Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 124026 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #100 Gepost op: 1-10-2014, 00:35:29 »
  Dan alsnog, heeft iedere villain mee geantwoord m.u.v. Jann.

plus robbie irriteerde zich aan de pms's, dus dat was duidelijk geen tactiek of afspraak. Je kan nu wel gaan zeggen dat het niet slim was, maar heb je daar ook over nagedacht van tevoren? Het kwam nu alleen maar over als inactiviteit.

Ik was nooit degene die als 1e een PM stuurde. Dus dat was wel tactiek. En al die villains hadden blijkbaar iets met lyrics. Wij toevallig niet.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #101 Gepost op: 1-10-2014, 00:38:32 »
Als ik een antwoord had geweten, maar nog getwijfeld over een woord, dan was ik echt wel gaan pm-en, maar nu heb ik inderdaad geen enkele keer de behoefte gevoeld. Wat was het nut geweest?

Datblijft een nadeel van deopzet van deze proef: een mixvan kennis en opzoek/puzzel had een grotere betrokkenheid kunnen genereren. Zoals die puzzeltjes van Nieky's neefje, die waren ook best geschikt geweest als opzoekvragen.  En dan ga je ook overleggen over denkrichtingen.

Ja ben het met je laatste punt wel eens, maar ik vind persoonlijk dat een proef ook een keer door iemand met kennis gewonnen moet kunnen worden, en niet met de beste opzoekkwaliteiten.

En even wat 'inside information'. Oorspronkelijk was dit een individuele proef ( Hadden enkele slimmeriken al opgemerkt doordat in aflevering 1 ook voor deze aflevering immuniteit gekregen kon worden ), maar door het opgeven van kevintuut hebben we wat moeten schuiven. Dus vandaar dat het samenwerken-aspect er wat minder in zat inderdaad.

Maar dit lijkt me verder niet de meest geschikte plek voor deze discussie
En ik wil met inactiviteit jullie ook niet wegzetten als mensen die het spel niet leuk vinden, of totaal niet hun best doen. Zeker bij deze proef snap ik het wel.
Maar wat het bij mij meer is ( spreek ik even voor mezelf niet voor D*N ). Het komt eigenlijk al een aantal aflevering een beetje halffanatiek over. Terwijl je zou denken dat je na al die eilandraden verliezen echt spuug- en spuugzat bent.
Maar misschien heb ik dat idee wel helemaal mis.  ;)
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #102 Gepost op: 1-10-2014, 00:48:21 »
Oja, ik druk mijn vraag hier nog wel even vet voordat die vergeten wordt:

Wat moet er volgens jullie veranderen om wel een keer immuniteit te winnen ?
You'll never walk alone

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #103 Gepost op: 1-10-2014, 06:35:52 »
Een samensmelting.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #104 Gepost op: 1-10-2014, 12:32:29 »
Andere vraag: Hoe groot acht je de kans dat er volgende aflevering een switch/twist/merge komt?

Ik had eigenlijk al gedacht dat er deze aflevering een twist zou komen. Maar die is blijkbaar vervallen door het opgeven van Kevintuut. Of jullie die verschoven hebben naar aflevering 5 zou natuurlijk kunnen,maar dat weet ik niet... Het lijkt me niet logisch dat er vooraf 2 afleveringen na elkaar een twist/switch/merge zou zijn,maar misschien in deze situatie wel.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #105 Gepost op: 1-10-2014, 13:59:23 »
Molcrazy: Twee keer betrokken bij een geval van 'vals spel'. Zie jij jezelf nog als Hero? en waarom wel of niet? Plus wie denk je dat er op dit moment allemaal van rol zijn veranderd? Welke villains zijn heroes en welke heroes zijn villains?

Ik zie mezelf zeker nog als Hero omdat ik mijn best doe voor het team al kan ik begrijpen dat dat deze opdracht misschien niet zo overkwam maar dat komt door wat al is aangehaald: in dit geval weet je het of je weet het niet en het is vrij nutteloos om elkaar berichten te gaan sturen met de vraag 'iemand een idee', 'ik weet het niet', 'wat gaan jullie eten', ...

