11:12:16 »
Ik vind Swifty wel verdacht (een onderbuik gevoel)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2020, 11:19:13 »
Hoewel ik nog niet weet op wie ik stem, zou stemmen op een niet-actieveling uiteindelijk gunstiger zijn dan op een actieve te stemmen. Stemmen we nu op een actieveling, dan is er een kans dat de overvallers een gratis kill krijgen omdat een niet-actieveling uit het spel gezet wordt?

Of zeg ik nu iets vreemd?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2020, 11:31:21 »
Ik ben ook voor het wegstemmen van een inactief persoon  ::jaja::
In de beginfase van het spel weten we nog niks, daar moeten we eerst achterkomen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2020, 11:35:07 »

Of zeg ik nu iets vreemd?
Nee denk het niet. Kijk ik neig naar inactieveling (Dikke Controleur) eruit te stemmen, maar dat is puur speltechnisch omdat ik het leuker vind met actieve mensen door te spelen. Ik denk dat hij gewoon vergeten is dat het spel deze week begint. Alleen houd ik ook graag mijn ogen open voor andere alternatieven, waar ik wel wat van voorbij heb zien komen.

Edit: DC is online, ben benieuwd naar zijn verhaal  ::jaja::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2020, 11:36:14 »
Nee denk het niet. Kijk ik neig naar inactieveling (Dikke Controleur) eruit te stemmen, maar dat is puur speltechnisch omdat ik het leuker vind met actieve mensen door te spelen. Ik denk dat hij gewoon vergeten is dat het spel deze week begint. Alleen houd ik ook graag mijn ogen open voor andere alternatieven, waar ik wel wat van voorbij heb zien komen.
ben het hellemaal met je eens, het is ook leuker om met actieve mensen te spelen
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2020, 11:37:11 »
ben het hellemaal met je eens, het is ook leuker om met actieve mensen te spelen
Zie dat hij nu online is.Dus laten we kijken wat hij te zeggen heeft  ::ok::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2020, 11:37:41 »
oeh verdacht ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2020, 11:48:19 »
Molebuster is ook inactief in het spel. DC is dus niet de enige.

Edit: Molebuster is de enige die nog niets heeft gezegd. Dan zou ik DC er niet uit stemmen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 11:53:10 door Jacco :) »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2020, 11:49:08 »
Nee denk het niet. Kijk ik neig naar inactieveling (Dikke Controleur) eruit te stemmen, maar dat is puur speltechnisch omdat ik het leuker vind met actieve mensen door te spelen. Ik denk dat hij gewoon vergeten is dat het spel deze week begint. Alleen houd ik ook graag mijn ogen open voor andere alternatieven, waar ik wel wat van voorbij heb zien komen.

Edit: DC is online, ben benieuwd naar zijn verhaal  ::jaja::

Oei, net op tijd hoop ik.
Ik was inderdaad ff kwijt dat het spel deze week begon. De inschrijving was weken geleden.
Sorry daarvoor! Ik moet me ff inlezen over wat er in de eerste twee dagen gebeurd is. Laten we zeggen dat ik 2 dagen zo in shock was van de overval dat ik compleet 'out' was.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2020, 12:01:54 »
Ik geloof niet dat de meest inactieve deelnemers de overvallers zijn, want de rollen zijn natuurlijk nooit willekeurig bepaald, ongeacht wat er wellicht gezegd is. Dus zeker diegene die voorheen nooit echt deel hebben genomen aan forumactiviteiten sluit ik voor nu uit. En een stem op een inactief persoon is nog altijd een stem tegen de burgers.

Als ik de tijd had, dan zou ik ieder bericht grondig analyseren, op zoek naar de overvallers die geen meerwaarde in hun berichten stoppen. Maar helaas heb ik dat vandaag niet, dus dat mogen andere speurneuzen gaan doen.

En als het aankomt op vertrouwen, dan vind ik de tactiek van onder andere Brtdm, door te zoeken naar en het benoemen van patronen, wel schappelijk. Dus die vertrouw ik voor nu wel.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2020, 12:08:10 »
Molebuster is ook inactief in het spel. DC is dus niet de enige.

Edit: Molebuster is de enige die nog niets heeft gezegd. Dan zou ik DC er niet uit stemmen.
Maar MB weet wel dat het aan de gang is...

