Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 49617 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 2: Eerste slachtoffer
« Gepost op: 23-01-2020, 21:40:27 »

Toelichting bij de nakende gebeurtenissen kwam er niet. Iedereen werkte verder en Linus liet zijn ontgoocheling blijken dat hij geen bankdirecteur werd. De overvallers hadden het wel naar hun zin. Ze konden zich gewoon laten meedrijven en hoefden geen zootje ongeregeld onder bedwang houden.

De avond viel en de politie buiten verwachtte een eerste gegijzelde die vrijgelaten werd. Niemand durfde te gaan slapen. De_Witte had zijn teddybeer niet bij, dus hij deed zeker geen oog dicht. MollenvangR-art droomde dan weer weg over hoe zijn favoriete club: Manchester United hun glorietijd beleefde. Voor het eerste hoorden ze ook helikopters boven het gebouw cirkelen. De onrust nam toe.

Uit de luidsprekers weergalmde de stem van Convans. ‘Jullie staan hier nog met 33. Enkele seconden geleden werd er een geweer gebruikt. De overvallers hebben hun eerste slachtoffer gemaakt!’ In het bureau van de bankdirecteur was inderdaad het lichaam van Bjorrn te vinden. Brtdm trok lijkbleek weg. Hij was de laatste die daar geweest was, hoe kan daar dan een slachtoffer gevallen zijn? Meteen werd zijn wapen gecontroleerd door de anderen. Hieruit bleek dat hij een gegijzelde was!

‘Swifty en Daisy kunnen jullie het slachtoffer naar buiten dragen? Ik zie dat jullie zich nog wat op de achtergrond gehouden hebben, nu mogen jullie als eerste zonlicht binnenlaten! In het archief vinden jullie een karretje. Laad het slachtoffer in de kar en duw de kar daarna het gebouw uit. Mrchipie, Hautoa en B&W, jullie geven dekking’.

Zo werd het eerste slachtoffer de bank letterlijk uitgeduwd. De politie wist maar half wat er aan het gebeuren was vooraleer de deuren alweer gesloten waren.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:28:07 door D*N »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2020, 21:41:15 »
Even later was de rust wedergekeerd, het was al bijna middernacht en de bankdirecteur overliep de stemmen wie zich vannacht moest opofferen:

Uitslag stemming:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molebuster had de eerste lynch niet overleefd en werd zonder nadenken door Jacco en SanderFMC naar de zuidkant van het gebouw geleid. Ook Ennasil, Dikke Controleur en Tim579 volgden. De politie was inderdaad een inval aan het plannen. Jacco duwde Molebuster door de deur die niet goed beveiligd was.  De anderen begonnen razendsnel de deur te betonneren. In een mum van tijd was ook deze ingang volledig afgesloten. Molebuster was nog maar 2 seconden buiten of hij werd doorzeeft door tientallen kogels. Molebuster schoot terug en twee agenten raakte gewond, maar Molebuster overleefde het niet. Molebuster was een overvaller!


Twee slachtoffers daar werden sommigen emotioneel van. Robbieazerty pinkte een traantje weg of waren het krokodillentranen? LdH leek het er ook moeilijk mee te hebben en stopte even het harde werk. Brtdm tikte hem meteen op de vingers, ‘Verder werken, je wordt niet slapend rijk hé!’

Er werd de hele nacht doorgewerkt. Pas tegen een uur of 5 weergalmde de stem van Mitchkox: ‘Heel goed bezig iedereen, de overvallers en de gegijzelden. Ik ben trots! Jullie verdienen een paar uur rust! Om 11 uur verwacht ik iedereen terug aan het werk!’

Uit het kantoor van de bureau van de bankdirecteur werd ook een geheime lade gevonden… gevuld met bier! Na een eerste vermoeiende nacht verdiende iedereen wel een biertje!


