Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 14789 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #40 Gepost op: 16-11-2025, 18:41:59 »
Die skeelers zaten hem als gegoten, ook toevallig? Hij ging er meteen opaf, om te voorkomen dat iemand anders ze ook zou willen?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2025, 18:43:59 door Run »

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #41 Gepost op: 21-11-2025, 02:21:14 »
Ik heb net het seizoen van De Verraders teruggekeken waar Nathan in zit. Waar hij, net als in zijn eerste seizoen in WIDM, een supereerlijke kandidaat speelde. Een getrouwe.

Dat doet me denken: hij kan toch niet altijd meedoen en het alleen maar eerlijk spelen?

Dus ik denk dat hij dit keer wel eens toch de andere kant wilde uitproberen.

En als hij het niet is, moet hij niet meer aan dit soort programma’s meedoen, haha. Dan is hij te voorspelbaar.  ;)

« Reactie #42 Gepost op: 21-11-2025, 09:33:40 »
In de leader is hij de enige kandidaat die lachend in beeld komt.
Volgens mij heb ik dit nog nooit gezien, heeft iedereen altijd een 'strenge' blik.
Toch wel apart.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 22-11-2025, 11:32:14 »
Wat ik bij Nathan heel erg verdacht vind, en voor mij ook de reden om hem nu op 1 te houden, is dat hij niet die kenmerkende lach had toen bleek dat hij snel genoeg was op het skateboard (en dus dat stukje deel-opdracht kon slagen). Ik kreeg de indruk dat hij vooral verbaasd was. Dat zou voor mij best wel eens een moment kunnen zijn waarop een mol even vergeet dat hij blij hoort te reageren.
Los van dat moment heeft hij ook bijgedragen aan minder geld in de pot.

Ik zou het ook wel verfrissend vinden van de makers: een (bijna altijd  ;) ) goedlachse mol die het goudeerlijk speelt. Wie weet. Als Nathan het is, dan heeft hij het ook grandioos gespeeld bij de line-up. Ik zou als mol echt mijn gezicht niet in de plooi kunnen houden tijdens de Pinkelotje-fratsen van Jurre.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #44 Gepost op: 22-11-2025, 11:39:28 »
Mijn twijfel is dat het zo opvallend is...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 22-11-2025, 12:01:45 »
Mijn twijfel is dat het zo opvallend is...

Misschien... Maar toch is Nathan niet de hoofdverdachte als ik naar de poll kijk. Dus dan valt het mee.  ;D Ik denk uiteindelijk dat de mol zich bevindt in het Nathan/Sahil bondje. Dus ik ga beide goed in de gaten houden straks!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 22-11-2025, 12:34:19 »
Het is een cultfiguur, die Nathan. En nu is Sahil ook al beste matjes met hem.  :) Dat gaat niet goed aflopen (voor één van de twee).

Als straks de pot op nul gaat en Nathan blijkt de Mol, dan staat de pot na aflevering 4 virtueel op min 2000. Dat opent mogelijkheden, niet dat ook maar één van de deelnemers het wat kan schelen of de pot laag of hoog staat, buiten de Mol dan.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-11-2025, 13:03:08 »
Een psychologische analyse:

Als "Mr. Positivo" Nathan de Mol zou zijn, dan is het moeilijk voor te stellen dat hij dat doet als traditionele geniepige mol. Dat sluit niet aan bij zijn waarden, en drijfveren. Want als Mol speel je geld weg dat anders naar de winnaar zou gaan. Vaak zelfs deels naar een goed doel.
Voor de adrenaline kick van het manipuleren zal hij het niet doen. Hij heeft ook geen acteertalent te bewijzen. En hij is volgens mij ook niet gemotiveerd om weer even extra in de BN'er spotlights te staan...

Waarom zou Nathan het molschap dan eventueel toch omarmen?
Ik denk dat Nathan het molschap alleen zou aannemen als het aansluit bij zijn positieve waarden.
En dat vereist denk ik dat de makers hem anders motiveren. Er een extra morele draai aan geven...

