Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96435 keer)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #500 Gepost op: 26-04-2022, 20:27:23 »
Ik vind dit echt een heel leuk seizoen.
De verraders doen het tot nu toe echt heel goed. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Het wordt natuurlijk steeds moeilijker naar mate er minder spelers over zijn.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #501 Gepost op: 29-04-2022, 21:32:16 »
Ik vind het ook echt een leuk seizoen, beter dan vorig jaar. Ik denk vooral omdat de verraders het erg slim spelen.

Had ik trouwens niet verwacht na de 1e aflevering, had het idee dat zowel Stefano als Jamie erg verdacht waren en er snel uitgestemd zouden worden.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #502 Gepost op: 29-04-2022, 23:47:37 »
Ik ben echt benieuwd hoe de verraders zich hier uit gaan redden. Op zich mooi dat Stefano zo theatraal Ortal heeft willen redden, maar het heeft hem ook enorm in de kijker gespeeld. Wel cool dat ze niet voor de opoffering methode hebben gekozen, dat vind ik echt super.

Irene had het spel goed door. Ook Sylvia zit enigszins juist. Van de rest hebben we niet zoveel gehoord deze aflevering.

Maar steengoede aflevering weer!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #503 Gepost op: 30-04-2022, 11:35:21 »
Wat een toffe aflevering weer! Dit seizoen vind ik zoveel beter dan seizoen 1!

Het wordt nu wel echt spannend ja. Zelf vond ik Stefano zijn tactiek om vol tegen het plan in te gaan wel heel gedurfd en ik vond het zelf enorm opzichtig dat het een verrader is die een medeverrader beschermt. Maar ja, misschien is dat ook omdat je zelf wéét dat het een verrader is waardoor je dat ook sneller ziet. En dan noemt hij twee namen (ik ben even kwijt welke) die volgens hem er juist het beste uit kunnen, maar dan bij Sylvia wel echt meteen meegaan met Irene die niet één van die twee namen was. Toch zou het me niks verbazen als hij hier opnieuw mee weg komt, gewoon door zijn karakter en dat deze actie daar ook goed in past. Of het de goede keuze was, zal de toekomst uitwijzen.

Volgende week zal het denk ik tussen Sylvia en Ortál gaan. Aan de andere kant hebben we nu ook gezien dat de stemmen van veel mensen opeens compleet veranderen. Toine had vorige keer nog drie stemmen en opeens werd hij helemaal niet meer genoemd. Ook de Frank Evenblij van Stefano was opeens weg.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #504 Gepost op: 30-04-2022, 12:12:11 »
Ik vind het wel echt een heldig seizoen qua gekonkel en laatste moment beslissingen.

Snap ook wel goed dat Frank zegt psychotisch het kasteel te verlaten. Je wordt ook helemaal gek door dat spel en aan blijven staan qua denkwijze.

Mooie redding idd van Ortal. Benieuwd naar volgende keer.

En moet wel lachen om Stefano. Is dat hij altijd zo warrig is dus minder opvalt in de groep.
Sowieso al knap dat Jaimy niet zo vaak genoemd wordt. Die is juist ineens veel rustiger heb ik het idee dan in begin.
Maar dat kan ook montage zijn

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #505 Gepost op: 30-04-2022, 14:01:39 »
Weer een geweldige aflevering! De verraders spelen het tactisch zoveel slimmer dan in seizoen 1. Vooral Jamie en Stefano drukken de getrouwen steeds in de verdediging, door ze aan de ronde tafel te beschuldigen. En Jamie had het zaadje voor Irene vorige week al geplant. Ging toen heel slim als enige voor Irene, wat heel integer overkwam (niet meegaan met de rest, zelf denken etc.). Dat hij nu weer voor haar koos was dus geen rare move. Heel vernuftig. De stemming was als volgt:

Ortal > Irene
Frank E. > Ortal
Babette > Frank van der L.
Toine > Irene
Dionne > Frank van der L.
Stefano > Irene
Sylvia > Irene
Jamie > Irene
Steven > Ortal
Irene > Ortal
Frank van der L. > Irene

Ortal in de gevarenzone. Lange Frank nog steeds verdacht, daar kunnen de verraders gebruik van maken. Het lijkt erop dat Toine vermoord gaat worden, zodat ook Steven naar Frank en Frank gaat wijzen. Sylvia lijkt als enige Jamie te verdenken, maar zij wordt toch door niemand meer serieus genomen. Denk dat het een goede keus is om haar erin te laten. De verraders zullen volgende week wel proberen om een van de Franken te verbannen.

Spannend! Nu al zin in volgende week.  ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #506 Gepost op: 30-04-2022, 18:15:26 »
Zojuist teruggekeken, was weer een heerlijke aflevering.  ::jaja:: Valt en staat nu wel of ze Sylvia wegkrijgen volgende week, want zij is ook de eerste die nu een verdenking tegen Jamie uitspreekt. Stefano heeft nu zijn hoofd boven het maaiveld uit gestoken, maar zijn grootste verdenker is weg (Irene), dus wellicht komt hij er nog even mee weg.