Ondertussen was er bij de politie lichte paniek. Er werden al 2 dode personen aangetroffen en ze wilden koste wat het kost een 3de slachtoffer vermijden. We zullen niets anders kunnen dan afwachten, deze overvallers weten perfect waar ze mee bezig zijn. Als we nu vol in de aanval trekken, sterven nog onschuldige burgers. We wachten even op instructies van hen en hopen dat ze door de mand vallen.

Helaas kunnen we deze bank niet met z'n allen overvallen. Ook morgen zal er een slachtoffer gelyncht worden. Jullie kunnen weer stemmen wie er nu door de massa gelyncht mag worden, deadline morgenavond 24 januari 21:30!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 22:45:34 door Mitchkox »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2020, 21:42:40 »
Wat een toeval dat we meteen een overvaller eruit hebben gestemd!
We zullen in ieder geval veel uit de stemmen kunnen leren..
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2020, 21:43:42 »
Een overvaller eruit!!  ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2020, 21:45:57 »
 ::oink:: een overvaller
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2020, 21:47:06 »
Yes, goed gedaan zeg! ::bravo::


En Bjorrn dood :o en Lucy niet, dus geen Cupido voor hen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2020, 21:47:22 »
Oke, interessante ontwikkeling dit  ::vergroot:: maar fijn dat we meteen van een overvaller af zijn  ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2020, 21:47:54 »
Oke wie wilde niet dat er op Molebuster gestemd werd?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2020, 21:48:54 »
Jammer maar zo werkt weerwolven nu eenmaal
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2020, 21:49:29 »
Een overvaller eruit! ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #10 Gepost op: 23-01-2020, 21:50:03 »
 ::bravo::

Yes, goed gedaan zeg! ::bravo::


En Bjorrn dood :o en Lucy niet, dus geen Cupido voor hen.

Kan zomaar dat de overvallers dit hoopten ja  ::jaja::

Pleit lucy enigssinds vrij?
You'll never walk alone

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #11 Gepost op: 23-01-2020, 21:50:36 »
Lucy, Robbieazerty en L Lawliet hebben dus niet gestemd.

Molduck, D*N, Miek1999, Swifty, Bjorn, Jann, TimvDons, B&W SanderFMC, Daisy, Tim579, Linus, Brtdm en Hautoa stemden op Molebuster --> Zijn zij geen overvallers of juist wel?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #12 Gepost op: 23-01-2020, 21:51:19 »
Wat zou de reden zijn dat Bjornn is vermoord?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2020, 21:51:45 »
wooooow een overvaller eruit ::oink::
gelijk goeie binnenkomer, behalve dat ik met 8 stemmen 2e stond :o :\'(
denk dat ik minder hard moet doen...
trouwens jongens waarom zou ik het zijn? ik ben bijna altijd aanwezig, ik praat best veel. als overvaller zou ik me juist net zoals molebuster niet zo veel zeggen,
maar hierbij mijn excuses voor mn hardheid<3

oh en arme bjornn hij was zo lief :(
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2020, 21:52:48 »
Wat zou de reden zijn dat Bjornn is vermoord?
Dan moeten we even terugzoeken wat hij gezegd heeft. Kwam hij te dichtbij? Of vindt men hem een gevaarlijke speler?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2020, 21:53:45 »
Lucy, Robbieazerty en L Lawliet hebben dus niet gestemd.

Molduck, D*N, Miek1999, Swifty, Bjorn, Jann, TimvDons, B&W SanderFMC, Daisy, Tim579, Linus, Brtdm en Hautoa stemden op Molebuster --> Zijn zij geen overvallers of juist wel?

Lijkt me niet. Vreemd dat Hautoa wel gestemd heeft maar ik heb vandaag geen post gezien.

