Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390095 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1600 Gepost op: 13-04-2021, 12:52:32 »
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze nog steeds zeggen dat er geen vertraging plaatsvindt. Er zijn een heleboel mensen (zoals mijn moeder) die vorige week geprikt zouden worden en nu nog geen enkel zicht hebben op wanneer ze nu aan de beurt zijn. Zelfs als het allemaal heel snel gaat en deze week nog bekend wordt gemaakt welk vaccin de voormalige AZ-groepen dan krijgen, moet dat dan nog daadwerkelijk geregeld worden en is de vertraging minimaal 2 weken. Dat gaat voor sommige mensen te laat zijn.

En daarnaast stond een groot deel van de risicogroepen op de spillagelijsten van de huisarts. Zelf stond ik daar ook op. Als we nu allemaal Pfizer of Moderna krijgen, zal dat hoogstwaarschijnlijk via de GGD's lopen ipv de HA en zal een spillagelijst ook een stuk lastiger te realiseren zijn. Dus ook dat gaat weer veel langer duren.

En dan hebben we ook nog lang niet alle ouderen met Pfizer en Moderna gevaccineerd, dus als die nu ook nog naar de risicogroepen onder de 60 moeten lopen we daar ook nog vertraging op.

Zelf zou ik als ik mocht kiezen ook liever voor Pfizer of Moderna gaan dan AZ - niet vanwege de trombose, maar omdat deze sowieso voor iets minder bijwerkingen lijken te zorgen bij mijn ziektes dan AZ. Maar in de praktijk wil ik gewoon welk vaccin ik ook maar als eerste kan krijgen. Ik ben liever een week goed ziek van een vaccin, dan de rest van mijn leven nog de gevolgen te moeten ervaren van corona.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1601 Gepost op: 13-04-2021, 13:56:23 »
Sorry voor de dubbelpost, maar: in de VS hebben ze nu ook een prikstop met Janssen ingelast, vanwege 6 trombosemeldingen op 7 miljoen prikken (bron liveblog NOS).

Dus grote kans dat we daar in NL nu ook nog niet mee beginnen, terwijl ze juist gisteren zijn geleverd.

Het gaat echt december worden voor iedereen een keer gevaccineerd is :-X

Edit: overigens las ik een paar dagen geleden deze hypothese over de oorzaak van de trombose: https://www.linkedin.com/pulse/astrazeneca-vaccin-terugtrekken-doorduwen-pieter-j-gaillard/. Vond ik heel aannemelijk klinken. Ik neem aan dat de partijen die deze bijwerkingen onderzoeken, zoals de EMA, hier ook wel van op de hoogte zijn en dat snel duidelijk is of het inderdaad hierdoor komt. Dan is het makkelijk te voorkomen en kunnen we AZ en Janssen zo snel mogelijk weer gewoon inzetten...

« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 14:01:00 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1602 Gepost op: 13-04-2021, 15:32:02 »
Sorry voor de dubbelpost, maar: in de VS hebben ze nu ook een prikstop met Janssen ingelast, vanwege 6 trombosemeldingen op 7 miljoen prikken (bron liveblog NOS).

Dus grote kans dat we daar in NL nu ook nog niet mee beginnen, terwijl ze juist gisteren zijn geleverd.
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) zegt in een reactie op het besluit in de VS om het Janssen-vaccin voorlopig niet te gebruiken dat de voordelen op dit moment opwegen tegen de risico's.  ::ok:: (net ook van NOS gehaald dit).

In Europa loopt al een onderzoek. Het is nu nog te vroeg om conclusies te trekken, zegt het CBG. "Mocht er aanleiding zijn om tot actie over te gaan, zoals het aanpassen van de productinformatie en bijsluiter, dan zullen wij de betrokken instanties, consumenten en zorgverleners informeren", zegt het CBG.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1603 Gepost op: 13-04-2021, 16:12:09 »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1604 Gepost op: 13-04-2021, 16:33:43 »
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) zegt in een reactie op het besluit in de VS om het Janssen-vaccin voorlopig niet te gebruiken dat de voordelen op dit moment opwegen tegen de risico's.  ::ok:: (net ook van NOS gehaald dit).
Ja, maar dat werd ook gezegd over AZ (in ieder geval door de EMA, ik weet eigenlijk niet wat de CBG zei) maar toch besloot de Gezondheidsraad anders. Ik vrees dus het ergste :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1605 Gepost op: 13-04-2021, 23:13:53 »
Volgens de NOS zijn mensen met een hoog medisch risico nu pas vanaf de tweede helft van mei aan de beurt en overige risicogroepen medio juni. We waren oorspronkelijk aan de beurt in februari. Het is maar wat je voorrang noemt ::)

