Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390075 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #300 Gepost op: 26-03-2020, 19:50:15 »
Sorry, dan lees jij mij compleet verkeerd. Ik heb het erover waar het het meest misgaat... Hoe zou ik het dan moeten noemen? En als ik bij ons op het werk groepen van meer dan 2 mensen zie binnen komen, of als ik ze in de stad zie vallen ze in bijna alle gevallen onder de groepen die ik heb genoemd. Ja, ze kunnen gerust de Nederlandse nationaliteit hebben, maar ik heb het ook over Turks/Arabische en Oost Europese afkomst. Daar is lijkt mij niks mis mee. Het zijn (in ieder geval hier in Hengelo) gewoon de feiten.

Dat jij toevallig buitenlanders ziet die zich niet aan de regels houden, geeft je nog niet het recht om ze over 1 kam te scheren en hier te verkondigen dat “buitenlanders” zich niet aan de regels houden. Dat slaat nergens op en is gewoon stigmatiserend. Je hoeft er toch niet meteen een afkomst bij te halen? Wat doet dat ertoe?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #301 Gepost op: 26-03-2020, 19:55:52 »
Kunnen we het hier weer over Corona/Covid hebben?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #302 Gepost op: 26-03-2020, 19:57:42 »
Kunnen we het hier weer over Corona/Covid hebben?

Na 4 dagen weer een stijging in het aantal gevallen in Italië... Slecht nieuws dit. De gezondheidszorg is natuurlijk iets beter in België en Nederland, maar de piek lijkt daar nog altijd niet bereikt... Zou toch mogen beginnen komen nu

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #303 Gepost op: 26-03-2020, 19:59:47 »
Ze waren er daar ook veel later bij dan hier
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #304 Gepost op: 26-03-2020, 20:02:10 »
Ik maak mij vooral zorgen over de VS. Zoals het nu lijkt te gaan streven ze vannacht China nog voorbij qua aantallen. En de piek is daar ook nog lang niet bereikt. Maar ja, wat kun je anders verwachten van een president die economie belangrijker vindt dan mensenlevens.

En dat voor een president die zegt pro-life te zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #305 Gepost op: 26-03-2020, 20:05:28 »
Nou ja, we kunnen de economie natuurlijk ook niet verwaarlozen. De gevolgen daarvan kunnen ook nog enorm veel slachtoffers met zich mee brengen.

Maar waar leg je ooit de grens. Ik heb werkelijk geen idee.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #306 Gepost op: 26-03-2020, 20:20:37 »
Dat jij toevallig buitenlanders ziet die zich niet aan de regels houden, geeft je nog niet het recht om ze over 1 kam te scheren en hier te verkondigen dat “buitenlanders” zich niet aan de regels houden. Dat slaat nergens op en is gewoon stigmatiserend. Je hoeft er toch niet meteen een afkomst bij te halen? Wat doet dat ertoe?
Dus anderen mogen het wel hebben over 'Turken' en ik mag het niet hebben over Turken en Oost Europeanen??? Daar is niks stigmatiserends aan. Geen idee of jij nog veel buiten komt maar als je een paar uur buitenshuis bent en gaat turven kan je niet anders concluderen. Daarbij... Heb je geen bezwaren dat ik het heb over lager opgeleiden? Kom op...Als we hier over gaan vallen... Overigens, het gene dat ik zeg heb ik al heel vaak gehoord hier in Hengelo. En ook van mensen met een buitenlandse afkomst...
En wat het er toedoet: ik trek alleen conclusies van hoe ikzelf het de afgelopen weken heb meegemaakt. Buiten in de stad, bij ons op het werk, op andere plekken hier. En dan kom ik tot de conclusie dat bepaalde groepen zich veel vaker dan andere groepen niet aan de regels lijken te houden...
« Laatst bewerkt op: 26-03-2020, 20:22:33 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #307 Gepost op: 26-03-2020, 20:23:19 »
Ik heb toch niet gezegd dat je Turken wel over 1 kam mag scheren? ??? En laagopgeleiden ook niet nee. Als dat je argument is... ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #308 Gepost op: 26-03-2020, 20:26:00 »
Ik heb toch niet gezegd dat je Turken wel over 1 kam mag scheren? ??? En laagopgeleiden ook niet nee. Als dat je argument is... ::)