Wie er van de Villains Heroes zijn en wie er van de Heroes Villains zijn? Ik denk dat iedereen nog steeds in het goede kamp is ingedeeld. Al was de laatste aflevering HIDM misschien meer een Hero omdat hij enorm veel punten voor zijn team binnenhaalde en dus echt zijn best deed voor het team.

En over dat actief zijn: t kan idd zo zijn dat dat lijkt, maar t komt op ons iig allemaal een beetje als we-vinden-een-eulandraad-best-prima over bij koehandel en dit

De laatste opdracht afwegen tegen activiteit is moeilijker omdat je het weet of het niet weet. Het kan inderdaad zo overkomen alsof het ons allemaal gelijk is maar dat is het niet. We zijn het echt wel beu elke keer naar de eilandraad te moeten. Het begint stilaan als Ulong te voelen.

Wat moet er volgens jullie veranderen om wel een keer immuniteit te winnen ?

Goh, samensmelting? Husselen van teams? Of gewoon een nieuwe kans? Elke opdracht is anders. Sommige zaken liggen je nu eenmaal meer dan anderen. Als je overdag moeten werken, kan je nu eenmaal niet snel reageren op een nieuwe opgave maar als het een opdracht is die niet om tijd gaat maar bv om creativiteit kan de uitslag heel anders uitdraaien.
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #106 Gepost op: 1-10-2014, 14:33:59 »
Ik zie mezelf zeker nog als Hero omdat ik mijn best doe voor het team al kan ik begrijpen dat dat deze opdracht misschien niet zo overkwam maar dat komt door wat al is aangehaald: in dit geval weet je het of je weet het niet en het is vrij nutteloos om elkaar berichten te gaan sturen met de vraag 'iemand een idee', 'ik weet het niet', 'wat gaan jullie eten', ...

Wie er van de Villains Heroes zijn en wie er van de Heroes Villains zijn? Ik denk dat iedereen nog steeds in het goede kamp is ingedeeld. Al was de laatste aflevering HIDM misschien meer een Hero omdat hij enorm veel punten voor zijn team binnenhaalde en dus echt zijn best deed voor het team.

Wat is jouw definitie van een hero dan? Je hebt het nu alleen over 'je best doen in de proeven'. Maar als je aan survivor meedoet, ga ik ervan uit dat je sowieso je best doet in de proeven of je nou hero of villain bent. De villains hebben laten zien dat ze goed hun best doen, anders hadden ze niet alle proeven gewonnen. So try again ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #107 Gepost op: 1-10-2014, 14:50:08 »
Ik zie mezelf zeker nog als Hero omdat ik mijn best doe voor het team al kan ik begrijpen dat dat deze opdracht misschien niet zo overkwam maar dat komt door wat al is aangehaald: in dit geval weet je het of je weet het niet en het is vrij nutteloos om elkaar berichten te gaan sturen met de vraag 'iemand een idee', 'ik weet het niet', 'wat gaan jullie eten', ...
Die strategie hadden we bij Koehandel al toegepast. Als de Villains iets geboden hadden, werd er een pm naar iedereen gestuurd "De villains hebben X geboden, wat doen wij?". "Hmmm moeilijk." "Ja, zouden we 10 meer bieden?" "Misschien wel." OK ik doe het." "OK".
En dan boden de villains meteen 10 meer en dan kwam er weer een pm: "De villains hebben X geboden, wat doen wij?".
Dat vlotte niet echt. Dus nu zijn er nul pm's gestuurd :)

Citaat
We zijn het echt wel beu elke keer naar de eilandraad te moeten. Het begint stilaan als Ulong te voelen.
Als wij Ulong zijn, ben ik hopelijk Stephenie.  8)

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #108 Gepost op: 1-10-2014, 19:04:40 »
MiekeG: Het is duidelijk dat er nu al 3 stemmingen lang 5/6  stemmen op dezelfde persoon vallen, afgesproken werk dus. Het lijkt erop dat Ycaris niet bij het clubje hoort, maar wat gebeurt er als er een volgende eilandraad komt? Jullie blijven maar verliezen en verliezen. Ben je bang dat je eigen positie in gevaar is?

