Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94205 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #220 Gepost op: 1-04-2020, 23:06:05 »
Anyway, wat de details ook, ik vermoed dat we alledrie voorstander zijn van:
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + jagen

Oftewel:
- Wij1 + Der Hund gaan Exploren naar Noord-West
- Fritz Friday gaat een Dak lvl 2 in elkaar klussen, en mag de bouw-actie rerollen.
- Wij2 + El Perro are on the Hunt 8)
Zo geschiedde (want ik begreep ook dat de rest dit wou doen, alleen was nog niet helemaal duidelijk welke pionnen waar)

Ik zit even op mijn eigen laptop en de plaatjes staan op mijn werklaptop, dus kan even geen plaatje posten van het ontdekte gebied. Maar Wij + hond ontdekken...

Ik had al stiekem gekeken wat het ging worden....


En het is...



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Er is een beest, dus er komt nog een beest bij in de stapel en die wordt geschud (en ik had al stiekem gespiekt welk beest bovenaan lag, maar nu wordt het ook voor mij nog een varrassing :))
Er is vis (eten/banaan) te rapen.
En drie Discovery tokens:
- Candles: een extra bouwpion. Moet wel door iemand meegenomen worden en kan maar één keer gebruikt worden (want dan zijn de kaarsen uit), maar dan heb je wel een geslaagde actie met één pion + deze hulpbouwpion.
- Een speciale token die in dit scenario betekent: Herbs! +1 hartje
- Een omgevallen boom (wat vallen er veel bomen om op dit eiland): +1 hout  ::ok::

Friday probeert dakje te bouwen.
Ik rol...
- hartje: blanco (dus hij verliest geen hartje)
- event: blanco, maar vanwege het grote bruine vraagteken dat er al lag, is er wel sowieso een event.
- success/fail: FAIL... dus ik ruil 2 Determination in om te rerollen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het event bij build:
You need a bigger camp
You have so many belongings that the camp has become too small for you. Soon you will need a bigger camp. Shuffle into event deck.
-> We kunnen hier niks aan doen ofzo. Is een event die mogelijk later terug opduikt en dan zijn de gevolgen die onderaan deze kaart staan van kracht.

Wij en de jachthond gaan jagen en komen tegen...
GEITEN ::oink::
(toevallig de kaart die ik al gespiekt had voor dat ik de stapel weer moest schudden)
- Strength: 4 + 1 great danger token = 5
Wij hebben wapen 1, maar met de jachthond wordt dit een 2. Betekent dat we 3 hartjes verliezen, maar again dankzij de jachthond mogen we 1 hartje negeren, dus we verliezen 2 hartjes.

- Wapen: -1 (dus die gaat terug naar 0)

- We krijgen 3 eten (bananen, maar we hebben nu toch boxes)

- We krijgen 1 leer


Fase 5 - Weer
Ik gooi 1 regenwolk. Ons dak is 2, dus top!

Fase 5 - Nacht
1. Kamp verhuizen? (met 2 pionnen kan je nog exploren naar een verder afgelegen gebied, maar dan moet je wel rollen. Met 3 is het sowieso geslaagd) Verhuizen brengt het dak van 2 naar 1.
2. We eten een banaantje
3. We hebben shelter en verliezen dus geen hartje
4. We stoppen de overige 3 bananen in de boxes.

Zetten we weer een banaan met 2 Determination om in + 2 hartjes?
We hebben ook nog 2 keer rum die we 's nachts kunnen drinken voor telkens +1 hartje.

Ik post morgen een overzicht. In ieder geval staat onze health marker nu vlak voor een <-- wat wil zeggen dat als we nog 1 hartje verliezen, onze moraal er eentje achteruit gaat. Maar dat zijn nog niet echt rampen denk ik.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #221 Gepost op: 2-04-2020, 00:59:05 »
Zetten we weer een banaan met 2 Determination om in + 2 hartjes?

 ::jaja::

Niet verhuizen denk ik ::ohno::

En jeej, dak level 2 ::tandpastasmiley:: en leer! :D
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #222 Gepost op: 2-04-2020, 10:23:11 »
Maar Wij + hond ontdekken...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Echt... ;D

Maar dat jagen viel eigenlijk best mee (braaf hondje), veel goodies én een beter dak. ::joehoe::

Niet verhuizen lijkt mij ook.