En voor zover ik nu kan zien wijst alles erop dat dat gelukt is met de opzet van dit seizoen:
Nathan hoeft niet te liegen! In de rechtbank kon hij volledig oprecht zijn.
Hij speelt zijn eigen spel. Hij leek oprecht teleurgesteld dat zijn skateboard actie goedgekeurd was. Het zou me werkelijk niet verbazen als Nathan het deel dat hij wegspeelt zelf aan een goed doel mag doneren.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2025, 21:43:10 door annebeestje »
. . . DATIE

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-11-2025, 13:40:45 »
Ik geloof ook dat ie prima de mol kan zijn, maar ik denk eerljk gezegd dat de eerlijkheid van Nathan ook een beetje overschat wordt. Het gaat om een spel waaraan iedereen vrijwillig meedoet en waarin de mol/saboteur een legitieme rol heeft, het is niet alsof ie op onethische wijze een serieus project loopt te verkloten zonder dat dat de bedoeling is. Ik denk dat Nathan, als sportman, een winnaarsmentaliteit heeft en daarin prima de motivatie kan vinden om het spel als mol te winnen (laagste pot, eerste onontdekte mol etc.). Of de winnaar het prijzengeld houdt of weggeeft weet je van tevoren niet en dat is ook niet de zaak van de mol, eerder die van de makers.

Ik zou het ook geweldig vinden als ie de mol is, juist vanwege zijn reputatie en cultstatus (:

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-11-2025, 13:49:43 »
Wat ik tegen hem vind spreken als mol is dat hij zich amper tot niet heeft gemengd in de 5 vragen minder in de test discussie. En dat hij “de mol is n vrouw” had ingevuld.

Althans dat lijkt zo omdat hij zn hand niet opstak en niet richting doorspelen hintte.

Dit is vreemd als hij de mol is.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-11-2025, 21:55:19 »
Ik vond hem nogal irritant met zijn; ‘ik wil ze allebei redden’. Beetje nep ook!

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 22-11-2025, 21:57:18 »
Vond hem super verdacht met zn “ik wil voor de mensen gaan”. Volgens mij is zijn moltactiek zo eerlijk en humanitair mogelijk overkomen (tot nu toe). Dikke kans dat hij hierna ineens hard en voor zichzelf gaat spelen onder het mom van “ik kan jullie niet meer vertrouwen” etc.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #52 Gepost op: 22-11-2025, 21:57:24 »
Ik kreeg een beetje het gevoel dat hij zat te acteren bij de onderhandelingen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #53 Gepost op: 22-11-2025, 22:02:06 »
Ik kreeg een beetje het gevoel dat hij zat te acteren bij de onderhandelingen.
Ik dus ook  ::jaja:: 
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #54 Gepost op: 23-11-2025, 15:44:58 »
Nathan blijft in zijn 'alles voor de groep' zitten en iedereen gelooft hem.

Alleen in S20 deed hij dit ook als individueel speelde (groepsvrijstelling of geld pakken in het park).

Nu kiest hij voor zichzelf in aflevering 2 als hij alleen is en enkel als mensen er bij zijn voor de groep.

Als hij de mol is (wat ik geloof) werkt dit perfect. Hij komt met alles weg.
klaar voor de strijd

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 24-11-2025, 12:03:40 »
Ik vond hem nogal irritant met zijn; ‘ik wil ze allebei redden’. Beetje nep ook!
Kan natuurlijk ook een voorbode zijn geweest. Dat ze weten dat hij iedereen wil redden waardoor hij voor groen zal gaan. Maakt dat die onderhandelingen anders verlopen.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 24-11-2025, 17:56:26 »
Nathan is de mol, ik zit al een paar afleveringen volledig in deze tunnel. Hij zit altijd op de goede plek om te mollen, verdient stiekem weinig geld en zet zijn kandidatenalibi perfect in om te kunnen mollen.

Kijk, iedereen weet dat hij fanatiek, sportief en een teamplayer is, en zo speelde hij ook de vorige keer. Dus hij moet dat als alibi hooghouden, daar kan hij niet van afwijken. Maar tussen de regels door zit hij altijd op de goede plek waar je als mol wilt zetten en molt hij stiekem ook prima, zonder zijn fanatieke alibi te verliezen. Dus ja, hij gooide de zak in 500 euro, maar met het oog op vertrouwen winnen en het leegspelen van de pot. Hij legt de focus in het telefoongesprek namelijk enorm op dat hij te vertrouwen is. Niet alleen om zijn alibi hoog te houden, maar ook om dat vertrouwen vervolgens in te kunnen zetten. Zo wantrouwt niemand hem bij het stemmen en onderhandelen over wel of geen executie. Ze zeggen het ook, jij bent te vertrouwen, jij gaat voor de groep. Hij hoeft ze amper ervan te overtuigen dat hij voor groen gaat. Als mol kan hij dus prima een rode kaart erbij als laatste als alles groen is, terwijl de rest allemaal denkt dat hij voor groen is gegaan en nooit die ene rode kaart kan hebben gekozen waardoor de pot leeggaat. Hoe mooi zou het ook zijn, als hij in de onthulling de groep een rode kaart geeft, een mooie voetbalverwijzing.