Nee, ik ben niet bang dat mijn positie in gevaar is. Ik heb goed mijn best gedaan en heb ook een aantal keer songteksten gepost. Ik wist er wel wat maar dan was iemand me al voor. Of als ik dan op tijd was wist ik de tekst niet.. Tja, ik ben niet bang dat mijn positie daardoor in gevaar is. Als het om een tactisch spel gaat, ben ik ook niet echt bang voor mijn positie, maar je weet maar nooit natuurlijk...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #109 Gepost op: 2-10-2014, 12:55:36 »
Oja, ik druk mijn vraag hier nog wel even vet voordat die vergeten wordt:

Wat moet er volgens jullie veranderen om wel een keer immuniteit te winnen ?
Een rondwarend griepvirus in het villainkamp lijkt me het meest kansrijk  ::jaja::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #110 Gepost op: 2-10-2014, 16:26:27 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #111 Gepost op: 2-10-2014, 20:08:09 »
Wat is jouw definitie van een hero dan? Je hebt het nu alleen over 'je best doen in de proeven'. Maar als je aan survivor meedoet, ga ik ervan uit dat je sowieso je best doet in de proeven of je nou hero of villain bent. De villains hebben laten zien dat ze goed hun best doen, anders hadden ze niet alle proeven gewonnen. So try again ;).

Dat is waar: beide kampen doen hun best om te winnen. Denk dat een Hero over het algemene loyaler zal zijn aan het team dan Villains.
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #112 Gepost op: 3-10-2014, 00:10:33 »
Eilandraad 4 : Heroes

You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #113 Gepost op: 8-10-2014, 20:53:46 »
Eilandraad #5 Villains


Welkom Villains bij de eilandraad. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Jullie groep van negen, zal eindelijk iemand moeten wegstemmen.


Eindelijk hebben we wat tijd om te praten, let's start:

Catshee: We zijn nu een paar afleveringen onderweg, na een tijdje beginnen er vaak duidelijke groepjes te ontstaan in het spel. Is dat bij de villains ook zo? en zo ja, wie met wie? Speciale extra vraag: Reageer door middel van een gif hoe het voelt om van de heroes te verliezen.
Bjorrn: Wat is volgens jou het criteria waar op gelet moet worden bij het wegstemmen van iemand? Willen jullie een zo sterk mogelijk team om de Heroes volgende keer weer te verslaan? Of juist een sterk iemand lozen nu het kan?
Hadewychisdemol: Waarom is jullie team verdeeld op deze manier bij de zevenkamp opdracht? Denk je dat je bepaalde personen niet beter bij een ander onderdeel had kunnen zetten? Zo ja, vertel hoe jij het had gedaan.
Daisy: Je bent iemand die over het algemeen goed is in proeven en in dit thema al helemaal. Was het beter geweest als je achteraf gezien geen sit-out was geweest?
Miek1999: Hoe voelt het om als één van de weinigen uit je team toch nipt te winnen? En om dan uiteindelijk toch te moeten verliezen door het falen van anderen?
Molbelg: Jullie kamp heeft vier afleveringen lang alle proeven gewonnen. Dus jullie zijn allemaal goed bezig zou je zeggen. Hoewel er vaak wel wat verschil is. Wie zie jij als de meest waardevolle kampleden? En waarom?
Hillo: Jij bent in je hele survivor bestaan nog geen enkele keer weggestemd en was vorig jaar finalist. Denk je dat anderen jou zullen zien als een te sterke kandidaat die ze nu kunnen lozen? Waarom zouden ze je niet moeten wegstemmen?
De Witte: Gefeliciteerd met het winnen van de luxeproef, waarom de keuze om Tim mee te nemen? Wat denk jij over de mogelijkheid om een idol te krijgen?
Jann: Ik was al bijna vergeten dat je meedeed, waarom ben je de laatste tijd zo niet aanwezig? Andere vraag: Verwacht je binnenkort een twist/samensmelting etc.?

Tijd om te stemmen!

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote/ tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 10 oktober voor 20.00 bij D*N en Nieky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #114 Gepost op: 8-10-2014, 21:00:00 »
De Witte: Gefeliciteerd met het winnen van de luxeproef, waarom de keuze om Tim mee te nemen? Wat denk jij over de mogelijkheid om een idol te krijgen?

