Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 54987 keer)

Offline Loezel

• Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #840 Gepost op: 28-07-2020, 19:37:42 »
 ::hug:: Hopelijk krijg je snel de uitslag. In elk geval fijn dat je vandaag al terecht kon.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #841 Gepost op: 28-07-2020, 21:08:21 »
Hopelijk idd snel duidelijkheid en snel van het hoesten en benauwdheid af

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • tijd voor wat nieuws
« Reactie #842 Gepost op: 28-07-2020, 22:55:21 »
Sterkte Dín . Wel Fijn dat er meteen plek was inderdaad.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • SJEKKKEEULLL.
« Reactie #843 Gepost op: 2-08-2020, 10:50:23 »
Kreeg deze propaganda vanmorgen door mijn brievenbus gegooid:

::) Dat iemand zo sick & twisted is dat ze denken dat het normaal is om deze dingen te verspreiden.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 10:52:55 door Sanmol »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum en Reality World, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dķh
« Reactie #844 Gepost op: 2-08-2020, 10:59:27 »
Niets is wat het lijkt - Corona editie ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard, to be human

Offline Loezel

• Actief Lid
« Reactie #845 Gepost op: 2-08-2020, 11:06:34 »
Ik heb serieus op mijn werk iemand rondlopen die dit soort dingen denkt.  :-X

Offline Sanmol

• Forumlid
  • SJEKKKEEULLL.
« Reactie #846 Gepost op: 2-08-2020, 11:23:43 »
Ik heb serieus op mijn werk iemand rondlopen die dit soort dingen denkt.  :-X

Het is ronduit belachelijk dat mensen echt zo denken. Te triest voor woorden echt.  ::ohno::.

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #847 Gepost op: 2-08-2020, 11:59:32 »
Wat heeft de directeur van het CBR hier mee te maken?  ::rofl::

Maar echt...  ::)
En ook iedereen die Nederland een dictatuur vindt. Zucht...
Het enige waar de media van mij mee mogen ophouden is dit soort mensen een podium geven, want het zijn er nu wel genoeg.

Mensen kunnen om een of andere reden gewoon heel slecht tegen de waarheid. We hebben als mens niet alles onder controle.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR-Art

• Winnaar ER-pool 2012
  • Forumlid
  • MollenR-Art bijna goed kandidaten...
« Reactie #848 Gepost op: 2-08-2020, 12:16:57 »
Volgens mij staan alle complottheorieŽn op 2 A4'tjes hier  ::rofl::

Moet wel zeggen dat ik vind dat media iets te veel de insteek van (onnodig) angst zaaien kiest. En dat ik me niet helemaal kan vinden in bepaalde regels en opvattingen van politici. Maar die mening over de berichtgeving is meer gewoon een mening op basis van de dingen die ik lees, zie en ook vanuit mijn achtergrond kritisch er tegenaan kijk.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 12:18:31 door MollenvangR-Art »
'Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt...'

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #849 Gepost op: 2-08-2020, 12:33:51 »
Hebben we niet een eiland over waar we al die mensen bij elkaar kunnen zetten? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Howdy, Leute!
« Reactie #850 Gepost op: 2-08-2020, 12:35:28 »
Kan best waar zijn toch? Ik zag namelijk gisteren Beatrix en Corona nog op een terras zitten in Antwerpen.  ::) ::) ::)

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #851 Gepost op: 2-08-2020, 12:58:03 »
Hebben we niet een eiland over waar we al die mensen bij elkaar kunnen zetten? ::hypocriet::

Dat eiland waar o.a. Elvis zich bevindt bedoel je?  ::tandpastasmiley::

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #852 Gepost op: 2-08-2020, 14:59:34 »
Net een testje gedaan, man wat is dat k*t. Ik heb al hele erge kokhals reflex maar nu 10 minuten later voel ik nog of dat stokje in mn keel hangt. ::ohno::

En die in je neus duurt 3 seconden maar voelt als een uur.

Nou beter safe dan sorry
chipsverslaafde <3

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #853 Gepost op: 2-08-2020, 15:00:17 »
Volgens mij staan alle complottheorieŽn op 2 A4'tjes hier  ::rofl::

Bijzonder inderdaad hoe complotgekkies en dergelijke altijd all the way lijken te gaan: ze omarmen dan gretig iedere bizarre 'theorie' die ze online kunnen vinden. Niet zelden zie je ze dan theorieŽn spuien die elkaar weer tegenspreken, maar dat is blijkbaar geen probleem. Een beetje zoals in dit briljante stuk van de Speld: wetenschappers hebben 1 verklaring voor corona, wij hebben er 20. Hoe groot is de kans dat die ene verklaring de juiste is?

Moet wel zeggen dat ik vind dat media iets te veel de insteek van (onnodig) angst zaaien kiest.