We kunnen voedsel met Determination omzetten in hartjes óf we bouwen vandaag de Pot (krijgen we ook twee hartjes en sparen we nog wat Determination op). Maar dan moeten we even kijken of dat uitkomt. (Andersom gedacht: als we voedsel en Determination omzetten in hartjes, hoeven we vandaag de Pot nog niet te bouwen).

We moeten in ieder geval weer exploren. Ik denk nog even. :)


-edit- klopt het dat komende ronde ronde 7 is en dus dat de winter- en rode dobbelsteen in het spel komen?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 10:38:18 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #223 Gepost op: 2-04-2020, 11:40:30 »
-edit- klopt het dat komende ronde ronde 7 is en dus dat de winter- en rode dobbelsteen in het spel komen?
Dat klopt!

Ronde 7

Voor dat ik verder ga wacht ik nog even op antwoord ivm:
- hartje stijgen door Determination en banaan in te leveren?
- leggen we hout op de voorraad? We hebben er 3 en kunnen er momenteel ook max 3 op de voorraad leggen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #224 Gepost op: 2-04-2020, 11:57:59 »
Agreed, niet verhuizen.
We hoeven de bergen alleen maar 1x te ontdekken, en hebben ze daarna als het goed is niet meer nodig. Dus dat kost 1x 1 pion.
Terwijl verhuizen 1 dak-lvl kost, dus dat kost 1-2 pionnen om te herbouwen & hout/leer.

Maar holymoly, wat een pech qua exploring. :o

En joh, dat geiten normaal lvl 4 zijn. Ik dacht, nice, dat zal wel een lvl 1 zijn ::rofl::

We hebben nu wel echt een berg overtollig voedsel, dus dat gaat superhandig zijn om om te zetten in hartjes (hetzij 2 hartjes via 2 determination, hetzij 1 hartje voor gratis met de pot). Okee, de strong boxes zijn toch handig hiervoor ::ok::



Ik twijfel ook even of we nu determination moeten gebruiken voor 2 hartjes, of dat we zo gewoon de pot willen bouwen.
Dus daar hangt die beslissing even vanaf.
Ook omdat we nog vermoedelijk genoeg determination in de volgende beurten nodig gaan hebben (bv sneeuw omzetten in regen). Maar misschien heeft iets hogere prioriteit dan de pot. Dat is ook afhankelijk van wanneer die weerdobbelstenen in het spel komen, of we nu dak lvl-3 moeten gaan bouwen.

En gaan we exploren met 2 of met 3? Denk dat er voor beide wat te zeggen is:
- met 2: We hebben niet meer de luxe om zulke dingen op safe te doen, de kans dat het lukt is 5/6, dat moeten we maar gewoon gokken, en anders zijn we sws dood.
- met 3: Grotere investering, maar dan hebben we 'm maar.

Ik neig een beetje naar exploren met 2, omdat we nu waarschijnlijk al te weinig tijd/acties gaan hebben, laat staan wanneer we redelijk-veilige dingen op safe gaan spelen :-\\

Hmm.. en willen we leer (nu of later) gebruiken voor het dak, of om een zak te bouwen (kunnen we 2 hout gatheren ipv 1 per actie). Jammer dat 't geen 2 leer was.
Ik vermoed een beetje dat we de zak er wel uit gaan halen, aangezien ik verwacht dat we een hoop gather-acties in de resterende rondes gaan doen.

Voor nu: Ik denk dat we niet via determination een banaan in hartjes moeten omzetten. Verwacht dat we de determination harder nodig gaan hebben tegen sneeuw. Hartjes en evt moraal kunnen we fixen de pot, en we hebben vooralsnog nog steeds bergen hartjes.
Oh, verloren we niet ook na vandaag 1 moraal vanwege de Threat? Dan moeten we morgen de pot maken.

Dan neig ik ernaar om vandaag dak lvl-3 te bouwen met hout & de zak via leer. We hebben 3 hout, krijgen er 1 van onze kamptegel, dus in dat geval kunnen we er maximaal 2 in de voorraad leggen.