Ik denk een keuzestress pauze:  ::rofl::

- WIDM
- Weerwolvenspel
- Fantasy Tennis teams

Althans daar heb ikzelf nu last van.  ;)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2020, 12:09:33 »
indd net als bij widm kan je beter eerst mensen wegstrepen.

aangezien ik ziek ben ga ik wel effe kijken naar de tegenstrijdigheden in de  stemmen en berichten
chipsverslaafde <3

Online belg

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2020, 12:12:14 »
En voor de spelers en het spel vind ik het wel leuker als er een inactieveling weggestemd wordt. Alleen strategisch schiet je daar niet veel mee op.

Met het eerste ga ik akkoord, met het tweede niet.
Stel dat de inactieveling een overvaller is, dan zijn de personen die nu tegen dit idee zijn een beetje verdachter. (De kans dat een inactieveling een overvaller is, is zoals Jacco (?) opmerkte ongeveer 18%, op voorwaarde dat de overvallers willekeurig zijn gekozen natuurlijk.)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2020, 12:17:57 »
Als ik trouwens alles zo een beetje teruglees zijn er voors- en tegens om een inactief iemand weg te stemmen:

Voor:
- Als een inactieveling toevallig een overvaller is, is het een ideale kill voor de burgers. (maar die kans is 6 op 34 toch?).
- Het spel wordt dan alleen met actieve spelers voortgezet.
- Er is nog weinig informatie beschikbaar, dus dan overleeft iedereen die wel actief is in ieder geval een ronde in de verdere zoektocht van dit spel.

Tegen
- Als de inactieve speler die weggestemd wordt een burger is, is dat een gratis kill voor de overvallers.
- Als een inactieveling een overvaller is, is het een ideale kill voor de burgers. (maar die kans dat het een overvaller en dus een schot in de roos is, is niet heel groot)

Mis ik nog argumenten? / of ga ik ergens scheef?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2020, 12:22:09 »
Een inactieveling gaat bijna altijd een burger zijn...... immers als de inactieveling een slechterik is gaan de andere slechteriken er wel alles aan doen om deze persoon weer mee te laten doen aan het spel (stalken via pm, whatsapp o.i.d.). Ze willen namelijk niet een van hun teamgenoten kwijtraken.
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2020, 12:23:46 »
Ik zie iemand roepen dat de overvallers nooit willekeurig bepaald zullen zijn, is dat zo?
Bij weerwolven is het wel altijd willekeurig en ik dacht dat dat hier hetzelfde zou zijn.
Ervan uitgaande dat het wel willekeurig is kunnen we toch veilig een inactieveling eruit gooien?
Molebuster lijkt wat dat betreft de meest logische optie.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2020, 12:29:42 »
Dag 0 gelezen.
Nog bedankt voor veganisme en pokemon mede gegijzelden.  ::pinokkio::

Als ik 't goed zie zijn er twee die wél gestemd hebben, maar niet hebben gepost op dag 0.
Dat zijn Jann (bedankt voor je stem op mij!) en MV (op Jann).

Wellicht zie ik een post over 't hoofd. Maar toch wel opvallend…
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2020, 12:31:04 »
Het enige wat mij wel interessant lijkt is hoe de overvallers gaan stemmen. Durven die ook op elkaar te stemmen of totaal niet? Met het stemmen op een inactieveling maken we het voor hun wel wat makkelijker.

Maar toch lijkt mij het stemmen op een inactieveling een beter idee. Deze voegt niet echt iets toe en bovendien wordt deze anders toch automatisch geëxecuteerd, dus dan hebben we nog een extra slachtoffer ook. En het is gewoon jammer als we nu al een actief persoon wegstemmen.


Als ik 't goed zie zijn er twee die wél gestemd hebben, maar niet hebben gepost op dag 0.
Dat zijn Jann (bedankt voor je stem op mij!) en MV (op Jann).

Wellicht zie ik een post over 't hoofd. Maar toch wel opvallend…


Lekker gespot, deze man mag nog wel even blijven. Jann zei volgens mij nogal laat pas online te zijn en dus maar op iemand gestemd heeft. Dat MV dan weer op Jann stemt is opzich wel opvallend. Maar ik weet niet of we hier echt iets mee kunnen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 12:35:43 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2020, 12:34:39 »
Als ik 't goed zie zijn er twee die wél gestemd hebben, maar niet hebben gepost op dag 0.
Dat zijn Jann (bedankt voor je stem op mij!) en MV (op Jann).

Wellicht zie ik een post over 't hoofd. Maar toch wel opvallend…
uhm.. ik heb wel gepost hoor op dag 0 :P meerdere berichten zelfs haha :P

Online belg

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2020, 12:35:56 »
Wat is eigenlijk een "inactieveling"?

Iemand die niet stemt (en dus automatisch uit het spel verdwijnt na verloop van tijd)?
Iemand die hier niks post?