Auteur Topic: Finale eilandraad!  (gelezen 37216 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #140 Gepost op: 19-12-2012, 16:24:07 »
Jann, niemand begrijpt jouw acties tijdens deze Survivor. Had je zelf een plan in gedachten of deed je maar wat? (vrije vraag)

De waarheid zit er tussenin. Ik maakte zeker wel plannen, maar bleef altijd bereid om die plannen te veranderen, als het mij uitkwam of als ik dacht dat het mijn winkansen zou vergroten. Ik bleef steeds aftasten en wist zelf ook nooit wat ik de volgende eilandraad zou doen. Maar dat betekent niet dat ik zomaar wat deed. Ik was de hele tijd bezig vriendjes om mij heen te verzamelen, want net als Hillo richtte ik mij ook het meest op het sociale aspect. Er hebben een hoop mensen de revue gepasseerd: Next, Tdietz, contact met Miek begon op gang te komen voordat ze vertrok, vanaf de samensmelting Niek en Ycaris, soms wat gebabbel tussendoor met Lukie, maar de enige constante factor over de hele breedte was Hillo. Mijn plan was dus echt in contacten te investeren en elk van hen mijn loyaliteit te verzekeren. Uiteindelijk moest het ooit in de knel komen en dat gebeurde op Pantai, eerst met het eruit stemmen van Hillo's maatje Robbie (hij had een munt en ik was echt bang voor zijn contacten met Lukie en MC enerzijds en met Hillo anderzijds) en daarna met de eilandraad met 2 stemmen, waar ik dus heerlijk glibberig omheen kon zijlen doordat ik toch al wist dat Niek weg zou gaan en mijn 2e stem dus niet belangrijk was.

Een andere reden dat ik dit spel zo speelde en wilde spelen is dat ik in Survivor het liefst ook naar zulke kandidaten kijk. Een vast complot voor een lange tijd wordt zo saai en het houdt het veel spannender om je geld op verschillende mensen te zetten.  :)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #141 Gepost op: 19-12-2012, 16:25:59 »
mee eens ::ok::
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #142 Gepost op: 19-12-2012, 16:29:05 »
oja een toevoeging, jij vertrouwde mij en had oa gezegd dat je hillo niet vertrouwde
ik dacht dat als hillo mij ook vertrouwd en jullie beiden mij dus vertrouwde
ik een sterkere positie zou hebben ;)
bovendien dacht ik dat ik dan misschien als mol voor jou kon werken
de enige die mij denk ik hoog had gezet in popu lijstje voor aanvang van het spel

Dat klopt, op plaats twee ::jaja:: dat had nog wel wat geweest, jij als mol info vergaten over hillo ;D

Ja dat was ook nog een klein groot foutje

Ik had de stokermunt niet op hillo moeten gebruiken maar op jou MC... Dan was ook duidelijk dat hillo op Lukie had gestemd en hadden jullie mss hem de ronde erna weggestemd...

Maarja ik was dus ook volledig in de waan dat hillo bij RObbie hoorde XD

Ik dacht toen dat je die stokermunt zou houden om er later voordeel mee te doen aangezien je die eilandraad zelf niet weggestemd kon worden maar inderdaad wel best hem meteen in te zetten om een latere ondertalsituatie te vermijden.

Ik wist dat ik de swing vote was bij de eerste stem; 3 voor Nieky (van jou en Lukie + de verdubbelmunt) en 3 voor Lukie van Ycaris, Jann en Niek. Verder wist ik niet wat jullie met je tweede stem zouden doen, maar ik wist wel dat Ycaris ongeloofwaardig was en dat het voor mij ook totaal geen nut had haar weg te stemmen omdat ik haar niet als gevaar zag. Dus ik besloot mijn grootste dreiging eerst weg te stemmen (Niek) en vervolgens mijn op een na grootste dreiging (Lukie), zodat het niet meer uitmaakte was jij en Lukie als tweede stem hadden. Dan had ik toch een meerderheid tegen Lukie veroorzaakt door de stemmen van Jann en Ycaris die zouden blijven staan ::jaja::

Was Ycaris zo ongeloofwaardig? Ze had al een keer drie stemmen gekregen. Bovendien konden we niemand anders aanhalen: in dat scenario zou Nieky weg zijn en we dachten dat je makkelijker op Ycaris dan op Jann zou stemmen ;) Hillo, Lukie of MC voorstellen als tweede stem kon natuurlijk ook niet aangezien wij met drie samen zouden stemmen.