En dan worden de versoepelingen verplaatst met wel een hele week. Alsof over 2 weken ineens de ziekenhuizen leeg zijn terwijl ondertussen vrijwel niemand wordt gevaccineerd. Ja, blijkbaar worden de zorgmedewerkers zelf met Janssen gevaccineerd, voor zover dat nog doorgaat. Dat zal ze echt helpen met de werkdruk terwijl de ziekenhuizen op code zwart staan omdat de mensen die er het meest in belanden steeds verder naar achteren worden geschoven ::)

Ik ben echt zo klaar met alles.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1606 Gepost op: 13-04-2021, 23:19:44 »
Ik ken ook mensen met een hoog medisch risico die deze week al zijn geweest. 

Neemt niet weg dat eind mei veel te laat is natuurlijk. Maar weet iemand waar dat grote verschil dan vandaan komt?

Het goede nieuws; Hugo toverde opeens 3.9 miljoen uit zijn mouw. Als dat klopt zijn we toch weer een stukje verder
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1607 Gepost op: 13-04-2021, 23:25:58 »
Er is een kleine groep binnen de hoogrisicogroep die niet met AZ, maar met Pfizer of Moderna worden gevaccineerd. Dat blijft wel doorgaan.

Maar de hoogrisicogroep is sowieso veel te beperkt afgebakend. Het overgrote deel van de mensen met een hoog risico valt onder de gewone risicogroep, of soms zelfs onder geen enkele risicogroep omdat niet iedereen een griepprikindicatie heeft. Zelf heb ik die ook alleen vanwege mijn astma en niet vanwege mijn ME & gerelateerde aandoeningen, terwijl die tweede een veel hoger risico geven. Veel chronisch zieken zijn dus afhankelijk van hun huisarts die hen op de spillagelijst heeft gezet, en dat valt nu ook weg.

Edit: deze petitie heeft de afgelopen dagen ook weer flink wat aandacht gekregen, voor het geval mensen hem nog niet getekend hadden: https://petities.nl/petitions/snelle-vaccinatie-risicogroepen-18-60-vergeet-ons-niet-hugo.
(en als je reactie nu (nog steeds) is "ja maar ik vind de gezondheid van gezonde zorgmedewerkers en leraren die er gemiddeld minder ziek van worden eigenlijk veel belangrijker dan de levens van chronisch zieken zoals jij" hou die dan deze keer alsjeblieft voor je, kthnxbye)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 23:37:18 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1608 Gepost op: 14-04-2021, 09:49:31 »
Ik snap de commotie rondom voorrang en dat we nu achterlopen op het plan, maar mijn vraag is eerder is er überhaupt wel een plan van aanpak?

Olympiërs stonden in de tot nu toe geopenbaarde volgorde nergens vermeld en krijgen nu prio. Omdat de spelen uit economisch oogpunt doorgang moeten hebben ( Japan heeft nu net Weer de hoogste cijfers sinds weken ) komen de sporters nu ineens op de priolijsten.

Verder werd er gisteren nogal met rare info gestrooid, mogelijke versoepelingen met daaraan zelfs een richt datum gekoppeld. Terwijl er ook gesproken werd over een top vd piek van de besmettingen eind april.

Tich bizar dat hier de versoepeling wordt aangekondigd als licht aan eind vd tunnel, terwijl ons oosterburen zich opmaken voor een wet die de macht van de deelstaten om zelf beslissing te nemen kan opschorten . En onze zuiderburen gaan waarschijnlijk weer een stap terugzetten van de versoepelingen omdat er teveel besmettingen zouden zijn.
UPDATE: in tegenstelling tot wat het Belgische rivm zegt en het geluid vanuit de ziekenhuizen, gaat de regering in België toch versoepelen .

Waarom hebben we na bijna 14 maanden nog steeds geen Europese richtlijnen hierin.

Dit is niet een virus wat enkel 1 land in de greep houdt, het begrip pandemie heet niet voor niks zo.

Misschien voor sommigen een rare actie ( omdat i’ wel voor 1 Europese richtlijn ben) maar ik denk dat echt het effectief dichtgooien van je landsgrenzen ( Montenegro en nieuw Zeeland )het virus binnen je landsgrenzen houdt en dat je van daaruit er makkelijker mee kunt dealen.