En dan zouden de acties bijvoorbeeld iets kunnen worden als:
* Wij1 + doggo exploren (=gooien)
* Wij2 + bouwpion candles Bouwen dak lvl-3
* Fitzgerald Friday bouwt Zak (+ reroll indien nodig)



Maar nu eerst
Dus nog even overleg, maar ik ben voorlopig voor:
- NIET determination & banaan gebruiken voor hartjes
- maximaal 2 hout in de voorraad leggen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #225 Gepost op: 2-04-2020, 12:12:21 »
Maar nu eerst
Dus nog even overleg, maar ik ben voorlopig voor:
- NIET determination & banaan gebruiken voor hartjes
- maximaal 2 hout in de voorraad leggen.

Hiermee ben ik akkoord, vroeg me nog af of we ineens 3 hout in de voorraad moesten leggen omdat daar drie vakjes voor staan bij deze 'laag' maar dat moet dus blijkbaar niet.

En dan zouden de acties bijvoorbeeld iets kunnen worden als:
* Wij1 + doggo exploren (=gooien)
* Wij2 + bouwpion candles Bouwen dak lvl-3
* Fitzgerald Friday bouwt Zak (+ reroll indien nodig)

Dit vind ik ook: die zak gaan we voor het gatheren nog hard nodig hebben lijkt me ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #226 Gepost op: 2-04-2020, 12:24:03 »
Hiermee ben ik akkoord, vroeg me nog af of we ineens 3 hout in de voorraad moesten leggen omdat daar drie vakjes voor staan bij deze 'laag' maar dat moet dus blijkbaar niet.

Uiteindelijk wel, maar het hoeft niet in 1x.
Volgens mij mag je echter maximaal 1 laag tegelijk vullen, dus daarom is het uit dat oogpunt wel efficiënter.
Maar als we dat plan zouden uitvoeren, dan hebben we onvoldoende hout om de gehele laag direct te doen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #227 Gepost op: 2-04-2020, 12:25:06 »
Maar als we dat plan zouden uitvoeren, dan hebben we onvoldoende hout om de gehele laag direct te doen :)

Juist, dan moet het maar zo in verschillende keren ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #228 Gepost op: 2-04-2020, 12:36:20 »
Ik twijfel even of we echt 3 hout hebben. Ik dacht dat we er 4 hadden - 2 op brandstapel - 2 voor Dak lvl 2 + 1 van omgevallen boom + 1 in de nachtfase = 2. Mis ik er ergens eentje? Voor Dak lvl 3 hebben we er sowieso 2 nodig, als we met leer iets anders bouwen.

Qua voorraden:
- iets van 6 voedsel? Wel ruim in ieder geval.
- 2 of 3 hout.
- 1 leer
- 4 Determination? Kunnen we inderdaad geen sneeuwstorm ontwijken als we er 2 aan hartjes besteden.


Exploren met twee -> eens.
Dak lvl 3 bouwen met Candles -> eens.

Ik twijfel dan nog tussen zak bouwen of pallisade (gaat direct naar lvl 2 vanwege een zeker discovery token en naar lvl 3 als we ook Vuur hebben). Met zak hebben we de brandstapel misschien eerder gevuld (hoeven we minder nachten te overleven), pallisade kan ons gedurende een langere periode in leven houden. Maar we gaan inderdaad wel veel gatheren.

Los daarvan: dan morgen Hatchet bouwen en Pot, daarna Vuur bouwen en vol focussen op gatheren?

Moraal verliezen we er inderdaad eentje van, maar die krijgen we ook direct weer terug omdat we nog in leven zijn. Ik denk niet dat Moraal sowieso een probleem gaat worden.


Voor nu
- Determination twijfel ik nog steeds. We krijgen te maken met winter- en rode dobbelstenen en verliezen dus misschien nog meer hartjes (en moraal). Maar dat kunnen we morgen deels herstellen met Pot. Dus inderdaad, lichtelijke voorkeur voor niet doen.
- Afhankelijk van of we 2 of 3 hout hebben, maximaal 1 hout afleggen (want we hebben er 2 nodig voor Dak).

