Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574855 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2320 Gepost op: 14-07-2019, 15:58:10 »
Wat leuk Gupp! Fijn dat het al met al goed bevallen is! Wat nou smalltownboy, je komt uit de buurt van de drukste toeristische trekpleister van Nederland toch :p
Iets zegt me wel dat je makkelijker/sneller naar Zwolle had kunnen reizen maar misschien was dit nou juist onderdeel van je vakantie.

Wat betreft alleen eten, ik heb eigenlijk alleen solo vakantie-ervaring in een all-inclusive hotel. Bij het ontbijt nam ik mijn telefoon mee. En bij het avondeten iets van een jasje of een shawl, om mijn tafeltje bezet te houden als ik in de rij voor het buffet stond. Verder had ik regelmatig een kort gesprekje met de mensen aan de tafel naast me (staat dichtbij elkaar in zo'n hotel) en zat ik gewoon mensen te kijken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2321 Gepost op: 14-07-2019, 16:55:04 »
Lieve en leuke reacties allemaal, thanks!! ::bravo::

Die geocache tips ben ik ook wel benieuwd naar, want ik kan die dingen echt nooit vinden.  :P

Haha, deze cache zat toevallig in de rand van de achterkant van een verkeersbord: had geen idee dat dat een ding was, maar schijnt veel vaker voor te komen; net als in putten en dergelijke. ??? En hij was ieniemienie, mega klein. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

In je eentje eten is in het begin wel even een avontuur, maar ach, het is alleen maar eten moet je maar denken, zo ben ik er ook overheen gekomen. ;)

Ah ja, precies. En ik kwam er vooral overheen door het maar gewoon te doen en te zien dat ik bleef leven ;D

Wel is het inderdaad leuk om mensen te ontmoeten.... dat lukt toch minder goed wanneer je met een groep bent.

Nu viel het mij nog tegen hoeveel mensen ik ontmoette (zonder de afgesprokene ;) ), maar het is inderdaad een stuk makkelijker alleen. Denk dat ik meer mensen zou willen ontmoeten als ik langer en verder weg zou zijn. En dan is dat alleen wel echt gemakkelijker, maar helemaal gemakkelijker als je in een hostel zit! Mijn hotel had voornamelijk stellen/gezinnen en die zijn gewoon minder gericht op anderen (logisch ook!).

Dit weerhoudt mensen die sowieso al over een (virtuele) drempel heen moeten stappen om iets te ondernemen, om dat daadwerkelijk te doen. Het is een aspect waar volgens mij veel meer rekening mee gehouden kan worden.

Herkenbaar wat je deelt over het tafeltje! Bij het hotel was het ontbijt ook lopend buffet, waardoor ik inderdaad soms onhandig maar een kopje thee liet staan, als zijnde 'bezet' houden. Wel was het bijvoorbeeld fijn dat (misschien juist omdat ik alleen was) het personeel mij in de gaten hield. Daarmee bedoelde ik dat ze mijn tafel met kopje thee niet opruimden toen ik daar weg was, aangezien ze zagen dat ik weer in de rij was aangeschoven voor een tweede ronde. Ik zag ze namelijk af en toe even kijken naar mijn ogenschijnlijk lege tafel, om daarna mijn blik te vangen. Maar feit blijft dat het onhandig is, ze zouden daar echt nog eens wat voor moeten verzinnen, juist ook voor medegasten.

Kom je volgende keer toch naar die stay okay in Zeeland? Dan kun je een volgende RN-er meeten ;) :D

Lijkt me super!! ::jaja:: Hoeveel tijd zit er sociaal geaccepteerd tussen twee vakanties? ::hypocriet:: En wie gaat mij dan even sponsoren? ;D

Fijn dat het al met al goed bevallen is! Wat nou smalltownboy, je komt uit de buurt van de drukste toeristische trekpleister van Nederland toch :p
Iets zegt me wel dat je makkelijker/sneller naar Zwolle had kunnen reizen maar misschien was dit nou juist onderdeel van je vakantie.

Wat betreft alleen eten, ik heb eigenlijk alleen solo vakantie-ervaring in een all-inclusive hotel. Bij het ontbijt nam ik mijn telefoon mee.


Haha, true, maar Giethoorn is nou niet echt de plek waar ik in de zomer veel te vinden ben: véél te druk :P En qua reis: absoluut waar, maar... Helaas zijn er werkzaamheden rondom Zwolle, waardoor ik het niet helemaal zag zitten om over te stappen op de NS bussen (i.v.m. bagage en dat het rondom Zwolle vaak chaotisch gaat rondom dat soort bussen :-\\). Qua tijd scheelde het daardoor vrij weinig tot helemaal niks (dacht iets van 10 min.) om via Deventer te gaan, terwijl ik dan gewoon met de trein kon blijven reizen.

En ik heb ook gedacht om mijn telefoon neer te leggen als reserveringsmiddel, maar de angst voor een dief op een onbewaakt moment was mij iets te groot ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 14-07-2019, 16:57:11 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2322 Gepost op: 14-07-2019, 17:27:13 »
Ja ik liet ook niet mijn handtas liggen inderdaad ;D het voordeel van vrouw-zijn, iets meer accessoires tot je beschikking voor dat soort zaken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #2323 Gepost op: 14-07-2019, 20:05:23 »
Ik zorgde ook altijd voor iets om op tafel te laten liggen, een boek of tijdschrift werkt ook, zelfs als je er niet in gaat lezen.

