Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390168 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #720 Gepost op: 23-06-2020, 21:10:52 »
Ja, dat geldt voor de zelf-denkenden.

Maar wat er gebeurt, is het volgende: de door mij genoemde heerschappen verspreiden halve waarheden, waarop hun aanhang verder op door gaat fantaseren. De vier weten heel goed wat daar het effect van is: op een gegeven moment is het omslagpunt bereikt, en weet niemand meer wie de waarheid spreekt.

Het verhaal wordt steeds iets aangepast, en na tig keer retweeten of op een andere manier ''reproduceren'', is het kwaad al geschied.

Ik hoop echt dat er een manier gevonden wordt om deze geest weer in de fles te krijgen, maar ik vrees dat dat zo eenvoudig nog niet is.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2020, 21:12:54 door Bodejos »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #721 Gepost op: 23-06-2020, 22:03:24 »
Hoeveel horeca behaalt daar echt winst mee? Het zou max 100 worden,  behalve feestlocaties voor bijv een bruiloft en hele grote restaurants zie ik weinig de 100 passeren. Maar ik kan slecht schatten.

Maar het gaat toch ook niet per se over de horeca? Denk aan grote theater zaken, waar gemakkelijk meer dan 100 mensen in kunnen met 1,5m afstand, grote kerken, concertzalen, etc.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #722 Gepost op: 23-06-2020, 23:18:53 »
Maar het gaat toch ook niet per se over de horeca? Denk aan grote theater zaken, waar gemakkelijk meer dan 100 mensen in kunnen met 1,5m afstand, grote kerken, concertzalen, etc.

Nee ik weet dat regel over samenkomsten in het algemeen gaat. Genoeg plekken waar het wel kan, die voorbeelden die jij aanhaalt bijv. Maar ik pakte even specifiek de horeca eruit, omdat ik niet het idee hebben dat die er heel veel mee opschieten.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #723 Gepost op: 24-06-2020, 00:04:17 »
Die demonstranten op het Malieveld waren ook van Viruswaanzin. Misschien ook wel aanhangers van Baudet, Wilders, Stenders enz. maar dat weet ik verder niet. Er waren dus ook gezinnen op af gekomen en er werd verontwaardigd gereageerd op het ingrijpen, omdat ze alleen maar 'vredelievend' aan het zingen waren en bloemen aan het leggen. Maar wanneer je een verbod aan je laars lapt en toch naar het Malieveld gaat, dan heb je toch wel een bord voor je kop. En dan kun je wel roepen dat je vredelievend bent, maar daar gaat het niet om. En dan ook nog gezinnen met kinderen.  ::ohno::

En verder ook geen goed woord over voor die relschoppende 'voetbal'supporters.

Dit is trouwens niet een reactie op iemands post hier in het bijzonder hoor, maar gewoon iets waar ik me behoorlijk aan geërgerd heb dit weekend.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 12:10:25 door Moni »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #724 Gepost op: 24-06-2020, 09:02:16 »
 Ik erger me aan een paar zaken In de hele communicatie omtrent protesten/ corona.

De onduidelijkheid van de gemeente/regering. Nee is nee en al komt er dan 10 000 man. Dan zijn die allemaal In overtreding en Moet je daar iets mee.
( Ik had al een keer voorbeeld gebruikt wat als harde kern van bv Ajax besluit dat zij toch  de match live willen gaan zien als er weer gespeeld wordt).

Hier aan gecombineerd waarom het een wel toestaan en het ander niet.


Gecombineerd aan het handhaven van verordeningen . Hoe onmogelijk het de politie wordt gemaakt om adequaat te kunnen reageren. Er wordt bij het oproepen tot demonstratie gemeld dat je je gsm opgeladen Moet hebben en dat je de politie mag filmen. Dat geeft voor mij al aan wat je als organisatie van plan bent. Pure provocatie.

Verder het uit het verband trekken van informatie, ook het bewust filteren van film beelden om het beeld te kleuren. Dit gebeurt aan beide kanten van het spectrum en maakt de correcte beeldvorming onnodig lastig.

En dat allemaal om een ziekte die nog steeds dagelijks mensen het leven kost( misschien dat het hier - voor sommigen - wel meevalt, maar elk leven dat gespaard had kunnen worden is er een teveel).




Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #725 Gepost op: 25-06-2020, 17:23:37 »
Probeert die beweging die zich ''viruswaanzin'' noemt, nu heel Nederland te mobiliseren?

Wat ik van ze lees, is dat ze geen enkel tegenargument tolereren. ''Heel Nederland'' moet het kabinet Rutte wegstemmen. Alles wat er in de persconferentie wordt gezegd, wordt afgekraakt. De eerste berichten die vandaag naar buiten kwamen over de 1000 euro bonus voor het zorgpersoneel, werden meteen de grond in geboord met termen als ''een fooi'', en ''ze moeten dat structureel doen''.

Wat ik niet snap, is: waar halen die figuren de tijd vandaan om alles, maar dan ook alles dat vanuit de overheid komt, structureel onderuit te halen? Ze weten toch helemaal niet hoe die bonus wordt uitgekeerd, en ze gaan er al blind vanuit dat de uitkering aan de andere kant dubbel wordt ingehouden op de toeslagen.

Het is dit soort uitlatingen van clubjes als '''viruswaanzin'' of ''ongehoord nederland'' of hoe ze zich ook plegen te noemen, dat mij ernstig zorgen baart. Het lijkt een relatief kleine beweging te zijn, maar als je ziet hoe massaal erop gereageerd wordt als iemand uit die hoek een berichtje op facebook of twitter plaatst: ik vind het een heel nare ontwikkeling.

Kotsmisselijk word ik van die figuren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #726 Gepost op: 4-07-2020, 17:30:01 »
In Wageningen treedt de politie wel goed hard op in ieder geval.

Onaangekondigt protest, dat krijg je dan weer als demonstraties niet door mogen gaan.
Ben ik de enige die stiekem hoopt op een kleine uitbraakgolf bij deze mensen?
Met hooligans heb ik sowieso weinig medelijden.


Wel mooi Wagenings dat ze de spandoeken met plantjes op de grond houden. :)
« Laatst bewerkt op: 4-07-2020, 17:36:14 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #727 Gepost op: 5-07-2020, 10:04:56 »
Ik hoop inmiddels heel hard op een plaatselijke uitbraak in het Witte Huis :-X
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #728 Gepost op: 5-07-2020, 11:25:25 »
Of bij de leden en sympathisanten van Viruswaanzin, die zijn minstens net zo erg.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #729 Gepost op: 5-07-2020, 14:28:29 »
Ik heb enge willem al een enkele reis Siberië toegewenst. Maar hij heeft me er nog niet voor bedankt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #730 Gepost op: 5-07-2020, 14:47:26 »
Ik vind dat je best tegen de maatregelen vanwege corona mag zijn. Ik denk dat voor veel mensen de gevolgen groter zijn van de maatregelen dan als deze er niet waren.
Maar houd je dan alsnog zo veel mogelijk aan de geldende regels.

Ik ben zelf ook soms kritisch op de heilige 1,5 meterregel. In veel gevallen werkt het goed, vooral op plekken waar meer mensen komen. Maar in een klein groepje vind ik het iets meer neerkomen op eigen verantwoordelijkheid. Op 50cm is het ook lastig iemand te besmetten als niemand symptomen heeft, zolang je niet in elkaars gezicht schreeuwt.
Het opsluiten van ouderen is helemaal een ingewikkeld verhaal. Daar hadden toch dingen wel anders gekund? Ik denk dat er heel veel mensen zijn die liever wel bezoek hadden gehad. Dan maar extra
Risico's nemen. Veel hele oude mensen vinden het eigenlijk toch allemaal wel prima geweest, ze leven vooral nog vanwege het contact met familie.

Het virus ontkennen of in verband brengen met 5g slaat overigens echt nergens op. Ik vind het altijd zo jammer dat deze mensen nooit kunnen studeren zodat ze er achter komen dat hun redenaties onzin zijn.

Wat vooral het probleem is geweest is dat er te laat actie is ondernomen. Direct alle evenementen aflasten en iedereen in het openbaar mondkapjes laten dragen zou effectiever geweest zijn. Nu moesten we opeens heel snel een grote golf inperken met alle maatregelen die daar bij hoorden. Gelukkig hebben we geen totale lockdown gehad.

