Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 94262 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #720 Gepost op: 15-03-2023, 21:30:07 »
Denk dat t ook wel met de groep te maken heeft. Hoop haantjes in deze editie. Moeten er eerst een paar van uit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #721 Gepost op: 17-03-2023, 03:27:52 »
Haantjes in deze editie, nee juist weer een grote kudde schapen zoals selma terecht aangeeft .  Tuurlijk is dat gedrag wel een vrij gegarandeerde doortocht naar volgende aflevering , maar juist door de aanwezigheid van een dodenlijst zou je kunnen proberen eens fel uit te halen bij de ronde tafel om echt op een verrader te jagen ipv klakkeloos de kudde te volgen .

Dat dat dan uitgerekend gedaan moet worden door iemand die wel oo die dodenlijst staat , is extra triest . Wel slim van selma om zo haar positie als mogelijke getrouwe wat aan te sterken ,want als ze de nacht overleeft kan ze haar tirade gebruiken om aan te geven dat het voor een verrader niet wenselijk zou zijn om de aandacht zo op Zichzelf te trekken bij de ronde tafel.

Dus misschien is de groep ( nog ) wat minder uitgesproken dan zou kunnen, toch biedt het format wel zoveel sociologische , psychologische mogelijkheden dat het , voor mij, toch wel leuke tv kan bieden
« Laatst bewerkt op: 17-03-2023, 03:31:27 door Tarbozan »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #722 Gepost op: 17-03-2023, 14:00:17 »
De dolk zat ook in de videoland editie toch? maar is daar volgens mij niet veel gebruikt?

Wel?? Bij mijn weten niet. Heb zover ik weet alle edities gezien.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #723 Gepost op: 17-03-2023, 19:05:09 »
Die was er idd wel, maar is nooit ingezet.

Edit: RTL gaat een seizoen maken zonder BNers, je kunt je vanaf nu aanmelden.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2023, 19:44:02 door Daisy »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #724 Gepost op: 17-03-2023, 21:40:34 »
Maria weer zo nadrukkelijk aanwezig in de groep en zo sturend. Als de deelnemers alle voorgaande Verraders seizoenen hebben bekeken, moet dat toch opvallen? Nee dus. Nu is de groep nog zo groot dat vrijwel iedereen als een kudde meegaat met de makkelijkste offering. Dat is eigenlijk altijd zo, aanvankelijk. Jezelf teveel in de kijker spelen kan betekenen dat je 's nachts zelf vermoord wordt.

Altijd interessant om te zien dat elke dag met een schone lei begonnen kan worden in dit programma. En dat een Sander vorige week zo opviel, terwijl dit nu alweer vergeten lijkt. Al had Sander beter z'n mond kunnen houden aan de ronde tafel want hij pakte daarmee toch weer onnodige aandacht, maar arme Ferri (wat een emotie) en vooral Giorgio waren nu het opgejaagde wild. Fascinerend, die groepsdynamiek.

Bizar ook hoe vaak verraders (in alle internationale seizoenen) het schild pakken.

Trek dat schooljufachtige 'in control' gedrag van Maria nog steeds niet goed  ::rofl:: Maar Selma en Jessie zijn tof. Met ook weer een hoofdrol voor de Ad Visser-stijl synthesizer achtergrondmuziek.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #725 Gepost op: 17-03-2023, 22:16:54 »
Edit: RTL gaat een seizoen maken zonder BNers, je kunt je vanaf nu aanmelden.

https://idtv.jotform.com/deverraders/aanmelden

Ik vind dit seizoen nog steeds niet geweldig, de missies zijn erg matig. En ik weet dat het een bijzaak is, maar iets meer spanning of moeilijkheidsgraad mag wel.

