Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 94243 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #140 Gepost op: 28-03-2021, 17:49:49 »
En toen was ik zo "slim" hier al te lezen dus wist dat Diederik er in zou blijven  ::rofl::

Sinan had nog 1 aflevering moeten riskeren te wachten en denk dat er dan wellicht meer kans geweest was Diederik er wel uit te krijgen.
Iets met oplossing en te gretig zijn? Zijn denkwijze was wel prima uitgedokterd

Eigenlijk wel benieuwd of een van de deelnemers het spel Weerwolven eigenlijk al kende, dus daarom wellicht iets anders er in is gaan staan.

Benieuwd of het lukt om volgende keer de aanval weer af te slaan.

Qua opdrachten wel geinig. Het moet inderdaad geen wie is de mol achtig iets worden dus voor alle partijen het zilver belangrijk laten zijn.

Vond het wel sneu dat Francis zo in huilen uitbarstte en je bij meer mensen zag dat de emoties zo opliepen. Kan me wel indenken dat je constant in je hoofd zit en weet uit ervaring dat dat heel vermoeiend inderdaad is.

Maar ondanks dat de opdracht op zich een beetje mwah was, vond ik het wel een leuke aflevering omdat je iets meer overleg enz zag.
Al vond ik het wel jammer dat je niet hoorde wat Sinan verder zei bij de bekendmaking, want volgens mij was dat meer als ik ben een getrouwe

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Verraders
« Reactie #141 Gepost op: 28-03-2021, 17:55:32 »
De opdracht hangt er inderdaad een beetje los bij, maar verder vond ik het een topaflevering. We zagen veel meer van de gesprekken. De ronde tafel of hoe noemen ze dat, het beraad, werd mooi in beeld gebracht. Je voelde als kijker de spanning die daar heerste. Heel tof ook om alle verschillende emoties te zien. En Sinans stem die werd gedoofd toen hij zijn rol bekendmaakte: mooie edit! ::bravo::

Ik hoop dat Francis niet haar eigen graf heeft gegraven door in bijzijn van Diederik aan te geven dat de verraders haar wel mogen opeten 's nachts. Heerlijk hoe zij haar eigen koers vaart, ook in haar stemmen.

Jammer dat Jörgen weg is! Was een vrolijke noot in de groep.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #142 Gepost op: 28-03-2021, 18:29:20 »
En toen was ik zo "slim" hier al te lezen dus wist dat Diederik er in zou blijven  ::rofl::

De biechten van Diederik gaven het ook wel een beetje weg. Dat is eigenlijk het enige puntje dat me een tikje stoort ...dat ze het tijdens het beraad al weggeven door er achteraf opgenomen biechten tussen te monteren. Als ze vaag genoeg zijn natuurlijk prima.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #143 Gepost op: 30-03-2021, 12:56:04 »
Ik vind dit eigenlijk spannender dan (de Nederlandse) Wie is de mol... :-\\

Ik geniet wel van dit programma, ik vind het geestig hoe zo'n simpel concept zo'n complex spel kan creëren. Tuurlijk, het is geen nieuw concept (het is Weerwolven immers) maar ik vind het wel gaaf als tv-programma. (waarbij het waarschijnlijk helpt dat ik Weerwolven niet ken, dus ik zie de "beginnersfouten" niet die ervaren weerwolveraars waarschijnlijk wel herkennen) En het lijkt ook meer emoties los te maken bij kandidaten dan Widm, executies niet meegerekend. Dat komt denk ik door het feit dat de kandidaten juist in hun poging samen te werken, elkaar tegenwerken.
En het feit dat de verraders in een groep opereren maakt het ook spannender; ze kunnen echt zich onopvallend mengen in de groep en iedereens verdenkingen afluisteren en met elkaar bespreken.

De opdrachten doen me niet zo veel, het belangrijkste daaraan is eigenlijk de groepsverdeling. In de auto's op weg naar opdrachten gebeurt eigenlijk meer dan in de opdracht zelf.

