Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1017442 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #60 Gepost op: 14-12-2003, 18:21:31 »
Mijn nieuws van de dag sluit hierop aan, het is eigenlijk tweeledig: LC die erin slaagt een bericht in foutloos Nederlands hier in het topic te krijgen :D :D :D

Nee hoor, LC, grapje, ik weet ook wel dat je dat met copy/Paste hebt gedaan ;)


het tweede: Saddam Hoessein, die eerst maar een hele dunne snor heeft, en na het afscheren van zijn baard een hele volle snor. Rara, hoe kan dat????
« Laatst bewerkt op: 15-12-2003, 00:01:12 door bodejos »

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #61 Gepost op: 14-12-2003, 18:38:53 »
Mijn nieuws van de dag sluit hierop aan, het is eigenlijk tweeledig: LC die erin slaagt een bericht in foutloos Nederlands hier in het topic te krijgen :D :D :D

Nee hoor, LC, grapje, ik weet ook wel dat je dat met copy/Paste hebt gedaan ;)


het tweede: Saddam Hoessein, die eerst maar een hele dunne snor heeft, en na het afscheren van zijn baard een hele volle snor. Rara, hoe kan dat????

Ik vind het zelf ook erg knap ;D en wie zegt dat ik het met copy heb gedaan :P

Tweede: ehhmm, Snors-vergroting ::)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #62 Gepost op: 15-12-2003, 04:20:37 »
Ik zat een paar jaar geleden met een van deze zwemsters, Marleen Veldhuis, samen in de Excusie Commissie van de studievereiniging. Ze was toen al een goed zwemster, maar nu hefet ze zelfs het journaal gehaald. :)


Goud en wereldrecord Oranje-kwartet

Pieter van den Hoogenband heeft op de slotdag van de EK kortebaan twee gouden medailles toegevoegd aan die ene van zaterdag. Het hoogtepunt was de 4 x 50 meter vrije slag, waarop hij als slotzwemmer het Oranje-kwartet de Europese titel en het wereldrecord bezorgde. Marleen Veldhuis verraste met goud op de 50 meter vrije slag. Het was al haar vierde medaille bij dit toernooi.

Pieter van den Hoogenband excelleerde op de slotdag van de Europese kampioenschappen in Dublin. De Brabander won zaterdag de 100 meter vrije slag en was een dag later superieur op de dubbele afstand en ongenaakbaar tijdens de estafette. "Met het oog op de Spelen is het een ultieme opsteker dat het nu zelfs op de kortebaan al zo hard gaat. Elk jaar krijg ik meer kracht en ervaring, dat uit zich in de uitslagen."

VDH snelde in 1.41,89 naar zijn tweede individuele titel en verbeterde en passant het Europees record (1.42,45) dat reeds op zijn naam stond. Halverwege lag Van den Hoogenband nog op wereldrecordkoers, maar de mondiale mijlpaal van Ian Thorpe (1.41,10) bleef uiteindelijk buiten bereik. Hetzelfde was hem overkomen op de 100 meter van zaterdag, toen hij maar liefst 0,34 voorsprong nam op het wereldrecord van Aleksandr Popov, maar aan de finish 0,07 seconde te kort kwam.

Zondag kwam de olympisch kampioen alsnog aan een wereldrecord. Hoewel hij de nieuwe toptijd op de 4 x 50 meter vrije slag (1.25,55) moet delen met Mark Veens, Johan Kenkhuis en Gijs Damen straalde veel van de glans uit op de razendsnelle slotzwemmer. Zijn split van 20,73 was de snelste van alle 32 finalisten.

"We hadden met zijn vieren afgesproken: dat wereldrecord gaat eraan, dat is zeker", glunderde VDH, die in de finale de plaats had ingenomen van Mitja Zastrow. De oude toptijd (1.25,87) stond sinds oktober 2001 op naam van de Verenigde Staten, terwijl Oekraïne - derde in Dublin - het Europees record (1.26,09) kwijtraakte.

Thijs van Valkengoed zwom knap naar brons op de 200 meter schoolslag. Dankzij een imponerend eindschot tikte hij aan in 2.08,30. Daarmee verbeterde hij meteen het Nederlands record, dat hij zondagochtend tijdens de series op zijn naam had gezet. De Brit Ian Edmond won het goud met een Europees record: 2.05,63.

Van Valkengoed had zich met een tijd van 2.08,56 gekwalificeerd voor de finale. De zwemmer van TZA zwom daarmee het vijf jaar oude record (2.09,74) van Marcel Wouda uit de boeken. In de eindstrijd bewees hij dat die prestatie geen toeval was.