Nu bestrijden we het virus  terwijl er langs alle kanten besmettingen het land in en uit kunnen gaan
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 16:00:13 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1609 Gepost op: 14-04-2021, 10:32:12 »
Ik snap de commotie rondom voorrang en dat we nu achterlopen op het plan, maar mijn vraag is eerder is er überhaupt wel een plan van aanpak?
Het simpele antwoord is: ja die is er, is die goed: nee.

Er is gewoon geen touw aan vast te knopen. Die data die ze geven zijn leuk hoor. Met heel veel mitsen en maren. Gommers hoorde ik gisteren al zeggen: Rutte moet geen dingen beloven die hij niet kan waarmaken. Oftewel, leuk de 28e, maar dat is niet haalbaar i.c.m einde van de piek.

En stel dat we in augustus of september dichtbij normaal zijn, dan komt in het najaar weer het seizoen waarin griep- en andere virussen de kop op steken. Misschien weer een of andere nieuwe variant, moeten we dan weer opnieuw in lockdown en deze hele shit opnieuw meemaken?  ???

Verder vind ik het schandalig hoe dit demissionaire kabinet omgaat met de waardering van zorgmedewerkers. Voor allerlei andere dingen wordt met geld gesmeten, maar de mensen in de zorg (door o.a Rutte en de Jonge helden genoemd), daar is geen geld voor?  ::ohno:: ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 10:34:58 door MollenvangR »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1610 Gepost op: 14-04-2021, 14:21:47 »
Oh, en dan zou ik in al mijn boosheid over het vaccinatiebeleid en versoepelbeleid nog bijna vergeten dat ze in de persconferentie hebben toegegeven dat ze wel degelijk nog steeds bezig zijn met groepsimmuniteit. Want we zouden ineens een voordeel hebben ten opzichte van Duitsland omdat er meer doorgemaakte infecties zijn en dus meer immuniteit :-X

Dus voor iedereen die dacht "nee joh, dat is wel een heel jaar geleden, ze zijn allang afgestapt van groepsimmuniteit": nope, they very much didn't.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1611 Gepost op: 14-04-2021, 14:31:25 »
En het ergste is dat er dan 925 miljoen euro in Fieldlabs wordt gepompt. En dan ook nog naar een stichting...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1100335759/partijen-willen-opheldering-over-deal-van-925-miljoen-euro-voor-toegangstesten

Zullen we dat geld niet eens in een beter vaccinatiebeleid investeren?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1612 Gepost op: 14-04-2021, 20:31:25 »
https://nos.nl/artikel/2376722-de-jonge-voorlopig-niet-inenten-met-janssen-vaccin.html

Ja, dat was te verwachten natuurlijk.

https://nos.nl/artikel/2376721-deel-kwetsbaren-krijgt-eerste-prik-toch-wat-later.html

...ja, dat was te verwachten natuurlijk. Kleine verbetering tov het artikel wat ik eerder aanhaalde: blijkbaar begint het prikken niet medio juni, maar hoort dan de laatste prik gezet te worden en beginnen ze nog wel in mei. Ik geloof het pas als het zover is (ik bedoel, ze weten nog niet eens met welk vaccin we nu geprikt worden, hoezo kunnen ze dan wel al plannen wanneer?), maar het scheelt toch iets.

Wel jammer dat het artikel zegt dat de planning voor mensen uit de hoogrisicogroep hetzelfde blijft. Misschien dat de geplande einddatum hetzelfde is, maar degenen die nu zijn afgezegd hebben wel degelijk minstens 2 à 3 weken vertraging.


Edit:

https://www.1limburg.nl/vaccinresten-niet-langer-voor-kwetsbare-limburgers :-X

Hugo de Jonge als vaccins naar administratieve medewerkers van ziekenhuizen gaan die vanuit huis werken: "Sorry, kan ik niets aan doen"
Hugo de Jonge als overgebleven vaccins naar de risicogroepen gaan: "Dacht het even niet he?!"

Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat het beleid ten opzichte van de risicogroepen alleen maar nalatigheid is ipv opzet :-X
« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 22:55:34 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1613 Gepost op: 14-04-2021, 23:14:15 »
Ja, er was tich duidelijk omschreven voor wie de overgebleven vaccins waren als de ggd dan eigenhandig dat gaat veranderen, kan ik begrijpen dat dat niet in overeenstemning is met de gedachte van hugo.

Het is gewoon 1 grote puinhoop omtrent vaccinatie , maar navraag bij vrienden in Duitsland en België leert dat he5 daar eigenlijk net zo is.
Zo werkt een vriendin in Bremen in een verzorgingstehuis op een afdeling met dementen en de mate waarin de bewoners zijn ingeënt is zo verschillend , ook zijn nog lang niet al haar collega’s ingeënt. Maar in de media staat dat alle zorgverleners in Duitsland zouden zijn ingeënt.

