Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574838 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2400 Gepost op: 18-08-2019, 17:59:08 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2401 Gepost op: 5-09-2019, 14:19:32 »
Mijn plannen zijn nog heel vaag. Maar ik wil in mei 2020 gaan island-hoppen in Griekenland. Een alternatief is dat ik op 1 standplaats blijf, op het middelste van de drie eilanden die ik in gedachte heb, en van daaruit de andere twee eilanden ga bezoeken.

Heeft iemand ervaring met de regio Lefkas/Kefalonia/Zakynthos?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2402 Gepost op: 5-09-2019, 19:35:24 »
Zakynthos is heel leuk. Hoop wel voor je dat de schildpadden wel thuis geven als je de tour gaat doen (want die moet je doen als je er bent), want ik heb er geen een gezien én een gekneusd stuitje opgelopen door glijpartij in de boot ;D Serieus, mooi eiland, zeker het mee-hoppen waard. Ik zat in Tsilivi, prima uitvalsbasis. Eind mei loop je wel kans dat er veel Engelsen zitten, als ze daar vakantie hebben. Ik had er overigens geen problemen mee.

Nu ik toch in dit topic zit, hier ooit mensen op Lanzarote geweest?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2403 Gepost op: 5-09-2019, 21:55:06 »
Om met je vraag te beginnen: Lanzarote heb ik nooit bezocht. Ik weet wel dat verreweg de meeste toeristen naar Gran Canaria  en Tenerife gaan, Lanzarote, Fuerteventura en (La) Gomera worden ook wel bezocht, maar vooral dat laatste, dat is voor de wandelaars.....

Van Wikipedia: De Bassie en Adriaan-serie "Het Geheim van de Schatkaart" speelt zich voor een groot deel op dit eiland af. Dus als je hiernaartoe gaat, hou rekening met B200 en de Baron ::trots:: ::trots::


Ik vind een glijpartij, met de door jou genoemde gevolgen (ook al kun je daar nu wel om lachen, gezien die emoticon) minder leuk. Waar het mij in eerste instantie om gaat: zijn er ferries tussen de door mij genoemde eilanden, ik zie namelijk op de papieren kaart geen stippellijntjes, en ook niet online. Als die ferries er niet zijn, ben ik aangewezen op 1 eiland.....de tip over de schildpadjes houd ik zeker in gedachte. Ik zal er overigens geen meenemen, anders kan ik mijn verblijf op Griekenland met een jaar of wat verlengen..... ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2019, 22:06:07 door Bodejos »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2404 Gepost op: 9-10-2019, 16:52:12 »
Hoi ik heb een reis naar New York geboekt voor half mei 1,5 week en ik ben er enigszins hyper over ;D ::hyper::

Ik heb ook een ticket voor Hamilton ::hyper::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2405 Gepost op: 9-10-2019, 19:18:56 »
New York ::love::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2406 Gepost op: 9-10-2019, 19:25:07 »
Leuk Lucy  :D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2407 Gepost op: 9-10-2019, 19:30:08 »
Oeh wat gaaf! En dan heb je nog lekker lang voorpret ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2408 Gepost op: 9-10-2019, 20:11:01 »
Iemand nog tips? :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Vakantie
« Reactie #2409 Gepost op: 9-10-2019, 20:48:13 »
gaaf Lucy  :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2410 Gepost op: 9-10-2019, 21:52:48 »
Iemand nog tips? :D

Twee collega's zijn pas geweest (afzonderlijk van elkaar trouwens), die hadden één of andere pas aangeschaft waardoor ze met flinke korting allerlei dingen hebben gedaan, ik zal als ik ze spreek even navraag doen welke dat is. ::jaja::

Verder iig de Ferry naar Staten Island nemen om langs het Vrijheidsbeeld te gaan
9/11 memorial bezoeken, die was er nog niet toen ik er was (ruim 14 jaar terug), maar schijnt erg indrukwekkend te zijn
Er zijn heel veel museau (ben ik niet zo van, maar als je er wel van houdt genoeg keuze)
Empire State Building op voor het uitzicht
Fietstocht
Wandelen door Central Park
Show heb je al geboekt ;D
Ik zou gewoon eens googlen naar niet van die standaard excursies in NYC. Ik zag ooit dat je een rechtszaak kunt bezoeken in een rechtbank. Nu weet ik niet of je dat trekt, maar mij lijkt dat zeer interessant, mocht ik nog eens in New York belanden.

