Auteur Topic: The Genius (NPO3)  (gelezen 4231 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
The Genius (NPO3)
« Gepost op: 27-09-2022, 13:07:27 »
Het briljante Koreaanse realityspel komt naar Nederland! ::bravo::

10 soort van bekende Nederlanders die geselecteerd zijn vanwege hun unieke vaardigheden spelen elke week spellen waarbij strategisch inzicht en sociale intelligentie van essentieel belang zijn.

Het is vanaf 3 oktober elke maandag om 21:20 uur te zien op NPO3. De kandidaten zijn Roxanne Kwant, Nouchka Fontijn, Jasper Lijfering, Thomas Olde Heuvelt, Nelke Mast, Nizar El Manouzi, Feride Tosun, Fabian Franciscus, Rick Broers en Anna-Maja Kazarian.

Bron




Iedereen die het straks leuk vindt, juist tegen vindt vallen of gewoon een goed programma wil kijken raad ik zeker ook aan om hierna de Koreaanse versie te kijken, die is online te vinden met Engelse ondertiteling ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2022, 15:51:56 »
De Koreaanse versie een paar keer gekeken, die vind ik erg tof. Ben benieuwd naar de Nederlandse versie.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2022, 23:59:58 »
Leuke eerste aflevering! ::bravo:: En tevreden met de eerste afvaller. Ik snapte alleen niet waarom de otter alleen kon overleven, zou de overblijver van die 3 dan altijd winnen zolang ze maar bij elkaar bleven? Mijn favorieten zijn Anna-Maja, Fabian, Thomas en Feride.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #3 Gepost op: 4-10-2022, 01:05:29 »
Echt heel erg tof, gave groep ook! ::bravo::

De overzichten wie wat had en wat de gevolgen waren, top gedaan! Hij/zij die hiervoor verantwoordelijk is kan wel bij WIDM aan de slag. ;D
« Laatst bewerkt op: 4-10-2022, 09:35:38 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #4 Gepost op: 4-10-2022, 09:32:36 »
Verrassend goede eerste aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #5 Gepost op: 4-10-2022, 10:41:27 »
Ik snapte de spellen niet of niet snel genoeg . Maar ik doe zulke spellen ook bijna nooit.....Toch ga ik de volgende aflevering weer kijken, want op zich vond ik het leuk en misschien moet ik er in komen  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #6 Gepost op: 5-10-2022, 00:37:21 »
Wel een leuk programma. Eigenlijk enorm eenvoudig, maar vooral sterk door de vormgeving. Als dit in een fancy studio was opgenomen, was het vast geflopt. Het mysterieuze van de loods en het schaduwfiguur werkt een stuk beter.

Alleen af en toe het gevoel dat ik naar een XL-aflevering van de ronde tafel uit de big escape zit te kijken.   :P
Daarover gesproken hebben beide programma's dezelfde valkuil omtrent vriendjespolitiek. Dus ik hoop dat dit in het vervolg niet te veel terug zal komen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2022, 21:19:24 »
Daarover gesproken hebben beide programma's dezelfde valkuil omtrent vriendjespolitiek. Dus ik hoop dat dit in het vervolg niet te veel terug zal komen.
Ik vermoed dat het een beetje een combinatie wordt van vriendjespolitiek en matennaaierij omdat het gaat om het doen van 'geniale' zetten, dus 'kill your darlings'.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #8 Gepost op: 5-10-2022, 22:32:02 »
Leuke eerste opdracht, heel herkenbaar (lees Gladiator en Zap ;D) ::jaja::