Die informatie verstrekking moe5 anders wil de vaccinatiebereidheid hier niet ernstig onder gaan leiden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1614 Gepost op: 14-04-2021, 23:39:08 »
Ja, er was tich duidelijk omschreven voor wie de overgebleven vaccins waren als de ggd dan eigenhandig dat gaat veranderen, kan ik begrijpen dat dat niet in overeenstemning is met de gedachte van hugo.
Nee, risicogroepen mochten oorspronkelijk wel degelijk op de spillagelijsten. Dit is nu ineens veranderd omdat AZ niet meer aan 60- wordt gegeven. En daarnaast was het ook wel duidelijk omschreven welk zorgpersoneel de vaccins wel en niet mocht ontvangen, maar kon Hugo daar zogenaamd helemaal niets aan doen. Maar als het om risicogroepen gaat, krijgen ze ineens te horen dat het naar de prikmedewerkers moet "om verspilling tegen te gaan". Want het aan de risicogroepen geven is blijkbaar verspilling :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1615 Gepost op: 15-04-2021, 10:45:06 »
In de instructies voor organisatoren van de fieldlabs staat ook dit:

"De onderzoeksresultaten van eerdere onderzoeken in de zogenoemde fieldlabs wijzen
uit dat het besmettingsrisico past binnen de corona-aanpak van het Kabinet voor een
gecontroleerde verspreiding van het virus."

Dusssss

En ook nieuwsuur van gisteren had het over het vaccin gedoe en hoe slecht dat gegaan is tot nu toe. Ook een aanrader om terug te kijken.


Sorry, maar dit begint echt opzettelijk te kijken allemaal.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1616 Gepost op: 15-04-2021, 12:58:56 »
Dit is ook een heel interessant draadje over de huidige situatie rondom het "openingsplan", de fieldlabs en het laatste OMT-advies: https://twitter.com/YorickB/status/1382228073244987392

Het is een lang draadje, en dat de fieldlabs en het openingsplan één grote clusterfuck zijn is voor veel mensen wel duidelijk geloof ik, dus om er even één ander ding uit te lichten: "Áls we de basisscholen niet hadden geopend, hadden we nu niet op 800 bezette IC bedden gezeten, maar slechts 400. én waren we aan het dalen." :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1617 Gepost op: 15-04-2021, 15:58:25 »
Dit is ook een heel interessant draadje over de huidige situatie rondom het "openingsplan", de fieldlabs en het laatste OMT-advies: https://twitter.com/YorickB/status/1382228073244987392

Het is een lang draadje, en dat de fieldlabs en het openingsplan één grote clusterfuck zijn is voor veel mensen wel duidelijk geloof ik, dus om er even één ander ding uit te lichten: "Áls we de basisscholen niet hadden geopend, hadden we nu niet op 800 bezette IC bedden gezeten, maar slechts 400. én waren we aan het dalen." :-X

Dat we de scholen gingen openen was wel het stomste wat we konden doen , heb ik toen al pittige discussies over gehad met collega’s met schoolgaande kids. Zij hadden het over thuissituatie en de behoefte voor kids om te leren, ik had het over onnodige stromen van personen ..  zij hadden het over het zien can vriendjes en het doorbreken van depressieve gedachtes. Ik had het over besmettelijkheid ook al hadden ze geen klachten.

En verder deel ik jullie visie over dat het kabinet “ bewust” kwetsbaren in de steek laat met covid niet of slechts tendele. Ja er had meer en beter moeten worden bekeken hoe deze verschillende groepen ( want het is niet 1 groep kwetsbaren) beschermd konden worden .
Maar nee het was overduidelijk vastgesteld voor wie de spillage was en enkel de ggd noord Limburg ging dit aan kwetsbaren geven , waar in de memo duidelijk vermeld stond dat het voor ziekenhuispersoneel was( dus ja zelfs administratief personeel).

Vsw ministerie heeft dit na vraag vanuit media nogmaals bevestigd.
Dus ik hoop niet dat ik verkeerd begrepen word dat ik de aanpak van de regering zou goedkeuren, zeer zeker niet.
maar de aanpak van de ggd om eigenhandig af te wijken van het protocol helpt hierin zeker ook niet( al snap ik dat je als kwetsbare daar anders tegen aan kan kijken , overigens hoor ik zekf ook tot een risicogroep, overweight, diabeet en bekend met dvt/embolie)
Dus ik denk niet dat de uitrol van het vaccineren bewust weggehouden wordt van kwetsbaren, maar dat het slecht verloopt is een kandidaat voor understatement van het jaar.

