Auteur Topic: Expeditie Poolcirkel  (gelezen 141498 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #100 Gepost op: 16-05-2014, 14:51:39 »
Ik heb zoveel bewondering voor Mark gekregen. Hij is niet alleen sterk, maar ook super sportief. Erg bijzonder hoe hij de hele situatie opneem. Ik moest toch wel lachen om zijn uitspraak: 'ik ben de indringer op het feestje, maar ik wil toch wel graag het feestvarken worden'. Daarentegen ben ik helemaal klaar met de andere drie deelnemers. Curt die bewust de groepsproef saboteert, Tim die van de individuele proef ook weer een groepsproef maakt en dan die beroerde stemming weer.

Je kunt het kandidaten niet kwalijk nemen dat ze alle mogelijkheden binnen het spel gebruiken, maar dan moet je ook geen boter op je hoofd hebben en gewoon eerlijk toegeven dat je alleen door de spelletjes wint. Esther staat alleen zo ruim bovenaan door de stemmingen. De groepsopdracht heeft ze alleen gewonnen door Curt's sabotage; de individuele opdracht alleen door Tim's hulp. Dan is er volgens mij weinig meer om trots op te zijn.

Ik hoop dat Mark komende aflevering toch nog een eerlijke kans krijgt, al is het maar om ervoor te zorgen dat wie EP ook wint dat 'verdiend' heeft gedaan. Als Esther, Tim en Curt Mark in een eerlijk spel kunnen verslaan, dan is het goed, maar om de winst alleen te laten bepalen door stemmingen, geeft dit seizoen wel een vervelende nasmaak.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #101 Gepost op: 16-05-2014, 17:20:08 »
Inderdaad, Mark neemt het geweldig op, ondanks dat het uiterst frustrerend moet zijn. Hij heeft een bewonderenswaardige evenwichtigheid: of het nu regent of de zon schijnt, hij blijft stabiel, zonder door emoties uit elkaar te vallen.
Ik vrees echter, dat hij ook volgende week geen enkele kans heeft, omdat alles wat de andere drie gaan doen c.q. hoeven doen, is Mark saboteren, zodra er punten verdeeld moeten worden.
Alleen als de uitslag van de halve finale bepaalt, wie er in de finale tegen elkaar moeten strijden, dus zonder nog een pegelspel te moeten spelen, zal hij kans maken. Tim heeft dat al zo vaak kunnen oefenen; die weet precies welke afstand tot de pegels hij moet nemen. (Iedere keer is te zien, dat slechte vangers teveel afstand nemen, waardoor ze er niet bij kunnen.)

Wellicht had Mark zich in het begin meer moeten verschuilen, en zorgen, dat hij nét wél wint. Maar dat is bij EP bijna niet mogelijk, als je hoog wilt eindigen.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #102 Gepost op: 22-05-2014, 21:41:37 »
ik vind het eigenlijk oneerlijk hoeveel rijvaardigheidsopdrachten er zijn, dan geef je Tim de winst al van te voren ::niet-ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #103 Gepost op: 22-05-2014, 21:43:30 »
ik vind het eigenlijk oneerlijk hoeveel rijvaardigheidsopdrachten er zijn, dan geef je Tim de winst al van te voren ::niet-ok::

+1
I will follow my inner gold

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #104 Gepost op: 22-05-2014, 21:43:52 »
Misschien hadden ze de opdrachten al bedacht voordat de kandidaten bekend waren?

Maar ik vond het ook wel opvallend ja.  ::jaja::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #105 Gepost op: 22-05-2014, 22:01:09 »
Mark wint het van Tim: ik vind dit een hele terechte overwinning ::ok::
Volgende week de finale, het zal mij benieuwen hoe Curt en Esther zich gaan houden in de strijd tegen The Terminator ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #106 Gepost op: 22-05-2014, 22:03:03 »
Nu vind ik het wel jammer dat ik het einde niet heb gezien. Heeft Mark nu echt gewonnen van Tim bij pegels vangen? Hoe reageerden Curt en Esther?  ;D

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #107 Gepost op: 22-05-2014, 22:07:01 »
mark won met 9-8 en Esther was niet bepaald blij