Wel fijn dat Sander uit de luwte is gehaald, Maria is inderdaad heel erg aanwezig. Maar ik mag d'r wel. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #726 Gepost op: 17-03-2023, 22:31:13 »
Je zou zeggen dat het een keer op moet vallen. Maar kan ook door de edit komen, misschiendat er meer sturende deelnemers zijn. Zolang de widm tactiek wordt toegepast (spreiden en voorkomen van tunnelvisie) zit Sander wel ff safe, maar het gaat niet eeuwig duren. Versprak Katinka zich nu bij het ontbijt? Ik zat even niet op te letten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #727 Gepost op: 17-03-2023, 23:39:47 »
Je zou zeggen dat het een keer op moet vallen. Maar kan ook door de edit komen, misschiendat er meer sturende deelnemers zijn. Zolang de widm tactiek wordt toegepast (spreiden en voorkomen van tunnelvisie) zit Sander wel ff safe, maar het gaat niet eeuwig duren. Versprak Katinka zich nu bij het ontbijt? Ik zat even niet op te letten.

Geloof dat ze in de verleden tijd over Sunny praatte, terwijl op dat moment nog niet bekend was voor de anderen of zij vermoord was of een van de anderen. Dacht dat Jessie het gehoord had, maar niemand is er verder nog op teruggekomen, dus waarschijnlijk merkte niemand het op verder.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #728 Gepost op: 18-03-2023, 00:47:27 »
Punt is gewoon dat je nu nog niet met je verdenkingen op echte verraders moet komen , want nu is de groep nog erg groot en als je nu niet slaagt in je aanval oo een verrader ben je de volgende nacht dood. Als je met nog 5-8 getrouwen bent is de kans dat je mensen meekrijgt beter . Dus zou ik als ik jessy was het ook gewoon even voor me houden wat je hebt gehoord .

En ook Maria zal , indien de sturing echt zo heftig is als wij hem te zien krijgen, echt wel op sommige lijstjes bovenaan staan .

Zitten nog teveel schaapjes in de kudde die gewoon geofferd gaan worden voordat het echt interessant wordt

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #729 Gepost op: 18-03-2023, 00:59:11 »
Geloof dat ze in de verleden tijd over Sunny praatte, terwijl op dat moment nog niet bekend was voor de anderen of zij vermoord was of een van de anderen. Dacht dat Jessie het gehoord had, maar niemand is er verder nog op teruggekomen, dus waarschijnlijk merkte niemand het op verder.
De vier van de dodenlijst kwamen als laatste naar het ontbijt. Eerst Thomas en daarna Noor. Als de laatste van de trap komt zegt Herman: "Sunny of Selma, nu wordt het spannend". Maria zegt dan tegen de broer van Sander: "Als Sunny er uit is gaan we nog meer op Herman letten, want hij haatte haar echt". Verder zei ze niets volgens mij. Hiervoor werd wel geraden wie er vermoord zou zijn maar als je daar als verrader iemand noemt die niet is vermoord kunnen anderen ook denken dat je als verrader met opzet iemand noemt die niet is vermoord. Als je hier de juiste persoon noemt zegt dit volgens mij niets.

Maar ik snap niet dat ze Maria niet door hebben nadat ze komt met de waarschuwing voor tunnelvisie op Sander. Dit is een ander spel en bij de eerste aflevering had niet alleen Maria opgemerkt dat Sander zich wel heel verdacht gedroeg nadat de verraders waren aangewezen. Waarom dit ineens vergeten. Het zou ook een tactiek kunnen zijn om Sander maar niet te verbannen omdat er dan misschien een nieuwe verrader wordt aangewezen, maar dat werd niet genoemd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #730 Gepost op: 18-03-2023, 01:21:30 »
Het stukje waarin iemand zich verraad is een zin die tinkebell (katinka) zegt, ze praat daarin in de verleden tijd over sunny . En jessy hoort dat . Ik weet niet meer exact wat er gezegd werd , het werd nog extra benadrukt doordat het daarna verbeterd werd in de tegenwoordige tijd .

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #731 Gepost op: 18-03-2023, 09:44:17 »
Het stukje waarin iemand zich verraad is een zin die tinkebell (katinka) zegt, ze praat daarin in de verleden tijd over sunny . En jessy hoort dat . Ik weet niet meer exact wat er gezegd werd , het werd nog extra benadrukt doordat het daarna verbeterd werd in de tegenwoordige tijd .

Ja dat, en de regie onderstreepte deze verspreking van Tinkebell ook. Maar moet het zelf ook nog even precies terugkijken. Klopt hoor,  misschien heeft Jessie het wel degelijk gehoord en opgeslagen, maar bewaart ze het voor later.

