Auteur Topic: Het Onbekende  (gelezen 3795 keer)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #20 Gepost op: 13-05-2023, 21:20:51 »
Echter, de komende afleveringen zal het kiezen voor het onbekende ook nadelig uit gaan pakken. Daarmee wordt het spel strategischer en komen verhoudingen ook nog meer op scherp te staan.

Wat ik dan wel hoop is dat het niet volledig willekeurig zal zijn wanneer het onbekende voordelen brengt en wanneer nadelen, want dan wordt het hele spel een grote geluksfactor. Ik hoop dan dat er ergens (goed verstopte) hints te vinden zijn welke keuze elke keer voordelen kan brengen of dat hiervoor iets anders bedacht wordt, zodat er inderdaad een strategisch spel achter komt te liggen en geen geluksspel.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Het Onbekende
« Reactie #21 Gepost op: 13-05-2023, 22:18:27 »
Wat ik dan wel hoop is dat het niet volledig willekeurig zal zijn wanneer het onbekende voordelen brengt en wanneer nadelen, want dan wordt het hele spel een grote geluksfactor. Ik hoop dan dat er ergens (goed verstopte) hints te vinden zijn welke keuze elke keer voordelen kan brengen of dat hiervoor iets anders bedacht wordt, zodat er inderdaad een strategisch spel achter komt te liggen en geen geluksspel.

Niet geheel mee eens. Juist door te kiezen voor het onbekende ga je akkoord met dat het een voordeel óf een nadeel is. Die geluksfactor is inherent aan het kiezen voor het onbekende. Kies je voor de bekende weg, dan weet je waar je aan toe bent: zekerheid, vastigheid, geen gekke fratsen die je mogelijk kunnen nekken.

De vraag is dus vooral: durf je het risico te nemen om misschien benadeeld te worden wanneer je kiest voor het onbekende? Die munt kan twee kanten op vallen. Is het een geluksspel daardoor? In mijn ogen niet. Dat zou het wellicht zijn als de 'bekende weg' zou ontbreken, maar nu is het een weloverwogen keuze van de kandidaten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Onbekende
« Reactie #22 Gepost op: 13-05-2023, 22:33:30 »
Klinkt wat zweverig misschien, maar kan ook nog zijn dat er 'gevoelige' kandidaten zijn die met meer dan 50% geluk een voorgevoel hebben wat betreft die bekend of onbekend dilemma's. (Zoals ik 90% van de tijd voor de aanloop correct kan voorspellen of een penalty erin of ernaast gaat zijn). Zou leuk zijn als er zo'n iemand in de groep zit.

Ben erg benieuwd naar de rest van het seizoen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #23 Gepost op: 14-05-2023, 08:14:18 »
Niet geheel mee eens. Juist door te kiezen voor het onbekende ga je akkoord met dat het een voordeel óf een nadeel is. Die geluksfactor is inherent aan het kiezen voor het onbekende. Kies je voor de bekende weg, dan weet je waar je aan toe bent: zekerheid, vastigheid, geen gekke fratsen die je mogelijk kunnen nekken.

De vraag is dus vooral: durf je het risico te nemen om misschien benadeeld te worden wanneer je kiest voor het onbekende? Die munt kan twee kanten op vallen. Is het een geluksspel daardoor? In mijn ogen niet. Dat zou het wellicht zijn als de 'bekende weg' zou ontbreken, maar nu is het een weloverwogen keuze van de kandidaten.

Nu je dit zo uitlegt, kan ik hier inderdaad wel inkomen. Bij nader inzien is het natuurlijk de bedoeling dat het onbekende ook echt het onbekende blijft, dus dat hints daar dan afbreuk aan zouden doen. Dan hou je niet veel opties over (ik zie in ieder geval geen andere opties) behalve het als gok wel of niet kiezen, maar wat je zegt: het zijn dan de kandidaten zelf die voor die geluksfactor kiezen.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2023, 10:30:36 »
Ik vond het wel een toffe eerste uitzending en ik ben niet volledig tegen het willekeurige bij het afvallen.
Dit gaat denk ik de  bekenden meer doen nadenken en misschien eerder doen kiezen voor stemmen.