Wel gaaf dat er een overvaller gedood is. An sich toeval, maar geeft wel een eerste inzicht.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #16 Gepost op: 23-01-2020, 21:53:47 »
wooooow een overvaller eruit ::oink::
gelijk goeie binnenkomer, behalve dat ik met 8 stemmen 2e stond :o :\'(
denk dat ik minder hard moet doen...
trouwens jongens waarom zou ik het zijn? ik ben bijna altijd aanwezig, ik praat best veel. als overvaller zou ik me juist net zoals molebuster niet zo veel zeggen,
maar hierbij mijn excuses voor mn hardheid<3

oh en arme bjornn hij was zo lief :(


Persoonlijk stemde ik op jou omdat je met alle winden mee leek te waaien. Elk plan leek je goed te vinden, dat vond ik typisch des overvallers omdat de kans groot is dat de burgers van die plannen de dupe zouden worden.

Ik ga nu even teruglezen of je de inactieven ook een goed plan vond ook al heb je niet op MoleBustwr gestemd. Anders gaat mn argument niet meer op  ;D
You'll never walk alone

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #17 Gepost op: 23-01-2020, 21:53:58 »
Wat goeeeeed!



Nou, ik wil mezelf niet plots gaan indekken want daar is eigenlijk ook geen reden toe. Maar ik wil wel even stellen dat de kans best klein is dat er veel overvallers zijn meegegaan op MoleBuster. Er hebben mensen aangegeven op hem te stemmen, maar het lijkt me echt vreemd dat bij zo véél deelnemers (waar je überhaupt op voorhand heel moeilijk kan gokken hoe de stemming zal lopen) wolven daadwerkelijk ook op een medewolf gaan stemmen bij de eerste stemming.

Als MrChimpie dus onschuldig blijkt te zijn, dan verwacht ik zeker een heleboel wolven in de acht stemmen op hem.



IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2020, 21:55:23 »

Persoonlijk stemde ik op jou omdat je met alle winden mee leek te waaien. Elk plan leek je goed te vinden, dat vond ik typisch des overvallers omdat de kans groot is dat de burgers van die plannen de dupe zouden worden.

Ik ga nu even teruglezen of je de inactieven ook een goed plan vond ook al heb je niet op MoleBustwr gestemd. Anders gaat mn argument niet meer op  ;D
ik was kamp beide, maar door de hitsige discussie over lucy ging ik daar iets te veel in op ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #19 Gepost op: 23-01-2020, 21:56:57 »
Dan moeten we even terugzoeken wat hij gezegd heeft. Kwam hij te dichtbij? Of vindt men hem een gevaarlijke speler?

Ik ben ook voor het wegstemmen van een inactief persoon  ::jaja::
In de beginfase van het spel weten we nog niks, daar moeten we eerst achterkomen.
Bjorrn was voorstander van een inactief persoon wegstemmen.

Ik zie iemand roepen dat de overvallers nooit willekeurig bepaald zullen zijn, is dat zo?
Bij weerwolven is het wel altijd willekeurig en ik dacht dat dat hier hetzelfde zou zijn.
Ervan uitgaande dat het wel willekeurig is kunnen we toch veilig een inactieveling eruit gooien?
Molebuster lijkt wat dat betreft de meest logische optie.
Ook hij gaf aan Molebuster wel weg te willen hebben en blijkbaar kent hij het spel goed.

En hij zei ook nog dit:

Ik blijf nogsteeds bij m'n stem op Molebuster met dezelfde reden als sommigen ook hebben, hij heeft inmiddels gereageerd maar draagt verder niets bij.

Ik zou t zonde vinden om mensen die daadwerkelijk meedenken meteen te willen wegstemmen omdat ze toevallig het oneens zijn met je, want aan deze meedenkers hebben we later in het t spel veel meer dan inactivelingen (mits het burgers zijn).

Heeft verder niks te maken met het feit dat Lucy en ik samen op de wc gespot zijn. Denk niet dat de spelleiders zo'n duidelijke hint erin stoppen die bepaalde spelers meteen uitschakeld. T feit dat ik zelf een normale gegeizelde (burger) ben en niet door Cupido ben geraakt versterkt dit gevoel.