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #229 Gepost op: 2-04-2020, 12:47:10 »
Ik twijfel even of we echt 3 hout hebben. Ik dacht dat we er 4 hadden - 2 op brandstapel - 2 voor Dak lvl 2 + 1 van omgevallen boom + 1 in de nachtfase = 2. Mis ik er ergens eentje?
Je hebt gelijk! Ik had de twee hout voor het dak niet ingeleverd (ik hi het hier bij met het fysieke spel). Dus we hebben 1 hout. En krijgen er bij de productie fase 1 bij. Dus hebben ze idd 2.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #230 Gepost op: 2-04-2020, 12:55:35 »
Oh nooooo.. dan kunnen we geen hout inleveren. :(

Qua palissade:

Citaat
Vanaf ronde 7 komt daar de winterdobbelsteen en een rode dobbelsteen bij (weet de naam effe niet en te lui om te gaan kijken). De verdeling daarvan:

Winterdobbelsteen: 2 keer 1 sneeuwwolk; 2 keer 2 sneeuwwolken; 2 keer 2 regenwolken
Rode dobbelsteen: 2 keer niks; 1 keer 1 banaan inleveren; 1 keer fight a beast strength 3; 2 keer decreas Palissade by 1.

En altijd geld: als we eten of hout moeten inleveren of palissade moeten verlagen, maar hebben geen eten/hout/palissade, verliezen we 1 hartje per ding dat we ontbreken.

Dus de palissade beschermt maar tegen een deel van de dingen, en gaat zelf ook langzaam kapot.
Dat is vrij duur qua investering van acties + materialen.
Terwijl, als we niets doen, dan kost dat soms 1 hartje per missende palissade.
Denk dat dat voorlopig een betere deal is. Vooral omdat de palissade zelf niet permanent is, dus we kopen er feitelijk maar tijdelijk hartjes voor (en die kunnen we ook elders krijgen).

Dus ik ben zak > palissade.

(sidenote, als dit in het echt was ipv een spel, dan zou ik meer belang hechten aan mijn gezondheid ;D )
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #231 Gepost op: 2-04-2020, 13:00:19 »
Ja, eens. Pallisade scheelt maximaal 3 hartjes. ::ok::


Dus voor nu:
- Geen Determination, en
- Geen hout stapelen?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #232 Gepost op: 2-04-2020, 14:58:05 »
Kan wel hout inleveren maar dan 2. Maar is beetje stom want volgende keer dan maar 1.
Weet niet wat wijsheid is.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #233 Gepost op: 2-04-2020, 15:17:30 »
Yup, dus we stapelen geen hout.

Dat schip komt over een maand of wat vast nog wel eens terug  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #234 Gepost op: 2-04-2020, 16:48:25 »
Eh...

Nog een keer, want ik ben de draad weer eens kwijt. :P

We hadden 4 hout.
We hebben er 2 op de brandstapel gelegd.
Maar we hebben er in de productiefase weer 1 bijgekregen.
We hebben Dak lvl 2 gebouwd.
Maar we hebben ook een omgevallen boom gevonden.

Dus 2 hout.

Voor Dak lvl 3 hebben we 2 hout nodig. Maar we krijgen er in de komende productiefase weer 1 hout bij (totaal 3). Kunnen we dan toch 1 hout op de brandstapel leggen en alsnog Dak lvl 3 bouwen..? ::hypocriet::

-edit- volgens mij klopt er ergens iets niet, maar ik kom er niet achter waar dat hem in zit. Hebben we op dit moment (dus voor de productiefase) niet gewoon 1 hout?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 16:53:34 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #235 Gepost op: 2-04-2020, 16:53:13 »
Oops had net alles getypt en kreeg toen melding dat iemand iets gepost had:
Eh...

Nog een keer, want ik ben de draad weer eens kwijt. :P

We hadden 4 hout.
We hebben er 2 op de brandstapel gelegd.
Maar we hebben er in de productiefase weer 1 bijgekregen.
We hebben Dak lvl 2 gebouwd.
Maar we hebben ook een omgevallen boom gevonden.

Dus 2 hout.

We hadden er 4 (inclusief de productiefase van vorige ronde) - 2 op brandstapel - 2 voor Dak lvl 2 + 1 van omgevallen boom = 1.
In de nieuwe productiefase van de nieuwe ronde hieronder krijgen we er 1 bij, dus 2

Ronde 7

FASE 1 - EVENT
Jaguar
A jaguar is rambling around the camp.
Het bruine vraagteken komt terug op de BUILD stapel (dus sowieso event als we iets bouwen)
Elke speler (lees: wij alleen) verliest een hartje. Dat betekent dat we over de <-- gaan en we dus één moraal zakken.