Ik vraag me wel af hoe echt het begin is. Het lijkt mij heel sterk dat je maar 24u krijgt om te kiezen of je meedoet of niet
en dan nog alle praktische zaken moet regelen zoals werk, kinderen...

We hebben dit niet gezien bij de bekenden, dus waarom niet?
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #25 Gepost op: 21-05-2023, 23:00:34 »
Net de tweede aflevering bekeken, het programma komt voor mijn gevoel nog steeds niet lekker op gang. Ik voel totaal geen spanning. Ook de 'onbekende' weg is nogal voorspelbaar. Het was van mijlenver te zien dat er een parachutesprong zou volgen en weer stond er een auto klaar. Het programma blijft geforceerd overkomen, wat erg jammer is. Dit komt trouwens ook doordat beide teams steeds hetzelfde kiezen, waardoor je niet ziet of de bekende of onbekende route voordeel zou hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2023, 23:02:38 door joligmolletje »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #26 Gepost op: 21-05-2023, 23:15:14 »
Er zit nog steeds wel potentie in het concept, maar het komt inderdaad niet helemaal lekker op gang. Dat imo voornamelijk de smaakmakers tot nu toe vertrekken, en ook nog eens op voorspelbare wijze, helpt daarbij ook niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #27 Gepost op: 21-05-2023, 23:43:50 »
Het kabbelt maar een beetje voort, er zit ook weinig spanning in. En de eliminaties zijn zo ongemakkelijk, niet te doen.

De korte stukjes met Renze tussendoor voegen naar mijn idee ook niet heel veel toe.

De beelden zijn wel mooi en de omgevingen zijn prachtig.

Het heeft echt wel potentie, dus ik blijf het volgen in de hoop dat het beter wordt.

Deze aflevering had wel bekende muziek van De Mol. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #28 Gepost op: 22-05-2023, 00:11:24 »
Voor 2e seizoen kan je weer iemand anders nemen als presentator, verwacht wel oproep van Renze aan het einde in aflevering 6 die je weer kan herhalen.

Hoeft niet eens echte presentator te zijn en dan kan je aan het einde nog spel wie ze denken dat het is. Ook leuk voor de kijker omdat nog niet 100% bevestigd krijgt.

Had het land pas bekend gemaakt aan einde voor de kijker ook.

1 spel is wel weinig, zeker als maar met 1 bekende en 1 onbekende bent straks in aflevering 6.

Had Rooiakkers over de vloer om uitgezonden en programma om 20.30-21.35 (65 minuten). Programma is nu pakweg 20.05-21.25 (zonder reklame na programma) met 2 reklames. Dat zal  bij 3e wel drie gaan worden.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2023, 00:25:02 door Pierce_Brosnan »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #29 Gepost op: 22-05-2023, 10:37:01 »
Dat imo voornamelijk de smaakmakers tot nu toe vertrekken, en ook nog eens op voorspelbare wijze, helpt daarbij ook niet.
Niet altijd mijn smaak, dus ik zat hier niet zo mee.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #30 Gepost op: 22-05-2023, 11:49:11 »
Ook niet altijd mijn smaak, maar nog altijd beter dan geen smaak ;D En die kant dreigt het nu een beetje op te gaan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Het Onbekende
« Reactie #31 Gepost op: 22-05-2023, 13:06:08 »
Het grootste minpunt vind ik tot nu toe dat het telkens een route is waarbij ze zo snel mogelijk van A naar B moeten komen. Dat maakt het snel wat voorspelbaar en misschien wat eentonig, doordat echte opdrachten vooralsnog missen. Dit terwijl je op die manier denk ik meer dilemma's kunt implementeren, omdat je niet alleen maar de route en vervoersmiddelen hebt waar je iets mee kunt.

Het principe blijft nog steeds fantastisch en ik vermaak me als kijker zeker! En hé, liever ruimte voor groei bij een programma dan direct pieken waarbij het daarna hooguit nog kunt tegenvallen.  ;D Ik snap de interesse in het format wel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende
« Reactie #32 Gepost op: 23-05-2023, 19:34:33 »
Niet mijn programma. Heb het twee afleveringen een kans gegeven , maar het is het voor mij niet .