Over Turken en scheren gesproken, heel erg goede kappers/barbiers die Turken! Maar tijd voor weer on topic te gaan  ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #309 Gepost op: 26-03-2020, 20:26:10 »
Mag deze discussie elders (lees: via PM) verder gevoerd worden?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #310 Gepost op: 26-03-2020, 20:28:41 »
Ik heb toch niet gezegd dat je Turken wel over 1 kam mag scheren? ??? En laagopgeleiden ook niet nee. Als dat je argument is... ::)
Waarom ga je dan alleen tegen mijn post in? Volgens mij lees je mijn berichten niet goed door. Als je mijn bericht goed had doorgelezen is het alleen wat IKZELF waarneem, en wat door anderen in mijn omgeving bevestigd wordt. En ja, daar zitten niet allen mensen tussen die rechts stemmen, maar ook veel stemmers op links... En niet alleen Nederlanders maar ook mensen met buitenlandse roots. En daarbij zeg ik ook niks dat het op iedere buitenlander slaat... Maar goed, jij ziet het op jouw manier, ik op mijn manier...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #311 Gepost op: 26-03-2020, 20:47:21 »
Laten we in deze moeilijke tijd vooral niet gaan wijzen naar bepaalde groepen mensen en elkaar vooral steunen ::jaja::. We gaan terug naar de algemene discussie ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #312 Gepost op: 26-03-2020, 21:19:30 »
zo juist Met de hond een rondje gelopen en het is rustig op straat. Je zou haast denken dat we het gaan leren.

Loop ik Langs het speelplaatsje ( drie toestellen en 2 bankjes), staat het er vol me5 scooters en brommers. Ik denk dat er wel zon 20 jongeren zaten, stonden, hingen.
De lucht was vreselijk zoet en Ik denk da5 er een paar het niet eens zouden merken aks de politie kwam.  Ik herkende er maar 2 hier uit de buurt.

Waarom , waarom waarom.
Is 1000 nieuwe gevallen niet genoeg signaal?


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #313 Gepost op: 26-03-2020, 21:27:39 »
Tja. Ik ben het helemaal met jullie eens hoor.

Maar associale mensen zijn er helaas altijd. Om je nou elke keer zo op te winden daarover. Haalt ook niks uit.