Mensen die de naam van een verrader droppen zo vroeg, hebben in feite vaak even bescherming als ze dat in het openbaar doen, omdat zo iemand gelijk vermoorden wel heel erg naar die verrader wijst. Meestal passen ze dat wel voor op

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #732 Gepost op: 18-03-2023, 10:33:52 »
Ik heb het stuk even teruggekeken. Dit is wat er gebeurt.

Maria (richting Jessie): Ik denk dat Sunny eruit ligt.
Jessie: Waarom?
Katinka: Ja, omdat ze gewoon (...) omdat ze gewoon te duidelijk getrouwe is.
Maria (richting Katinka): Ik vond nou juist wel een beetje...
Jessie: Vond?
Katinka: Ik spreek al in de verleden tijd.
(biecht Katinka) shit
Katinka: Ik vind haar wel, dat ze zo aan het praten is met iedereen, dat gekonkel, denk ik dat ze echt wel een verrader kan zijn.
Katinka: Nee ik verdenk haar echt to-taal niet.
(Jessie kijkt op, stopt met eten en denkt duidelijk zichtbaar even na)
Jessie zou dus inderdaad heel goed moeten weten dat Katinka een verrader is.

Ik vrees dus dat deze kennis Jessie fataal gaat worden. Ze zal wel spijt hebben dat ze spontaan reageerde met de vraag "vond?" en niet haar mond heeft gehouden en net gedaan heeft of ze die verspreking niet had gehoord.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2023, 11:59:11 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #733 Gepost op: 18-03-2023, 11:59:28 »
Merci Martinj voir het terugzoeken

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #734 Gepost op: 18-03-2023, 13:50:23 »
RTL zoekt kandidaten voor een nieuw seizoen van De Verraders.

Bron: Showbizznetwork en RTL.nl
« Laatst bewerkt op: 18-03-2023, 13:53:23 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #735 Gepost op: 18-03-2023, 14:14:15 »
Oh bedankt voor het opzoeken van wat er precies gebeurde. Katinka en Maria hadden dat in principe kunnen pareren met iets als: 'ja ik vond gisteren al dat ze veel (etc)'. Hopelijk gaat die opmerking Jessie niet de kop kosten inderdaad.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #736 Gepost op: 19-03-2023, 00:51:46 »
Trek dat schooljufachtige 'in control' gedrag van Maria nog steeds niet goed  ::rofl:: Maar Selma en Jessie zijn tof.
Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is. Ik vind Maria supertof maar Jessie en vooral Selma mogen er wat mij betreft heel snel uit.

Offline ws4041

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #737 Gepost op: 19-03-2023, 15:58:00 »
Dit zijn een aantal kandidaten die meedoen met het nieuwe Halloween-seizoen van De Verraders:

André Dongelmans
Bente Fokkens
Bertie Steur
Bokoesam
Eva Koreman
Jay-Jay Boske
Katja Schuurman
Monica Geuze
Rob Goossens
Tim den Besten

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #738 Gepost op: 19-03-2023, 23:22:21 »
Da's een pittige cast denk ik zo, oef

Terug naar S3;
In aanvulling op wat eerder werd geschreven: Katinka verbeterde haarzelf bij haar verspreking, niet Jessie, right? Ze zei zichzelf na: "vond"... "verleden tijd". Ik denk dat reactie van Jessie (haar blik) er wat bij geëdit was, het was een los shot. Wel slordig hoor voor zo'n meesterverrader  :P

Volgens mij houdt Jessie zich nog wat op de achtergrond, op zich een prima tactiek. Lijkt me leuk als ze uiteindelijk een verrader gaat worden


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #739 Gepost op: 19-03-2023, 23:49:31 »
Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is. Ik vind Maria supertof maar Jessie en vooral Selma mogen er wat mij betreft heel snel uit.

Haha, ja dat kan! Omdat er zoveel 'volgers' zijn in dit programma vallen Jessie en Selma me dan positief op, maar alleen binnen de context van De Verraders.

En enkele pittige deelnemers idd voor het volgende seizoen. Jay-Jay, Katja, Bente, Bertie, Monica... Verwacht wel vuurwerk.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 23:51:02 door Nat007 »