Voor Marleen Veldhuis vormde de verrassende titel op de sprint een meer dan riante compensatie voor de gemiste plak op de 200 meter vrije slag. Ze scherpte in de finale van die afstand het belegen Nederlands record van Marianne Muis (1.57,13 in 1990) aan tot 1.57,11, maar meer dan de zesde plaats leverde dat niet op.


Eerder had de voormalige waterpolo-international als estafettezwemster al goud gewonnen op de 4 x 50 meter vrij (een plak die net als bij de mannen werd opgesierd met een wereldrecord) en brons op de 4 x 50 meter wisselslag. Individueel pakte ze zilver op de 100 meter vrije slag.

In de finale van de 100 meter vlinderslag eindigden Chantal Groot (59,28) en Inge Dekker (59,50) respectievelijk zesde en achtste. Martina Moravcova won in 57,25.

Nederland, dat in Dublin vijf gouden, één zilveren en twee bronzen plakken won, sloot het toernooi af als derde in het medailleklassement. Duitsland, dat met 21 medailles huiswaarts keert, leidt de dans, net voor Groot-Brittannië.
nosnieuws.nl - 14-12-2003

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #63 Gepost op: 26-12-2003, 14:45:50 »


Aardbeving Iran eist 15000 mensenlevens

Bij een zware aardbeving in het zuidoosten van Iran zijn volgens de autoriteiten zeker vijftienduizend doden gevallen, zo heeft de Iraanse staatstelevisie bekendgemaakt. Er zijn tenminste dertigduizend gewonden. De beving had een kracht van 6,3 op de schaal van Richter. Vooral de stad Bam in de provincie Kerman is zwaar getroffen.

Volgens gouverneur Karimi van Kerman liggen er veel slachtoffers onder het puin van ingestorte huizen. Zestig procent van de huizen in de stad is volgens Karimi met de grond gelijk gemaakt. De telefonische verbindingen met Bam en de steden Giroft en Kohnuj zijn verbroken. Het Rode Kruis in Iran meldt dat in het getroffen gebied reddingswerkers met speurhonden aan het werk zijn gegaan. De Iraanse autoriteiten hebben de bevolking gevraagd bloed te doneren voor de slachtoffers.

Bam ligt ongeveer duizend kilometer ten zuid-oosten van de hoofdstad Teheran. Het historische centrum van de stad, waar zo'n 75.000 mensen wonen, zou grotendeels zijn verwoest. De stad bestaat voornamelijk uit huizen van klei, leem en stro die 300 jaar of ouder zijn.

Deze aardbeving is vermoedelijk de zwaarste sinds 1998. Na de eerste schok om 5.28 uur plaatselijke tijd zijn er nog meerdere naschokken geweest. Die maten allemaal meer dan 5 op de schaal van Richter.

Iran wordt regelmatig getroffen door aardbevingen. De laatste twaalf jaar hebben die al circa 17.600 levens geëist.

Bron: NOS-nieuwsdienst 26 december 2003


« Laatst bewerkt op: 26-12-2003, 22:12:26 door bodejos »

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2004, 12:14:28 »
Bush wil man naar Mars sturen

Uitgegeven: 9 januari 2004 10:11

WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush zal volgende week plannen bekendmaken om Amerikanen naar Mars te sturen. Hij zou ook plannen onthullen voor een permanent bemande post op de maan. Dat hebben hoge Amerikaanse ambtenaren donderdagavond gezegd. De missie naar Mars vindt waarschijnlijk niet eerder dan in 2014 plaats.

De president zou met de plannen nieuw leven in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma willen blazen. Er zijn geen bemande Amerikaanse vluchten geweest sinds het ruimteveer Columbia vorig jaar verongelukte, waardoor de zeven bemanningsleden om het leven kwamen. Cynici oordelen dat de plannen de Republikein ook moeten steunen in zijn campagne om te worden herkozen tot president.

De laatste keer dat er Amerikanen op de maan stonden, is meer dan dertig jaar geleden. Er is een groot verschil tussen de reis naar de maan of een expeditie naar Mars: de eerste duurt drie dagen, terwijl een enkele reis naar Mars zeker zes maanden duurt.