Tim was de beste hero in de individuele proef..... Daarnaast vond ik het best wel lullig dat ik hem twee punten heb afgenomen in de teamproef
Een idol vinden kan best handig zijn in het verloop van het spel, alleen is het waarschijnlijk niet echt vantevoren duidelijk wanneer je hem precies moet inzetten... wel is het een extra zekerheidje
Wit is ook een kleur!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #115 Gepost op: 8-10-2014, 21:01:49 »
Eilandraad #5 Villains
Molbelg: Jullie kamp heeft vier afleveringen lang alle proeven gewonnen. Dus jullie zijn allemaal goed bezig zou je zeggen. Hoewel er vaak wel wat verschil is. Wie zie jij als de meest waardevolle kampleden? En waarom?
Ik denk niet echt dat er zwakker schakels in ons team zijn, dit is vooral te zien in de luxeproeven waar we weer de top 5 domineren. Ik vind wel dat er enkele bovenuit steken bijvoorbeeld: Dewitte is echt ontzettend slim en HIDM is sneller dan het licht en een wandelende jukebox.  ::zwaai::
#teamamaimiljaarde

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #116 Gepost op: 8-10-2014, 21:02:50 »
Hadewychisdemol: Waarom is jullie team verdeeld op deze manier bij de zevenkamp opdracht? Denk je dat je bepaalde personen niet beter bij een ander onderdeel had kunnen zetten? Zo ja, vertel hoe jij het had gedaan.
Ik zou Jann en Molbelg niet bij een tijdspel hebben ingedeeld, al moet ik zeggen dat Molbelg me daarbij echt positief heeft verrast. Zoals ik bij het overleg ook al zei had ik zelf liever een tijdspel gedaan omdat ik echt tijd zat had maar ik was de enige die het geen enorme ramp vond om de ceremonie te doen dus toen niemand nog wilde ruilen hebben we dat maar gewoon gedaan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #117 Gepost op: 8-10-2014, 21:03:43 »
Miek1999: Hoe voelt het om als één van de weinigen uit je team toch nipt te winnen? En om dan uiteindelijk toch te moeten verliezen door het falen van anderen?

Het voelt goed om te winnen  ::tandpastasmiley::. Al had ik het niet verwacht, bij sommige plaatjes wist ik totaal niet zeker of het een sporter was dus het had ook gekund dat ik meer strafpunten had. Ik kan dus wel zeggen dat ik ook wat geluk heb gehad.

Het is natuurlijk jammer dat we uiteindelijk hebben verloren. Maar ik vind niet dat er iemand gefaald heeft. Iedereen heeft zich goed ingezet en heeft er het beste van gemaakt. De Heroes waren gewoon beter deze ronde  :).
I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #118 Gepost op: 8-10-2014, 21:07:55 »
Ik denk niet echt dat er zwakker schakels in ons team zijn, dit is vooral te zien in de luxeproeven waar we weer de top 5 domineren. Ik vind wel dat er enkele bovenuit steken bijvoorbeeld: Dewitte is echt ontzettend slim en HIDM is sneller dan het licht en een wandelende jukebox.  ::zwaai::
Denk je dat jullie deze personen kunnen missen in een volgende proef of dat het van belang is om het team sterk te houden?

Ik zou Jann en Molbelg niet bij een tijdspel hebben ingedeeld, al moet ik zeggen dat Molbelg me daarbij echt positief heeft verrast. Zoals ik bij het overleg ook al zei had ik zelf liever een tijdspel gedaan omdat ik echt tijd zat had maar ik was de enige die het geen enorme ramp vond om de ceremonie te doen dus toen niemand nog wilde ruilen hebben we dat maar gewoon gedaan.
Wie zorgde er uiteindelijk voor dat deze verdeling er kwam? Denk je dat dit de reden is dat jullie hebben verloren?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #119 Gepost op: 8-10-2014, 21:09:32 »
Een idol vinden kan best handig zijn in het verloop van het spel, alleen is het waarschijnlijk niet echt vantevoren duidelijk wanneer je hem precies moet inzetten... wel is het een extra zekerheidje
Zit je deze eilandraad hier zelf veilig? Of denk je veilig te zitten?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human