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Het Onbekende
« Reactie #33 Gepost op: 24-05-2023, 00:25:11 »
Weet iemand wat de clou is dat ze niet weten wie Renze is? Moeten ze het op een gegeven moment gaan raden?

Eens met bovenstaande. Concept heeft wel potentie maar imo mist het ook nog wel vormgeving (weinig interessante edit/ lay out/ omgeving/ logo/ muziek). Daardoor heeft het nog niet echt een eigen sfeertje. Wel nice dat ze in de opdrachten een hint geven naar of ze voor bekend of onbekend moeten kiezen. Zonder dat blijft het gewoon een blinde gok.

Hmmmm de OBN'ers vind ik toch wel matig gecast om eerlijk te zijn. Ik vind ze maar wat serieus en de biechts wat basic (kan ook keuze zijn van de edit). Wel heel lief allemaal. Maar dat zie je bij soortgelijke Nederlandse shows (bijv. Hunted) wel vaker bij casts. Niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld een cast van De Verraders

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Het Onbekende
« Reactie #34 Gepost op: 24-05-2023, 12:27:49 »
Wel nice dat ze in de opdrachten een hint geven naar of ze voor bekend of onbekend moeten kiezen. Zonder dat blijft het gewoon een blinde gok.

Dat vind ik juist jammer eigenlijk. Op deze manier wordt het namelijk vaak niet echt meer een keuze, omdat het voorspelbaar wordt wat je kunt verwachten.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #35 Gepost op: 26-05-2023, 13:15:56 »
Dat vind ik juist jammer eigenlijk. Op deze manier wordt het namelijk vaak niet echt meer een keuze, omdat het voorspelbaar wordt wat je kunt verwachten.

Ja ik ben het hiermee eens.

Heb beide afleveringen gezien en vind het programma nog een beetje tegen vallen tot nu toe. Vind het concept van bekend en onbekend heel erg tof, maar het komt nog niet helemaal uit te verf mijn inziens. De hints om te kiezen voor bekend of onbekend zijn te duidelijk. Hierdoor kun je al gokken wat het onbekende gaat zijn. Dat het hele programma draait om de route het snelste afleggen vind ik te voorspelbaar. Laat ze onderweg meer keuzes maken zodat de route tot het eindpunt nog kan veranderen of iets dergelijks. Ook vind ik dat de manier van elimineren beter kan, er zit op dit moment weinig spanning in.

Leuk concept, maar er kan nog het een en ander aan verbeterd worden.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #36 Gepost op: 26-05-2023, 21:36:49 »
De aflevering van vandaag vond ik wel echt leuk! Het was allemaal net een beetje anders, en natuurlijk vooral de eliminatie. Ik voelde wel heel erg aankomen dat er gehusseld zou worden, maar toch een leuke twist. Dat de teams elkaar volgende week tegenkomen is ook weer een leuk nieuw iets. Ik word wel steeds enthousiaster als het op deze (onvoorspelbare) voet doorgaat. Ik vind namelijk dat als je een programma hebt dat 'het onbekende' heet, dat het ook onvoorspelbaar moet zijn, en dus ook voor de kijker.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #37 Gepost op: 26-05-2023, 22:58:03 »
Deze aflevering is inderdaad de beste so far. Leuk dat er eindelijk wat variatie zit in de opdrachten en dat de eliminatie lekker onvoorspelbaar was (niet wie, maar wel dat er een switch komt). Alleen jammer dat de teams elke keer voor het onbekende kiezen, het zou leuk zijn als ook ooit de bekende weg wordt gekozen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #38 Gepost op: 28-05-2023, 13:06:56 »
Hele leuke aflevering inderdaad, ook met opdrachten tussendoor. ::ok::

En de twist op het einde zag ik niet aankomen, goed gedaan. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #39 Gepost op: 28-05-2023, 16:31:37 »
De hints om te kiezen voor bekend of onbekend zijn te duidelijk.

Sowieso álle hints. Ook dat overal een logo op staat zodat ze weten dat ze goed zitten, en hoe ze bij de escaperoom nog net niet bij het handje genomen werden. Ze schatten de kandidaten (of kijkers) wel heeel laag in