Ze wilden eerst 60+ en zorgpersoneel doen en kwamen bij de uitvoering daarvan al tal van zaken tegen , van beschikbaarheid vaccins, tot risico op bijwerkingen en de roep van bv huisartsen, sporters etc om ook eerder gevaccineerd te worden.
Zodoende is nu nog steeds niet elke 60  plussen of al het zorgpersoneel gevaccineerd en is het opstartplan alweer aangepast ( meer dan 200 sporters die naar de os gaan krijgen nu prio). 
If you think of a plan stick to it, hierin ligt echt een grote fout . Omt, gezondheidsdienst, rivm rn ons demissionair kabinet zouden een keer moeten leren samen aan 1 touw te trekken , ipv alles door een politieke zeef te halen en zich afvragen of dit wel klopt met hun kleur ( en de grrr#€#d oppositie moet stoppen met alle beslissingen onder een vergrootglas te leggen ,evenals de burgemeester van de grote 4)

Een crisis die wereldwijd meer dan 3 miljoen slachtoffers eist is groter dan de inkomstenderving van de horeca [ hoe erg ik dat ook vind voor - met name- de zzpers en de kleine middenstand)
Verder is de beschikbaarheid van de vaccins ( zeker gecombineerd met de angst rondom bijewerkingen) een oorzaak waarom er een priolijst moet worden gemaakt. Dat ze zorgpersoneel bovenaan zetten prima te begrijpen. Ouderen bovenin daar kun je al over discussiëren ( is hun leven nog zoveel waard als dat van een chronisch ziek 16 jarig meisje), maar statistisch vielen bij de 60+ ers de meeste dodelijke slachtoffers dus vandaar dat zij ook hoog in de prio stonden.

Toen kwamen de stemmen van groepen die zich ook belangrijk voelen ( en een aantal zij dat ook ) , maar mensen dr beschikbaarheid is gewoon niet evenredig gegroeid met het aantal mensen die zich op de priolijst wil geplaatst zien ( met de olympiërs als schrijnend voorbeeld voor mij)

Lekker straks juichen om het goud van onze mannen in Tokyo, terwijl er hier mensen onnodig aan hun lot worden overgelaten.

Lang verhaal omdat het me echt Heel hoog zit, omdat de politiek de mensen laat kapotgaan ( in sommige gevallen letterlijk ) en sorry starlight en aapje maar dus niet alleen chronisch gehandicapten of andere kwetsbaren maar ons allemaal.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 16:11:50 door Tarbozan »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1618 Gepost op: 15-04-2021, 16:47:29 »
Ik denk niet dat met het openen van de scholen (in elk geval de basisscholen) de onnodige stromen van mensen zijn toegenomen.

Tuurlijk, er zijn meer mensen die hun kind naar school brengen, en de kinderen zien elkaar op school... maar juist toen de scholen dicht gingen zagen we ook dat er veel meer mensen die technisch gezien thuis kunnen werken ineens toch weer naar kantoor gingen. Juist omdat thuiswerken met kinderen thuis niet echt goed ging.

Dat we de (basis)scholen ooit gesloten hebben was het stomste wat we konden doen...

Daarnaast hebben jullie het enkel over directe effecten van het virus. Indirecte effecten zijn ook belangrijk. In dat licht vind ik het heel logisch dat topsporters een vaccin krijgen, aangezien als zij het goed doen op evenementen (en al helemaal de Olympische spelen) het geluksgevoel bij (bijna) alle Nederlanders omhoog gaat. Als dat bijvoorbeeld betekent dat er een aantal mensen niet van een flat af springt zijn er ook levens gered...

Waar ik het wel mee eens ben: onze regering loopt enorm te klooien. Verandert zo ongeveer per dag het beleid, waardoor niemand meer weet waar hij aan toe is. En als er dan dingen worden aangekondigd worden ze dan weer niet gehandhaafd.
Maar goed... de overgrote meerderheid van ons land vindt kennelijk dat de regering het allemaal goed aanpakt, dus we moeten het er maar mee doen...
Wit is ook een kleur!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1619 Gepost op: 15-04-2021, 17:49:18 »
Ik word persoonlijk vrolijker als ik een keer weer ergens heen kan en niet meer 1,5 jaar thuis hoef te zitten dan dat ik moet kijken naar mensen die wel in grote groepen samen kunnen komen en sporten.
I won't worry my life away. I choose to be happy!