Ik had gehoopt dat Sinans strategie zou werken. Maar het kan toch eigenlijk haast niet anders dan dat de volgende keer Diederik er uit wordt gestemd. Misschien moeten de andere 2 verraders Diederik gewoon offeren: dus het voortouw nemen om Diederik verdacht te maken, om te zorgen dat ze zelf onverdacht blijven. Als Diederiks positie toch eigenlijk wel verloren is, lijkt me dat de beste strategie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #144 Gepost op: 30-03-2021, 13:17:39 »
Het zijn geen beginnersfouten, denk ik. Of misschien ook wel.


Ik heb het elders op dit forum al eens gezegd: ik vind het juist prima dat er slechts 2 karakters een rol spelen in dit eerste seizoen.

Welke rol je er ook aan toevoegt (het stiekeme meisje, de heks, om er maar een paar te noemen), het wordt naar mijn mening te ingewikkeld om te doorgronden. De kijker heeft hier denk ik al genoeg aan. HOE wil je de rol van het stiekeme meisje of de heks met haar drankjes gestalte geven.

Kort gezegd: die extra karakters zullen misschien in een volgend seizoen toegevoegd kunnen worden.

Desondanks: hoe leuk ik De Verraders ook vind, veel meer dan 1 of 2 seizoenen zullen er denk ik niet gemaakt worden. Na dit seizoen en het nog te draaien 2e seizoen zullen veel kandidaten het spel door krijgen, en het met die kennis in hun achterhoofd gaan spelen.

Het ''onbevangene'' van deze eerste keer is er dan wel vanaf.


Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #145 Gepost op: 30-03-2021, 17:28:41 »
Vind het trouwens vrij duidelijk dat Holly er niet helemaal zuiver instaat. Ze was (alweer) niet echt enthousiast om iemand uit het groepje waar ze veel contact mee heeft te nomineren om te worden vermoord. Heb het gevoel dat Kees dat nu ook doorziet.

Inderdaad, ik vind het zelf een beetje tuttig overkomen om zo je vriendjes in het spel te willen houden.

Ik vind het écht een slecht programma. Zelf ben ik niet vaak negatief maar dit is allemaal zó oppervlakkig en de kandidaten zijn echt slecht in het spel. Sinan zou er sowieso al uit gaan (hij had zijn lot verbonden aan dat van Diederik), dan ga je toch niet op hem stemmen. Opdracht is iedere week saai, zeker als er geen dubbele dynamiek is zoals bij WIDM. Basically kijk je dan naar rijke BN'ers die spelen om nog rijker te worden, toch? Prikkelt mijn interesse totaal niet. Bij WIDM en Robinson is dat anders, daar heb je een enorme eer bij winst en ligt er geen focus op geld (Robinson) of is er maar weinig geld te verdienen (WIDM). Ik vind De Verraders typisch commerciële troep.

 :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #146 Gepost op: 30-03-2021, 19:44:46 »
Rijke BN-ers die spelen om nog rijker te worden?

Niet alle BN-ers zijn (multi-)miljonair.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #147 Gepost op: 30-03-2021, 21:57:19 »
Ik denk dat een aantal vd acteurs bv het geld goed kan gebruiken na een jaar nauwelijks gewerkt te hebben. In Nederland verdienen acteurs echt niet zoveel. Zeker niet ZZP acteurs als Loek en Kees.

Ik vergelijk het eigenlijk gewoon niet met WIDM. Ik vind het echt een leuk programma op zichzelf. Ik vond deze proef idd niet heel bijzonder, maar ik vond die proef in de bieb met de laserstralen echt heel leuk en die proeven van vorige week vond ik ook oke.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Verraders
« Reactie #148 Gepost op: 30-03-2021, 22:16:21 »
Als je het inderdaad gaat vergelijken met widm, dan valt het tegen. Maar anders vind ik het echt wel een leuk programma. Beter dan heel veel andere meuk in ieder geval.