Maar ik doelde eigenlijk op de eilandraad waarin Nieky zijn stokermunt gebruikte (toen we nog met zeven waren). Waarom toen de stem op Lukie?
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #143 Gepost op: 19-12-2012, 16:33:07 »
Ik dacht toen dat je die stokermunt zou houden om er later voordeel mee te doen aangezien je die eilandraad zelf niet weggestemd kon worden maar inderdaad wel best hem meteen in te zetten om een latere ondertalsituatie te vermijden.

Heb er nog over getwijfeld, maar jann en ycaris hadden hun kaarten in vertrouwen doorgegeven. Dus daardoor kon ik ook zo makkelijk winnen.... Om hun vertrouwen niet te beschadigen heb ik hem toen ingezet... En inderdaad was achteraf anders ycaris weggestemd dus had het nog geen enkele zin ;)
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #144 Gepost op: 19-12-2012, 16:33:51 »
De waarheid zit er tussenin. Ik maakte zeker wel plannen, maar bleef altijd bereid om die plannen te veranderen, als het mij uitkwam of als ik dacht dat het mijn winkansen zou vergroten. Ik bleef steeds aftasten en wist zelf ook nooit wat ik de volgende eilandraad zou doen. Maar dat betekent niet dat ik zomaar wat deed. Ik was de hele tijd bezig vriendjes om mij heen te verzamelen, want net als Hillo richtte ik mij ook het meest op het sociale aspect. Er hebben een hoop mensen de revue gepasseerd: Next, Tdietz, contact met Miek begon op gang te komen voordat ze vertrok, vanaf de samensmelting Niek en Ycaris, soms wat gebabbel tussendoor met Lukie, maar de enige constante factor over de hele breedte was Hillo. Mijn plan was dus echt in contacten te investeren en elk van hen mijn loyaliteit te verzekeren. Uiteindelijk moest het ooit in de knel komen en dat gebeurde op Pantai, eerst met het eruit stemmen van Hillo's maatje Robbie (hij had een munt en ik was echt bang voor zijn contacten met Lukie en MC enerzijds en met Hillo anderzijds) en daarna met de eilandraad met 2 stemmen, waar ik dus heerlijk glibberig omheen kon zijlen doordat ik toch al wist dat Niek weg zou gaan en mijn 2e stem dus niet belangrijk was.

Een andere reden dat ik dit spel zo speelde en wilde spelen is dat ik in Survivor het liefst ook naar zulke kandidaten kijk. Een vast complot voor een lange tijd wordt zo saai en het houdt het veel spannender om je geld op verschillende mensen te zetten.  :)

Dank ::ok::

Alleen was het wel een gok om te weten dat Niek moest vertrekken want Lukie en ik hebben echt overwogen om samen met Nieky hillo weg te stemmen ;)

Ofwel werden Nieky en Lukie gestemd, ofwel Lukie en hillo.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #145 Gepost op: 19-12-2012, 16:35:25 »
Heb er nog over getwijfeld, maar jann en ycaris hadden hun kaarten in vertrouwen doorgegeven. Dus daardoor kon ik ook zo makkelijk winnen.... Om hun vertrouwen niet te beschadigen heb ik hem toen ingezet... En inderdaad was achteraf anders ycaris weggestemd dus had het nog geen enkele zin ;)

Precies, en dat er toen op Ycaris werd gestemd was puur omdat ze als enige 'overbleef': jij had immuniteit en op dat moment dachten we dat hillo aan Robbie 'hing' en Jann aan Lukie dus was er niemand anders meer over.
2024: wie is de Mol?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #146 Gepost op: 19-12-2012, 16:41:08 »
Was Ycaris zo ongeloofwaardig? Ze had al een keer drie stemmen gekregen. Bovendien konden we niemand anders aanhalen: in dat scenario zou Nieky weg zijn en we dachten dat je makkelijker op Ycaris dan op Jann zou stemmen ;) Hillo, Lukie of MC voorstellen als tweede stem kon natuurlijk ook niet aangezien wij met drie samen zouden stemmen.