Grapjas...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2004, 15:49:03 »
 192     Teletekst vr 09 jan           
 **********************EN DAN DIT... ***
    Lallende studenten bij IQ-test BNN  

 ***************************************
 HILVERSUM Tijdens de nationale IQ-test
 die woensdag wordt uitgezonden door BNN
 zal een groep stomdronken studenten in
 de zaal zitten.De studenten hebben in 
 de middag de vragen gemaakt en mogen   
 zich daarna op kosten van BNN bezatten.
                                       
 Tijdens de live-uitzending van de quiz
 moet de groep beschonken studenten een
 test met andere vragen maken.BNN wil   
 weten of dronkenschap de intelligentie
 beïnvloedt.                           
                                       
 Het idee voor het dronken publiek komt
 uit België.Daar waren alle medewerkers
 van een talkshow dronken,behalve de   
 eindredacteur.Het resultaat was een   
 onsamenhangend en saai programma.     
 ***************************************

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2004, 20:15:11 »
De Amerikaanse president George Bush zal volgende week plannen bekendmaken om Amerikanen naar Mars te sturen. Hij zou ook plannen onthullen voor een permanent bemande post op de maan. Dat hebben hoge Amerikaanse ambtenaren donderdagavond gezegd.
Heb het er net met mijn vader over gehad (en zulke dingen horen bij zijn werk) en die vindt al die berichten echt totale onzin, want niemand kan weten wat Bush uberhaupt gaat zeggen. Hoeft dus hemaal niet zo'n spectaculaire geld-wegwerpactie te zijn. De risico's zijn ook veel te groot voor de huidige techniek.

En een enkele reis Mars mag dan een half jaar duren, maar als ze daar ook een paar dagen willen landen, kost het minstens 2 jaar om terug te keren.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2004, 20:16:54 »


En een enkele reis Mars mag dan een half jaar duren, maar als ze daar ook een paar dagen willen landen, kost het minstens 2 jaar om terug te keren.

misschien gaat ie zelf wel...  :D

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2004, 23:07:25 »
Heej, mijn moeder had gisteren of eergisteren op de radio iets gehoord over een vuurregen in Spanje. Bleek dat er een of andere meteoriet in de dampkring van de aarde uit een was gegaan en allemaal kleine brandende stukjes hebben de aarde bereikt. Er was geen ernstige schade voor de rest.

Maar nu komt het rare. Ze heeft er niks meer over gehoord op het nieuws of iets over in de krant gelezen en nu vraagt ze zich af wat er nou precies is gebeurd. En of ze het wel goed gehoord heeft. Heeft misschien iemand anders ook zoiets gehoord of gelezen??
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline alathea

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2004, 23:18:50 »
Hoi Elmar
Ik had er ook van gehoord. Ff opgezocht, zie hier onder.

Spanjaarden schrikken van vuurballen  05-01-2004
Amateurbeelden van één van de vuurballen   "Ik dacht dat het het einde van de wereld was", aldus een ooggetuige. Een ander parkeerde rustig zijn auto om te genieten van het schouwspel: de vuurballen die honderden mensen in Spanje zondagavond door de lucht zagen vliegen. Bij de hulpdiensten stonden de telefoons roodgloeiend door meldingen van verontruste Spanjaarden.

Zij verklaarden gloeiende voorwerpen door de lucht te zien vliegen. Soms stortten ze ook op de grond neer, waar ze op verschillende plaatsen kleine brandjes veroorzaakten. In de noordelijke provincie Leon zag een ooggetuige dat een vuurbal brand veroorzaakte in een bergachtig gebied.

Ooggetuigen zagen de ballen met een luide klap neerstorten, waardoor de ramen in hun sponning schudden. "Het was een enorme rode bal, met een staart van witte rook, zoals bij vliegtuigen", aldus een inwoner van het noordelijke dorp Cistierna. Ook zouden explosies zijn gehoord. Niemand is gewond geraakt.

Meteoriet
Het fenomeen werd waargenomen van Galicië in het noordwesten tot aan de Balearen in het oosten van het land. Volgens deskundigen gaat het waarschijnlijk om stukken van een ongeveer vijftig ton wegende meteoriet die zich in een baan om de zon had bewogen. De meteoriet zou bij het binnengaan van de atmosfeer zijn gaan gloeien door de luchtweerstand.

Volgens astronoom Jose Angel Docobo is het ook mogelijk dat de vliegende opbjecten delen van een satelliet of raket zijn, maar dat is minder waarschijnlijk. De Spaanse politie zoekt nu naar de overblijfselen van de - vermoedelijke - meteoriet.

Elk jaar storten duizenden meteorieten van meer dan honderd gram neer op aarde. Slechts weinige daarvan worden gevonden. De meeste vallen in zee of komen neer in onbewoonde gebieden. Het bijzondere aan deze Spaanse meteorietenregen is dat hij te zien was bij daglicht, in de vroege avond. 