You'll never walk alone

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #314 Gepost op: 26-03-2020, 21:27:55 »
Mensen zijn enorm egoïstisch. Veel mensen uit het westen zitten nu in Drenthe om de coronavirus te 'ontvluchten'. Wat ze werkelijk doen is mensen in Drenthe besmetten waardoor het besmettingspercentage daar ook veel hoger komt liggen. Hetzelfde is al gebeurd in de Verenigde Staten waar rijke mensen zijn gevlucht naar hun vakantiehuizen in landelijke gebieden, waardoor er nu ook veel meer besmettingen in die landelijke gebieden zijn. Die egoïsten moeten gewoon blijven waar ze wonen en het virus niet nog verder verspreiden!
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #315 Gepost op: 26-03-2020, 21:30:39 »
En ondertussen zijn ook zo'n 1,2 miljoen Parijzenaren naar het platteland vertrokken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #316 Gepost op: 26-03-2020, 23:34:10 »
Twee dagen terug hoorde je dat in het UMC Groningen (anders dan elders in NL) medewerkers wél op Covid-19 worden getest en dat daar 50 mensen positief bleken. Ten eerste: hoor ik daar verder in de media niet veel over en ten tweede vind ik het nogal verontrustend. Helemaal als daar nog het bericht bijkomt dat Italië al 39 artsen (waaronder ook huisartsen) zijn overleden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #317 Gepost op: 27-03-2020, 07:56:52 »
Hetzelfde is al gebeurd in de Verenigde Staten waar rijke mensen zijn gevlucht naar hun vakantiehuizen in landelijke gebieden, waardoor er nu ook veel meer besmettingen in die landelijke gebieden zijn. Die egoïsten moeten gewoon blijven waar ze wonen en het virus niet nog verder verspreiden!
Ook de beruchte spring-breakers (is dat een woord?) hebben helaas voor verspreiding gezorgd. Deze jongeren die in de spring break steevast naar het strand gaan (meestal volgend mij Florida) om de beest uit te hangen, zijn gewoon gegaan. Ik had laatst ook enkele interviews met deze jongeren gezien, en daar schrok je toch wel van. Zonder uitzondering gingen zij ervan uit dat zij het wel niet zouden krijgen en dus ook verspreiden. (natuurlijk lieten ze alleen degenen zien die zo dachten) Helaas stond er van de week in de krant dat er nu meerdere van die jongeren diep door het stof moeten gaan aangezien ze nu helaas besmet zijn geraakt daar in Florida... Zij hadden ook gewoon op hun campus moeten blijven of (indien die gesloten waren) desnoods bij hun ouders...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #318 Gepost op: 27-03-2020, 16:52:18 »
Ook de beruchte spring-breakers (is dat een woord?) hebben helaas voor verspreiding gezorgd. Deze jongeren die in de spring break steevast naar het strand gaan (meestal volgend mij Florida) om de beest uit te hangen, zijn gewoon gegaan. Ik had laatst ook enkele interviews met deze jongeren gezien, en daar schrok je toch wel van. Zonder uitzondering gingen zij ervan uit dat zij het wel niet zouden krijgen en dus ook verspreiden. (natuurlijk lieten ze alleen degenen zien die zo dachten) Helaas stond er van de week in de krant dat er nu meerdere van die jongeren diep door het stof moeten gaan aangezien ze nu helaas besmet zijn geraakt daar in Florida... Zij hadden ook gewoon op hun campus moeten blijven of (indien die gesloten waren) desnoods bij hun ouders...
De stommiteit en het egoïsme is echt ongelofelijk. In België liggen jongeren op de intensive care die naar coronafeestjes zijn geweest. Dat je jong en gezond bent, betekent niet dat je niet heel ziek kunt worden of dood kunt gaan aan dit virus. En zelfs als je niet heel ziek wordt, zouden ze aan hun medemens moeten denken die een groter risico loopt om te overlijden.
De hoeveelheid mensen die anderen opzettelijk in het gezicht hoesten of spugen en roepen dat ze corona hebben is ook dramatisch. 8 weken gevangenisstraf is wat mij betreft nog mild.

https://www.cnbc.com/2020/03/18/coronavirus-lives-for-hours-in-air-particles-and-days-on-surfaces-new-us-study-shows.html

Het virus kan nog 3 uur in de lucht blijven hangen. Dat verklaart ook waarom er nog steeds zoveel mensen ziek worden in Italië ondanks de hele strenge maatregelen. Als je minstens 1,5 meter afstand houdt van iemand die besmet blijkt te zijn, maar even later op dezelfde plek komt te staan als waar die besmette persoon stond, zou je dus waarschijnlijk op die manier besmet kunnen raken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #319 Gepost op: 28-03-2020, 16:54:16 »
4 van de Waddeneilanden zijn de enige gemeenten in Nederland die nog geen besmetting hebben gemeld.

Kaart met het aantal besmettingen en doden wereldwijd: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/verspreiding

Het aantal besmettingen per gemeente in Nederland: https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/cfc2084c995c40e7ae72254029bf6251
Brevis esse laboro, obscurus fio.