Fierce Hunting valt van het bord, dus ik moet weer een Greater Danger token bij de Hunt stapel leggen.

Fase 2 - MORAAL
Maar in deze fase gaan we er weer meteen eentje omhoog.
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
Nemen we 2 Determination ? Of +1 hartje?

Fase 3 - PRODUCTIE
+ 1 en 1

INVENTORY
4 of 6 Determination (afhankelijk van of jullie hartje of 2 Determination willen)
4
2
1
Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
Herbs (+1 moraal als we pot hebben)
Poison (+2 wapen als we pot hebben)
Vegetables (+2 hartjes als we pot hebben)
Large Leaves (negeert 1 regenwolk)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Friday
[START]

Speciale dingen op het bord
Groot grijs vraagteken bij Gathering stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.
Groot bruin vraagteken bij Building stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.
Greater Danger token bij de Hunt stapel = beest is +1 strength
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 19:19:01 door Robbieazerty »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #236 Gepost op: 2-04-2020, 16:57:25 »
We hadden er 4 (inclusief de productiefase van vorige ronde) - 2 op brandstapel - 2 voor Dak lvl 2 + 1 van omgevallen boom = 1.
In de nieuwe productiefase van de nieuwe ronde hieronder krijgen we er 1 bij, dus 2

Bedankt, ik was er zelfs inmiddels ook achter. ::ok::

Ik denk dat we weer voor Determination gaan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #237 Gepost op: 2-04-2020, 17:00:01 »
Niet vergeten bovenstaande vraag ivm 2 Determination of +1 hartje te beantwoorden (nee, als we in tegenovergestelde richting over de pijl gaan in onze health, gaat de moraal niet weer omhoog)

Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. Maar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.

De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :

1. THREAT
Removing the Tree
Zet hier 1 pion en het touw (rope) om de kaart af te leggen. Dan krijg je 1 Determination én een
Als deze kaart van het bord verdwijnt, gaat de moraal eentje achteruit.

Hunt the beast
Zet hier 1 pion en het wapen minstens op level 2 om de kaart af te lggen.
Als deze kaart van het bord verdwijnt, verliezen we 1 hartje.

2. HUNT - Er liggen drie beesten, dus er kan gejaagd worden. Maar er ligt ook 1 Greater Danger token die het beest +1 sterker maken

3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- Dak (momenteel level 2) of palissade (momenteel level 0) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 1): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2
Pot - Hiermee kunnen we 's nachts 1 banaan inruilen om een hartje te krijgen. Kost niks.
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.
Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Touw - Kunen we andere dingen mee maken
Sack - Kost 1 leer. Kunnen we per ronde 1 keer een extra resource van het gatheren meenemen.
Medicine - Kan van pas komen bij events.

4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen.

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen op 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen) of 3 pionnen voor gegarandeerd succes)

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.

En we mogen dus ook elk moment Determination tokens inzetten om één van onze special actions uit te voeren. Elke special action kan per keer maar één keer gedaan worden. Kost enkel Determination, er hoeft geen pion op gezet te worden. De special actions vind je hier boven de rode tekst.
[/quote]

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #238 Gepost op: 2-04-2020, 17:17:29 »
Bedankt, ik was er zelfs inmiddels ook achter. ::ok::

Ik denk dat we weer voor Determination gaan.

Determination ::jaja::



Als we bij hartjes weer boven het moraal-punt komen, en er later weer onderzakken, dan verliezen we niet wederom 1 moraal neem ik aan?



Als we bij de jaguar-threat alleen 1 hartje verliezen, dan geloof ik dat wel.



Ga later verder kijken, moet nu gaan koken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #239 Gepost op: 2-04-2020, 17:21:17 »
Dus dit doen:

En dan zouden de acties bijvoorbeeld iets kunnen worden als:
* Wij1 + doggo exploren (=gooien)
* Wij2 + bouwpion candles Bouwen dak lvl-3
* Fitzgerald Friday bouwt Zak (+ reroll indien nodig)

en ook 2 Determination?

Ow ja, wat is die bouwpion 'candles'?
2024: wie is de Mol?