En als je echt 1,5 week hebt misschien kijken of er een leuke plek net buiten NYC is waar je een dagje met de trein naartoe kan. Ik ben vanuit New York 1 dag naar Washington geweest. Washington is leuk, maar ik kan niet aanraden om dat op 1 dag te doen, ik was doodop toen ik terug kwam (namelijk 2x 4 uur in de trein gezeten - wel gelijk van de jetlag verlost :P)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2411 Gepost op: 9-10-2019, 22:36:04 »
Ik kan geen tips geven geloof ik. Het enige wat ik kan herinneren van mijn trip naar New York is dat we het World Trade Center hebben beklommen, dus ja het is al een tijdje geleden (24 jaar denk ik  :o, okay, laat maar, ik word echt oud).  Oh en we zijn naar Les Miserables geweest toen.

Overigens kun je in Nederland ook rechtszaken bijwonen. Het is hier alleen een stuk minder theater dan in Amerika.  :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2412 Gepost op: 10-10-2019, 10:33:02 »
Ooh rechtszaak lijkt me tot! En Empire idd en Central Park is letterlijk naast m’n hostel :D

Also ja ik heb 1 show geboekt maar wil er nog minstens 8 meer zien ;D Lang leve rush tickets en lotteries ghehe

Maar overdag ga ik wel NY dingen doen ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2413 Gepost op: 14-10-2019, 22:46:49 »
tijdje geleden (24 jaar denk ik  :o, okay, laat maar, ik word echt oud).  Oh en we zijn naar Les Miserables geweest toen.

Toen ik vorig jaar ging ben ik ook bij Les Mis geweest ;D

Tickets gescoord bij tkts in Lincoln center, wat een stuk vroeger open gaat dan die op time Square & veeeel minder lange rijen heeft. Alleen maar voordelen.




Uitzicht zou ik sterk aanraden vanaf top of the rock (Rockefeller center, waarrrr.. Nbc? zit), vanwege 2 redenen.
1. Je kunt Empire state zien in het uitzicht, omdat je er niet op staat ;) en Rockefellar niet zien mis je niets aan.
2. Het uitzicht is beter omdat er grote glazen panelen zijn, dus je kijkt en fotografeert niet steeds tegen metalen buizen aan.
Kunt ook de nieuwe wtc op als uitzicht, maar die is best ver verwijderd van andere interessante gebouwen & central park, en schijnt eigenlijk ook in feite te hoog te zijn om echt iets te zien.

Station onder het nieuwe wtc is het zeker waard om even langs te gaan. Soort ondergrondse kathedraal.
Het museum over 11 september moet je liggen. Kan het niet specifiek aan of afraden.
Vond de memorials, open plekken waar de torens stonden, wel mooi ingetogen gemaakt.

Combinatie tickets kunnen het waard zijn puur afhankelijk wat je ervan wil doen.
Rondvaart rondom Manhattan kan ook, sterke aanrader, hoewel die route volgens mij bijbetalen bovenop wat de kaart bood was.
Vrijheidsbeeld is idd prima om langs te varen.

Uhmmm the high line is grappig om zelf op hoogte door de stad te struinen. Gratis toegankelijk. Ook vaak een optie bij kaarten, maar dat is voor een gids, wat mij het niet waard zou lijken.