It's not  that easy beeing green

Offline alathea

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2004, 23:23:09 »
Waar gaan we heen met de wereld   ::niet-ok::


Weer buschauffeur van
Connexxion aangevallen


     
  ROTTERDAM - Vrijdagochtend is in Rotterdam weer een buschauffeur van Connexxion aangevallen. Op het Akkeroord reageerde een 14-jarige Rotterdamse woedend toen ze wegens drukte niet meemocht met de bus. Het meisje sloeg de chauffeur. Een halte verder stapten twee familieleden van het meisje (18 en 20 jaar) in de bus, die de man ook hebben mishandeld.


Rond 10.30 uur vrijdagmorgen ontstond in de bus ruzie tussen de buschauffeur en het meisje. De chauffeur zette de Rotterdamse uit de volle bus. "Om veiligheidsredenen", lichtte en woordvoerder van busbedrijf Connexxion vrijdag toe.

De twee familieleden van het meisje kwamen later verhaal halen. Door omstanders en conducteurs van de RET zijn de twee mannen aangehouden en overgedragen aan de politie. De 59-jarige chauffeur uit Ridderkerk is in het ziekenhuis behandeld aan een gebroken neus en een opgezwollen gelaat, zo liet een woordvoerder van Connexxion weten.

In Zaandam werd maandag een buschauffeur van Connexxion gestoken door een passagier waarna een spontane staking uitbrak. De chauffeurs wisten zo onder meer permanent cameratoezicht in hun bussen af te dwingen. Van acties onder het Rotterdamse personeel was vrijdag geen sprake.

 

 

 
 
It's not  that easy beeing green

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2004, 17:39:28 »
Waar gaan we heen met de wereld   ::niet-ok::
 


dat vroeg ik me gister ook af toen ik op de hoek bij mijn werk een hele menigte mensen zag staan...

 Leerling schiet docent dood
DEN HAAG | Adjunct-directeur Hans van Wieren (49) van het Haagse Terra College is gistermiddag rond kwart over één door een van zijn leerlingen, de 16-jarige Murat D., neergeschoten. Van Wieren werd na de schietpartij in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis. Rond tien uur ‘s avonds is hij aan zijn verwondingen overleden. Murat D., vluchtte na de schietpartij weg. Om negen uur ‘s avonds meldde hij zich vrijwillig bij de politie.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2004, 13:16:28 »
Politie treedt op bij Terra College

De politie is opgetreden tegen enkele tientallen leerlingen van het Terra College, die voor het schoolgebouw hun sympathie betuigden voor Murat, de verdachte van de moord op docent Hans van Wieren. De conrector en leraar economie wordt volgende week maandag in Rijswijk gecremeerd.

De politie heeft de jongeren uit elkaar gehaald met als argument dat geen toestemming was verleend voor een demonstratie. Op een autoraam was de tekst "We love you Murat" geplakt. Een leerling zei dat de docent "het zelf uitgelokt heeft" en een ander hoopte dat Murat snel vrij komt. De scholieren kondigden aan morgen foto's van Murat mee te nemen naar de herdenkingsbijeenkomst voor de leraar.

(...)

nosnieuws.nl - 15-01-2004

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2004, 13:53:55 »

Op een autoraam was de tekst "We love you Murat" geplakt. Een leerling zei dat de docent "het zelf uitgelokt heeft" en een ander hoopte dat Murat snel vrij komt. De scholieren kondigden aan morgen foto's van Murat mee te nemen naar de herdenkingsbijeenkomst voor de leraar.


ik word echt heel intens verdrietig van mensen die dit soort uitspraken doen en zulke acties ondernemen.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2004, 01:01:15 »
ik heb gesport!

(en das echt groot nieuws als je mij een beetje kent)
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2004, 13:01:50 »
Dit wilde ik jullie niet onthouden,....een typisch voorbeeld is dit toch weer....Lees en lach!!!! ;D ;D

Belgische drugstoerist bedrogen met boerenkool
 
Gepubliceerd op zaterdag 17 januari 2004
 
ROOSENDAAL (ANP) - Een Belg is zaterdag tijdens een drugscontrole op de internationale trein tussen Amsterdam en Brussel betrapt met 250 gram boerenkool met hier en daar een beetje wiet. De man had voor zijn voorraadje 'drugs' 200 euro neergeteld. ;D

Tot overmaat van ramp voor de Belg zat er volgens de spoorwegpolitie net te veel wiet tussen de boerenkool. De politie droeg hem wegens invoer van verdovende middelen overgedragen aan de Belgische collega's.