Overigens gaat er ook een Amerikaanse versie van de Verraders komen, The Traitors (duh), opnames beginnen binnenkort in Schotland, en Alan Cumming gaat het presenteren.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #507 Gepost op: 30-04-2022, 19:00:57 »
Ik denk dat ze Sylvia hebben vermoord. De 1e letter leek op een S.

Stefano bepaalt tot nu toe altijd (goed gezien van Irene dat hij de leider van de Verraders is) en had Jamie mee.

Stefano denkt strategisch, maar ik vind z'n keuzes niet altijd slim. Esmée hadden ze niet moeten vermoorden, denk ik. Nu wilde hij Sylvia eruit. Er zitten gevaarlijkere spelers tussen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #508 Gepost op: 30-04-2022, 19:32:12 »
Ik blijf maar hopen dat Stefano wist wat hij deed, en dat zijn switch naar Irene deel uitmaakt van een masterplan, dat hij ergens in zijn achterhoofd heeft zitten.

Een beetje Bobby Fischer, de excentrieke Amerikaanse schaker die een stuk of 20 mogelijke zetten voorúit dacht. Maar ik houd er ook rekening mee dat ie in zijn plan een cruciale denkfout heeft gemaakt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #509 Gepost op: 30-04-2022, 23:28:41 »
Ik verbaas me toch hoe ze het tóch weer weten om te buigen zodat de getrouwen weer hun eigen bondgenoten gaan verbannen. Dit is echt een bizar spel. Nou heb ik nooit Weerwolven gespeeld, dus misschien ben ik easily impressed, maar ik vind het een fantastisch seizoen. Maar ik denk wel dat de verraders niet lang meer gedrieën blijven. Ze worden alledrie nu genoemd.

En echt hoog spel van Stefano. Hoogmoed, denk ik...

Stefano bepaalt tot nu toe altijd
Enige wat ik jammer vind aan het programma is dat er onder de verraders een leider lijkt te zijn. Ik zou het mooier vinden als het echt gezamenlijk besloten wordt. Dus ik hoop ergens dat Stefano nu niet wordt gevolgd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #510 Gepost op: 1-05-2022, 11:39:14 »
Nu Sylvia vermoorden zou gewoon een domme zet zijn, zoals ortal al aangaf . Sylvia is al enigszins verdacht en zou je eventueel aan kunnen duiden als te verbannen persoon aan de volgende ronde tafel. 

Steven vermoorden met een schild zou qua persoon zinvol zijn,maar omdat daardoor de groep niet kleiner wordt is dat ook een verkeerde keuze .

Ik denk echt dat de verraders het nu niet meer kunnen redden en dat ortal of Stefano er bij de volgende ronde tafel uitgaat , gevolgd door de andere verrader. Jamie vliegt nog bij een redelijk aantal onder de radar, maar of hij de finale haalt vraag ik me af .

En ondanks dat het een beter seizoen is dan de eerdere twee seizoenen , vraag ik me af of er in dit format nog rek zit voor nog een seizoen . Dan zou je al haast extra rollen of zo moeten gaan toevoegen en vrees ik dat het voor zowel BN’ers als kijkers te complex wordt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #511 Gepost op: 1-05-2022, 12:33:08 »
Met die extra rollen heb ik ook zitten worstelen. De traditionele extra rollen als de Heks, het stiekeme meisje, etc.

In het kaartspel weet alleen de spelleider wie wie is. Hoe moet je die specifieke rollen ''implementeren'' in het spel? Die vraag heb ik in het eerste seizoen ook al eens opgeworpen. HOE hou je die verborgen voor de spelers, en wat is daar dan de toegevoegde waarde van?

Te ingewikkeld om die extra rollen in te passen, als je het mij vraagt.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #512 Gepost op: 1-05-2022, 12:36:36 »
Rek voor een 3e seizoen is er zeker, er wordt al gewerkt aan een 2de videoland seizoen en het schild is toch eigenlijk een beetje net het drankje van de heks. Dus met andere "wapens" in de wapenkamer kunnen ze ermee wegkomen.

Een wapen waarmee je voor een nacht een van de spelers identiteit mag zien bijvoorbeeld.(ziener)

Of het geweer van de jager.

Als je het allemaal 1-malige voorwerpen maakt is het een kleine uitzondering op de regel en blijft het voor de kijker te volgen.

Wie is de mol heeft ook tal van voorwerpen in het spel en is toch nog altijd te volgen. Inb4 opmerkingen over vage opdrachtuitleg etc. Dat komt dus niet door de voorwerpen.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2022, 12:47:27 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #513 Gepost op: 1-05-2022, 13:56:51 »
Als er nu vijf man naar de Wapenkamer mogen, zijn er ook maar vijf luikjes gesloten. Ik zou het spannender vinden als altijd alle luikjes gesloten zijn, ongeacht het aantal spelers dat toegang krijgt tot de Wapenkamer. Dan is er dus ook altijd kans dat niemand het schild krijgt.