Afvaller was wel een beetje voorspelbaar

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #9 Gepost op: 5-10-2022, 23:04:28 »
Ik vond het niet veel eerlijk gezegd. Het was voor mij teveel The Big Escape, al komt dat misschien ook wel door dezelfde stem/quizmaster. Het spel was lastig te volgen en het raakte mij gewoon niet zo. De deelnemers vind ik overigens wel leuk, prima selectie, lekker gevarieerd.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #10 Gepost op: 6-10-2022, 10:12:42 »
Voor de 2de keer gekeken, overdag, en nu was het wel goed te volgen  :)
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #11 Gepost op: 6-10-2022, 16:54:28 »
Net aflevering 1 gezien. Tof concept (kende het Koreaanse ook al). De line-up van kandidaten zijn geen denderende BN'ers, maar dat maakt niet uit. Die games zijn leuk en ook de verschillende lagen (waaronder in de death match) zijn tof. Games deden me ook denken aan bepaalde forumspellen ja ;D (Wat Daisy zegt).

Visuals ook erg fijn (kan widm nog wat van leren), alleen kijkcijfers vallen nog wat tegen: 119.000 na nota bene Hunted. Verdient meer in mijn ogen. Ben het wel eens met Joligmolletje dat ik er ook Big Escape vibes van kreeg.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #12 Gepost op: 11-10-2022, 18:50:07 »
Toffe tweede aflevering weer! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #13 Gepost op: 11-10-2022, 19:01:02 »
Rick graaft zijn eigen graf zo.

De schaakster en advocate zijn wat onzichtbaar nog.

De leeuw (ben even dr naam kwijt) uit afl 1 lijkt me erg gevaarlijk gedurende dit spel.

Heel tof programma!
You'll never walk alone

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #14 Gepost op: 11-10-2022, 19:10:41 »
Rick graaft zijn eigen graf zo.

Dat denk ik ook. Die heeft zichzelf niet geliefd gemaakt. Sterker nog: hij maakt het voor anderen nu juist makkelijker, want er zal redelijk wat animo zijn om hem eruit te werken. Ik denk dat je in de beginfase van het spel beter niet zo expliciet kunt zijn als hij deze aflevering was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #15 Gepost op: 11-10-2022, 19:18:47 »
De tweede aflevering zat al beter in elkaar dan de eerste, maar ik blijf het een vaag en traag programma vinden. Er gebeurt gewoon helemaal niks en als kijker mis je de cruciale onderhandelingen (om het spannend te houden, maar daarmee verliest alles wat je wel ziet ook zijn waarde, bijv. de winst met 15 punten). De casting vind ik wel erg goed, leuke gevarieerde groep mensen.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #16 Gepost op: 11-10-2022, 19:48:16 »
Ik vind die kleine plottwists juist goed, dat maakte de buitenlandse variant ook echt top. Dat je denkt het spel en de tactiek te snappen en dan opeens is er toch een ‘geniale’ zet bedacht die alles omgooien. Leuk dat je als kijker dus ook op ‘t verkeerde been wordt gezet! ::bravo::

Qua traagheid wel eens, kan nog iets sneller allemaal wmb. Maar aan de andere kant: het is ook gewoon een sociaal spelletjes, dus die interacties tussen de spelers zijn ook cruciaal.
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #17 Gepost op: 14-10-2022, 23:37:03 »
De Koreaanse variant is één van mijn favoriete programma's ooit, dus ik ben wel erg enthousiast. Sowieso met dat ze genoeg elementen hebben overgenomen om het niet te cringy te maken ;D. De spellen zijn herkenbaar en soms frustrerend omdat de spelers het dan niet zien :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2022, 00:36:38 »
Aflevering 2 vanmiddag gekeken en ben het wel eens met de comments. Het zit gewoon prima in elkaar, wel jammer van de afvaller. Inderdaad het is soms een beetje traag (vooral introductie van de aflevering neemt al 3/4 minuten), maar verder is het toch interessant en vermakelijk genoeg om naar te kijken. Kijkcijfers zijn ook gestegen naar 188.000. Volgende week 200.000+ ?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: The Genius (NPO3)
« Reactie #19 Gepost op: 17-10-2022, 22:38:23 »
Rick eruit. Volkomen verdiend!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!