Nathan is de mol, ik zit al een paar afleveringen volledig in deze tunnel. Hij zit altijd op de goede plek om te mollen, verdient stiekem weinig geld en zet zijn kandidatenalibi perfect in om te kunnen mollen.
Kijk, iedereen weet dat hij fanatiek, sportief en een teamplayer is, en zo speelde hij ook de vorige keer. Dus hij moet dat als alibi hooghouden, daar kan hij niet van afwijken. Maar tussen de regels door zit hij altijd op de goede plek waar je als mol wilt zetten en molt hij stiekem ook prima, zonder zijn fanatieke alibi te verliezen. Dus ja, hij gooide de zak in 500 euro, maar met het oog op vertrouwen winnen en het leegspelen van de pot. Hij legt de focus in het telefoongesprek namelijk enorm op dat hij te vertrouwen is. Niet alleen om zijn alibi hoog te houden, maar ook om dat vertrouwen vervolgens in te kunnen zetten. Zo wantrouwt niemand hem bij het stemmen en onderhandelen over wel of geen executie. Ze zeggen het ook, jij bent te vertrouwen, jij gaat voor de groep. Hij hoeft ze amper ervan te overtuigen dat hij voor groen gaat. Als mol kan hij dus prima een rode kaart erbij als laatste als alles groen is, terwijl de rest allemaal denkt dat hij voor groen is gegaan en nooit die ene rode kaart kan hebben gekozen waardoor de pot leeggaat. Hoe mooi zou het ook zijn, als hij in de onthulling de groep een rode kaart geeft, een mooie voetbalverwijzing.
En zo gaat het ook in de andere opdrachten. Jahoor, ik ga skaten, 25km/u, dat redt ik wel. Niet dus. Hij zit fout in de tram, hij gaat twee keer laseren, wordt vaak afgeschoten en is in de positie om veel mingeld in de tassen te doen. Niemand wantrouwt hem. Hij en Sahil laten 1 koffertje liggen bij de eerste opdracht, hij rolt alvast de tonnen naar buiten, fanatieke nathan, maar hij weet dat het de verkeerde zijn en wil ze daarom veilig stellen.
Of hij als mol veel invloed had om gekozen te worden door de oud-winnaars is een lastige, maar als hij op die positie komt doet ie ook weer precies wat de mol zou doen. En niemand verdenkt hem. Mooie stunt!