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #108 Gepost op: 22-05-2014, 22:09:45 »
Zo, echt knap van Mark. Hij doet het toch maar weer  ::ok:: Vorige week keek Esther inderdaad ook al niet zo blij. Ja, logisch, de kans dat ze van Mark winnen volgende week is toch heel veel kleiner dan dat ze van Tim zouden winnen.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #109 Gepost op: 22-05-2014, 22:24:11 »
inderdaad, maar ik vind dat Mark het wel verdient  :)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #110 Gepost op: 22-05-2014, 23:05:44 »
Chapeau voor Mark. Nu alleen nog de Poolcirkel winnen en het is af haha.
Echt zeer terecht. Ik vind Tim niet echt symphatiek ook. Esther vind ik een leuke tweede, en Curt vind ik echt een raadsel dat hij zover gekomen is.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #111 Gepost op: 23-05-2014, 00:42:26 »
......, ik ben zo blij!!! Er bestaat toch nog gerechtigheid.
Die snoeverige self-kicker & ego-trippende autocoureur is naar huis, in "zijn eigen pegel-spel" verslagen.  ::zwaai::

Supersterk van Mark, dat hij, ondanks een hopeloos vooruitzicht gedurende meerdere afleveringen, niet bij de pakken neer is gaan zitten & tot het laatste moment scherp heeft kunnen blijven.  ::ok::

En nu de finale: Kurt heeft daar weinig te zoeken als minst slechte van alle overige deelnemers; ook omdat hij alleen zo ver heeft kunnen komen, doordat hij steeds omhoog geholpen is met dat belachelijke zwakke/sterke schakel-spelelement.
Esther heeft tot nu toe vooral als drie-eenheid zo goed kunnen zijn. Laat zij nu dan in de finale maar eens tonen, hoe fysiek sterk & geestelijk evenwichtig zij is. Ik vermoed, dat zij bij te grote spanning gaat paniekeren en als kip gaat rondrennen. 


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #112 Gepost op: 23-05-2014, 23:14:29 »
Zo is dat Brinta!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #113 Gepost op: 24-05-2014, 11:54:14 »
Laten we eerlijk zijn: Mark is fysiek de sterkste, maar ik vond hem de laatste uitzending erg klagerig overkomen. Natuurlijk is het niet leuk als je tegen 3 mensen moet strijden, maar zelf heeft hij eerder ook tactisch gespeeld en dan vind ik het kinderachtig om daar nu over te zeuren.
Knap dat hij Tim met het ijspegelvangen heeft verslagen. Je zag ook hoe gefocust hij was. Maar het was een dubbeltje op zijn kant. Tim heeft zich vaak opgeofferd om het plannetje van de drie te doen slagen en is nu zelf slachtoffer geworden. En hij droeg het als een man. ::ok:: Daar kan je volgens mij niks van zeggen.

Wat mij betreft verdienen beide mannen (Mark en Tim) een dikke pluim. ::ok:: ::jaja:: Ze hebben er beide voor gezorgd dat het geen gelopen race werd.
Geniet nooit met mate...

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #114 Gepost op: 24-05-2014, 14:01:28 »
Laten we eerlijk zijn: Mark is fysiek de sterkste, maar ik vond hem de laatste uitzending erg klagerig overkomen. Natuurlijk is het niet leuk als je tegen 3 mensen moet strijden, maar zelf heeft hij eerder ook tactisch gespeeld en dan vind ik het kinderachtig om daar nu over te zeuren.

Het blijft vervelend, dat het gedurende 3 afleveringen geen bal uitmaakt of je nu je beste doet of niet. Jouw gewonnen geld wordt elke keer weer afgepakt. Dat hij dit de andere drie flink inwrijft, is zijn goed recht; waarschijnlijk met als doel, om hen de onsportiviteit ervan te laten inzien, zodat ze wellicht ermee op gaan houden.

Tim heeft zich vaak opgeofferd om het plannetje van de drie te doen slagen en is nu zelf slachtoffer geworden. En hij droeg het als een man. ::ok:: Daar kan je volgens mij niks van zeggen.