Maar ik doelde eigenlijk op de eilandraad waarin Nieky zijn stokermunt gebruikte (toen we nog met zeven waren). Waarom toen de stem op Lukie?

 ::jaja:: :P

Ik kon me niet voorstellen dat jullie Ycaris eruit wilden hebben boven mij of Jann, dus ik had al het vermoeden dat die stemmen op mij zouden vallen.

Oh die eilandraad; toen zaten de verhoudingen in mijn optiek als volgt: MC-Robbie-Lukie, Hillo-Jann, Nieky-Ycaris. Niek was al zwak genoeg qua allianties, dus Ycaris eruit stemmen had geen nut voor mij. Ik zag het ook niet zitten om met jullie drie en Jann over te blijven, want dan waren ik en Jann het bokje geweest. Enige optie was dus iemand van jullie drietal eruit, dus heb ik het plan geïnitieerd om Lukie te blindsiden
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #147 Gepost op: 19-12-2012, 16:43:35 »
Ik kon me niet voorstellen dat jullie Ycaris eruit wilden hebben boven mij of Jann, dus ik had al het vermoeden dat die stemmen op mij zouden vallen.

Tuurlijk, maar je begrijpt dat we geen andere naam konden zeggen, toch? ;)

Citaat van: hillo
Oh die eilandraad; toen zaten de verhoudingen in mijn optiek als volgt: MC-Robbie-Lukie, Hillo-Jann, Nieky-Ycaris. Niek was al zwak genoeg qua allianties, dus Ycaris eruit stemmen had geen nut voor mij. Ik zag het ook niet zitten om met jullie drie en Jann over te blijven, want dan waren ik en Jann het bokje geweest. Enige optie was dus iemand van jullie drietal eruit, dus heb ik het plan geïnitieerd om Lukie te blindsiden

Okee, leg dat woord 'blindsiden' eens uit :P
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #148 Gepost op: 19-12-2012, 16:47:58 »
ja in big brother was het backdooren, nu is het blindsiden xD

Maar in denk dat je bedoeld dat degene het dan niet verwacht ?
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #149 Gepost op: 19-12-2012, 16:50:57 »
Dus gewoon: afspreken om bv samen op Ycaris te stemmen en zelf meestemmen met anderen tegen één van de personen met wie je zogezegd samenwerkt?
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #150 Gepost op: 19-12-2012, 16:52:32 »
(Vervolg)

Maar tegelijkertijd had Jann mij benaderd om op NextGP te stemmen en ik had Jann gezegd dat ik dit zou doen. En dan komt het mooie van een postief en onschuldig imago te hebben. Want na de stemming was natuurlijk wel duidelijk dat iemand niet had gedaan wat hij/zij had gezegd. Ik heb dus snel een pb naar Jann gestuurd, waarin ik zeer geschrokken vroeg of hij me er toch alsjeblieft niet van verdacht de verrader te zijn. Hij antwoordde heel lief dat hij dat eerst wel een beetje dacht, maar nu niet meer. De schat  ::hug::

Ik dacht nog steeds dat jij de andersstemmende was, maar nam het je niet kwalijk omdat ik dacht dat we nu elkaars vertrouwen wel hadden ;) Hier mijn antwoord op de vraag of ik jou verdacht:

Dat was wel mijn eerste gedachte :P. Maar nee, heb verder ook geen idee wie van gedachten veranderd zou zijn.

Misschien dacht je dat ik op Hillo ging stemmen met Next en Niek omdat ik Next dat had wijs gemaakt? In dat geval kan ik het begrijpen ;)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #151 Gepost op: 19-12-2012, 16:54:29 »
Blindsiden is inderdaad ervoor zorgen dat iemand totaal niet ziet aankomen dat hij weggestemd wordt. In dit geval heb ik dat geprobeerd door Robbie te verzekeren dat ik op Ycaris ging, terwijl ik in feite ervoor probeerde te zorgen dat er vier stemmen op Lukie vielen.
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #152 Gepost op: 19-12-2012, 17:04:46 »
Blindsiden is inderdaad ervoor zorgen dat iemand totaal niet ziet aankomen dat hij weggestemd wordt. In dit geval heb ik dat geprobeerd door Robbie te verzekeren dat ik op Ycaris ging, terwijl ik in feite ervoor probeerde te zorgen dat er vier stemmen op Lukie vielen.

