Auteur Topic: The Genius (NPO3)  (gelezen 4228 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #40 Gepost op: 27-10-2022, 22:15:27 »
volgens mij waren beide reacties nog op aflevering 3  :)

Mijn opmerking was over dat Thomas die kaart ( iets met kleuren en cijfers ) niet aan 1 persoon afgaf in deathmatch en wel aan de ander en dat was al veel eerder dan aflevering 4. En aflevering 4 heb ik net gezet en ik denk dat de opmerking van d’n over aflevering 4 gaat idd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #41 Gepost op: 31-10-2022, 22:19:03 »
Ik ben afgehaakt. Het wordt steeds meer een herhaling van zetten. En zoals de schaakgrootmeesteres je kan vertellen: bij herhaling van zetten eindigt het in remise.
Ik vrees dat de kijkcijfers in elkaar aan het zakken zijn. Men had nog het voordeel van net achter Hunted zitten, maar vermoedelijk zullen steeds minder mensen kijken.
Of zie ik het te somber in?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #42 Gepost op: 31-10-2022, 23:53:35 »
Ben ik de enige die Feride niet zo goed kan hendelen?

Sure, vervelend als iemand je er persoonlijk uit wilt spelen, maar zo gaat het al een paar weken. Fabian speelde het verder wel eerlijk en bleef netjes. Maar iemand steeds een rat noemen en juichen als iemand eruit is, niet mijn stijl. En dan nog beweren dat Fabian steeds aan het meeliften was... Hij hielp Thomas met het behalen van ringen. Als er iemand meelift door zelf geen tactiek te hebben...



Nouja. Ik juich nog even verder voor Thomas die als enige overgeblevene echt goed is in de spellen en ook sociaal wel strategisch is. Anna-Maja als back-up. De rest luiwammest zich weer lekker makkelijk door.

En wederom was de mainmatch ook niet echt boeiend. Niemand die persoonlijk strategisch speelde, iedereen was volledig eerlijk. Feride heeft ontzettend geluk gehad dat Fabian eerlijk speelde en daardoor verloor én dat zij de ring of immortality kreeg.


Het is dat ik de denkspellen an sich wel leuk vind om over na te denken, maar anders zou ik nu ook afhaken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #43 Gepost op: 1-11-2022, 09:52:04 »
Jammer dat we de Death Match al eerder gezien hebben, wel slim gespeeld van Nouchka. Jammer van Fabian!

Feride speelt het wel hard, maar ik mag haar wel. Dat applausje was wel iets te.

Ik vind het op zich een leuk programma, maar de Koreaanse versie is wel vele malen beter.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #44 Gepost op: 1-11-2022, 19:26:22 »
Ik vind het wel lekker wegkijken. Het is niet 'simpel' alleen het spel spelen, maar je moet ook aan je positie in de groep denken, dat maakt het wel leuk. Geen idee hoe de kijkcijfers zijn na Hunted. Ik hoor er bijna niemand over buiten dit forum, dus verwacht dat het bij 1 seizoen blijft.

Wellicht dat ik in de vakantie me eens aan het origineel waag. ::jaja::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2022, 22:03:58 »
Fabian was hier sociaal echt heel onhandig hoor
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #46 Gepost op: 2-11-2022, 01:33:37 »
Ondertussen ook maar eens begonnen aan de Koreaanse serie. Het valt meteen op dat het spel op sociaal vlak wel heel anders gespeeld wordt. Juist het sociale spel maakt de serie zo sterk en onvoorspelbaar, terwijl ik in Nederland het sociale spel nogal voorspelbaar vind.
Misschien een cultuurverschilletje? Al heb ik ook het gevoel dat de garnets/g-coins vanaf het begin een grotere rol hebben bij de Koreaanse versie dan bij de Nederlandse.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #47 Gepost op: 2-11-2022, 17:05:28 »
Ja klopt.