Hier heb je een goed punt. Wat dit aangaat hebben Esther en Curt volledig van Tim geprofiteerd. En hij heeft het hiermee inderdaad erg spannend gemaakt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #115 Gepost op: 24-05-2014, 15:00:01 »
Het blijft vervelend, dat het gedurende 3 afleveringen geen bal uitmaakt of je nu je beste doet of niet. Jouw gewonnen geld wordt elke keer weer afgepakt. Dat hij dit de andere drie flink inwrijft, is zijn goed recht; waarschijnlijk met als doel, om hen de onsportiviteit ervan te laten inzien, zodat ze wellicht ermee op gaan houden.

Ik vind het niet onsportief.
Ten eerste is het allemaal binnen de regels van het spel verlopen. Sterker nog, de spelregels voorzagen in tactische spelletjes (sterkste/zwakste schakel) Daarbij ga je voorbij aan het feit (dat ik eerder noemde) dat Mark ook tactisch heeft gespeeld (zoals in een flashback was te zien in afgelopen uitzending)
Ten tweede is in de sport tactiek een manier om je tegenstander te verslaan. Daar waar je niet kan winnen van een ander, probeer je zijn zwakke punt uit te spelen. En het zwakke punt van Mark is dat het een solist is, geen teamplayer. Dat is ook de reden dat hij buiten het groepje viel, buiten het feit dat hij fysiek de sterkste is en de anderen zich niet als makke lammetjes naar de slachtbank gevoerd wilden worden. Dan moet je toch iets verzinnen om zo'n sterke speler uit te schakelen.

Nogmaals, in mijn ogen niks onsportiefs aan.
Geniet nooit met mate...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #116 Gepost op: 24-05-2014, 15:49:27 »
Jouw hele motivering Test, geeft al aan dat de spelregels niet helemaal bij dit programma passen. M.i. is dit een programma waarin moet blijken wie echt de sterkste deelnemer is. Dat gedoe met sterkste/zwakste schakel, het af kunnen pakken van geld etc. hoort hier niet in thuis.
Door diverse spelelementen in te bouwen, moet volgens mij blijken wie het sterkst is. We hebben allemaal kunnen zien dat Leonie bijvoorbeeld, geen sterke deelnemer was. Geen uithoudingsvermogen, weinig doorzettingsvermogen en heel erg afhankelijk van andere deelnemers die haar op sleeptouw moesten nemen.
Ik denk dat de programmamakers de plank behoorlijk hebben misgeslagen met het toevoegen van eerder genoemde bijzaken.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #117 Gepost op: 24-05-2014, 16:10:03 »
Het ligt er inderdaad maar net aan wat ze met het programma willen bereiken.

Het lijkt alsof ze de sterkste speler willen laten winnen, of iig het een format wilt laten lijken waarin kracht en uithouding belangrijk zijn ( zo was het ook al jaren ).

Maar het lijkt alsof RTL er een soort expeditie robinson element in wilde gooien omdat dat zo populair was.

Dat levert wellicht een ongelukkige bijna paradoxale combinatie op
You'll never walk alone

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #118 Gepost op: 24-05-2014, 18:09:05 »
@Dolfie: Fysiek sterkste bedoel jij. Een aantal anderen waren tactisch sterker, maar uiteindelijk lijkt het er op dat de fysiek sterkste waarschijnlijk toch gaat winnen dit jaar.

Ik vond de spelregels dit jaar niet verkeerd als je niet persé wilt dat de fysiek sterkste wint, maar ruimte geeft aan tactische spelers. Maar goed, dat is een kwestie van smaak denk ik.
Geniet nooit met mate...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #119 Gepost op: 24-05-2014, 18:22:53 »
@Test: niet alleen fysiek, ook mentaal.
En inderdaad, het zou goed kunnen dat die ook gaat winnen, en daarmee zou dit in mijn ogen de terechte winnaar zijn.
Tim heeft zich inderdaad opgeofferd, en heeft daarmee goed verloren. Ik denk dat hij, als hij echt voor zichzelf had gekozen, in de finale had gestaan, naast Mark en Esther.
Het oorspronkelijke concept vond ik leuker om naar te kijken. Jammer dat het niet meer bij de publ. omroep te zien is. Daardoor heeft het programma voor mij aan glans verloren.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.