Maar daar stond je dan met je eenzame stem :P

Ik dacht nog steeds dat jij de andersstemmende was, maar nam het je niet kwalijk omdat ik dacht dat we nu elkaars vertrouwen wel hadden ;)

Maar jij was toch zelf de andersstemmende? Jij had toen toch op NextGP gestemd?
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #153 Gepost op: 19-12-2012, 17:20:02 »
Maar daar stond je dan met je eenzame stem :P

Maar jij was toch zelf de andersstemmende? Jij had toen toch op NextGP gestemd?
En dat was ook het plan. Jullie van Zuid gingen op Next stemmen en Hillo en ik ook. Dit was de eerste keer dat ik met Ycaris contact had en zij zou ook op Next stemmen, maar deed dat uiteindelijk niet. In dat opzicht was zij de andersstemmende toch?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #154 Gepost op: 19-12-2012, 17:50:49 »
::oink::

Ik hoop dat ik eindelijk eens dat imago van me afschud. Ik word steeds milder!
Bij BBUS heb ik het helemaal niet zo hard gespeeld als voorheen, en deze keer heb ik helemaal geen enkele complotgenoot in de rug gestoken, afgezien van 1x aandringen op het wegstemmen van LdH ipv Vieffan. Maar daar mocht ik zelf niet stemmen, en ging het voor jullie blijkbaar om 1 van die 2, en beiden waren deelgenoot van complotten waar ik in zat.
::) Je vergeet dat je de persoon waarmee je een final 2 deal had hebt weggestemd ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #155 Gepost op: 19-12-2012, 17:55:09 »
::) Je vergeet dat je de persoon waarmee je een final 2 deal had hebt weggestemd ::zwaai::

??? Hier niet, en BBUS heb ik echt veel minder hard gespeeld dan ik voorheen spellen speelde. Jammer dat de archieven verdwenen zijn van sommige spellen (of gelukkig) ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #156 Gepost op: 19-12-2012, 18:06:58 »
zijn er nog vragen?

hebben vieffan en nextGP nog een vraag?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #157 Gepost op: 19-12-2012, 18:29:09 »
Zo.... bijgelezen  :D D'r is dus weer een veel gebeurd waar ik weer 's geen weet van had  :P Maar ik zal even nadenken over een vraag, maar ik denk niet dat er iets is wat ik graag weten wil, volgensmij is alles wel duidelijk voor me.

Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als de finalisten juist een reden geven waarom ze niet de finalestem verdienen  ::)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #158 Gepost op: 19-12-2012, 18:31:08 »
Ja, voor mij is het ook allemaal wel duidelijk.

Mijn officiele vraag dan aan Ycaris: Op wie van je twee medefinalisten zou jij hebben gestemd?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #159 Gepost op: 19-12-2012, 18:37:25 »
Zo.... bijgelezen  :D D'r is dus weer een veel gebeurd waar ik weer 's geen weet van had  :P Maar ik zal even nadenken over een vraag, maar ik denk niet dat er iets is wat ik graag weten wil, volgensmij is alles wel duidelijk voor me.

Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als de finalisten juist een reden geven waarom ze niet de finalestem verdienen  ::)
leuke vraag: ligt er natuurlijk aan wat jij vind waaraan een winneer moet voldoen, maar ga het proberen

ik kom vanaf devils island en heb dus een groot gedeelte gemist van oa eilandraden en die opdrachten van schulz waar je u tegen zegt
voor jou specifiek, met swifty en robbie ben je er een soort van uitgewerkt op devils island, maar dat was meer omdat nieky hoofdwaarschijnlijk die ronde erna bij zou komen en jij waarschijnlijk zou samenwerken met nieky ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!