Brooklyn bridge & Chinatown had ik eigenlijk meer van verwacht. Grand Central heeft eveneens niets op Nederlandse stations ;)

Wat ik onwijs leuk vond, maar vast niet iedereens koppie thee is, is een koperen maquette (ongeveer 1 bij anderhalve meter) van hoe het historische Nieuw-Amsterdam was, ergens rond 1600, voordat het Engels werd. Helemaal in het zuiden, Peter Minuit plaza, iets ten noorden van het Dutch Pavilion, op een grote afgeplatte kei.

Uhmmm ja die dingen ongeveer.




Overigens zijn Starlight en ik ruim een week in Bratislava & Wenen geweest, en sinds net een paar dagen terug :)

Wie weet komt er nog een verslag, maar ik ga direct even een heel drukke periode in.
Bratislava was leuk en schattig, Wenen immens en duur - beide waren frisjes en soms regenachtig ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2414 Gepost op: 15-10-2019, 10:20:26 »
Toen ik vorig jaar ging ben ik ook bij Les Mis geweest ;D

Tickets gescoord bij tkts in Lincoln center, wat een stuk vroeger open gaat dan die op time Square & veeeel minder lange rijen heeft. Alleen maar voordelen.




Uitzicht zou ik sterk aanraden vanaf top of the rock (Rockefeller center, waarrrr.. Nbc? zit), vanwege 2 redenen.
1. Je kunt Empire state zien in het uitzicht, omdat je er niet op staat ;) en Rockefellar niet zien mis je niets aan.
2. Het uitzicht is beter omdat er grote glazen panelen zijn, dus je kijkt en fotografeert niet steeds tegen metalen buizen aan.
Kunt ook de nieuwe wtc op als uitzicht, maar die is best ver verwijderd van andere interessante gebouwen & central park, en schijnt eigenlijk ook in feite te hoog te zijn om echt iets te zien.

Station onder het nieuwe wtc is het zeker waard om even langs te gaan. Soort ondergrondse kathedraal.
Het museum over 11 september moet je liggen. Kan het niet specifiek aan of afraden.
Vond de memorials, open plekken waar de torens stonden, wel mooi ingetogen gemaakt.

Combinatie tickets kunnen het waard zijn puur afhankelijk wat je ervan wil doen.
Rondvaart rondom Manhattan kan ook, sterke aanrader, hoewel die route volgens mij bijbetalen bovenop wat de kaart bood was.
Vrijheidsbeeld is idd prima om langs te varen.

Uhmmm the high line is grappig om zelf op hoogte door de stad te struinen. Gratis toegankelijk. Ook vaak een optie bij kaarten, maar dat is voor een gids, wat mij het niet waard zou lijken.

Brooklyn bridge & Chinatown had ik eigenlijk meer van verwacht. Grand Central heeft eveneens niets op Nederlandse stations ;)

Wat ik onwijs leuk vond, maar vast niet iedereens koppie thee is, is een koperen maquette (ongeveer 1 bij anderhalve meter) van hoe het historische Nieuw-Amsterdam was, ergens rond 1600, voordat het Engels werd. Helemaal in het zuiden, Peter Minuit plaza, iets ten noorden van het Dutch Pavilion, op een grote afgeplatte kei.

Uhmmm ja die dingen ongeveer.




Overigens zijn Starlight en ik ruim een week in Bratislava & Wenen geweest, en sinds net een paar dagen terug :)

Wie weet komt er nog een verslag, maar ik ga direct even een heel drukke periode in.
Bratislava was leuk en schattig, Wenen immens en duur - beide waren frisjes en soms regenachtig ;D

Thanx! Hoe laat gaat die tkts open dan? En hebben ze daar ook alle shows? Alleen voor de dag zelf?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2415 Gepost op: 15-10-2019, 10:37:09 »
Thanx! Hoe laat gaat die tkts open dan? En hebben ze daar ook alle shows? Alleen voor de dag zelf?