En zo gaat het ook in de andere opdrachten. Jahoor, ik ga skaten, 25km/u, dat redt ik wel. Niet dus. Hij zit fout in de tram, hij gaat twee keer laseren, wordt vaak afgeschoten en is in de positie om veel mingeld in de tassen te doen. Niemand wantrouwt hem. Hij en Sahil laten 1 koffertje liggen bij de eerste opdracht, hij rolt alvast de tonnen naar buiten, fanatieke nathan, maar hij weet dat het de verkeerde zijn en wil ze daarom veilig stellen.

Of hij als mol veel invloed had om gekozen te worden door de oud-winnaars is een lastige, maar als hij op die positie komt doet ie ook weer precies wat de mol zou doen. En niemand verdenkt hem. Mooie stunt!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #57 Gepost op: 24-11-2025, 18:20:20 »
Ik wil wel meegaan in de Nathunnel, maar ik kom steeds terug op het feit dat iedereen zich exact hetzelfde gedraagt als in hun seizoen, behalve hij. 100% teamspeler is nu 50%. Dat is toch veel te opvallend. Ik zou het wel kunnen verklaren als tactiek om tussen al dat oudmolgeweld verdacht genoeg over te komen.

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 24-11-2025, 18:41:45 »
Nathan is de mol, ik zit al een paar afleveringen volledig in deze tunnel. Hij zit altijd op de goede plek om te mollen, verdient stiekem weinig geld en zet zijn kandidatenalibi perfect in om te kunnen mollen.

Kijk, iedereen weet dat hij fanatiek, sportief en een teamplayer is, en zo speelde hij ook de vorige keer. Dus hij moet dat als alibi hooghouden, daar kan hij niet van afwijken. Maar tussen de regels door zit hij altijd op de goede plek waar je als mol wilt zetten en molt hij stiekem ook prima, zonder zijn fanatieke alibi te verliezen. Dus ja, hij gooide de zak in 500 euro, maar met het oog op vertrouwen winnen en het leegspelen van de pot. Hij legt de focus in het telefoongesprek namelijk enorm op dat hij te vertrouwen is. Niet alleen om zijn alibi hoog te houden, maar ook om dat vertrouwen vervolgens in te kunnen zetten. Zo wantrouwt niemand hem bij het stemmen en onderhandelen over wel of geen executie. Ze zeggen het ook, jij bent te vertrouwen, jij gaat voor de groep. Hij hoeft ze amper ervan te overtuigen dat hij voor groen gaat. Als mol kan hij dus prima een rode kaart erbij als laatste als alles groen is, terwijl de rest allemaal denkt dat hij voor groen is gegaan en nooit die ene rode kaart kan hebben gekozen waardoor de pot leeggaat. Hoe mooi zou het ook zijn, als hij in de onthulling de groep een rode kaart geeft, een mooie voetbalverwijzing.

En zo gaat het ook in de andere opdrachten. Jahoor, ik ga skaten, 25km/u, dat redt ik wel. Niet dus. Hij zit fout in de tram, hij gaat twee keer laseren, wordt vaak afgeschoten en is in de positie om veel mingeld in de tassen te doen. Niemand wantrouwt hem. Hij en Sahil laten 1 koffertje liggen bij de eerste opdracht, hij rolt alvast de tonnen naar buiten, fanatieke nathan, maar hij weet dat het de verkeerde zijn en wil ze daarom veilig stellen.

Of hij als mol veel invloed had om gekozen te worden door de oud-winnaars is een lastige, maar als hij op die positie komt doet ie ook weer precies wat de mol zou doen. En niemand verdenkt hem. Mooie stunt!

Ik ga hier helemaal in mee! En denk dat zijn verandering in gedrag helemaal niet zo opvalt bij mensen, zoveel hoor je zijn naam niet voorbij komen als verdachte, zowel bij de kandidaten als nu online etc.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 24-11-2025, 19:09:04 »
Ik ga hier helemaal in mee! En denk dat zijn verandering in gedrag helemaal niet zo opvalt bij mensen, zoveel hoor je zijn naam niet voorbij komen als verdachte, zowel bij de kandidaten als nu online etc.
Dat is op zich verdacht, dat hij door medekandidaten niet wordt verdacht, want die zien veel meer dan wij zien. Ik denk dat Nathan iets te impulsief is en daarom niet zo snel als mol zal worden gekozen.