Maar achteraf is alles natuurlijk makkelijk. Al had je bij een grote uitbraak in Italië ook al wel kunnen bedenken dat Nederland aan de beurt zou komen.

Nouja, voor de volgende keer...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #731 Gepost op: 7-07-2020, 19:30:48 »
Bolsonaro heeft Corona

Het klinkt zo raar, maar ik hoop dat hij er goed last van heeft. Als het toch meevalt voor hem, vrees ik een beetje voor het Braziliaanse volk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #732 Gepost op: 7-07-2020, 20:19:07 »
Karma bestaat.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #733 Gepost op: 7-07-2020, 21:49:04 »
Uhm, ik snap in principe wel dat je zo iemand corona gunt hoor, maar ziekte is geen karma. Dat zou betekenen dat je alleen ziek wordt omdat je dat "verdiend" hebt... en dat heeft niet zulke leuke implicaties voor bijv. chronisch zieke mensen. Dus laten we dat alsjeblieft niet zo noemen :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #734 Gepost op: 7-07-2020, 22:11:20 »
Ok, laat ik het uitleggen: ik wens hem ook niet dood hoor. Ik hoop alleen dat hij aan den lijve ondervindt wat voor een vreselijke vergissing hij heeft gemaakt door Corona eerst een hoax te noemen, en vervolgens zijn volk aan hun lot over te laten.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #735 Gepost op: 7-07-2020, 22:16:45 »
Precies, als het nu bij milde klachten blijft, vrees ik dat hij het 'een griepje' blijft noemen.
Het was natuurlijk beter geweest als hij zonder ziekte van gedachten was veranderd, maarja.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #736 Gepost op: 7-07-2020, 23:07:21 »
Ok, laat ik het uitleggen: ik wens hem ook niet dood hoor. Ik hoop alleen dat hij aan den lijve ondervindt wat voor een vreselijke vergissing hij heeft gemaakt door Corona eerst een hoax te noemen, en vervolgens zijn volk aan hun lot over te laten.
Al wenste je hem wel dood, dat was mijn punt niet. En ik snapte jouw punt ook wel, hoor. Maar er zit wel een verschil tussen iemand persoonlijk iets ergs toewensen, of het krijgen van een ziekte als een soort straf of verdienste zien. Dus vandaar mijn bezwaar tegen het gebruik van de term karma ;) (verder snap ik dat je het niet zo bedoelde, maar daarom zeg ik het juist)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #737 Gepost op: 8-07-2020, 21:26:47 »
Om eerlijk te zijn: er is een goed voorbeeld van een ommezwaai. Ik had het eerst niet zo op Boris Johnson, die het in het begin ook niet bepaald nauw nam met het virus.

Toen hij zelf op de IC kwam, en ook weer herstelde, gaf hij aan dat hij de ernst van het virus had onderschat. Ook werd hem gevraagd naar zijn ervaringen in het ziekenhuis. Hij zei: het personeel vroeg hoe ze mij moesten noemen, Prime Minister, Your Excellency, of Mr. Johnson. Hij had geantwoord: ''noem me gewoon Boris''.

Dat zegt iets over de persoon.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #738 Gepost op: 10-07-2020, 13:18:38 »
ik moet Bolsonaro ook niet echt, maar ik wens hem inderdaad wel een spoedig herstel

ik vind zulke lelijke dingen moet je nooit zeggen, zelfs niet tegen mensen die je minder leuk vindt
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #739 Gepost op: 12-07-2020, 23:17:24 »
Nou, toch nog even een applausje voor Mark hoor. Nu Op1 waarin Rutte het afgelopen tijdperk aan het bespreken is. Hij legt alles netjes en rustig uit.Volgens mij heeft Nederland het al met al heel best behoorlijk gedaan.
Natuurlijk is niet alles perfect, maar we kunnen de politiek niet altijd de schuld geven. Dit virus heeft overal voor ellende gezorgd en we lijken er als Nederland naar omstandigheden goed mee weg te komen.

Weinig landen waar de premier/president zo'n vrij en uitgebreid interview geeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?