Ik vond het de leukste aflevering tot nu toe! Leuke Main Match met veel spanning, drama en onverwachte wendingen. Fabian heeft zichzelf, net als Rick, in de nesten gewerkt met zijn sociaal en tactisch onhandige manier van spelen. Ik snapte Feride ook wel. Het is een spel en natuurlijk moet je elkaar eruit werken, maar dan hoef je het nog niet leuk te vinden als iemand constant achter jou aan zit terwijl het soms niet eens logisch is. Ik kijk liever naar iemand die dan voor zichzelf en haar teamgenoot opkomt en er met gestrekt been terug in gaat dan een paar robots die een spelletje spelen dat ze verder niet veel doet.

Ik hoop dat Anna-Maja, Feride en Thomas de laatste drie worden - dat waren vanaf het begin mijn favorieten en zijn het nog steeds. Thomas gaat dat zeker wel halen, van die andere twee weet ik het niet. Anna-Maja laat soms wat over zich heen lopen en Feride blijft in de gevarenzone zitten met haar ene G-Coin. Al is ze nu wel de enige speler die nog geen Death Match gespeeld heeft, dat doet ze knap ::jaja::

Nelke leek op het begin wel veel potentieel te hebben maar heeft sindsdien niet veel meer laten zien. Nouchka hebben we eigenljik deze week pas voor het eerst in actie gezien in de Death Match, nadat ze zelf ook uitsprak steeds voor 'niet verliezen' te willen gaan in plaats van winnen bij de Main Match.

Thomas gaat winnen in ieder geval, dat is wel duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2022, 08:39:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #48 Gepost op: 3-11-2022, 17:47:43 »
Ik vermaak me er tot nu toe ook prima mee. Leuk dat sociaal spelen ook beloond wordt en dat mensen die heel tactisch proberen te spelen, maar daarbij het sociale spel vergeten, gewoon eruit gewerkt kunnen worden.  :D Fijn dat het een combinatie van beiden is, slim spelen, maar ook de gunfactor. Thomas speelt wel echt super slim, die gaat denk ik idd echt wel winnen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #49 Gepost op: 3-11-2022, 18:27:01 »
Ik betwijfel alleen wel of het een slimme zet was van Thomas om de ring of immortality weg te geven.
You'll never walk alone

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #50 Gepost op: 4-11-2022, 22:00:02 »
Ben ik de enige die Feride niet zo goed kan hendelen?

Sure, vervelend als iemand je er persoonlijk uit wilt spelen, maar zo gaat het al een paar weken. Fabian speelde het verder wel eerlijk en bleef netjes. Maar iemand steeds een rat noemen en juichen als iemand eruit is, niet mijn stijl. En dan nog beweren dat Fabian steeds aan het meeliften was... Hij hielp Thomas met het behalen van ringen. Als er iemand meelift door zelf geen tactiek te hebben...



Nouja. Ik juich nog even verder voor Thomas die als enige overgeblevene echt goed is in de spellen en ook sociaal wel strategisch is. Anna-Maja als back-up. De rest luiwammest zich weer lekker makkelijk door.

En wederom was de mainmatch ook niet echt boeiend. Niemand die persoonlijk strategisch speelde, iedereen was volledig eerlijk. Feride heeft ontzettend geluk gehad dat Fabian eerlijk speelde en daardoor verloor én dat zij de ring of immortality kreeg.


Het is dat ik de denkspellen an sich wel leuk vind om over na te denken, maar anders zou ik nu ook afhaken.

Volledig mee eens, Feride werd me net iets te persoonlijk. Blijft een spel hé.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #51 Gepost op: 8-11-2022, 09:31:40 »
Leuke aflevering weer! Ik heb genoten van zowel de Main Match als de Death Match. Niet slim van Thomas om 4 G-Coins uit te geven. En Nouchka die een Main Match wint, wie had dat gedacht ::rofl:: Goed opgelost door Anna-Maja, die toch weer voor de zoveelste keer gepakt leek te gaan worden door haar medekandidaten.