Wat ik van dit programma juist erg leuk vind, is dat het psychologisch toch best zwaar is. Elke ronde heb je de spanning wie eruit gaat, maar daarnaast ook nog of je goed zit met je verdenkingen. Elke ronde kom je er achter dat je totaal verkeerd zat of misschien ook wel goed.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #149 Gepost op: 31-03-2021, 16:14:20 »
Dag allemaal, ik heb eindelijk de afleveringen van de Verraders kunnen uploaden voor diegenen die het graag terug willen kijken (ook voor onze zuiderburen!) hier onder de link; daar upload ik ook iedere week de nieuwe afleveringen naartoe! Mocht dit niet mogen, laat maar weten, maar gezien in de Mollen boards ook altijd kopjes 'HD Downloads' enzo te vinden zijn, dacht ik; bij deze!

De link mag wat mij betreft ook in het bovenste bericht geplaatst worden, gezien er geen compleet forum voor de Verraders is. Ik vind het in ieder geval een top programma tot nu toe (nu t/m 3e aflevering gezien)

https://mega.nz/folder/5FkUDTwb#QVrPMELlYCXIZKymU_Z0wQ
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #150 Gepost op: 2-04-2021, 11:12:11 »
Verbeterpunten zijn zeker de opdrachten. Die vind ik niet dynamisch genoeg en de rol van de verraders daarin moet ook anders vind ik. Dit kan je doen door hun persoonlijk wat extra te laten winnen achter de rug van de getrouwen om.

Verder had de groep van 18 wat gevarieerder gekund qua leeftijd. De mannen zijn over het algemeen wat ouder en de vrouwen een stuk jonger. Dan krijg je toch dat er 2 kampen ontstaan die enorm samen klitten, dit zie je vooral bij de jonge dames in het spel. Wat meer mannen van in de 20 en 30 en wat meer vrouwen van in de 40 en 50 was misschien beter geweest.

Verder wel tevreden over het programma. Het kijkt makkelijk weg en het blijft constant mysterieus. Ik hoop dat ze bij een 2e seizoen wat doen met bovenstaande punten en dan kijk ik zeker weer.
When life knocks you down, fight back!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #151 Gepost op: 3-04-2021, 23:27:29 »
Hele toffe aflevering en wat een wending op het eind. Ze gaat het echt wel doen hoor.  8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline LT_Barclay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re: De Verraders
« Reactie #152 Gepost op: 3-04-2021, 23:33:32 »
Hele toffe aflevering en wat een wending op het eind. Ze gaat het echt wel doen hoor.  8)

Ik had dit niet van te voren kunnen bedenken maar achteraf vind ik deze move van de programmamakers wel begrijpelijk. Als er nl. drie verraders uit zijn heeft die ronde tafel geen enkele zin meer. Dus moet er altijd minimaal 1 verrader in het spel blijven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #153 Gepost op: 3-04-2021, 23:42:50 »
Ik vind alleen de keuze voor Samantha zo dom. Zij is zo uitgesproken dat het mega opvalt als ze opeens van mening verandert. Abbey of Loek zouden veel onopvallender zijn. Tegelijkertijd hoopt Kees natuurlijk dat Samantha dan verbannen wordt in plaats van hemzelf of Holly.

Ik vind het jammer dat Holly zo weinig inbreng lijkt te hebben bij de verraders, want zij speelt het spel het beste vind ik. Hoe zij Diederik voor de trein gooide is hoog spel, knap gedaan. Kees was te fel na afloop, hij heeft zichzelf op een presenteerblaadje aangeboden.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Verraders
« Reactie #154 Gepost op: 3-04-2021, 23:48:13 »
Vanuit RTL hebben ze natuurlijk gewoon gehoord hoeveel afleveringen er gemaakt moeten worden van dit programma. Nu ze doorhebben dat ze dat misschien niet gaan redden, omdat er nog maar 2 verraders zijn en Holly en Kees allebei verdacht worden, gooien ze er een extra verrader bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een beetje laf vind. Prima dat je een programma maakt waar je drie hoofdrolspelers ook af kunnen vallen, maar ga dan niet opeens het format omgooien als er eentje afvalt.