En wellicht zou je, naast het schild, ook kleine hints in enkele van de andere luikjes kunnen verstoppen. Bijvoorbeeld een hint als 'de verraders zijn samen 123 jaar oud'.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #514 Gepost op: 1-05-2022, 16:00:41 »
Je zou sowieso kunnen uitbreiden.

in principe doen deelnemers het nu al zelf door te zeggen ik koppel mijn lot aan het jouwe. Vandaag verban ik jou, dan verbannen ze mij morgen maar.

Je zou kunnen aangeven dat als de verraders iemand met het schild doden, dat deze een counter mag doen door iemand anders te doden wat dus ook een van de verraders zou kunnen zijn.

Een duo die samen moet blijven koppelen zonder te weten wie welke rol heeft. Wordt de een verbannen/vermoord dan is de ander ook weg.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #515 Gepost op: 1-05-2022, 17:32:07 »
Ik denk dat er nog genoeg ruimte is voor nieuwe seizoenen.

Het enige wat ik denk dat nog mankeert aan de huidige opzet is dat iedereen die in de wapenkamer is geweest, eigenlijk niet wordt vermoord, of diegene nou een schild heeft of niet. De verraders kiezen immers veel liever een zekere kill boven een onzekere.

Dus het zou beter werken als niet bekend is wie er in de wapenkamer zijn geweest. Dat er geen onderscheid meer is tussen mensen die misschien een schild hebben, en mensen die zeker geen schild hebben. M.a. dat het schild wordt losgekoppeld van de opdracht.

Bijvoorbeeld, dat iedereen mag stemmen (of dat alle getrouwen mogen stemmen), en degene met de meeste stemmen krijgt een schild; maar hoe er is gestemd wordt niet bekend gemaakt aan de anderen. Zoiets. Dan is er niet meer een verdeling van "mensen die misschien een schild hebben" en "mensen die zeker geen schild hebben".

Of, inderdaad, dat de rol van heks wordt ingevoerd, die in het geheim elke avond nacht iemand een schild mag geven. Die rol wordt dan ook aan het begin gekozen. Waarbij bovendien niet bekend is wie de heks is - dat mogen de deelnemers dan gaan uitzoeken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #516 Gepost op: 1-05-2022, 18:34:06 »
Stemmen of iemand een privilege geven wat geheim moet blijven voor de anderen is wat lastiger te implementeren als het gaat om een tv opname. Je moet altijd rekening blijven houden met kijkers . Het zijn wel leuke toevoegingen die een spel weerwolven ook vaak wat extra’s geven , maar het moet wel duidelijk zijn voor de kijkers wat er zich afspeelt en liefst ook waarom iets gebeurt.

Het toevoegen van extra lege kastjes in de wapenkamer is wel vrij eenvoudig toe te voegen en zou zeker de voorspelbaarheid van mogelijke kills al verminderen .
Verder blijf ik het een minpuntje vinden dat het zeker in beginfase echt niet aan de orde is om verraders weg te stemmen , omdat de andere verraders dan mogelijk die actie gaan werken met een moord op je.  Dus houden veel getrouwen hun kaarten vrij lang tegen de borst.

Maar als je dit seizoen met seizoen 1 vergelijkt zijn er al wel giga stappen gemaakt en lijkt het minder vriendjes politiek te zijn, gelukkig


Btw dat ik wat kritiek puntjes aangeef en wat concerns heb over vervolg seizoenen heeft enkel aan dat ik het een goed programma vind waar ik graag naar kijk .

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Verraders
« Reactie #517 Gepost op: 1-05-2022, 22:39:08 »
Of je kunt een expeditie robinsonnetje doen en extra stemmen in de luikjes stoppen. :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #518 Gepost op: 2-05-2022, 11:52:12 »
Wat een fantastische aflevering weer zeg, Stefano is echt een held! ::bravo::

Jamie ook met z'n "Irene fokking Moors". ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #519 Gepost op: 5-05-2022, 14:37:47 »
Ik snap niet waarom ze Stefano nog niet door hebben met al zijn praatjes en het voorstel om verraders proberen te sparen bij het verbannen. Ik weet niet of de spelregels voorschrijven dat er automatisch een nieuwe verrader bijkomt als er eentje wordt verbannen, of dat dit bij Samantha Steenwijk eenmalig was. Zou dit niet leuk vinden want dan schiet het niet op als je verraders verbant. Ik kan me wel voorstellen dat als ze in een redelijk vroeg stadium alle verraders verbannen dat er dan een nieuwe wordt aangewezen, maar die kans is niet zo groot omdat de verraders het spel aardig kunnen sturen. Zeker als de getrouwen als makke schapen achter elkaar aanlopen bij de eerste de beste naam die valt.