Ik heb ook wel ervaren dat de bediening je langer laat wachten. Soms is het gewoon een kwestie van even de aandacht trekken. Als je alleen zit, zit je misschien te wachten op gezelschap en komen ze daarom niet zo snel naar je toe.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2324 Gepost op: 17-07-2019, 19:18:07 »
Maandag eindelijk op vakantie voor 3 heerlijke weekjes!  ::zon::
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2325 Gepost op: 17-07-2019, 19:39:05 »
Maandag eindelijk op vakantie voor 3 heerlijke weekjes!  ::zon::
Waarheen? :)

Wij gaan ook maandag, dus als je via Schiphol gaat, Frank spotten ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2326 Gepost op: 17-07-2019, 19:52:26 »
I wanna go again, I can use it...

Alle vakantie gangers, heel veel plezier alvast. ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vakantie
« Reactie #2327 Gepost op: 17-07-2019, 19:54:34 »
Mijn eerste alleen-op-vakantie ervaring was een hele positieve! Even een reisverslag:
Leuk om ook de rest van je reis zo te lezen Guppie  ::ok::

Waarheen? :)
'Frank'rijk, duh  ::) :P

Waar gaan jullie heen?

Fijne vakantie/goede reis voor jullie beiden  ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2328 Gepost op: 17-07-2019, 22:53:33 »
Zaterdag op vakantie!
Eerste keer USA ::hyper::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2329 Gepost op: 18-07-2019, 07:55:11 »
Oeh waar in de USA?

En goed gedaan Gupp! Het alleen eten klinkt inderdaad bekend, maar de gegevens tips ook. Ik ben dan ook op mijn telefoon bezig enzo. Vooral ook als ik voor het werk weg ben zit ik 's morgens en 's avonds alleen te eten. Eén keer heb ik echt op restaurant restaurant gezeten (en toen nog onvoorbereid zonder telefoon of boekje). Ik wou naar een fast fooderige Italiaan en vroeg aan de receptie de weg en zij waren helemaal van oh nee dan moet je naar Folice gaan, daar is het veel lekkerder! Maar ja dus ook duurder en overal volle tafels, behalve de mijne...  ::)

Ik heb nog altijd geen plannen, ben veel aan het twijfelen en ziet er stilletjes aan naar uit dat ik nergens heen ga. Mijn enige geplande vakantie momenteel is de spelletjesweek. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2330 Gepost op: 18-07-2019, 11:48:22 »
Iedereen die binnenkort gaat: veel plezier! Geniet ervan!

Vandaag over precies 10 weken ben ik dan eindelijk aan de beurt. Weliswaar slechts 5 dagen, maar eruit is toch eruit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Vakantie
« Reactie #2331 Gepost op: 18-07-2019, 11:54:44 »
Over elf weken zit ik midden in mijn vakantie van 7 dagen ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2332 Gepost op: 18-07-2019, 12:02:19 »
Heeft iemand van jullie overigens al eens in een Embraer 190 gevlogen? Heen vliegen we in een Boeing 737-900, en terug in zo'n Embraer 190...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2333 Gepost op: 18-07-2019, 18:07:16 »
Robbie, same here ::joehoe::
Geen tijd voor meer vakantie lol
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2334 Gepost op: 18-07-2019, 18:22:40 »
Waar gaan jullie heen?
Stockholm, Helsinki, Tallinn, Riga en hidm en hans gaan nog door naar Vilnius ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2335 Gepost op: 18-07-2019, 19:43:48 »
Waarom ga jij niet mee naar Vilnius?


Ik ga morgenavond naar Sauerland voor mijn jaarlijkse motorweekendje. Na Lissabon, Berdorf en Stockholm mijn vierde tripje van een paar dagen dit jaar. En daar blijft het dan bij in 2019.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2336 Gepost op: 18-07-2019, 20:06:28 »
Ik moet nog drie weekjes werken. Dan in de 1e week van mijn vakantie, de spelletjesweek. In de 2e week gaan we 3 dagen naar Ommen en in de 3e week gaan we 4 dagen naar de Veluwe. Niet ver weg allemaal, maar wel veel zin in.  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2337 Gepost op: 18-07-2019, 21:16:59 »


Ik heb nog altijd geen plannen, ben veel aan het twijfelen en ziet er stilletjes aan naar uit dat ik nergens heen ga. Mijn enige geplande vakantie momenteel is de spelletjesweek. :)

Ik heb nog wel een leuke tip voor je: de eerste ken ik alleen van verhalen, maar ik hoor de laatste tijd erg leuke verhalen over de Kaapverdische eilanden. het is een van de kite-surf hot spots, maar ik weet niet hoe avontuurlijk je op dat gebied bent.

Ik heb dat ook overwogen in 2016, de eilanden bezoeken dan (en niet het kite-surfen), maar ben in plaats daarvan toen naar Madeira gegaan. Dat was overigens ook geen verkeerde keuze.



Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2338 Gepost op: 18-07-2019, 21:21:38 »
Oeh waar in de USA?

Californië

Heeft iemand van jullie overigens al eens in een Embraer 190 gevlogen? Heen vliegen we in een Boeing 737-900, en terug in zo'n Embraer 190...

 ::jaja:: prima toestel
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2339 Gepost op: 18-07-2019, 21:46:45 »
Ik ben in 2017 naar Milaan gevlogen met een Embraer 190 van Alitalia. Tenminste, voor zover ik me herinner was dat een 190. Retourvlucht was ook met dat type.

Volgens mij had Tim me toen ook al gezegd dat het prima vliegtuigen zijn. Het personeel vond ik eerder een beetje aan de botte kant…..maar dat lag dus niet aan het toestel.