De Belg was zaterdag een van de 56 personen die tijdens de internationale controle werden aangehouden wegens drugsbezit. Volgens inspecteur M. Elshout van de spoorwegpolitie komen dergelijke miskopen wel vaker voor. In december nog werd bij een controle een man aangehouden die voor achthonderd euro soepgroente had gekocht. ;D ;D

Bij de actie zaterdag werkte de spoorwegpolitie samen met drugscontroleurs van het zogenoemde het A-team van de politie, de Koninklijke Marechaussee en de Belgische Rijkswacht.

Boontje komt om zijn loontje........grijnzzzzzzzz

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=78873/contentid=437736/sc=643392
 
 
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2004, 13:38:19 »
*cora wrijft in der ogen en kan niet geloven dat ze mapel zo maar in de huiskamer aantreft..wow!  ;)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2004, 19:31:24 »
*cora wrijft in der ogen en kan niet geloven dat ze mapel zo maar in de huiskamer aantreft..wow!  ;)

Ach soms maak ik wel eens een schuiver ;D ;D...zeker als er 'belangwekkend' nieuws is te melden ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2004, 13:33:10 »
Website van 17-jarige wekt woede Microsoft

Uitgegeven: 19 januari 2004 13:05
Laatst gewijzigd: 19 januari 2004 13:07


AMSTERDAM - Toen Mike Rowe een domeinnaam moest bedenken voor zijn website-ontwerpbureautje, zette hij 'soft' achter zijn eigen naam: www.mikerowesoft.com. Geinig, dacht de 17-jarige Canadese student. Maar Microsoft denkt er anders over.

Drie maanden nadat Rowe zijn nieuwe bedrijfsnaam had laten registreren, ontving hij een brief van de advocaten van de softwaregigant waarin hem werd meegedeeld dat hij inbreuk maakte op het copyright van Microsoft en hij werd gesommeerd de domeinnaam aan de softwaregigant over te dragen.

Rowe zegt dat hij nooit had gedacht dat Microsoft zijn dure advocaten op iemand van 17 jaar af zou sturen. Uitgedaagd door hun brief schreef hij terug dat hij wel enige compensatie verlangde. Hij had niets verwacht, zegt hij, maar toen de advocaten hem tien dollar boden, vond hij dat nogal beledigend en eiste hij 10.000 dollar. Donderdag ontving hij van de advocaten een brief van 25 pagina's waarin hij wordt beschuldigd van overvragen.

"Het is niet hun naam, het is mijn naam," zegt Rowe. Zijn familie en vrienden steunen hem, zegt hij, en een advocaat heeft aangeboden hem gratis bij te staan in het conflict. Rowe zegt het voornamelijk amusant te vinden dat Microsoft zoveel drukte maakt.

Een woordvoerder van Microsoft laat weten in goed vertrouwen met Rowe te hebben gecorrespondeerd om een wederzijds bevredigende oplossing te vinden en nog steeds te hopen dat die kan worden bereikt.

Bron: nu.nl
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2004, 14:32:04 »
Boekhouder fraudeert voor miljoenen

Uitgegeven: 19 januari 2004 13:40

AALSMEER - Een 35-jarige boekhouder van een bedrijf uit Aalsmeer heeft mogelijk voor ongeveer 18 miljoen euro van zijn werkgever gestolen. Dat heeft de politie in Amsterdam maandag gezegd. De man zou al het geld hebben vergokt.

De boekhouder is begin januari aangehouden maar de politie maakte de zaak nu pas bekend. De megafraude, die mogelijk enige jaren heeft geduurd, kwam aan het licht toen toen de directeur van het bedrijf door een bank werd gewezen op een aantal dubieuze transacties. Hierbij werden ongebruikelijk grote sommen geld weggesluisd. Hoewel het er in eerste instantie op leek dat er een bedrag van 450.000 euro was verduisterd, bleek al snel dat het om miljoenen ging die via verscheidene constructies in handen kwamen van de fraudeur.

Uit het onderzoek blijkt dat het bedrijf tot dusver ongeveer 18 miljoen euro mist. Nader onderzoek moet uitwijzen of de verdachte verantwoordelijk kan worden gehouden voor de verdwijning van die totale som. De man heeft inmiddels bekend dat hij zijn werkgever grote bedragen afhandig heeft gemaakt maar dacht zelf dat het om een bedrag van 10 miljoen ging.

De boekhouder zegt niets meer van het geld te hebben. Hij zou al het geld hebben vergokt.

Bron: nu.nl

Dan ben je als bedrijf zijnde toch ook niet helemaal lekker bezig?
Life's a riddle, keep answering the questions...