De aflevering vond ik stukken beter dan vorige week. Iedereen was dit keer betrokken bij de opdracht en het was een mooi geheel. Dat Holly en Kees allebei iemand anders kozen bij de stemming spreekt in hun voordeel, maar de reactie van Kees op de opmerking van Loek was ronduit dom. Benieuwd wat volgende week ons brengt
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #155 Gepost op: 3-04-2021, 23:53:15 »
Ik denk dat Samantha het wel doet, maar ik had graag gezien wat er gebeurd was als Kees zijn mening had doorgedrukt en Steven zou verbannen. Dan moet ie de 'omgekeerde psychologie kaart' spelen - benieuwd of ie dat gekund zou hebben. [ Kan eventueel nog als Samantha nee zegt, maar ik heb de promo van volgende week niet goed bestudeerd, zat Steven daar in? ]

Bij Holly beginnen nu toch ook wel barstjes te vertonen, alhoewel ze wel weer goed blij acteerde toen Diederik zich bekend maakte als verrader. ::jaja::

Vanaf de bank is het lastig oordelen hoe dit spel met je psyche omgaat, als ik die beelden van Diederik's laatste biecht ook kijk. Ik denk dat ik ala Loiza helemaal gek zou worden daar. ::rofl::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #156 Gepost op: 4-04-2021, 00:32:36 »
Ik denk dat Samantha het wel doet, maar ik had graag gezien wat er gebeurd was als Kees zijn mening had doorgedrukt en Steven zou verbannen. Dan moet ie de 'omgekeerde psychologie kaart' spelen - benieuwd of ie dat gekund zou hebben. [ Kan eventueel nog als Samantha nee zegt, maar ik heb de promo van volgende week niet goed bestudeerd, zat Steven daar in? ]

Bij Holly beginnen nu toch ook wel barstjes te vertonen, alhoewel ze wel weer goed blij acteerde toen Diederik zich bekend maakte als verrader. ::jaja::

Vanaf de bank is het lastig oordelen hoe dit spel met je psyche omgaat, als ik die beelden van Diederik's laatste biecht ook kijk. Ik denk dat ik ala Loiza helemaal gek zou worden daar. ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #157 Gepost op: 4-04-2021, 00:51:06 »
Hadden ze niet beter Steven kunnen kiezen als derde verrader? Aangezien die er naar alle waarschijnlijkheid toch wel een keer uit zal vliegen aan de ronde tafel. Dan zouden de getrouwen denken dat er nog maar één verrader in het spel zit.  ::vergroot::

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #158 Gepost op: 4-04-2021, 01:44:48 »
Wat een programma, heerlijke twist op het einde. Chapeau hoor, overtreft tot nu toe mijn verwachtingen zwaar!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #159 Gepost op: 4-04-2021, 09:28:09 »
Ik kan me voorstellen als er nog maar 1 verrader is, want dan wordt de kans groot dat je er voor het einde van het programma al bent.
Nu is dat helemaal niet nodig, maar je kunt nu wel de focus gaan verplaatsen naar wiens energie veranderd is (om Diederik er toch een beetje in te houden).

Cees reageerde te fel, er waren immers 3 man die niet op Diederik gestemd hadden en nog maar 2 verraders. De focus had dus naar Barbara (die toch al een beetje verdacht gemaakt is door Steven) en de andere (weet niet meer wie).
De optie van Cees om Steven te vermoorden is een domme, ze hadden de zekerheid dat STeven er morgen uit gaat. Daarna zou dan meteen Barbara verdacht zijn.
Cees denkt dat nu al te bereiken door Steven te laten vermoorden.

Nu kiezen ze er voor om Samantha verrader te laten worden, die hadden ze gewoon moeten vermoorden.

Vraag me wel af of ze gaan vertellen dat er een verrader is bijgekomen.
Ik denk het wel.

En geen schilden meer.