Rond 11u of 12u. En dus tevens heel rustig, volgens mij nog geen 10m in de rij gestaan.
Destijds uitgezocht dat ze letterlijk hetzelfde aanbod (zelfde kaarten, zelfde prijzen) hebben als op Times sq (maar omdat die vestiging later open gaat zijn dan alleen nog de restjes over).
Geloof dat ze de avondvoorstellingen hebben, en daarnaast de matinee van de volgende dag.

Schijnt ook een dependance in het zuiden te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ze hebben overigens ook fantastische brownies in Lincoln Center ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2416 Gepost op: 15-10-2019, 16:50:04 »
Interesting! Thanx!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2417 Gepost op: 19-10-2019, 14:05:24 »
Mijn plannen zijn nog heel vaag. Maar ik wil in mei 2020 gaan island-hoppen in Griekenland. Een alternatief is dat ik op 1 standplaats blijf, op het middelste van de drie eilanden die ik in gedachte heb, en van daaruit de andere twee eilanden ga bezoeken.

Heeft iemand ervaring met de regio Lefkas/Kefalonia/Zakynthos?

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, ik reageer tamelijk laat... maar ik ben in medio 2018 als examenreis naar Zakynthos geweest met wat vrienden. Ik zat toen in Agios Sostis. Een klein kustdorpje maar wel mega commercieel. We zaten ook in de buurt van Laganas, de grote uitgaansstraat op het eiland, maar ik en mijn vrienden zijn daar niet zo van. Ik heb toentertijd wel schildpadden gezien - meer dan genoeg. Er was een aangename temperatuur en de omgeving was prachtig. We hebben ook een dag fietsen gehuurd maar dat is niet per sé een aanrader want het is er nogal heuvelachtig en voor de minder sportieve mens (zoals ik) was het nogal zwaar om soms een flinke heuvel op te fietsen, zeker met temperaturen boven de dertig graden. We hebben twee boottochten gedaan, maar wel via Corendon waarmee we toen hadden geboekt. Hierdoor werd alles in het Nederlands uitgelegd en zat je dus ook met bijna alleen maar Nederlanders op de boot. Kon je fijn een praatje maken ::jaja::. De ene boottocht ging langs het noorden van het eiland, onder andere de bekende spot Shipwreck Beach (die je overal ziet op de plaatjes van Zakynthos). Die ging wel over open zee en daar werd ik erg misselijk van. Heb dus Shipwreck eigenlijk niet gezien haha. Heb daar een uur op het strand gelegen met een handdoek over mijn hoofd, zo beroerd voelde ik me. En dan moet je nog terug ::rofl::. De boottocht naar het zuiden vond ik veel beter te doen, die ging niet over open zee. Die ging onder andere langs Turtle Island en daar hebben we dus ook die mooie zeeschildpadden kunnen spotten. Een andere aanrader op Zakynthos is Cameo Island. Een klein eilandje vlak voor Agios Sostis. Prachtige natuur met een klein strandje. Wordt ook vaak getrouwd ::ok::.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2418 Gepost op: 7-11-2019, 22:33:42 »
Weer eenn stapje dichterbij:

Ik kies voor Kefalonia, Lassi, hotel/appartement Lassi. Als het even kan, vertrek op 22 of 23 mei, en afhankelijk van de beschikbaarheid van de vluchten: 11, 12 of 15 dagen.

Maar ik zal zeker ook naar Zakynthos gaan, eind mei vaart er vast wel een veerboot. Island-hopping in die regio werd me afgeraden, omdat het te zeer weer-afhankelijk is, en je bent dan niet zeker van de overtocht.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2419 Gepost op: 16-12-2019, 17:15:08 »
Vorige week voor maart een 4-daagse trip naar... Malta geboekt! Het was een aanbieding die we gewoon niet konden negeren! In de reisgidsen heb ik al wat interessante dingen gezien waar ik wel naartoe wil gaan. Voor mij belangrijk: ze hebben er McDonald's ::hypocriet::
Is een van jullie misschien al eens op Malta geweest? En heeft wat tips?
Ich bin ein Bärliner!