En damn, Feride was ijskoud en ijzersterk in de Death Match ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #52 Gepost op: 8-11-2022, 17:49:36 »
In het begin had ik veel tijd nodig om aan het spel te wennen en het leuk te vinden, maar inmiddels vind ik het steeds toffer worden. Vooral de Main Match vond ik enorm leuk! Het is gebaseerd op het kaartspel Gesjaakt wat ik in de kast heb liggen.

Zelf hoop ik toch het meest op een finale Thomas, Feride en Anna-Maja!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #53 Gepost op: 8-11-2022, 19:06:21 »
Ik vond het 'take it or leave it' spel wel erg gaaf. Zelfs als de spelers onderling geen afspraken maken. Het kan tactisch zijn om bij het begin een sterk negatief getal te kopen, bijvoorbeeld -30. Jij bent dan de enige die zonder verlies -31 kan kopen en met 1 punt winst -29. Omdat anderen niet veel trek hebben in -31 heb je kans dat je nog wat fiches mee kan pikken van kandidaten die dit getal niet willen kopen. Wat de voice over ook al tijdens het spel zei is dat je zelfs een extra rondje zou kunnen laten maken. Maar dan moet je wel stalen zenuwen hebben.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #54 Gepost op: 8-11-2022, 22:26:23 »
Ik vond het ook een wat betere aflevering.

In de mainmatch mochten er best wel vaker rondjes doorgegeven worden. Sowieso was het dom hoe snel ze nummers pakten die aan de bovenkant gestapeld konden worden. Hier kon makkelijk aan verdiend worden en anders kreeg iemand anders extra punten (tenzij dit bij een ander kon aansluiten aan de onderkant natuurlijk). Maar nu speelden het aantal munten in de hand nog niet zo'n grote rol, niemand kwam er echt mee in gevaar.
Ook het 'samenwerken' sloeg lang niet overal op. Leuk dat Feride Thomas aan de 33 wil helpen, maar letterlijk niemand wil uit zichzelf de 33 pakken. En dit gebeurde wel vaker, iemand niet helpen betekende vaak jezelf dwarsbomen.

Maar hoe minder mensen er nog in het spel zitten, is het ook wel goed als de spellen iets individueler worden. Beetje hulp en overleg kan nog, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #55 Gepost op: 11-11-2022, 23:52:45 »
Vandaag even de eerste zes afleveringen gebinged. Leuk programma, kijkt lekker weg!

Ben wel blij dat Fabian eruit ligt, op een of andere manier heel gek om steeds je eigen naam te horen… Kon mij ook erg ergeren aan zijn manier van spelen, dat een beetje vergelijkbaar was met die van Jasper en Rick.

Thomas doet het erg goed en heeft naar mijn idee de beste papieren, eigenlijk al vanaf het begin. Als de dames slim zijn, gaan ze hem lozen voor de finale.

Feride is in ieder geval mijn favoriet, hoop dat zij en Thomas de finale gaan spelen.
🜃

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #56 Gepost op: 13-11-2022, 13:34:54 »
Leuk dat je het ook kijkt Fabiann, en goede favoriet heb je ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #57 Gepost op: 14-11-2022, 13:59:13 »
Ben ik de enige die Feride niet zo goed kan hendelen?
Ik vond het juist wel leuk, beetje drama. Beiden leken het ook wel echt binnen het spel te houden. Feride haar reactie vind ik ook niet raar gezien Fabian degene was die doelbewust haar eruit probeerde te spelen. Dan vraag je natuurlijk wel een beetje om een dramatische tegenreactie ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #58 Gepost op: 15-11-2022, 08:25:01 »
Het spel van gisteravond vind ik heel tof, hier hou ik wel van. Het tweede spel was al bekend, maar Thomas speelde deze echt geweldig!

Op naar de finale, ben heel benieuwd wie er gaat winnen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #59 Gepost op: 15-11-2022, 20:16:11 »
Vind het wel jammer dat de Death Matches steeds herhaald worden. Maar de drie finalisten zijn wel de terechte finalisten. Nouchka had geen goede avond. ::zwaai::
🜃