Ik lees de Volkskrant en erger me persoonlijk ook wel een beetje aan de bij vlagen wel erg paniekerige stukken die ze sinds maart dagelijks publiceren. Vooral in doorgeslagen fatalisme: alle stukken over dingen die we 'nooit meer gaan doen', bijvoorbeeld:
- Nooit meer drie keer zoenen
- Nooit meer op reis
- Nooit meer Koningsdag, carnaval, 5-meiviering, plaatselijk stadsfeest, popfestivals of volle sportstadions

Dan sla je wel wat door in je berichtgeving en onnodig fatalistische en paniekerige speculaties, die uiteindelijk zelden goed onderbouwd zijn.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 15:04:40 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

• Actief Lid
« Reactie #854 Gepost op: 2-08-2020, 15:15:23 »
Net een testje gedaan, man wat is dat k*t. Ik heb al hele erge kokhals reflex maar nu 10 minuten later voel ik nog of dat stokje in mn keel hangt. ::ohno::

En die in je neus duurt 3 seconden maar voelt als een uur.

Nou beter safe dan sorry

Ik hoop dat ie bij mij beter gaat dan vorige keer, toen moesten ze 4 nieuwe pogingen doen in mijn keel. De 1e keer 2x in mijn neus. Dus hopelijk gaat alles nu in 1x goed. Gelukkig duurt het maar kort. :P Maar eerlijk gezegd vond ik het wel meevallen allemaal. Maar dat kwam misschien door alle horrorverhalen van mijn collega's.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum en Reality World, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dķh
« Reactie #855 Gepost op: 2-08-2020, 15:16:55 »
Same, ik vond het ook heel erg meevallen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard, to be human

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #856 Gepost op: 2-08-2020, 15:21:10 »
Ja neus viel nog mee, maar ik heb een gevoelige keel dusja dan voel je dat stokje nog in je keel. Nu nog steeds :-\\
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #857 Gepost op: 2-08-2020, 15:23:42 »
Nog een knuffel voor chipie!  ::hug::
En alle anderen die een Coronatest moe(s)ten ondergaan.  ::hug::

Maar het klopt ook wel dat de media soms te veel aandacht eraan geven. Het heeft natuurlijk 2 kanten, aan de ene kant is het goed dat mensen blijven weten dat Corona een probleem is en mensen zich aan de regels moeten houden. Aan de andere kant wordt er extra angst veroorzaakt.

Alle angst en stress kan altijd veel grotere gevolgen hebben dan je denkt. Het zal me niet verbazen als massahysterie grotere gevolgen heeft dan het virus zelf. En massahysterie moet je zeker niet onderschatten. Het is niet zo dat mensen gek zijn of zich aanstellen, mensen kunnen echt ziek worden van niets. Goed voorbeeld is een zwembad in Den Haag een paar jaar geleden.
Groter voorbeeld is Fukushima, geen doden door de kernramp zelf. Wel zo'n 1500 doden door de angst erna.

Ik denk ook dat er nu heel veel mensen ziek zijn door angst (icm stress/ander ritme/negativiteit), maar je kan er weinig tegen doen. Placebo is vaak het beste medicijn, al helemaal tegen nocebo. Maar hoe verspreid je die?

Het is heel lastig om de juiste balans te vinden tussen het serieus nemen van het virus en het niet verspreiden van angst. Meld je niets over Corona, dan gaat iedereen zijn gang en krijg je een gigantische pandemie. Meld je te veel over Corona, dan krijg je weer extra slachtoffers door andere gevolgen.

Laten we vooral leven met de gedachte dat dit tijdelijk is. Een jaar duurt lang, maar het is overzichtelijk. Focussen op een goed vaccin, zodat we daarna weer kunnen doen wat we willen. Nooit meer reizen of nooit meer grote evenementen houdt de mensheid toch niet vol. Daar beginnen we ooit zeker weer mee.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #858 Gepost op: 2-08-2020, 15:37:09 »
Ik lees vaak de replies van mensen op Facebook en soms zijn ze wel echt erg.
Van dat je door de swab zelf geÔnfecteerd wordt omdat ie door de bloed barriŤre heen gaat, dat ze je zo chippen en kunnen volgen tot komkommers die positief testen. Heb al zoveel dingen voorbij zien komen.

Vaccin vertrouw ik nog niet echt in. Doe ik overigens ook niet in het griepvaccin. Maar denk wel dat dat een voorwaarde gaat zijn om een groot deel weer te laten plaatsvinden qua evenementen of in ieder geval grote massa bezoeken.
Of ze het dan gaan verplichten hoop ik niet ergens.

Ik heb de test net voor mijn operatie gehad. Was een vereiste, maar vond het inderdaad meevallen, al ging het dan vloeiend gelukkig.

Hopelijk allemaal negatief getest? Of succes met afwachten.

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #859 Gepost op: 2-08-2020, 16:04:32 »
Dan ben ik wel benieuwd waarom je het griepvaccin niet vertrouwd. Coronavaccin kan ik nog wel snappen, omdat het nogal snel gaat. Maar het griepsvaccin is naar mijn insziens behoorlijk veilig (of op zijn minst beter dan helemaal niet vaccineren.)

Verplicht zal het vast niet worden, maar ik kan me best voorstellen dat je zonder vaccin voorlopig niet wordt toegelaten op grote evenementen. Vanaf dit oogpunt snap ik opzich wel weer wat mensen er zo dictatoriaal aan vinden. Eigenlijk heb je geen keuze, je moet maar doen wat de overheid zegt. 'wenselijk gedrag wordt beloond'. Alleen is het verschil met mij en mensen die affiches verspreiden dat ik wel de overheid vertrouw (in ieder geval op dit vlak).